Bijzondere babynamen deel IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunshine80

Re: Bijzondere babynamen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:42

Zo vind ik het ook altijd bijzonder als een kind een naam heeft dat je niet verwacht. In mijn stageklas zit een Karel, helemaal geen bijzondere naam... Maar hij is van turkse afkomst := . Het past gewoon niet haha.
Ook wel leuk is dat er echt kinderen in zitten met een oerhollandse naam zoals Marianne of Hanneke.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:46

lor1_1984 schreef:
Ik ken hem ook als É. érin, È.rin klinkt wsl daardoor voor mij een beetje vreemd, alsof er iets niet klopt ofzo.

Ik ken het alleen op zijn Engels (Errin), in Enya's klas zit een Erin die uitgesproken wordt als Eerin en ik blijf het raar vinden, als een fonetische naam.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:48

Daenerys schreef:
Gefeliciteerd!!

Wat voor namen vind je leuk?

Ik vind vooral Hollandse (maar geen oud-hollandse :P ) namen die je niet teveel hoort leuk :P Heb één jongensnaam op mn lijstje staan en 4 meidennamen... Maar het wordt niet makkelijk, geloof dat mijn wederhelft en ik niet zo van dezelfde namen zijn := Hij blijft roepen dat hij Henkie leuk vind voor een jongen, ik hoop nog steeds dat dat echt een grap is :+

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:54

Dat hoop ik ook :=

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:56

Ja... En dan is het doodleuk 'Ja, maar ik moet de kleine aangeven bij de gemeente <<) ' Eh.. :=
T is vast een grap.. We zijn er nog niet zo mee bezig. Vannacht droomde ik zo raar, ik wist de naam van ons kind niet meer en toen hij de naam zei die we blijkbaar samen hadden gekozen was ik t er totaaaal niet mee eens :+ En toen gingen we ruzie maken :')
Waar je je al niet druk om kan maken als je 18 weken zwanger bent _O-

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:02

Hahaha wat gemeen van hem :))

Maar je hebt idd nog tijd genoeg om een naam te bedenken waar jullie het over eens zijn. Mijn meisjes-namenlijstje is trouwens ook langer dan die van de jongensnamen, ik vind die om de een of andere reden moeilijker te verzinnen. Veel verder dan Thomas kom ik niet :=

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:04

Ik heb net ook die babynaamgenerator gedaan en bij de meisjesnamen stond mijn eigen naam er ook bij! Misschien hebben mijn oudersstiekem daar gekeken :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:14

Patriciavt schreef:
Hij blijft roepen dat hij Henkie leuk vind voor een jongen, ik hoop nog steeds dat dat echt een grap is :+

Ik had tijdens mijn zwangerschap mijn familie wijsgemaakt dat ik de baby Lodewijk-Sjoert ging noemen _O-

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:22

Hahaha _O- Viggo is wel een hele mooi naam!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:27

Nou idd := Dan is Viggo een veeeeel betere naam! Je hebt wel bijzondere namen trouwens, mooi :j :D

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:35

Sunshine80 schreef:
Zo vind ik het ook altijd bijzonder als een kind een naam heeft dat je niet verwacht. In mijn stageklas zit een Karel, helemaal geen bijzondere naam... Maar hij is van turkse afkomst := . Het past gewoon niet haha.
Ook wel leuk is dat er echt kinderen in zitten met een oerhollandse naam zoals Marianne of Hanneke.

Zo heet mijn kat :')

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:38

Ik bedenk me net dat ik ook een keer een kleine knul gezien heb met de naam A.uke E.do-Jan.
Als roepnaam zeg maar... Het zou mijn keuze niet zijn!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:21

Patriciavt schreef:
Nou idd := Dan is Viggo een veeeeel betere naam! Je hebt wel bijzondere namen trouwens, mooi :j :D

dank je :D
Als het een meisje was geweest was hij Suna geweest. Maar ik wist al dat het een jongen werd dus echt heel serieus had ik niet meer gedacht aan meisjesnamen.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:34

Wist je het al zonder echo?? Ik heb ook zo'n sterk voorgevoel :o Volgende week vrijdag weten we of mijn gevoel klopt :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:41

Urielle schreef:
Patriciavt schreef:

dank je :D
Als het een meisje was geweest was hij Suna geweest. Maar ik wist al dat het een jongen werd dus echt heel serieus had ik niet meer gedacht aan meisjesnamen.

Ik ben blij dat het een jongen is :o

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:54

Patriciavt schreef:
Wist je het al zonder echo?? Ik heb ook zo'n sterk voorgevoel :o Volgende week vrijdag weten we of mijn gevoel klopt :P

Ik wist het idd voor de echo al zeker :j
En bij Gioya en Enya wist ik zeker dat het meisjes waren (wilde de uitslag van de echo niet weten). Bij Enya nog wat twijfel, maar bij Gioya had ik niet eens een jongensnaam, was best een probleem geweest als ze een jongetje was geweest _O-

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:11

Oh wat bijzonder :D Ik heb heel sterk t gevoel dat onze Frummel een jochie is.. Als t een meid blijkt moet ik helemaal omschakelen := Is even gewenst hoor, dat absoluut!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:19

Ik was ook wel blij met de echo bij Vig, want ik wou helemaaaaaal geen jongetje, dus heb nog 16 weken kunnen wennen aan het idee :+ (en toen hij er was was het uiteraard gelijk goed :+ )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:23

Urielle schreef:
Ik was ook wel blij met de echo bij Vig, want ik wou helemaaaaaal geen jongetje, dus heb nog 16 weken kunnen wennen aan het idee :+ (en toen hij er was was het uiteraard gelijk goed :+ )

Je had hem ook moeilijk kunnen terug stoppen en hopen dat het alsnog spontaan een meisje ging worden :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:34

Sunshine80 schreef:

Zo had ik vandaag op het werk een klant met een Aziatisch uitziend zoontje dat F.edde heette, ik dacht eerst dat ik het niet goed verstaan had, maar toen riep ze hem nog een keer. Nu was zijzelf wel blank, dus wellicht was hij geadopteerd of was zijn vader van Aziatische afkomst. :j

Van harte, Patriciavt!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:37

vuurneon schreef:
Je had hem ook moeilijk kunnen terug stoppen en hopen dat het alsnog spontaan een meisje ging worden :')

:D :D :D

maar 't was ook zo sneu voor iedereen geweest als ik enorm teleurgesteld was geweest :x

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:50

Hier kom je ook zo een apart namen tegen. Al zullen ze hier misschien wel wat normaler zijn... maar toch. :+

G.unnar
K.altrina
P.ete
M.arija
R.oman
J.on
I.da
A.ileen
R.ickardh
C.issa
C.issy
K.amilla
U.lrika
A.gnez
A.zra
E.milia
M.alin (heeeel veel)
I.nez
N.ikolaj
M.edina
I.zaura
N.ittles
N.isse (wat k.abouter betekend :+ )

Naja, zo kan ik nog veel langer door gaan (gewoon even over facebook heen gekeken.)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:51

R.oman vind ik wel erg mooi! :))

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 00:02

R.oman vind ik ook heel mooi! :j

Patriciavt Van harte gefeliciteerd! Henkie.............hopelijk is dat idd een grap van je vriend :')

Lente de Aerde......arm kind :(:)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 00:30

Roman vind ik juist weer drie keer niks, moet meteen denken aan een boek, of de romantiek.. En ik verwar heet snel met Rowan :')

Medina vind ik dan nog wel leuk (is dat geen plaatsnaam in Marokko trouwens?) en Kamilla ook, maar dan bij voorkeur met een C geschreven