Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:49

Benfan schreef:
Je moet proberen het wat duidelijk op te schrijven ship, is lastig te volgen zo. Maar als je hem al gereserveerd had voor iemand, en vervolgens op een ander bod ingaat is dat niet netjes. Als je nog niks had afgesproken met een bieder en je krijgt via mail een bod, dus niet via mp zelf dan vind ik dat best kunnen.

wat ik er uit begrijp het ze het bod via de mail eerder.
je bent nooit verplicht hem te verkopen voor het bod wat je krijgt.
vind jij hem te laag hebben ze pech.
als je al akoord bent gegaan en je zegt daarna af voor een hoger bod vind ik dit niet erg netjes.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:52

@ship: als je akkoord gaat met een bod, vind ik het persoonlijk heel onbehoorlijk om alsnog op een hoger bod in te gaan. Een deal is een deal en daar moet je dan niet weer op terugkomen, ook al is het via de mail gegaan. Het staat je vrij om daar wel of niet op in te gaan, maar als je dat doet dan moet je je er ook aan houden.

Mij kun je niet kwader krijgen dat terug te komen op een afspraak die al gemaakt is. Ik ga zelf altijd vrij snel akkoord (van hogere biedingen op MP haakt toch meestal 3/4 af) en als er dan iemand hoger biedt, stuur ik altijd een mailtje dat wanneer degene die ik het beloofd heb niet betaalt ze het voor dat bedrag mogen hebben....

hanny_jelke

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 01:02

ik heb ook een keer een bod gehad op een paar oude rijlaarzen.
had 5 euro in me hoofd dus dat als vraag prijs neer gezet.
kreeg ik een bod van 5 euro dus ik akoord gegaan en met die mensen een afspraak gemaakt.
ik de laarzen op gereseveerd gezet. krijg ik via een mail een bod van 7,50 dus ik gezegt dat de andere kopers al zouden komen kijken mochten ze niet komen of er toch van afzien hij ze voor die prijs kon komen halen.
die man helemaal boos want ik moest aan de hoogste bieder verkopen.
hij dreigte zelfs met de politie (alsof die komen voor 7,50) :')

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 01:10

lijkt mij dat die sowieso niet komen, al had hij 3000 euro geboden.. als het nog niet is overgemaakt en jij verkoopt het aan iemand anders, dan is dat jouw zaak. Moet die man helaas maar verder zoeken..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 01:16

nee klopt en die mensen van 5 euro hadden eerder geboden en zouden al komen kijken.
was voor hun dachter die net op paardrijden zat meisje blij (ze zagen er nog goed uit waren alleen al oud)
ik blij dat ik ze niet heb weg hoeven gooien zolang ze nog goed zijn kan een ander er lol mee hebben.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 07:45

Dat verhaal over die kippen! Wat lief! <3

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 08:40

Netje schreef:
@ship: als je akkoord gaat met een bod, vind ik het persoonlijk heel onbehoorlijk om alsnog op een hoger bod in te gaan. Een deal is een deal en daar moet je dan niet weer op terugkomen, ook al is het via de mail gegaan. Het staat je vrij om daar wel of niet op in te gaan, maar als je dat doet dan moet je je er ook aan houden.

Mij kun je niet kwader krijgen dat terug te komen op een afspraak die al gemaakt is. Ik ga zelf altijd vrij snel akkoord (van hogere biedingen op MP haakt toch meestal 3/4 af) en als er dan iemand hoger biedt, stuur ik altijd een mailtje dat wanneer degene die ik het beloofd heb niet betaalt ze het voor dat bedrag mogen hebben....

Hélemaal mee eens!!! Wij hebben het ook meerdere keren gehad, en soms toch best een hoger bod, dat is behoorlijk balen, maar verkocht is verkocht!

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:21

Lente schreef:
Wat ik uit ship d'r verhaal begrijp is dat ze via mail een hoog bod had gekregen, daarmee akkoord ging en haar advertentie op gereserveerd zette, waarna een bieder daar niet blij mee was.

Juist ja dit bedoel ik ik typ vanuit de telefoon dat is Soms nog niet zo makkelijk.
De bieder was daar een beetje boos om zij vond het niet eerlijk dat ik biedingen vía mail voor liet gaan.

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:41

chipieke schreef:
En ooit eens een kast te koop gezet en mijn man stond toevallig op de foto,
kreeg ik een mail terug van een vrouw die vroeg of ze mijn man bij de kast kreeg :\

HAHAHAHHAHAHAHAHHAHHA oh mijn god, jij maakt mijn dag echt goed! :') :') _O-

Was dat geen grap? :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:44

Heb er een aquarium op gezet.. Ben benieuwd. :+

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:48

Ik heb een keer een trail op mp zien staan die iets reparatie nodig had omdat het paard hem had beschadigd..Ik heb gemaild wat ze er voor wilden hebben,wisten ze niet maar ze vroegen wat ik wou bieden..Ik had een budget van 800 euro dus dat gemaild,nou ze gingen akkoord..Afspraak gemaakt,kreeg ik de volgende dag een mail dat de trailer verkocht was voor veel meer..Ik vond dit eerlijk gezegd best zuur hoor,want ik had de trailer dus eigenlijk al mondeling gekocht..

