Hebbie nog voetbalplaatjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NN44

Re: Hebbie nog voetbalplaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:01

Jij vind dat het de verantwoordelijkheid van de AH is dat kinderen daar gaan 'bedelen' om voetbalplaatjes?
Kom nou het wordt steeds gekker. Probleem ligt bij de ouders, dat lijkt me wel duidelijk.
Ik hoefde het niet in mijn hoofd te halen hoor om mensen uit te schelden omdat ik plaatjes wilde.
Iedereen is tegenwoordig verwantwoordelijk voor het gedrag van kinderen, behalve de ouders zelf. Lekker makkelijk!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:15

Idd Suuszzz
Zo wil ik ook wel een kind, want ik hoef het dan vervolgens toch niet zelf op te voeden!
Lekker makkelijk!

Want dat is toch de taak van de AH, school, kinderopvang, naschoolse opvang, de sportvereniging en de ouders van vriendjes/vriendinnetjes???

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:16

hier kom je soms amper de AH uit omdat de kids echt pal voor de deur staan.
Ik moet mijn zoontje daar echt niet aantreffen :n
Kan die gelijk een poosje binnen blijven ( tot actie is afgelopen :P)
bedelen om voetbalplaatjes, ga lekker naar je ouders en ga daar zeuren :=

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:25

Nou, ik ga deze discussie lekker verlaten.
Veel plezier met je ergeren aan kinderen :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:52

suuszzzz schreef:
Jij vind dat het de verantwoordelijkheid van de AH is dat kinderen daar gaan 'bedelen' om voetbalplaatjes?
Kom nou het wordt steeds gekker. Probleem ligt bij de ouders, dat lijkt me wel duidelijk.
Ik hoefde het niet in mijn hoofd te halen hoor om mensen uit te schelden omdat ik plaatjes wilde.
Iedereen is tegenwoordig verwantwoordelijk voor het gedrag van kinderen, behalve de ouders zelf. Lekker makkelijk!

Staan die ouders erbij dan? :') Nu zijn het de ouders weer! _O-

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:54

Raja schreef:
Idd Suuszzz
Zo wil ik ook wel een kind, want ik hoef het dan vervolgens toch niet zelf op te voeden!
Lekker makkelijk!

Want dat is toch de taak van de AH, school, kinderopvang, naschoolse opvang, de sportvereniging en de ouders van vriendjes/vriendinnetjes???

Schei toch uit, heilig boontje geweest vroeger?

Ik verlaat deze 'discussie' ook maar, ik praat liever met mensen die ergens weet van hebben en niet zomaar prietpraat uitkramen. :')

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:56

pff verschrikkelijk die dingen!
bij ons is er ook een speciale ''groene mat'' waar ze op moeten blijven staan.
Zijn nu zelf van die dranghekken neergezet zodat ze er achter blijven staan.
Alleen ls er zo'n stil schattig jongetje staat, okeee je krijgt er wel 1, maar van die jongens met een brutale bek, neehoor daar loop ik voorbij.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:56

Ok,. dus als je toevallig wel netjes opgevoed bent, ben je gelijk een heilig boontje?
Ik durf met mijn hand op mijn hart te zeggen dat ik vroeger nooit brutaal ben geweest tegen vreemde volwassenen :n

En zo zullen er talloze users zijn.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:01

Precies Stef, ik haalde dat ook niet in mn hoofd hoor...Kwestie van normen en waarden.
En iedere zichzelf respecterende ouder weet toch echt waar zn kind uithangt en met wie...zo niet...mag je wel eens wat je opvoedkundige capaciteiten gaan doen.
Opvoeden is als eerste toch echt een taak van de ouders en niet van de maatschappij, AH enz enz...
Als meer ouders die taak nou eens wat serieuzer zouden nemen, hadden JZ en andere kinderen/jongereninstellingen het niet zo druk...
Ik krijg het vermoeden dat sommige mensen zich wellicht herkennen in het type ouder: ikweeteigenlijknietwaarenmetwiemijnkinduithangt.....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:05

