[HK] Daar is ie weer! Ik heb zin in kerst/winter-topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabine

Re: Daar is ie weer! Ik heb zin in kerst/winter-topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 07:49

:oo Sneeuw? Oooh ik wil ook..

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 08:58

Half bij gelezen. Iig iets over kale bomen: houd ik ook niet van. Maar de echte bomen waren de laatste jaren zo slecht dat ik heel blij ben met mijn neppert. Daar zie je ook wel iets van stam, maar die stam is groen dus het valt niet echt op. En hij is voller dan de echte kerstbomen.

En die sneeuwende kerstboom van marktplaats, die heb ik vorige jaar op een kerstmarkt gezien! Die maakt echt onwijs veel kabaal en als er een zuchtje wind langs komt vliegen al die sneeuwbolletjes door je kamer heen. Maar het idee is leuk ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:07

ooh ja zou ook niets zijn voor hier, denk dat de katten die balletjes sneeuw heel leuk vinden haha, maar toch het idee is inderdaad leuk

_Meliss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:08

Hahaha oke die sneeuwende kerstboom is dus niet echt handig, tenzij je elke dag wilt stofzuigen! Wel Jammer want ik vind het een best leuk idee.

ZappaSupreme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:10

Hier ook alles even in grote lijnen bij gelezen..

Ik HAAT carnaval.. Ook vanwege het zuipfeest gevoel en ik zelf 0,0 alcohol drink.. Een en al frustraties :9

Ik vind een echte boom mooier, een neppe praktischer. Wij gaan dit jaar voor een echte, maar als we ons eerste echt eigen huisje hebben wil ik toch wel investeren in een neppe. Maar dan wel een mooie grote.. Kan ik nu mooi nog even voor sparen _O-

Ik heb geen foto's van de kerst van vorig jaar.. Had vorig jaar vanwege omstandigheden ook geen boom. Dit jaar ga ik eens goed uitpakken! Heb er zelfs al over gedroomd!

_Meliss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:11

Wie is er trouwens ookal bezig met het maken van suprises?
Ik wel en ik heb mijn vader getrokken dus ik wil graag een motor maken, maar ik heb geen idee hoe! haha

Hebben jullie misschien wat makkelijker ideen? :+

ZappaSupreme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:17

Ik denk dat wij binnenkort ook loodjes voor sinterklaas gaan trekken.. Waar houdt je vader allemaal van?

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:18

wij gaan zaterdag ervoor zitten met de familie
dan gaan we bespreken wanneer we sinterklaas vieren en wanneer kerst etc
en dan ook gelijk de lootjes voor kerst
en kijken wat de kids willen van mijn zus voor sinterklaas

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:20

Kan je niet gewoon alleen een wiel maken ofzo? Lijkt me een stuk makkelijker haha

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:22

je zou eerst een voorbeeld kunnen tekenen of uitprinten van de computer
en dat dan op een stuk karton plakken en uitknippen en dat 2 keer?
en dan op de een of andere manier aan elkaar plakken met het cadeau er tussen?

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:31

Ik vind Sinterklaas aan de ene kant leuk,maar aan de nadre kant die suprise maken die toch weer kapot gaan en de tijd die erin gaat zitten.
Ik vindt dat altijd zo erg.
Wij gaan gewoon bij elkaar zitten, kadotjes op een hoop en om de beurt eentje pakken en tussen iedere kado even een minipauze.
Is ook altijd gezellig. :)
En scheelt heel veel opruimen erna :D

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:37

i love carnaval, heelijk! Denk alleen niet dat ik dat volgend jaar kan vieren als de baby er net een paar weken is.. Wil hem dan nog niet wegbrengen naar een oppas denk ik :P.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:37

Wij gaan dit jaar met sinterklaas uit eten en laten het bij kleinigheidjes die we onderverdelen met een dobbelspel. Geen surprises en gedichten dus :)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:46

Aan de ene kant vind ik het jammer dat carnaval alleen maar wordt gezien als een zuipfeest..

Mensen die maanden lang wagens bouwen, pakken naaien, abnormaal mooi leren schminken, voor de 1e prijs gaan in de optochten, gala's voorbereiden met comedy en dans en dan in februari/maart de grootste en mooiste loopgroepen en wagenbouwens kunnen feliciteren met hun prijzen. En niet te vergeten de eer die op de schouders ligt van de Prins en zijn Adjudant en de jeugdprins en jeugdadjudant. En de schoolprins en schooladjudant. En de dorpen die bijéén komen voor de sleuteloverdracht. De hele mikmak aan gala's en wedstrijden van dansmariekes. En zo kan ik nog wel even door gaan.