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:58

Ik heb ook iets moois meegemaakt. Ik had een aantal oude aquariumpompen over, en deze gratis op marktplaats gezet. Vervolgens gaan er verschillende mensen tegen elkaar opbieden! Ik heb het uiteindelijk verkocht voor 4 euro, terwijl er gratis stond. Ach ja, dat kan natuurlijk ook :+ je hoort mij niet klagen.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:27

Ook ik ben erg actief op marktplaats, en verkoop iedere dag.

MAAR inderdaad.... Je hebt wel ademhalings therapie nodig hoor. Jeetje!

Ik kom ook de raarste dingen tegen!

Jou verhaal Century is natuurlijk erg leuk hahaha. Een mazzeltje is altijd leuk.
Maar goed, zo heb ik het vaak andersom. Ik heb bijv. Drie paar chaps erop staan. Voor €5,- (Alle drie)
Zijn natuurlijk geen nieuwe hippe chaps. Hebben in die tijd €25,- per paar gekost. Maar nog prima te gebruiken nou drie paar voor €5,- als je ze nodig bent? Leuk toch. Zou je denken
Krijg ik mailtjes voor niks haal ik ze op.
Dan denk ik? 5 EURO!!!!! Als je ze voor niks wil hebben? Dan heb je er geen interesse in. Tuurlijk kun je het proberen maar kom op zeg.

Ook een Kieffer hoofdstel. Nieuw prijs ruim boven de €100,-
Het hoofdstel is nieuw! Kaartjes hangen er nog aan. Ik heb hem op bieden staan.
Wat bieden mensen? €15,- een keer €25,-
Dan denk ik nou mensen toch! Als je nou niet weet wat een kieffer hoofdstel is ja dan kun je er niks aan doen daar zul je me niet over horen als je dan zo'n bod uit brengt. Maar ik heb de nieuw prijs erbij staan dus dan kun je wel iets verder denken toch?
Dus beleefd een mailtje met de gang van zaken enzv. En daarom verwijder ik uw bod. Dan krijg ik een mailtje wat wil je er dan voor hebben?
Waarop ik zeg minimaal €80,- (Ik dacht / denk nog steeds nette prijs)
Boze reactie terug! En wat denkt u wel niet!! Zo raakt u hem nooit kwijt. Vreet hem maar op bla bla bla!
Dan denk ik ook mensen mensen waar zijn we mee bezig toch!

Zo dat ben ik ook ff weer kwijt hahahaha Leuk toppic dit!

Maar om even goed af te sluiten met dit lange verhaal haha.
Ik krijg ook heel vaak goede berichten hoor het verloopt ook vaak lekker soepel. Direct bedrag over geschreven snel bij geschreven. Dan ben ik ook iemand die de service terug verleend en direct naar het postkantoor gaat om het te verzenden.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:53

Leuk topic dit,kom zulke vreemde verhalen tegen! _O-

Hier nog een irritante ''koper''
Toevallig van bokt..

Had een rijbroek te koop,niet duur en past niet in een envelop.
Bokker pb't
We maken een afspraak om persoonlijk ergens af te spreken,zij woont in die stad/dorp en ik ach ja,kan ik gelijk ff shoppen ofzo.
Afspraak gemaakt om elkaar te treffen rond 14-15uur.
Pb om een specifiekere tijd maar geen reactie....
Pb nog een keer,of ze al een tijd weet of gaat het niet door (typ ik nog,ik voelde al nattigheid)

Pb's werden wel gelezen maar kreeg geen reactie... _-:(

Conclusie; Geen Brammetje gezien :roll:
Wederom een pb dag later gestuurd dat ik het echt niet op prijs heb gesteld dat ze niks van zich heeft laten horen..
JOH Kreeg zomaar antwoord terug :oo
Ze was ziek dus kon ze niet komen....

En nee een antwoord terug sturen....dat was niet mogelijk want ze was ziek,ze kon het wel lezen 8)7
Never dat ik daar ooit eens weer wat voor ga doen.
Dat soort mensen vindt ik echt triest,zeg dan eerlijk dat je geen belangstelling meer hebt ofzo.

