Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elco

Re: Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:46

Als je een pbtje stuurt moet je hem wel goed verzenden, je hebt er geen titel bij gezet dus krijg ik een leeg pbtje..Dus geen flauw idee wat je geschreven hebt..

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 07:40

Zullen we hier weer on topic gaan? En een beetje aardig tegen elkaar zijn... :)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 07:50

Arianna1983 schreef:
Zucht. Ik ga hier niks meer posten. Al die zielige allochtonen hier in NL... Daar moet je vooral geen kritiek op leveren!

Waar slaat nu uw reactie op, behalve dat het persoonlijk aanvallende spot is?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 07:55

Elco schreef:
jameyskatje schreef:
wat een schande!!!
lekker boeiend.
ze doen uberhaupt mee aan die vreemde gewoonte om voor alles maar de vlag uit te hangen.. stukje integratie :+ . je moet eerst leren lopen voordat je kan rennen toch? de vlag hangt er, de kleur van de vlag is de volgende stap.
zou het in het nieuws komen als een immigrantengezin een nederlandse vlag buiten had hangen?
(*ping* een ideetje, misschien moet ik de geslaagde uit mijn omgeving eens tippen aan het persbureau.. niet geschoten altijd mis)

Ach jij weer..Jij gooit altijd je kont tegen de krib ook in andere topic's omdat je bent bekeerd tot de Islam..

Wat een persoonlijke reactie van u, weet of kunt u nu geen anderen reactie schrijven?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 08:00

Elco schreef:
Ik vind jou altijd ongelovig irritant, misschien dat je dat kan/wil begrijpen..!!! Jij trekt altijd alles mee in je moslim gedachte als iemand het niet eens is met je zeg je altijd ja maar dat komt omdat ik "moslim"ben..Schei daar toch eens mee uit..!!!!

Nu schrijft u helemaal mooi, eerst persoonlijk aanvallen en dan deze reactie om het zwijgen op te leggen? Als u niet zo een reactie wil, waarom doet u er zelf dan over beginnen?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 08:01

Dit is niet helemaal wat ik bedoelde met on topic gaan en aardig tegen elkaar zijn... :+

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 08:09

Excuses internet met handy, dus mijn overzicht is beperkt.
Hierbij een poging aan uw vraag te voldoen.
Het gebruiken van anderen vlaggen kan niet alleen verkeerd opgevat worden, ook waarom men anderen vlaggen doet gebruiken.
Hoe zit het met die een vlag gebruiken, maar niet werkelijk achter die vlag doen staan en geloven? En waarom wordt er ober het algemeen alleen over turken en marokanen (moslim) geschreven?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 08:19

Ik zie het ophangen van een vlag trouwens heel anders... Ik denk zelf oprecht dat voor het ophangen van een vlag na het slagen als het ware een 'blanco' vlag mag worden gebruikt... en dat de keuze van welke vlag er gebruikt wordt, bedoeld is als weerspiegeling van de geslaagde persoon. Imo is het heel logisch als iemand van Belgische afkomst een Belgische vlag ophangt, iemand van Franse afkomst een Franse vlag ophangt, iemand van Surinaamse en Nederlandse afkomst een Nederlandse EN Surinaamse vlag ophangt... En deze visie heb ik niet nav dit topic, dit is eigenlijk hoe ik het altijd geinterpreteerd heb :) . Ik stel me voor dat er heel veel mensen zijn die het zo zien, en dan heeft het natuurlijk werkelijk niets te maken met een gebrek aan respect (dat kan IK er met de beste wil van de wereld iig niet van maken :) )

En wat jouw laatste vraag betreft FS, ik denk dat dat waarschijnlijk een stukje kortzichtigheid is, een een beetje omdat we hier nou eenmaal meer slagende jongeren hebben van Marokkaanse, Turkse en / of Surinaamse afkomst hebben, dan bv van Franse, Peruaanse en Australische afkomst. Dan is het denk ik ook een klein beetje logisch dat aan de eerste voorbeelden eerder wordt gedacht :) .

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 08:59

Duidelijk maar waarom persoonlijk schrijven over turken en marokanen en niet in de algemeenheid schrijven? Het punt op zich van ts doe ik wel begrijpen, al ben en blijf ik het oneens. Omdat ik me persoonlijk meer kan ergeren aan personen die een vlag niet oprecht (mis)gebruiken. Dat doet de vlag, land en burgers meer kwaad. Net zo als de vlag in contact laten komen met de grond en na zonsondergang laten hangen dus letterlijk met voeten betreden en trappen. Het lijkt of die personene respect hebben en tonen, door gebruik van de gewenste vlag, maar in werkelijkheid is het een en al schande.
En hoe zit het voor die geheel geen vlag gebruiken?
Voor mij persoonlijk is er geen een vlag, net als geen een land, geen een taal. Omdat ik persoonlijk als buitenlandse buitenlander meertalig ben opgevoed opgegroeid in verschillende landen met hun vlag(gen).