Nee hoor, ik heb ook een nette opvoeding gehad maar heb ook wel eens een en ander uitgehaald hoor. :)
Ik ben ook nooit brutaal geweest tegen volwassenen, daar heb ik het ook helemaal niet over. Maar van veel bokkers mogen de kinderen het ook niet netjes vragen, dat vind ik dan ook wat vreemd. En bijvoorbeeld verscheuren voor een kind zijn of haar ogen, wat voor opvoeding heb je dan genoten? :')

En dat het dan weer aan de ouders ligt... Daarom zeg ik ook constant dat de ouders daar waarschijnlijk geen weet van hebben. Fietste jouw moeder je nog achterna toen je 9 was? Mijn moeder niet hoor, is ook een stuk vertrouwen wat je ze geeft. Om dan een sneer te geven dat andere mensen je kinderen opvoeden vind ik persoonlijk een beetje ver gaan en zeker als je er zelf geen weet van hebt.

Dat ik nog de moeite neem om dit te typen... :D

Prettige voortzetting van de discussie! :D

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:07

ik kan bijna niet geloven dat je nooit brutaal bent geweest tegen je moeder/vader/leraar etc.
het moet toch wel ooit gebeurd zijn, of je het nou nog weet of niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:08

De meeste mensen zullen hun kinderen netjes (willen) opvoeden.
Maar ieder kind doet wel eens iets wat niet helemaal door de beugel kan. Dat heet: grenzen verkennen.
Zeker als kinderen met vriendjes zijn.
En ik hou niet van mensen die zeggen: dat doet mijn kind nooit.................
Maar ik weet wel dat mijn dochters nooit bij Appie achter het hekje hebben staan schreeuwen, ze houden nl. niet van voetbal, dus ook niet van voetbalplaatjes.
Ik heb ze vroeger ook geleerd om geen papier of zo op straat te gooien, maar toch heb ik ze daar ook wel eens op betrapt. So what? Dat heeft niets met opvoeden te maken.

Ik vind het wel grappig, dat de helft van de bokkers die hier negatief reageren onder de 20 zijn en de andere helft geen kinderen heeft.
Van de éne helft mogen de kinderen niet aanwezig zijn bij Appie en van de andere helft mogen de kinderen ook niet om voetbalplaatjes vragen. M.a.w. het is nooit goed bij deze bokkers.

Er is zo'n gezegde: beste stuurlui staan aan wal, daar lijkt het hier soms wel op.

Ik begrijp dat de meeste bokkers in dit topic perfecte kinderen zijn geweest en nooit iets "stouts" hebben gedaan. Fijn zulke perfecte mensen, het lijkt me alleen erg saai.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:12

Dat ben ik ook met je eens Mambo. Een kindje wat mij normaal vraagt heb je nog voetbalplaatjes (U hoeft echt niet) en me eventueel even aan mn jas trekt (normaal, niet rukken) om mijn aandacht te krijgen, kan ik echt niet wakker van liggen. Daarom schrijf ik ook elke keer "jengelende" kinderen ;)

Toen ik 9 was wist mijn moeder bij wie ik ging spelen. En als dat anders werd dan ging ik naar huis om een briefje op tafel te leggen (ja sorry, mobieltjes waren er nog niet ;) ) of ik belde even naar huis als ik wist dat mijn moeder thuis was. Wij speelden vaak in de uiterwaarden bij de Lek (rivier) en als we daar naartoe gingen liet ik dat ook altijd weten.
Ik ben daar 1x geweest zonder dat mijn ouders het wisten en tja, dat heb ík toen weer geweten zeg maar ;)

Maritje, Ik heb het over vreemde volwassene, je vader of je moeder zijn nou niet bepaald vreemd.... Althans, niet in die zin ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:13

Electra63 schreef:
Ik vind het wel grappig, dat de helft van de bokkers die hier negatief reageren onder de 20 zijn en de andere helft geen kinderen heeft.
Van de éne helft mogen de kinderen niet aanwezig zijn bij Appie en van de andere helft mogen de kinderen ook niet om voetbalplaatjes vragen. M.a.w. het is nooit goed bij deze bokkers.

