In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Animal

Re: In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:21

Dat kun je gewoon opsturen ;-) Dat van mij was nog iets langer (heb ook een vlecht van 35 cm af laten knippen (van haarpunt tot haarpunt, tussen de elastieken 28 cm), en heb nu nog haar tot iets over mijn schouder over ;-) Het ziet er erg natuurlijk uit, dus ze zullen het niet weigeren. Zelfs dat van mij is geaccepteerd ;-)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:22

Zou het dan niet te beschadigd zijn?
Mag ik vragen hoe lang jouw haar dan was na het knippen? (Heb je er een foto van?)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:24

foto staat +/- 2 pagina's terug, zowel voor als na..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:27

Oh ja ik zie hem! Jouw haar is eigenlijk dus precies hetzelfde model gebleven, alleen een stukje korter. :)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:32

Afbeelding
Dit was het in mei. Nu is het zeker zo'n 10 cm langer.
Ik wil eigenlijk net zo'n lengte als Elise overhouden, misschien ietsje korter, maar nog wel over mijn schouder iig.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:32

Ik denk trouwens dat ons haar wel bijna even lang is Elise..
Heb nog een betere foto gevonden:

Afbeelding
Dit was in oktober..

@ Jibbel, dat red je nu al wel denk ik?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:34

Klopt ;-) ik heb een hele dikke bos eigenwijs haar, dus zodra ik er echt laagjes in zou laten knippen gaat het echt alle kanten opstaan! En uitdunnen vond ik eigenlijk ook geen optie ;-)

Edit: Dan zal het ongeveer even lang geweest zijn, bij mij kwam het ook tot de band van mijn broek, maar omdat ik zelf 1,85 ben dacht ik dat het dan ook wel iets langer zou zijn ;-) Ik zou als ik jou was gewoon eens een vlecht maken en dan eens meten hoeveel je eraf wilt halen, dan heb je een beetje een idee van hoeveel er overblijft ;-)

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:37

Wat een goed idee, alleen is mijn haar nog niet lang genoeg, nog even een jar sparen. Ik wil het overhouden tot net over mn schouders namelijk...

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:40

EliseBrouwer schreef:
Klopt ;-) ik heb een hele dikke bos eigenwijs haar, dus zodra ik er echt laagjes in zou laten knippen gaat het echt alle kanten opstaan! En uitdunnen vond ik eigenlijk ook geen optie ;-)

Edit: Dan zal het ongeveer even lang geweest zijn, bij mij kwam het ook tot de band van mijn broek, maar omdat ik zelf 1,85 ben dacht ik dat het dan ook wel iets langer zou zijn ;-) Ik zou als ik jou was gewoon eens een vlecht maken en dan eens meten hoeveel je eraf wilt halen, dan heb je een beetje een idee van hoeveel er overblijft ;-)

Wellicht scheelt dat een paar centimeter, bij mijn haar zijn inmiddels ook de puntjes geknipt 2 maanden terug. Dat heb ik dus gisteren gedaan en 25 cm in vlecht van Elastiekje tot elastiekje kwam vrij kort uit, iig niet tot op mijn schouders.. Nu vlecht ik heel strak, als je losser vlecht dan zijn de slagen ook kleiner en scheelt dat ook wel weer iets..
Soms vraag ik me af of je het niet gewoon als staart met om de zoveel cm een elastiekje in kunt leveren :+
Dat zou schelen! Dit idee zonder bolling: http://www.projectnaturalbeauty.nl/wp-c ... psel31.jpg
Sowieso kan ik nog even sparen, want ik trouw absoluut met lang haar :))

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:45

Jeetje wat komen er een mooie foto's voorbij. En wat hebben jullie lang haar!!! Zover ben ik nog niet hoor. En weet niet of ik dat volhou om het zo lang te laten.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 19:46

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:24

Ik heb vanochtend 35 cm van mijn haar gedoneerd. Het was heel dik en er zaten nog wat laagjes in, dus het is gewoon een staart die eraf geknipt is. Nu heb ik een boblijn tot op mijn schouders. De kapper heeft een fotoverslag gemaakt. Als ik zijn foto's heb zal ik ze posten.

