Kaka schreef:Grappig, dat een kleur zulke sterke associaties heeft in Brazilië, een stuk sterker dan hier. Wat draagt men dan naar formele afspraken?
In de winkels hier liggen echt hele andere kleding dan in Nederland. Wat kleuren, stoffen en model betreft. Heel fluoriserend vindt men ook erg mooi..
Naar formele afspraken draag je hoge hakken (stiletto mag), een dan een nette broek & blouse, (geen spijkerbroek) of een jurk. (je ziet hier veel jurken) En een jasje of vest. Maar vaak geen jasje wat een 1-op-1 setje met de broek is. (je moet dus echt kleuren en stoffen gaan combineren. Best moeilijk.)
De reden dat veel mensen een jasje of vest meehebben in een land met temperaturen boven de 30 graden is omdat het buiten warm is, en dus binnen de airco als een gek staat te loeien. Zijn soms net iglo´s die kantoren. Soms met jasje heb ik het nog koud. Dus mensen die hier schreven in australie of dubai te gaan werken met alleen kore blousejes, ik zou toch voor de zekerheid een net vest meenemen. Bij ons hoofdkantoor in São Paulo ook, brr.. daar zit ik altijd met 3 lagen over elkaar me aan een thee te warmen.
Ilsemarie schreef:In Groningen zit ook een vaniliawinkel!
Kaka schreef:Wat betreft Vanilliawinkels; ik ken alleen de winkels in Haarlem, Alkmaar en Amsterdam en daarvan vind ik die in Alkmaar het prettigst .
Welke is de grootste?
Zag dat ze in 48 nederlandse steden zitten.
Voor mij zou Utrecht, Arnhem, Den Bosch of Den Haag wel in te passen zijn.
Wie weet welke van deze winkels klein of juist groot is?