Ben ik nou echt zó dom??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 00:41

HolyPope schreef:
Nee, het is echt eerlijk waar -53.
Kreeg die vraag ook met flight safety.

Altijd? Nah, dan was de termometer stuk.

Merell123

Anne_GTI schreef:
Ik weet 11 dingen over jou:
1) Je bent bezig deze post te lezen.
2) Je bent menslievend (of bijna).
3) Je kan geen "P" zeggen zonder dat jouw lippen zich raken.
4) Je bent het aan 't proberen...
6) Je voelt je onnozel.
7) je gaat domweg voort met lezen.
8) je hebt zelfs niet gemerkt dat je n° 5 gemist hebt.
9) Je bent gaan kijken of er inderdaad geen n° 5 is.
10) Je hebt gelachen omdat het zo stom is.
11) En je gaat dit doorsturen om anderen beet te nemen en te laten lachen.

hahaha alles behalve 11 :P

Kwanyin

Eh als de wiskunde plots zo veranderd is dat je niet eerst moet vermenigvuldigen en dan optellen eet ik mijn schoenen op >;)
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 19-08-12 00:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Celiien schreef:
*gekeken op VHS( jaaaa oldskool!) en hij is idd van columbia :j

Maar dan heb ik nu een vraag: wie is Alan Menken? (niet googlen!!)

Geen idee....

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 00:44

Kwanyin schreef:
Eh als de wiskunde plots zo veranderd is dat je niet eerst moet vermenigvuldigen en dan optellen eet ik mijn schoenen op >;)

Nee dat blijft een basisregel volgens mij :=

Alan Merken; geen idee..

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 00:44

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 00:45

Barbabientje

Re: Ben ik nou echt zó dom??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 00:46

Ja, dus dan eerst vermenigvuldigen en dan optellen :j

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 00:47

Kwanyin schreef:
Ja, tussen haakjes, dat hoort ook bij de gewone basisregel :D . Maar gewoon los, dus 5+5*5 :) .

Ja, banketstaaf je er maar uit.....

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 00:47

Alan Menken is degene die voor heel veel disney (en non-disney) films de muziek gecomponeerd heeft. Denk hierbij aan The Prince of Egypt (dreamworks), Little mermaid, hunchback of notre dame, Beauty and the beast, pocahontas, alladin, enchanted en tangled :j

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 00:48

En dat zonder spieken?!

Respect _/-\o_

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 00:50

Soort van Ennio Morecone maar dan van Disney ipv western dus. :))

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 00:58

Klopt!
Ik ben disneyfan, ik weet dat wel uit
Mn hoofd hahah := net zoals de feiten dat de disneymakers vaak grapjes uithalen: kijk naar the hunhback of the notre dame: zie je opeens Belle, pumba en timon t tapijt van alladin door t scherm lopen. En meer van dat soort grapjes :=

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 01:03

haha, wat een weetjes komen hier voorbij zeg :')

Ik weet zelf ook wel veel dingen (zoals dingen die hier in 't topic zijn genoemd). Maar denk ook gewoon regelmatig niet na voordat ik iets zeg. Wat eindigt in een boel hilariteit.

Zo waren we bij geschiedenis en toen zeiden ze dat Wilhelmina dood is. Waarop ik dus heel hard zeg 'WAT?! Is Wilhelmina DOOD?!' :wow:

Zelfde vak, over de oorlog in Afghanistan ik: 'Is er oorlog in afghanistan?' 'Ja, maartje, al een paar jaar' oeps.. :')

En zo ben ik ronduit een ramp met getallen. Tafeltjes kan ik niet, 5 + 3 moet ik met m'n vingers doen. Als iemand bijv. zegt twee-en-vijftig... dan zeg ik is dat vijf twee of twee vijf? (maar, weliswaar nooit getest, maar door vele docenten discalculie vermoeden).

En zo heb ik dit soort opmerkingen regelmatig :')

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 01:15

Waarom huilt dit kind...?

A) Aandacht [ ]
B) Pijn [ ]
C) Acteur [ ]
D) Lol [ ]
E) Snoep [ ]
Laatst bijgewerkt door HolyPope op 19-08-12 01:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 01:16

Over Disneygrapjes gesproken: bij de film "De reddertjes" had de tekenaar in een scène op de achtergrond een foto van een blote vrouw verborgen. Het was maar een plaatje lang en niet zichtbaar voor het blote oog, maar dus wel als je het daar op pauze zou zetten. In de latere uitgaves van de film is dit 'grapje' weggehaald.

