Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:57

Wat is Corrlinks precies? Kan iedere inmate dat aanvragen? Apart trouwens dat je emailadres zomaar doorgegeven wordt aan een ander!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:00

Kelly ik snap niets van dat Corr Links als ik het weer ga proberen zou je me dan misschien kunnen helpen?

Ik kan geen mensen toevoegen oid -O-

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:00

@ Mavelle, dat is een programma waarmee je mensen kan mailen in de gevangenis, wordt wel allemaal nagelezen door de gevangenis zelf en het wordt ook gecontroleerd net als normale brieven.

Ja ik vond het wel vreemd, maar aan zijn mails te zien, zit er geen kwaad in, dus vind het verder niet zo erg. Wel apart dat die vader mij ging mailen en uitlegde hoe ik een CorrLinks account kon aanmaken en als ik vragen had mocht ik hem bellen.. :))

CorrLinks is een speciaal iets voor gevangene, CorrLinks.com

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:03

Ik heb emails gekregen van een hele uitleg van CorrLinks, dus kan die dan eventueel naar je doorsturen, je hebt een code nodig en moet je inmate dan toevoegen ofzoiets, maar mijn mail-maatje had mij al toegevoegt en kreeg dus een mail binnen en toen kon ik gewoon terugmailen.

Schrijf jij met een inmate? Mischien kun je aan hem vragen of hij het heeft, want je moet een soort ''nummer'' enzo hebben, die van jou inmate is en zo kan je met hem mailen. Het voordeel hiervan is, dat je eigenlijk vrij snel antwoord terug hebt, gister avond teruggemaild en had nu alweer een mailtje van hem, die ik dus zo ga beantwoorden.

Wacht ik zal het mailtje even kopieren van die vader met de uitleg..

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:18

Log into corrlinks website and u create a name n password then enter in the #code in the box then ur set to accept the inmate
U have to do it from a home computer though!!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:20

This is a system generated message informing you that the above-named person is a federal prisoner who seeks to add you to his/her contact list for exchanging electronic messages. There is no message from the prisoner at this time.

You can ACCEPT this prisoner's request or BLOCK this individual or all federal prisoners from contacting you via electronic messaging at http://www.corrlinks.com. To register with CorrLinks you must enter the email address that received this notice along with the identification code below.

Email Address: kelly........@..........
Identification Code: ................. (code met letters & cijfers)

This identification code will expire in 10 days.

By approving electronic correspondence with federal prisoners, you consent to have the Bureau of Prisons staff monitor the content of all electronic messages exchanged.

Once you have registered with CorrLinks and approved the prisoner for correspondence, the prisoner will be notified electronically.

For additional information related to this program, please visit the http://www.bop.gov/inmate_programs/trulincs_faq.jsp FAQ page.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:30

Never mind :), ik ga het lezen!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:39

Wel mee bokkers die gevangenen hebben die iemand schrijven die een beetje te hard van stapel lopen? Als 'tie zoal begint, moet ik hem even duidelijk maken dat ik niet op zoek ben naar een of andere liefde.. :7

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:54

Ik snapte er trouwens niks van, hij pakte mijn registratie niet eens. Kreeg zo'n email dat je je account moet bevestigen, maar als ik inlog zegt ie dat dat account niet bestaat?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:57

Ik heb een nummer/code gekregen, heb jij die? Want daarmee registreer je jezelf geloof ik.

Nant

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:31

Ik ga vanavond even kijken.
Bedankt voor je uitleg Kelly!

Mijn inmate vroeg of ik zijn request wilde accepteren, maar ik was ingelogd en kon geen nieuwe mensen toevoegen en zag ook nergens een request. Vanvond even goed kijken :o

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:45

Dat nummer heb ik niet, hoe kom ik daar aan dan?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:18

Het is inderdaad het handigst als jou inmate jou toevoegt, in dat geval hoef je hem alleen maar te accepteren. ;)

@ Marvelle, ik heb werkelijk geen idee.. ga het vandaag even voor je uitzoeken hoe je aan zo'n code komt.. ik heb die code geloof ik van de vader van mijn inmate gehad..