Dat er dan inderdaad ook mensen zijn die carnaval 'gebruiken' om zich verkleed helemaal lam te zuipen, ja dat is helemaal aan die mensen zelf, maar zo heerst carnaval hier niet (gelukkig!). Ik drink met carnaval niet meer dan normaal met uitgaan (zou ook niet weten waarom ik dat wel zou doen; het is supergezellig tijdens carnaval!). En elk jaar kijk ik er weer naar uit omdat zoveel mensen dan bijéén zijn. Al mijn oude klasgenoten, buren, etc. Iedereen is er :) En met iedereen klets ik bij (nja neem dat niet te letterlijk :+ ). Zo zie ik carnaval.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:47

Melis, ik ben echt a-creatief dus bij mij komen er nooit super mooie creaties uit. Ik weet niet hoe goed jij bent met knutselen?

Ik zou dan zelf namelijk denken aan 2 wielen met een buis in het midden (gesneden pringels bus ofzo) en een aan de bovenkant. En dan een stuur. Dan haal ik iets van rubber van een oude motorband voor de wielen en stop ik het cadeau in de pringelsbus.
Maar misschien dat het dan meer op een fiets lijkt? :')

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:49

Kun je niet ergens goedkoop op de sloop een motorband met velg halen, de band eraf laten draaien, cadeau in de band doen, en de band er weer op laten draaien. Dan is het uitpakken lekker moeilijk _O- .

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:56

Rinske schreef:
Kun je niet ergens goedkoop op de sloop een motorband met velg halen, de band eraf laten draaien, cadeau in de band doen, en de band er weer op laten draaien. Dan is het uitpakken lekker moeilijk _O- .

Haha daar zat ik ook aan te denken, alleen moet je dan wel een kado hebben die in die band past

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:58

Nu al sneeuw in Friesland :oo Dat is vroeg!
Vind sneeuw leuk! Maar nu nog niet. Kan de hele winter nog :+

Wij vieren dit jaar denk geen sinterklaas.
Wil wel wat leuks voor kerst kopen voor manlief.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:01

Wij vieren voor het eerst sinds jaren weer sinterklaas, mijn nichtje is dan ruim 2,5 dus das wel leuk voor haar.
Verder vieren we de kerst met de kadootjes voor de volwassenen.

_Meliss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:03

DDDMakkink schreef:
je zou eerst een voorbeeld kunnen tekenen of uitprinten van de computer
en dat dan op een stuk karton plakken en uitknippen en dat 2 keer?
en dan op de een of andere manier aan elkaar plakken met het cadeau er tussen?

Dat is idd een goed idee!!
Ik ga het nu gelijk uitproberen :D

Verder houd hij van vissen ( tropische in een aquaruim) Maar dit krijgt hij eigenlijk ierder jaar al haha.

ZappaSupreme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:08

Kan je geen aquarium maken en daarin drijfende moterbandjes die hij dan op moet vissen? Net zoals je op de kermis van die eendjes kan vissen _O-

_Meliss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:13

Jitske schreef:
Melis, ik ben echt a-creatief dus bij mij komen er nooit super mooie creaties uit. Ik weet niet hoe goed jij bent met knutselen?

Ik zou dan zelf namelijk denken aan 2 wielen met een buis in het midden (gesneden pringels bus ofzo) en een aan de bovenkant. En dan een stuur. Dan haal ik iets van rubber van een oude motorband voor de wielen en stop ik het cadeau in de pringelsbus.
Maar misschien dat het dan meer op een fiets lijkt? :')

hahahaha _O-

Ja ik ben zelf wel redelijk creatief :D Maar ik weet gewoon niet hoe ik moet beginnen. ALs ik eenmaal weet hoe dan komt de rest vanzelf =) Maar jou idee is idd ook wel goed. Ik kan er dan van alles bij maken zodat het niet op een fiets gaat lijken hahah. Enne een goed excuus om veel pringels te gaan eten :+

_Meliss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:14

ZappaSupreme schreef:
Kan je geen aquarium maken en daarin drijfende moterbandjes die hij dan op moet vissen? Net zoals je op de kermis van die eendjes kan vissen _O-

Jaaa lachen!! En in sommige bandjes zitten dan cadeautjes

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:16

Niks herfstigs hier nog in huis, ja wel de inrichting wat verandert enzo :)
Enige herfstige is een rieten mand met allemaal walnoten, hazelnoten en wat goede appels. Allemaal hier van het terrein :D
Oh ja en natuurlijk zo af en toe de kachel alweer aan, gezellig met die vlammetjes ;)

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:22

Nog een week en dan gaat het klokkie weer achteruit :D Dan is het helemaal vroeg donker! Heerlijk.