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:25

tinaaz: Super leuk kapsel!

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:01

Ik heb eindelijk mijn oude vlecht en die van mijn moeder terug gevonden. Toen wij knipten (mijn moeder tien en ik vier jaar geleden) wisten we nog niet van haarwensen oid, anders was er bij mij in elk geval veel meer afgegaan! Ik heb een krappe 25cm en mijn moeder iets minder, maar stuur ze toch maar beide op. Waar ze niets mee kunnen moeten ze dan maar weg doen, zonde als wij dat doen en er toch iets mee had gekund :Y)

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:24

Tnx voor alle leuke reacties! Ben alleen bang dat als ik straks mijn 3,5 jarige ga beleren het zo jongensachtig staat met een cap op. Vooral op wedstrijden, ik had altijd zo'n mooie donut :-D

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:40

Na het lezen van enkele verhalen en dan ook uit te komen bij Haarwensen, had ik besloten om mijn haar ook te doneren. Mijn haar was altijd heilig voor me en ik ben dan ook iemand die huilend van de kapper kon terugkomen als er 5cm te veel af ging. :') En toch wou ik 100% mijn haar doneren. Ik had namelijk de keuze... Dus ik heb het gewoon gedaan, onder shocking blikken van mede-kapper-zittertjes met lange lokken. En deze keer heb ik geen traan gelaten. ;)

Ik heb een dikke 30cm kunnen doneren en ik ben een veelzijdige coupe rijker. Ik ontdekte vanochtend hoeveel mogelijkheden ik met dit kapsel heb. :') Ik moet wel toegeven, het is even wennen. Mijn haar is zo kort niet geweest sinds ik baby was denk ik. :=

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 14:05

Zo allemaal stoere meiden! Wow!

En die kapsels staan jullie zo gaaf!

Ik ga woensdag :).

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 14:19

Wat een gave kapsels ook altijd erna!

Vinden jullie het niet koud in de winter? Zo'n kort koppie?
Ik wil nog even wachten tot het voorjaar, maar word gek van de klitten!

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 15:20

ik heb eergisteren 25 cm van mijn haar laten afknippen, heb nu nog haar tot op mijn schouders.
Mijn haar stuur ik op naar stichting haar wens, ter nagedachtenis aan mijn oma die vorige maand na 40 jaar strijd tegen de K ziekte overleden.

Ik vond het wel ff moeilijk, maar de gedachte dat een vrouw wel misschien met mijn haar zal lopen en zich dat prettig voelt ipv kaal heeft mij over de streep getrokken

en ik moet stiekem wel toegeven, dit kapsel staat eigenlijk wel heel leuk hi hi

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 15:29

Ja, ik had het wel koud daarna! Ik ging in oktober geloof ik, ben gelijk een sjaal gaan kopen in de stad, want die had ik niet om, had mijn haar om me warm te houden (thuis wel sjaals, maar had het koud in de stad! :') )

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 02:28

Ik heb het niet kouder, wel had ik last van m'n sjaal in m'n nek. Ik denk door het scheermesje, dat was mijn huid niet gewend!

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 07:45

Hoe hebben jullie het opgestuurd? In wat voor envelop enzo?

Ik ben een beetje bang dat het kwijt gaat in de kerstpost....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 07:51

Ik zou inderdaad een week wachten, 2/3 dagen na kerst, in een verstevigde envelop met het liefste van dat bubbelfolie aan de binnenkant. Goed dichtplakken (als je met plakband doet, zorgen dat dat niet los gaat en dan in de machine kan blijven hangen).

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:46

Ik heb vorig jaar net na de kerst gedoneerd, heb het toen aangetekend opgestuurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:04

Aangetekend betekend tegenwoordig vaak: meer betalen maar zonder handtekening afleveren.