Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 13:30

Lovely schreef:
Ze hebben een hond en stokken, iedereen die ettert krijgt klappen, ik zie dat probleem niet zo. Het geeft de politie sowieso meer ruimte om te werken en maakt het dus ook makkelijker.

Nou dan zie ik het al voor me dat mensen die er wel uit willen maar gehinderd worden door mensen die dat niet willen de klappen krijgen omdat ze er niet snel genoeg uit zijn... lijkt me geen strak plan. :n

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 13:31

JessAndHope schreef:
Onder het motto: wie niet horen wil, moet maar voelen...
Als een agent tegen mij zegt dat ik die bus uit moet, dan zorg ik dat ik als de gesmeerde bliksem die bus uit ga!

Ja, maar je snapt hopelijk wel dat agenten niet zomaar geweld mogen gebruiken, en als er een andere manier is moeten ze die weg kiezen... dus niet de helft van de mensen de bus uit meppen omdat ze er niet uit willen ipv ze gewoon te laten zitten. ;)

Jess1989

Re: Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:32

Hinderen van een ambtenaar in functie... pfff dat zoete broodjes bakken altijd.
Het word je 1x gevraagd, misschien 2x en daarna krijg je gewoon een mep. Hup, opschieten. Tis niet zomaar iemand die het aan je vraagt hoor :?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 13:33

JessAndHope schreef:
Hinderen van een ambtenaar in functie... pfff dat zoete broodjes bakken altijd.
Het word je 1x gevraagd, misschien 2x en daarna krijg je gewoon een mep. Hup, opschieten. Tis niet zomaar iemand die het aan je vraagt hoor :?

Dat zegt toch ook niemand. :?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:33

Konden ze die blonde met bontnekje niet even een paar klappen verkopen? Wat een achenebbisj volk...
Tjongejonge... waanzinnig hoe asociaal die jongeren zijn... hoe kunnen mensen (chauffeurs en beveiligers) hun werk normaal doen op die manier.
Vanzelfsprekend zitten er in die beveiligingsbusiness ook een hoop testosteron-bommetjes, dus ik begrijp dat dat nog wel eens voor escalatie kan zorgen...

Waanzinnig, dat schelden, dat woordgebruik, op de stoelen staan, infantiel krijsen... wat mij betreft zetten we al die bontnekjes, gouden kettingen en panterprintjes een maand op water en brood op Rottumerplaat!

Ayasha
Blogger

JessAndHope schreef:
Als een agent tegen mij zegt dat ik die bus uit moet, dan zorg ik dat ik als de gesmeerde bliksem die bus uit ga!

en dan kom je onderweg eentje tegen die jouw motto niet deelt en lig je KO op de grond. Ik vermoed dat de agenten dat soort scenario's wilde voorkomen, kwestie van de welwillende onschuldige busgenoten te beschermen tegen de niet zo lieve jonges daar aanwezig.. Zeker in zo'n beperkte ruimte wil je echt geen rel want je kan geen kant uit, niet als agent of hond maar ook niet als onschuldige.. Als daar een rel uit brak had iedereen klappen gevangen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-11-10 13:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Jess1989

@Ninx: _O- +:)+

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:34

Ayasha schreef:
JessAndHope schreef:

en dan kom je onderweg eentje tegen die jouw motto niet deelt en lig je KO op de grond. Ik vermoed dat de agenten dat soort scenario's wilde voorkomen, kwestie van de welwillende onschuldige busgenoten te beschermen.

Die snap ik ff niet. Wie kom ik dan tegen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:34

Iemand die niet uit de bus wil en vindt dat als hij niet gaat, dat er dan niemand behoort te gaan. ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 13:35

Ik had ook verwacht dat die blonde een mep zou krijgen, maar ze heeft geluk gehad... die schreeuwende jongen met capuchon kreeg wel klappen, en toen de politie de bus uit was en die jongen al buiten op straat lag ging hij nog door met schreeuwen, nu over die klappen die hij gehad had... :roll:

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 13:35

Ayasha schreef:
JessAndHope schreef:

en dan kom je onderweg eentje tegen die jouw motto niet deelt en lig je KO op de grond. Ik vermoed dat de agenten dat soort scenario's wilde voorkomen, kwestie van de welwillende onschuldige busgenoten te beschermen tegen de niet zo lieve jonges daar aanwezig.. Zeker in zo'n beperkte ruimte wil je echt geen rel want je kan geen kant uit, niet als agent of hond maar ook niet als onschuldige.. Als daar een rel uit brak had iedereen klappen gevangen.