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:34

Kelly dank voor je uitleg.. ik had al eerder een mail gehad met een code, snapte er niets van maar nu snap ik dat t voor corrlinks is!
Ik heb hem een berichtje gestuurd.
Dankjewel!

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:30

Zal ik het hier dan maar weer nieuw leven in blazen...

Ik heb een aantal weken geleden besloten, na lang twijfelen om ook 2 vrouwen aan te schrijven. Van de eerste had ik van de week al een reactie terug, ze had de mail op 31 juli gekregen en direct teruggeschreven. Het was een erg leuke brief, ze komt erg leuk over. De brief terug is al onderweg.

Van de andere nog niets gehoord, dus ben benieuwd. Ik heb wel gekozen om de eerste keer een mail te sturen via W.a.P. Ik wacht de andere nog even af, anders kijk ik nog voor 1 of 2 om nog een mail te sturen.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 16:21

Al heel vaak heb ik hierover nagedacht en dan heb ik weer andere dingen te doen en vergeet het simpelweg...

Door dit topic been ik gaan neuzen en heb besloten iemand in Death Row te schrijven. Ben erg benieuwd of ik een brief terugkrijg.

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:03

Death Row zou ik niet kunnen denk ik, lijkt me erg heftig. Ik vond het best lastig om de eerste mail te schrijven, maar werd gelukkig goed ontvangen :)

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:10

Ik meld me hier ook maar eens! schrijf ongeveer een half jaartje nu met een gevangene op de death row in florida. Hij is 28 en zit nu 4 jaar. Als het goed is krijgt hij eind deze maand de uitslag van de 2e "appeal" (weet het nederlandse woord niet echt..) Ik weet niet of het is toegestaan, maar op envelopesofhope.com staat ook erg veel informatie en word ook door nederlandse mensen gerund. Ook daar zijn ze hard opzoek naar schrijvers. :)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:58

Ik heb er ooit eens 1 geïnterviewd! Was heel bijzonder..

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:14

Quest, das een snelle reactie! Ik heb vandaag een brief voor een tweede inmate op de bus gedaan. Googlen jullie de persoon ook van te voren?

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:03

Ik heb nog niet gegoogled, misschien dat ik dat nog wel doen, misschien ook niet. Kan zijn dat ze zelf er mee komen.

Mavelle heb jij gegoogled?

Ik vond het ook een hele snelle reactie, dus ben benieuwd hoe lang het nu gaat duren.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:51

Zo, ik kreeg een erg grove mail van mijn inmate, heb hem duidelijk benadrukt dat ik het op het moment erg druk had en mischien maar 1 keer per week mailde omdat ik erg weinig thuis was en geen internet op mijn telefoon heb, hij was not amust en de meest grove taal kwam eruit, want had deze week niet gemaild..

Vond het toch een beetje jammer, had het echt heel duidelijk tegen hem gezegd dat ik 2 weken het erg druk had maar daarna wel weer actief kon mailen... ben een beetje geschrokken van de mail.

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 06:35

Ik zal zo een reactie echt niet kunnen waarderen, vooral omdat je het van te voren hebt aangegeven. Ik zal dit ook schrijven en persoonlijk zou ik niet weten of ik door zou gaan met mailen....

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 06:38

Ik heb inmiddels ook een gevangenen geschreven en een reactie terug. Superleuk :j
Moet weer even terugmailen :j ga ik vanmiddag gelijk even doen!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:42

Jemig Kelly, das inderdaad niet erg leuk. Ik zou denk ik iets hebben van graag of niet, toedeloe! Heb je 'm al terug gemaild? Zou er even bij zeggen dat zulke taal in Nederland niet normaal is.

Quest, ik google ook niet. Maar ben wel heeeeel selectief bij de verhaaltjes in hun profiel. Niet te veel poespas en mooie woorden en toch positief.