wendyenbram schreef:Ook in de evolutie theorie zijn genoeg vraagstukken waardoor het toch een bepaald giswerk blijfd wat er precies gebeurd is. je hoeft maar 1 berekening op een verkeerde wijze uitgevoerd te hebben. en heel de theorie moet weer herschreven worden.
Dit is toch juist de aard van de wetenschap? Je zet een theorie neer en gaat daaraan peuteren met (tegen)bewijsmateriaal. Dat is juist wat het wetenschappelijk maakt.
wendyenbram schreef:Zoals het in de bijbel staat is voor mij HEEL aannemelijk. Vooral ook omdat het standvastig is enn iet steeds weer verandert zodra er weer een berekening NIET klopt.
Dit is toch juist de aard van de bijbel? De Bijbel treedt bij mijn weten niet in detail over dit onderwerp. Omdat ieder detail zo onder dezelfde tekst zou kunnen vallen hoeft de tekst niet te worden bijgesteld.
Het vergelijken van de standvastigheid van Bijbel en wetenschap komt op mij over als het vergelijken van appels en peren. Men kan ze beter samen in de fruitschaal leggen en beide goed proeven, dan is het dieet ook meteen gevarieerder en dat is een goede zaak denk ik.