En waar hoor ik dan? Als je toch mensen in hokjes gaat stoppen..... Want ik pas in beide door jou geschetste hokjes niet :n

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:18

Dat moet je dit topic even terug lezen.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:19

oke ouders vallen dan af, maar een leraar? nooit is brutaal geweest?
ik kan best wel is een grote bek opentrekken als ik het ergens niet mee eens ben.
tegen echt vreemde, nee dat ik ook nog nooit. Ja misschien ooit in het verkeer, dat iemand roept uitkijken en ik doodleuk terugzeg doe het zelf maar verder niet dat ik weet (ben nogal onzeker :o )

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:22

Een leraar is nog steeds geen vreemde. En leraren tja... In mijn tijd had je nog respect voor een leraar, sprak je die aan met meneer of mevrouw en u... Dus uitvallen tegen een leraar nee... Was dan ook geen reden voor.

Electra, waarom zou ik het topic terug lezen? Jij schetst 2 hokjes, en ik hoor niet in 1 van beide thuis, want kinderen mogen van mij gerust aanwezig zijn bij de AH, en kinderen mogen van mij ook gerust om plaatjes vragen, alleen wel normaal.
Dus wat wil je nou?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:24

Ik weet dat mijn dochters regelmatig brutaal zijn geweest tegen leraren.
Maar dat was ik zelf ook wel eens.
Ik vind dat niet zo heel erg. Ze mogen niet schelden, maar als ze in hun recht staan, mogen ze dat zeggen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 17:24

Electra: ik dacht dat jij wegging uit deze discussie. Toch te boeiend?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:26

stef schreef:
Een leraar is nog steeds geen vreemde. En leraren tja... In mijn tijd had je nog respect voor een leraar, sprak je die aan met meneer of mevrouw en u... Dus uitvallen tegen een leraar nee... Was dan ook geen reden voor.

Electra, waarom zou ik het topic terug lezen? Jij schetst 2 hokjes, en ik hoor niet in 1 van beide thuis, want kinderen mogen van mij gerust aanwezig zijn bij de AH, en kinderen mogen van mij ook gerust om plaatjes vragen, alleen wel normaal.
Dus wat wil je nou?

Als mijn opmerkingen niet op jou slaan, hoef je je niet aangesproken te voelen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:27

Vjestagirl schreef:

Ach, mijn boodschappen zijn al binnen, dus dit topic komt iedere keer weer bovenaan de lijst met actieve onderwerpen.
Maar ik heb jou ook een paar dagen gemist?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:27

Maar wat is dan brutaal?
Als ze in hun recht staan mogen ze dat zeggen. ja, vind ik ook. En dan kan je op een normale manier een gesprek met een leraar aangaan waarom je het ergens niet mee eens bent, of waarom je ergens anders over denkt. Dat heeft toch niks met brutaliteit te maken?

En verder voel ik me wel aangesproken, want je valt ook elke keer over mijn opmerkingen, en ja, ik ben dan weer wel iemand die geen kinderen wil...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 17:28

Electra63 schreef:
Vjestagirl schreef:

Ach, mijn boodschappen zijn al binnen, dus dit topic komt iedere keer weer bovenaan de lijst met actieve onderwerpen.
Maar ik heb jou ook een paar dagen gemist?

Ja, toen het alleen maar mensen die zich irriteren afzeiken was vond ik het niet bepaald boeiend om te reageren. Nu het topic weer normaal loopt is het wel weer leuk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:35

Dus een topic is alleen leuk als mensen het met je eens zijn?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 17:36

Electra63 schreef:
Dus een topic is alleen leuk als mensen het met je eens zijn?

Er zit een verschil tussen het niet met mensen eens zijn, en mensen en/of hun mening gekscherend belachelijk maken. Het tweede was aan de gang in dit topic, en daar heb ik gaan zin in.