En over niet zichtbaar voor het blote oog gesproken: vroeger maakte oa coca cola reclame door tijdens de film een reclameboodschap over cola te laten verschijnen. Dit duurde nog geen één derde van een seconde, dat ziet je oog niet. Wel je onderbewustzijn, waardoor mensen onbewust aangespoord werden om cola te drinken. Deze vorm van reclame is tegenwoordig verboden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 01:18

HP: A,aandacht. zodra er iemand in de buurt komt houdt 'ie zn kop wel,als hij wegloopt gaat hij weer janken

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 01:20

xJitskee schreef:
HP: A,aandacht. zodra er iemand in de buurt komt houdt 'ie zn kop wel,als hij wegloopt gaat hij weer janken

We zullen zien hoeveel stemmen er voor A komen.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 01:27

Die krijgt duidelijk zijn zin niet en probeert op deze manier zijn zin door te drukken. Kan best om een lolly gaan. Vrijwel alle kinderen gaan ooit in hun jonge leven zo een keertje in de supermarkt tekeer.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 02:27

Dat van die hele korte boodschappen heet subliminale boodschappen, en of het werkt is op z'n minst twijfelachtig.

Om een boodschap over te brengen en die te laten hangen, moet die boodschap toch wel bevestigd zijn en dat gebeurt bij subliminale boodschappen zelden, de tijd waarin ze te zien/ horen/ ruiken/ proeven/ voelen zijn is immers te kort.

In theorie zouden ze wel kunnen werken, zolang ze maar vaak genoeg vertoond worden, maar dat is voor zover ik even snel kon vinden niet aangetoond. Met in theorie bedoel ik dat bijvoorbeeld tijdens een film van laten we zeggen 2 uur, elke paar minuten een fractie van een seconde, gedurende 1 of in elk geval weinig frames een boodschap verwerkt zit. Maar in de praktijk is de werking niet wezenlijk aangetoond, op wat frauduleuze onderzoeken na. Waarschijnlijk heeft ons brein toch een concretere, meer bewuste boodschap nodig om te blijven hangen en dus effectief te zijn.

Als het zou werken zou het wel makkelijk zijn, dan zou je in theorie gewoon s'nachts je boek onder je kussen kunnen leggen, of heel zachtjes, bijna niet of niet hoorbaar, de leerstof kunnen afdraaien en de volgende dag deze perfect kennen. Denk dat heel veel scholieren en studenten dergelijke methodes wel uitgeprobeerd hebben voor vakken waar ze slecht in waren. Ik in elk geval wel, mijn moeder ook, en vriendinnen ook wel eens. Het heeft niet geholpen, we waren nog steeds hopeloos in wiskunde, natuurkunde en scheikunde. En Frans spreek ik nog steeds niet, ondanks de franstalige CD's die ik jarenlang s'nachts opzette.

Verder vind ik dit topic heerlijk. Ben dol op trivia en algemene weetjes. Op m'n werk worden ze soms gek van de idiote weetjes en dingetjes waar ik mee op de proppen kom (en die meestal nog kloppen ook, maar ook ik maak wel eens fouten en soms zit ik er ter ieders vermaak wel eens hopeloos naast), en hebben ze het er wel eens over dat ze me willen opgeven voor per seconde wijzer. Hoewel ik daar nou meestal weer niet slim genoeg voor ben.

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 03:05

Ik zei tegen iemand: ik ben in amerika op vakantie geweest
De ander: echt niet
Ik: echt wel bij mijn broer in londen!!
Op dat moment was ik helemaal van overtuigt haha :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 12:11

Ik denk ook A maar je zegt het zo... zo, dat ik toch denk dat hij acteur is ofzo _O-

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 12:39

lifaya schreef:
intral schreef:
oh en een vriendin van mij, weet het verschil tussen eb en vloed niet en als je haar vraagt wie Darwin is dan kijkt ze me aan alsof ik het over de duivel heb :') ..

voor sommige mensen is Darwin de duivel ~~}>

:D

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 12:51

xJitskee schreef:
wisten jullie al dat een vliegtuig lampen heeft? van die koplampen dan...

xJitskee schreef:
Dat vertelden mn ouders dus. naja ik zag ook knipperende gekleurde lampen. Dus ik vraag of dat de richtingaanwijzers zijn. Nou,dat heeft een vliegtuig dus niet. is ook lekker onlogisch

You've made my day :')
_O-

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 13:08

Vliegtuigen gebruiken wel een soort van richtingindicatoren. De rode lamp aan de linkerkant, en de groene aan de rechterkant en een witte staartlamp. Daarmee maken ze zichtbaar of ze van je af vliegen of naar je toe komen, en vanaf welke kant ze aankomen. Deze lampen moeten onder een vastgestelde hoek gemonteerd zijn, zodat medepiloten en de verkeerstoren visueel kunnen zien waar een ander zich bevindt, maar dient ook als signalering voor de luchtverkeerstoren, zodat ze kunnen zien of er afwijkingen zitten in de systemen. Bij uitval van systemen in de toren worden die lampen gebruikt voor een landing.