Nog een Bokt-miep..
Had onderlappen te koop,pakketpost.
Ze waren nl groot,zwaar en best dik dus geen rommel.
Bokker bied en pb't '''jahaa dat kan best in een envelop dus ik bied zoveel incl verz.kosten. Iets van 10,-ofzo.
Duhhhh ik zeg toch dat het niet in een envelop past??!! *Censuur*
Uiteraard wist zij het beter...
*Zucht* mensen,en dan denk je dat je op bokt mensen treft met ietswat verstand en respect nou echt niet :n

Nog een laatste leuke afsluiter,wederom bokker ;)
Ik zocht een kaptoom,zij bood 1 aan,zonder foto en geen maat erbij.
Dus stuur een pb van '' joh wat is de maat en beschadigt oid?''
Volgende dag Enthousiaste 2pb's
met de maat,en ze had foto's gemaakt etc etc het pakketje lag bij wijze van spreken al klaar enkel de maat pastte niet.
Was wel leuk om iemand enthousiast te lezen :j

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:02

Oja dat ken ik. Jij het werk ervan hebben en vervolgens niet meer reageren! Dat vind ik trouwens het leuke aan bokt. Dat je kunt zien of de andere je berichten al gelezen heeft of niet. Ideaal vooral niet veranderen.

Maar ik moet heel eerlijk zeggen :o
Dat mensen heel enthousiast iets van je over willen nemen. Jij het werk ervan hebben. (Wat natuurlijk niet erg is. Je wilt zelf graag verkopen) En vervolgens hoor je niks meer.
Daar heb ik op bokt meer last van als op marktplaats.
En iedere keer denk je weer van nou geen bericht andere koper? Verkopen maar!
Maar toch kan ik dat niet zomaar. Ik wacht natuurlijk geen weken op antwoord haha.
Maar ik verkoop nooit iets twee keer. Dit is me al eens gebeurd perongeluk hoor. Maar ik was er zo verbaasd van ik heb direct het bedrag weer terug gestord en wel 100 keer mijn excuues aan geboden + dat ik die mevrouw iets toe gestuurd heb wat ze na overleg wel wilde hebben (gratis).

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:08

Wil nog niks zeggen als je kunt zien of de PB's door de ander gelezen zijn :)

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:10

Cyntje schreef:
Wil nog niks zeggen als je kunt zien of de PB's door de ander gelezen zijn :)

Die zin snap ik niet helemaal? Wat bedoel je precies als ik vragen mag?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:02

Dat is nog geen zekerheid dat men het nodig vind te reageren :D

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:01

Nee natuurlijk niet,

Maar als je laat weten iets over te willen nemen.
En vervolgens over gaat tot het uitwisselen van gegevens.
Je heb je intussen bedacht, of iets anders gezien. Of wat voor reden dan ook.

Kun je het op z'n minst even melden toch?
Even laten weten van goh, mijn interesse is vervallen.

Dat word 100 keer meer gewardeerd dan niets meer laten horen.

Of ben ik nu de enige die het op die manier ziet? :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:08

Je bent écht niet de enige die dit zo ziet!! Maar helaas gebeurd dit op zowel bokt als op marktplaats heel veel niet....... :P

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:24

Als je pb op gelezen staat betekent volgens mij alleen dat deze persoon z'n inbox heeft gezien, dus het hoeft niet per se :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 22:48

xJori schreef:
chipieke schreef:
En ooit eens een kast te koop gezet en mijn man stond toevallig op de foto,
kreeg ik een mail terug van een vrouw die vroeg of ze mijn man bij de kast kreeg :\

HAHAHAHHAHAHAHAHHAHHA oh mijn god, jij maakt mijn dag echt goed! :') :') _O-

Was dat geen grap? :')

Nee ze was heel serieus :\ Ze vroeg of hij nog vrijgezel was en of ze anders zijn nummer mocht :\

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:46

Ach joh dat heb ik ook een keer gehad. Ging een laptop kopen zij woonde ergens ver weg voor mij. Tijd afgesproken. Daags ervoor gemaild of het die dag echt kon, want moest een eind rijden. Niks gehoord.. wel gelezen.. Nog een keer pb. Niks gehoord, dus ik ben niet afgereisd. Stuurt ze de dag erna een pb waar ik was... Euh ja nergens... Op dat soort momenten komen -heel toevallig- eenzijdig pb's dus nooit aan.. Ze bleef bij hoog en laag beweren mij diverse pb's te hebben verstuurd. Die allemaal niet zijn aangekomen zijn :? Right..

Blijf het in dit geval wel raar vinden, aangezien het de bedoeling was dat ik iets van haar kocht :')

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:52

Dat had ik laatst ook Sammie.... maar gek genoeg ontving ik wel gewoon PB's van andere bokkers _O-

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 09:31

Ze had het wel gelezen schreef ze in laatste pb,enkel te ziek om te antwoorden :roll:
''kom niet''
koste schijnbaar te veel energie om te typen....