Precies... er zaten ook gewoon mensen zoals mijn vriend en ik in de bus die rustig zaten zonder herrie te schoppen, zal je zien dat wij uiteindelijk klappen krijgen omdat de halve bus gaat vechten. Nee bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:36

Uitgaanspubliek moet gewoon kort gehouden worden en daar moet je dus niet iets 3 keer aan vragen en of ze alstjeblieft... nee hoor.

Fiffil, als je gewoon de bus uit gaat, krijg je ook geen klappen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:36

Jah zeg, er staat toch niet voor niks politie bij!!

@TS: als aan jou word gevraagd 'ga die bus uit', dan zorg je toch dat je gelijk opstaat en weg loopt. De politie mept heus niet in op diegene die meewerken. Ze hebben zich toch de hele tijd ook netjes tegen jullie gedragen?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 13:37

Lovely schreef:
Uitgaanspubliek moet gewoon kort gehouden worden en daar moet je dus niet iets 3 keer aan vragen en of ze alstjeblieft... nee hoor.

Fiffil, als je gewoon de bus uit gaat, krijg je ook geen klappen.

Lovely, je wilt niet weten hoe druk het was. Ik zie het echt wel gebeuren dat als er een aantal bezopen mensen niet willen, ze gaan vechten met de politie en dan weet ik niet hoe makkelijk ik de bus uit kom. Het is maar een kleine ruimte. ;)

Natuurlijk ga ik die bus uit, het is meer de vraag of je wel de kans krijgt normaal de bus uit te gaan.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:38

Jij zat in dit geval nog pal naast de deur... Dat scheelt. En anders gewoon blijven zitten, krijg je ook geen klappen als de plisie t te druk heeft met inmeppen op diegene die op ze afkomen...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 13:38

Politie mag gewoon niet onnodig geweld gebruiken, als ze kunnen kiezen tussen mensen laten zitten zonder dat ze op hen hoeven te meppen of mensen de bus uit met het risico op een rel snap je toch wel dat ze het eerste kiezen?

JessAndHope schreef:
Jij zat in dit geval nog pal naast de deur... Dat scheelt. En anders gewoon blijven zitten, krijg je ook geen klappen als de plisie t te druk heeft met inmeppen op diegene die op ze afkomen...

In het begin wel ja, later niet meer. Zou ik ook nog langs die hond moeten. En echt niet dat ze altijd raak slaan... ik zie iedereen al over je heenklimmen, nee het is gewoon geen strak plan. :n
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 18-11-10 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:39

Juistem of iemand die boven op je geduwd wordt kan ook behoorlijk aankomen, maar hoe dan ook: als daar een rel was uitgebroken was je er niet zonder kleerscheuren uit gekomen. Niemand denk ik. :) Zelfs de betere vechtersbazen hebben wel iets van ruimte nodig om te ontwijken en hebben ze die niet krijgen die evenzeer klappen... Dus ik vermoed dat de agenten dat kost wat het kost wilde vermijden.

Als Fiffill zou luisteren naar de agenten met haar vriend en de overige 20 besluiten dat ze der een rel van gaan maken, dan komt ze er niet uit. Simpel. :) En zelfs nog als je daar nog had gezeten Fiffill, je zat wat, 2 m van de deur? En op ongeveer 30 cm van de dichtsbijzijnde reller? Welke weg zou het snelst overbrugt zijn?
Nee, dat had niet goed gekomen. :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:40

27 pagina's over een filmpje... :D de jankcultuur van nederland.

Ik zie een paar agenten die aardig kalm blijven, maar zenuwachtig zijn. waarschijnlijk omdat de massa eromheen zo vreselijk idioot doet.
Op het moment dat hij opstaat en agresseief wordt is het klaar.. precies zoals het hoort.

ga helemaal met WeCo mee, ik zie echt niets fout gaan. vind juist dat het verhaal van TS niet helemaal klopt met filmpje.

Ik had dat blonde figuur die zo histerisch doet en die gast die maar schreeuwt over filmen er ook bij gepakt... als ze zo graag willen schreeuwen mogen ze dat best een nachtje in de cel doen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 13:42

Ze stonden nu al bijna op m'n hoofd :+ ik zat ook nog eens op de lagere stoeltjes, had ik die blonde van achter in m'n nek gehad zeker, nou nee bedankt. En toen ik eenmaal stond was ik nog verder weg van de deur en stond die hele massa achter me... ik ben al niet groot, dan was ik zeker platgelopen. :7

gekvanfleur schreef:
27 pagina's over een filmpje... :D de jankcultuur van nederland.

