Zakelijke, vrouwelijk kleding met een eigen bite

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 16:53

Iemand geinteresseerd in kledings/accessoire tips voor als je naar een tropisch land uitgezonden wordt om te werken?
(consultancy, accounting, sales, etc.)

Daar gelden namelijk nogal andere kledingsnormen dan hier genoemd worden. (Zwart mantelpak bijvoorbeeld := )
Ik las ook hier en daar dat bokkers luchtige kleding mee willen nemen naar Dubai/Australie... Dat is om verschillende redenen geen goed idee om alleen maar luchtig spul mee te slepen in je koffer.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 18:42

Rivano schreef:
(Zwart mantelpak bijvoorbeeld := )

Ik bedoel dus niet voor de warmte, maar de betekenis ervan.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 18:58

manzano schreef:
Ariebombarie schreef:

samen? :D moet ik wel eerst een baan hebben :')

Deal! :D

nou zeg maar wanneer we gaan :D :D :D :D :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:12

Ariebombarie schreef:

*\o/* *\o/*

De jasjes van Steps zijn idd lang. Het model staat mij totaal niet.

SuSem

Re: Zakelijke, vrouwelijk kleding met een eigen bite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 09:28

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:16

Idd het is een super lang jasje van Steps... Helaas :(

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:17

Die gestippelde is wel heel erg leuk. Als ze niet te kort zijn kunnen ze met een jasje erover wat mij betreft ook prima voor afspraken.

Haha, jasjes van Steps zijn bij mij juist altijd precies lang genoeg.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:18

:j, klopt idd..

ik ben maar klein, dus jurkjes zijn bij mij eerder te lang dan te kort.. en jasjes dus te lang :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:44

Kaka schreef:
Die gestippelde is wel heel erg leuk. Als ze niet te kort zijn kunnen ze met een jasje erover wat mij betreft ook prima voor afspraken.

Haha, jasjes van Steps zijn bij mij juist altijd precies lang genoeg.

De normale? Of de nieuwe collectie?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:25

manzano schreef:
Ariebombarie schreef:

*\o/* *\o/*

De jasjes van Steps zijn idd lang. Het model staat mij totaal niet.

wat dacht je van zat 5 maart? dan heb ik mn salaris wel binnen :)) :)) :))

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:25

heb nu een onwijs mooi jasje van dept trouwens... .eens kijken of ik het online kan vinden :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:26

Rivano schreef:
Rivano schreef:

wat betekent dat dan?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 14:31

mantelpakje
1) Dameskostuum 2) Tenue

:+

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:00

Ariebombarie schreef:
mantelpakje
1) Dameskostuum 2) Tenue

:+

scherp *\o/*

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:43

minikatje schreef:
Rivano schreef:

wat betekent dat dan?[/quote]

Kan twee dingen betekenen, afhankelijk van land of regio.

In Brazilie (waar ik woon) worden zwarte mantelpakjes voornamelijk door (lager opgeleide) bedienden/hostesses/receptionisten gedragen. Zodat je ze makkelijk kan herkennen. Dus als je hier naartoe reist om een fusie te leiden, consultancy te verrichten of een grote klant binnen te halen en je komt de vergaderzaal binnen in een zwart mantelpakje dan moet je niet raar opkijken als ze: "Met 2 klontjes suiker graag." naar je blaffen. Of je de zaal weer uitmoet, want.. 'de vergadering begint'. :+
Als je de vergaderzaal tenminste inkomt, en je niet doorverwezen wordt naar de donkere verweg bedienden-lift. (Ja, die hebben ze hier overal nog... >;) )
(Hangt een beetje van het soort pak af en wat je er verder onder draagt, maar mijn zwarte mantelpak hangt ongebruikt te verstoffen in de kast.)

In het meer noorden van Brazilie wordt het met rouw geassocieerd. Nadat 3 verschillende mensen aan mij meelevend gevraagd hadden of het om een 'familie lid' ging, had ik door dat ik het zwarte pak beter snel een enkeltje kast kon geven. In het zuiden probeerde ik het nog een keer maar daar was de eerste alinea weer van toepassing.