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 10:29

Wij hebben jarenlang een klein Zwitsers vlaggetje in de tuin gehad, vraag me oprecht af of TS dat ook provocerend vindt?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 11:03

Nou hier hebben ze de poolse en en portugal vlaggen hebben
Maar ik vind het gewoon hun recht ze huren of hebben dat huis gekocht en vind gewoon dat je dat naar eigen smaak mag decoreren en ja als ik dan die portugese vlag voor het raam zie dan denk ok hun zijn portugees en verders niks :P

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 11:29

Ik vind het een beetje overdreven dat je je hier druk over maakt. Hoe goed de mensen ook inburgeren ze blijven Turks in hart en nieren. Groot gelijk!

Ik ben zelf half Surinaams half Nederlands. Ik ben trots op mijn kleurtje en heb een combi NL Sur vlag.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 12:41

Wat een stress alleen maar om een vlag. Zoals eerder gezegd. Deze mensen hebben een studie gevolgd, zijn geslaagd. Laat ze lekker een vlag naar keuze buiten hangen, al is het er eentje met pimpel paarse stippen, my little poownies of tuinkabouters. Het gaat toch om het idee? Als ik naar "het buitenland" zou verhuizen zou ik ook de nederlandse vlag (misschien samen met de vlag van dat land) buiten hangen als ik slaag.

Kom op zeg wat een probleem :?
En eigelijk wel jammer om te zien dat je Turkse/Marokkaanse vlag in de titel zet, want volgens mij zijn er genoeg andere "buitenlanders" die dit zo doen ;)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 12:42

Misser schreef:
Wij hebben jarenlang een klein Zwitsers vlaggetje in de tuin gehad, vraag me oprecht af of TS dat ook provocerend vindt?

Weet je wat? Ik denk het niet... De nadruk ligt iedere keer weer op OF Marokkaans OF Turks.
Over een Duitse, Amerikaanse of Engelse vlag zou men niet struikelen. Nu schiet men waarschijnlijk in de verdediging en gaat roepen: "dat dat ook zeeeeeeerrrrr kwalijk is".
Maar ik eet mijn schoen op wanneer men ook dat een onoverkomelijk probleem zou vinden.
Men heeft een zondebok gevonden, en blijft zoeken naar redenen om bepaalde bevolkingsgroepen in de hoek te duwen.

Die mensen moeten zich echt schamen en zich werkelijk eens verdiepen in zaken buiten hun eigen 'beperkte' belevingswereld.
Ik vind dit een 'ziekmakende' ontwikkeling en schaam me dood dat ik een forum deel met mensen die nieuwe Nederlanders geen enkele vrijheid meer lijken te gunnen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 12:46

Deesiej schreef:
En eigelijk wel jammer om te zien dat je Turkse/Marokkaanse vlag in de titel zet, want volgens mij zijn er genoeg andere "buitenlanders" die dit zo doen ;)

Wanneer we zaten te Bokken in 40/45 had er Joden gestaan.... Het schijnt altijd maar weer nodig te zijn dat een bepaalde bevolkingsgroep de l*l is.
Wanneer men het over criminele activiteiten heeft, dan gaat het nog ergens over.
Maar men heeft het over vlaggen, een andere keer gaat het over dames die ervoor kiezen hun haar te bedekken.
So f*cking what?! Allemaal futiliteiten... onzin, kleinzielig gepiemel.
Deze mensen moeten zichzelf in rap tempo gaan ontwikkelen, anders gaat het wel heel snel bergafwaarts in dit land.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 12:47

Ik zit hier helemaal niet mee, als docent ben ik voor iedereen blij als hij/zij een diploma haalt.
Maakt me niet uit wat voor vlag ze ook uithangen!

Moet je trouwens een kijken bij Nederlandse expats in het buitenland: vlaggen, haringen, pepernoten, noem maar op!
Of ze nu in Singapore of Washington zitten.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 12:51

Borg schreef:
Ik zit hier helemaal niet mee, als docent ben ik voor iedereen blij als hij/zij een diploma haalt.
Maakt me niet uit wat voor vlag ze ook uithangen!

Moet je trouwens een kijken bij Nederlandse expats in het buitenland: vlaggen, haringen, pepernoten, noem maar op!
Of ze nu in Singapore of Washington zitten.