Ik zie een paar agenten die aardig kalm blijven, maar zenuwachtig zijn. waarschijnlijk omdat de massa eromheen zo vreselijk idioot doet.
Op het moment dat hij opstaat en agresseief wordt is het klaar.. precies zoals het hoort.

ga helemaal met WeCo mee, ik zie echt niets fout gaan. vind juist dat het verhaal van TS niet helemaal klopt met filmpje.

Ik had dat blonde figuur die zo histerisch doet en die gast die maar schreeuwt over filmen er ook bij gepakt... als ze zo graag willen schreeuwen mogen ze dat best een nachtje in de cel doen.

Waarom klopt mijn verhaal niet? Moet je even het topic lezen. ;) Filmpje begint overigens pas halverwege het hele gebeuren.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:47

Trouwens, ik realiseer me net dat we gewoon onnodig bezig zijn := Als 'de jeugd van tegenwoordig' gewoon nog respect zou hebben voor mensen in uniform zouden ze allemaal als makke schapen zijn blijven zitten en was B. gewoon meegegaan met agenten.
Dus het probleem zit um hier in het onderkennen van gezag :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 13:51

Daar ging het een paar pagina's terug volgens mij ook al over ;) snap ook echt niet dat je niet gewoon doet wat de politie zegt.. :n Uitschelden van de politie snap ik al helemaal niet, die mensen doen ook gewoon hun werk. Lijkt me als agent best lastig om rustig te blijven met zo'n menigte idioten om je heen. Ik moet zeggen dat ik daar eigenlijk met plaatsvervangende schaamte zat, als dit de zogenaamde "jeugd van tegenwoordig" is...

DDlovesIona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:10

Heb even een stukje op internet opgezocht:

Een wapenstok is een verdedigingswapen dat alle agenten bij zich dragen. De Nederlandse politie kan korte en lange wapenstokken dragen. Een wapenstok, ook wel knuppel genoemd, is opgebouwd uit pvc met verhard rubber. Een tik met een korte wapenstok komt hard aan. De politie mag er dan ook niet zomaar mee slaan. Als ze de wapenstok inzet, moet de politie zich richten op armen en benen. Aan het uiteinde van een wapenstok zit een koortje van leer, waarmee de politie de wapenstok kan trekken. De Mobiele Eenheid (ME) kan ook gebruik maken van de lange wapenstok. (Bron: www.politie.nl)

Een wapenstok is dus als zelfverdediging en mag dus niet gebruikt worden om met z'n allen op een verdachte in te gaan meppen.
Dit hele politie optreden slaat nergens op, de jongen draagt geen wapens en slaat alleen uit zelfverdediging (zover ik kan zien).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:11

Als iemand naar ze zit te duwen en te schoppen enz dan vind ik het wel degelijk zelfverdediging. :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 14:16

DDlovesIona, deze jongen begon met agressief gedrag richting de politie (staat niet op het filmpje want dat begint pas halverwege) en hij was aan het duwen/schoppen/slaan, dus logisch dat ze die stokken erbij pakken. ;)

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:50

DDlovesIona schreef:
Heb even een stukje op internet opgezocht:

Een wapenstok is een verdedigingswapen dat alle agenten bij zich dragen. De Nederlandse politie kan korte en lange wapenstokken dragen. Een wapenstok, ook wel knuppel genoemd, is opgebouwd uit pvc met verhard rubber. Een tik met een korte wapenstok komt hard aan. De politie mag er dan ook niet zomaar mee slaan. Als ze de wapenstok inzet, moet de politie zich richten op armen en benen. Aan het uiteinde van een wapenstok zit een koortje van leer, waarmee de politie de wapenstok kan trekken. De Mobiele Eenheid (ME) kan ook gebruik maken van de lange wapenstok. (Bron: http://www.politie.nl)

Een wapenstok is dus als zelfverdediging en mag dus niet gebruikt worden om met z'n allen op een verdachte in te gaan meppen.
Dit hele politie optreden slaat nergens op, de jongen draagt geen wapens en slaat alleen uit zelfverdediging (zover ik kan zien).

En die jongen slaat alleen uit zefverdediging. O:) Tuurlijk. Dat snotjong slaat uit verzet, en omdat ie zijn zin niet krijgt. Heeft niets met zelfverdediging te maken. De wapenstok trouwens ook niet, die mogen ze net zo hard gebruik om verzet te breken, en dat deden ze hier....