Vrouwen in een mantelpak zie je hier trouwens sowieso amper tot niet. (Super steile stilettohakken, diepe inkijkjes en ultra korte rokjes weer wel.)
Ze vinden mijn Zara/H&M stijl wel ´leuk en apart´, maarja, ik ben dan ook gekke buitenlander. Als ik het aanheb zal het wel mode zijn, dus ik kom met de meest gekke combinaties nog weg. Behalve zwart dan.. ;)

Helemaal wit kan ook weer niet, dat is slechts voorbehouden aan Nannies en thuiszorg. (die dat ook aanmoeten als ze met de kids/patient naar buiten gaan. Dus in supermarkten en winkelcentra makkelijker te herkennen.)

Heb met interesse over Vanilia gelezen en de website bekeken .
Die kende ik niet!
Als ik straks weer even in Nederland ben ga ik zeker langs!
Waar zit de grootste? (Heb flinke plannen, want hier slaag ik nooit met kleren. Ben afhankelijk van Nederland/Colombia voor kleren.)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:10

Grappig, dat een kleur zulke sterke associaties heeft in Brazilië, een stuk sterker dan hier. Wat draagt men dan naar formele afspraken?

Volgens mij is Zuid-Amerika voor de gemiddelde Nederlandse vrouw geen optie om te winkelen (qua lengte/breedte).

Wat betreft Vanilliawinkels; ik ken alleen de winkels in Haarlem, Alkmaar en Amsterdam en daarvan vind ik die in Alkmaar het prettigst. Om de een of andere reden is de collectie daar altijd meer op mij toegesneden dan bij de andere twee.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:03

In Groningen zit ook een vaniliawinkel!

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:13

Super leuk topic!
Ik ben nu nog maar student, maar ga over eindelijk niet al te lange tijd het werkende leven betreden :D. Daarnaast werk ik nu als receptioniste en zie ik er graag ook netjes uit. Dus ga dit zeker in de gaten houden :).

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:39

:wave:

mag ik me hier ook melden? Hoewel mijn werkgever (ING) voor de binnendienst nog best heel coulant is qua kleding is het nooit verkeerd je te oriënteren. Wie weet werk ik straks wel ergens anders waar zakelijke kleding wél een vereiste is en daarnaast.. het kan nooit kwaad om het goede voorbeeld te geven toch? Je bent hypotheekadviseur of je bent het niet 8-)

Momenteel loop ik voornamelijk in een nette (donkerblauwe) spijkerbroek met daaronder pumps of laarzen. Daarboven een blouse, net shirt of een vest, afhankelijk van de temperatuur buiten én binnen.
Spijkerbroeken zijn toegestaan mits ze netjes zijn. De huidige mode met scheuren en dergelijke, liever niet. Je bent tenslotte vertegenwoordiger van de bank. En hoewel ik het kantoor hier in Groningen niet verlaat kan het altijd zijn dat er directie of klanten langs komen wandelen :))

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:12

Kaka schreef:
Grappig, dat een kleur zulke sterke associaties heeft in Brazilië, een stuk sterker dan hier. Wat draagt men dan naar formele afspraken?

In de winkels hier liggen echt hele andere kleding dan in Nederland. Wat kleuren, stoffen en model betreft. Heel fluoriserend vindt men ook erg mooi..
Naar formele afspraken draag je hoge hakken (stiletto mag), een dan een nette broek & blouse, (geen spijkerbroek) of een jurk. (je ziet hier veel jurken) En een jasje of vest. Maar vaak geen jasje wat een 1-op-1 setje met de broek is. (je moet dus echt kleuren en stoffen gaan combineren. Best moeilijk.)