HELEMAAL waar :-)
En dikke prima toch?!
Herkomst en toekomst gaan hand in hand, moeten mensen zich dan volledig losmaken van alles dat te maken heeft met hun herkomst?

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 12:57

Ninx schreef:
Wanneer we zaten te Bokken in 40/45 had er Joden gestaan.... Het schijnt altijd maar weer nodig te zijn dat een bepaalde bevolkingsgroep de l*l is.
Wanneer men het over criminele activiteiten heeft, dan gaat het nog ergens over.
Maar men heeft het over vlaggen, een andere keer gaat het over dames die ervoor kiezen hun haar te bedekken.
So f*cking what?! Allemaal futiliteiten... onzin, kleinzielig gepiemel.
Deze mensen moeten zichzelf in rap tempo gaan ontwikkelen, anders gaat het wel heel snel bergafwaarts in dit land.

Daarom.
Dit topic vind ik bij voorbaat al verkeerd gericht alleen door de titel en de groep waarop het gericht is.
Eigelijk is het meteen al discriminerend vanaf de titel. Je zegt in je post dan wel, "wat voor vlag dan ook"
maar waarom benoem je in je titel dan specifiek 2 afkomsten? En vervolgens in je post weer + pools of nee, eigelijk maakt het niet uit wat voor vlag. Als het niet uit maakt, waarom noem je dan net wel die 2 voorbeelden dubbel?

Naar mijn mening had het veel beter geformuleerd kunnen worden, zoals "buitenlandse vlag" of "andere vlag" iets minder gericht op een land of groep.

Waarom maken mensen zich zo druk om turken en marokanen?
Maak je eens een keer net zo druk om een chinees die geen nederlands kan dan! Of zijn dit "wel" normale mensen?

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 14:40

snikky schreef:
ik vind het kansloos persoonlijk...die mensen hebben hier gestudeerd, vaak ook nog met een studiefinanciering van onze belastingcenten, en dan nog hun eigen vlag buiten hangen???
¨

Nee want ´buitenlanders´ betalen natuurlijk geen belasting en andere studenten krijgen natuurlijk geen studie financiering.
En daarbij is de vlag buiten hangen natuurlijk ook om jou te bedanken voor je fincanciele bijdrage. Die je zelf uiteraard niet gehad hebt. :?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:28

als derde generatie ben je geen allochtoon meer............. dan ben je Nederlander waarvan ooit opa en oma geemigreerd is naar Nederland..............

toch?

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:50

Als derde generatie ben je inderdaad een Nederlander. Maar ik kan me wel voorstellen dat je er trots op bent waar je familie vandaan komt. In Australië wonen ook 2e en 3e generatie Nederlanders, hun proberen ook hun tradities in ere te houden door bijvoorbeeld Sinterklaas te blijven vieren. Moeten ze dat dan ook afschaffen omdat ze daar geboren zijn? Ze doen mee aan onze traditie van tas en vlag naar buiten, alleen geven ze er hun eigen draai eraan. Niets mis mee. Ik ben allang blij dat ze studeren en proberen een toekomst op te zetten.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:01

Elco als u het lef niet heeft openbaar tegen mij te reageren, maar alleen achterbaks via pb kunt u beter geheel niet reageren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:05

dan ben je trots op het land waar je opa en oma vandaan komen............

en ik, ik voor een ben enorm trots op ALLE jonkies die hun diploma halen..........

Gaan we het over tradities hebben....... het is hier traditie dat je de vlag buitenhangt met de schooltas eraan........... WAT in hemelsnaam moet een NEDERLANDER met een buitenlandse vlag bij die schooltas?? en we waren het er net over eens dat 3de generatie Nederlander is toch???

dus die doet in eerste instantie al niet mee in onze traditie, die is onze traditie :D :D

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:31

Dus als Nederlander moet je de Nederlandse vlag ophangen. Ongeacht waar je oorspronkelijk vandaan komt? Klinkt logisch. Toch kan ik het begrijpen als je een andere komaf hebt dat je dit graag in ere wilt houden. Ik vind het lastig om ergens een grens te leggen. Tja Nederlands paspoort dus Nederlandse vlag. Maar je bent ook trots waar je oorspronkelijk vandaan komt en wilt dit ook graag laten zien. Ik zou zeggen dat we ons allemaal niet zo druk moeten maken over een vlag. Het hangt er maar een paar dagen tot misschien enkele weken en dan gaat hij al weer naar binnen.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 21:34

Ik had lekker de oeteldonkse vlag buiten hangen, maar de ned hing ook buiten voor mn zusje :+

Ben er trots op dat ik toch in een speciaal stukje Nederland woon :D