De reden dat veel mensen een jasje of vest meehebben in een land met temperaturen boven de 30 graden is omdat het buiten warm is, en dus binnen de airco als een gek staat te loeien. Zijn soms net iglo´s die kantoren. Soms met jasje heb ik het nog koud. Dus mensen die hier schreven in australie of dubai te gaan werken met alleen kore blousejes, ik zou toch voor de zekerheid een net vest meenemen. Bij ons hoofdkantoor in São Paulo ook, brr.. daar zit ik altijd met 3 lagen over elkaar me aan een thee te warmen.

Ilsemarie schreef:
In Groningen zit ook een vaniliawinkel!

Kaka schreef:
Wat betreft Vanilliawinkels; ik ken alleen de winkels in Haarlem, Alkmaar en Amsterdam en daarvan vind ik die in Alkmaar het prettigst .

Welke is de grootste?
Zag dat ze in 48 nederlandse steden zitten.
Voor mij zou Utrecht, Arnhem, Den Bosch of Den Haag wel in te passen zijn.

Wie weet welke van deze winkels klein of juist groot is?

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:46

Ik volg dit topic nu al een tijdje en er komen erg leuke dingen voorbij.
Nu moet ik toch aan een pak gaan beginnen ivm studie en ik vroeg me af of jullie wisten waar ik betaalbare maar mooie pakken kan vinden? Het liefst in Brabant.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:41

De winkel in Groningen van Vanilia is sowieso geen hele grote.

Afgelopen week in de uitverkoop een gewéldig mooi colbertjasje/blazer van Dept gescoord voor maar €35 euro. Chique/zakelijk maar wel vlot en vrouwelijk. Herkende mezelf niet weer :))
Was bij de Fifty-six in Groningen, daar scoor je altijd wel wat leuks.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:54

Mag ik me ook melden? :o
Nu officieel nog student maar al wel werkzaam in het bankwezen. Ik vind het zelf wel zo leuk om netjes gekleed te gaan maar niet suffig in een standaard mantelpakje. Zwart en wit staan mij totaal niet dus probeer zoveel mogelijk kleur toe te voegen, zonder dat het een regenboog uiterlijk word :=

Wat mij wel opvalt is dat het erg moeilijk is voor een vrouw om een echt mooi pak te vinden. Veel winkels prijzen nette kleding aan die in mijn sector niet netjes genoeg zouden zijn. Tenminste, hier in het noorden. De enige winkels waar ik echt mooie kleding zie, zijn ook gelijk ontzettend duur.. Vanillia ken ik niet, moet ik binnenkort maar eens een bezoekje aan brengen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:38

ik heb afgelopen week voor het eerst in m'n leven een mooie witte skinny witte jeans gescoord! best van al dan nog: ze is net ideaal van lengte *\o/*
Vind het hatelijk dat ik heel veel broeken moet laten inkorten, het model kan dan snel eens tegenvallen of vervormd raken :(

Broek wordt voorzien voor deze zomer met leuke ballerina's eronder en bijpassend shirtje of bloesje of met leuke, open pump of sandaaltjes met hakje :)

Ben nu nog op zoek naar hele hoop trui-jurkjes of langere shirts met korte mouwen die leuk zijn om op een skinny te dragen, op een legging of met ondoorzichtige kousen. ook leuke jurkjes voor de zomer die niet te lang zijn zijn nog een doel. maar vind maar eens wat als je plat bent vooraan, smalle taille en mooie gevormde kont. Lijkt het altijd bij zijaanzicht of je jurkje tussen je schouders en kontwelving een tent gaat vormen op je rug :')

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:07

Berdien schreef:
De winkel in Groningen van Vanilia is sowieso geen hele grote.

Afgelopen week in de uitverkoop een gewéldig mooi colbertjasje/blazer van Dept gescoord voor maar €35 euro. Chique/zakelijk maar wel vlot en vrouwelijk. Herkende mezelf niet weer :))
Was bij de Fifty-six in Groningen, daar scoor je altijd wel wat leuks.

Waar zit de fifty-six precies in Groningen? Ik ben er nog nooit geweest
35 euro is geen geld..