Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:33

Specials schreef:
Adil: De ultieme pvv smiley's haha

Afbeelding

WILDERS!!! <3

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:36

Chubby: Mijn bezwaar is dat zulke mensen meestal een representieve baan hebben , Mensen waar jij soms met een probleem of vragen heen moet, Dan zit ik tegen een hooftdoek aan te staren..
Op school moeten petjes af maar een meisje met hooftdoek mag hem ophouden, Dit klopt niet..
Je moet het toch gelijk trekken?
Bovendien krijg ik (lees IK) ook het gevoel dat die mensen hun geloof opdringen aan mij als hun daar zo met hun hooftdoekje leuk staan te wezen.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:36

ik twijfel nog dus stem nog ff niet.
ff toelichting...of pvv of vvd
Laatst bijgewerkt door frangelica op 02-06-10 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:37

Adil18 schreef:
Specials schreef:
Adil: De ultieme pvv smiley's haha

Afbeelding

WILDERS!!! <3

je mist alleen het haar nog, Dan was die perfect haha

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:38

frangelica schreef:
ik twijfel nog dus stem nog ff niet.

In 1 woord verstandig!
Ik hou van mensen die eerst nadenken voordat ze stemmen en zich niet laten leiden door wat de omgeving zegt, Vind dit heel netjes van je hoor..

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:43

PVV...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 12:13

Adil18 schreef:
8nnemiek schreef:
:))

Ik stem PVV, vrees mij Afbeelding

:')

Oh mijn god, jouw smilie doet 't 'm helemaal!

Geef me 5 minuten om weer op mijn stoel te klimmen...! :') _O-

*trekt schone broek aan*

Ik heb het zojuist bijna in mijn broek gedaan van het lachen.. Weinig niveau, ik weet het, maar het is echt heel grappig :')

shadowflower

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 12:47

ik ga ook voor de pvv, iedereen in NL dient zich aan te passen. immigranten beleid moet anders en zo nog wel een paar punten waar ik het mee eens ben.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 12:54

bnb schreef:
De PvdD wil ook een stop van de immigratie van ongeschoolde en laaggeschoolde arbeiders uit Turkije en Marroko maar is niet zo rigoreus als de PVV, misschien een optie?? ;)
Wat ik jammer vind is dat niemand klaarblijkelijk de moeite neemt om hun hele programma eens te lezen, zij hebben een groot aantal punten die niets met dierenleed te maken hebben, lijkt me logisch, maar daar hoor ik niemand over! Ook worden zij steeds afgerekent op het niet bijvoeren van de dieren in de Oostvaardersplassen, maar is er dan èèn partij waar je het helemaal en 100% mee eens bent?
Voor de rest zijn zij zeer diervriendelijk en milieubewust bezig!

Ik ben bij de pvdd het geheel niet eens met hun economische beleid...
Citaat:
Sociaal- en financieel-economische doelstellingen

- verhoging van de WW-uitkering; beperking van de WW tot één jaar
- invoering van een inkomensafhankelijke kinderbijslag
- invoering van een accijns op vlees van 2 euro per kilo
- verhoging van het BTW tarief op dierlijke eiwitten (vlees, melk, kaas, boter en eieren)

Invoeringen van meer accijns... verhoging WW... :\

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 12:59

Wow, accijns op vlees? Accijns op dierlijke producten?

En wat denkt Mw Thieme te gaan doen aan de grote hoeveelheid dieren die straks niet geslacht worden of het overschot aan dierlijke producten en het overschot aan mest omdat geen mens meer vlees/kaas/eieren etc eet? :)

Over milieu verzieken gesproken zeg :+

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:15

Als ze die accijns nu meteen inzetten voor het bevorderen van dierenwelzijn, dan vind ik het helemaal niet erg! Het verschil tussen massaproductie en biologisch cq scharrelvlees wordt daarmee ook meteen kleiner en dus wordt duurzaam interessanter. Wie weet helpt het nog tegen de vervetting van de maatschappij ook, het mag allemaal best een onsje minder tenslotte.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:16

Tallie1979 schreef:
En wat denkt Mw Thieme te gaan doen aan de grote hoeveelheid dieren die straks niet geslacht worden of het overschot aan dierlijke producten en het overschot aan mest omdat geen mens meer vlees/kaas/eieren etc eet? :)

Kom op, vraag een aanbod. Minder vraag = minder aanbod. Al zal het economisch gezien wel even wringen aan de kant van de aanbieders dan.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:18

c_alsemgeest schreef:
Ik ben bij de pvdd het geheel niet eens met hun economische beleid...
Citaat:
Sociaal- en financieel-economische doelstellingen

- verhoging van de WW-uitkering; beperking van de WW tot één jaar (idem VVD)
- invoering van een inkomensafhankelijke kinderbijslag (idem VVD, maar dan verkapt in een andere subsidie)
- invoering van een accijns op vlees van 2 euro per kilo
- verhoging van het BTW tarief op dierlijke eiwitten (vlees, melk, kaas, boter en eieren)

Invoeringen van meer accijns... verhoging WW... :\

Verdíep je eens serieus in de standpunten van de verschillende partijen. Er zitten juist veel mínder verschillen in dan je denkt.

Gisteren heb ik de stemwijzer gedaan. Waarbij ik het vaak níet eens was met CDA en VVD. PvdA en nog linkser kwam er uit als meest overeenstemmend. Tot ik onderin de verschillende standpunten eens beter bekeek en bleek dat er bij CDA en VVD precies stond wat ik er van vind, maar dan nét anders uitgelegd in de eens/oneens stelling...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:24

Chubby schreef:
Tallie1979 schreef:

Kom op, vraag een aanbod. Minder vraag = minder aanbod. Al zal het economisch gezien wel even wringen aan de kant van de aanbieders dan.

True, maar als men het nu door zou voeren, hebben vele boeren een heel groot probleem!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:27

Van mij mag vlees best wat minder worden gegeten hoor. Minder vraag = minder dieren die gefokt hoeven te worden. En van mij mogen ook de 'kip, het meest veelzijdige stukje vlees'-reclames worden verboden :r
Maar vlees duurder maken vind ik niet te oplossing. Maak dan het biologisch vlees en vega spul goedkoper door er bv geen btw bij te rekenen ofzo..
Bij eieren kon het toch ook? Legbatterij-eieren worden al helemaal niet meer verkocht in supermarkten.

Joyce_

Chubby: Ik weet wel dat als er accijnzen op vlees komen, er hier in ieder geval echt geen biologisch vlees meer gekocht zal worden. Allemaal leuk en aardig, maar als het zo duur wordt om vlees te kopen, dan maar een goedkoper stukje vlees! :)

Tallie: In het wild uitzetten en vooral níét bijvoeren! :D

Nee, sorry, flauw. De PvdD heeft ongetwijfeld ook goede punten, maar alleen uit principe stem ik al niet op een partij die zich vernoemd naar dieren. Ik vind dieren en hun rechten heel belangrijk, maar dingen als de economie, zorg, onderwijs, veiligheid, etc etc veel belangrijker. De pvdD geeft met hun naam al aan waar ze hun nadruk op leggen en daar ben ik het niet mee eens. Ik vind ons mensen nog net een tikkie belangrijker dan de dieren.

Joyce_

8nnemiek schreef:
Van mij mag vlees best wat minder worden gegeten hoor. Minder vraag = minder dieren die gefokt hoeven te worden. En van mij mogen ook de 'kip, het meest veelzijdige stukje vlees'-reclames worden verboden :r
Maar vlees duurder maken vind ik niet te oplossing. Maak dan het biologisch vlees en vega spul goedkoper door er bv geen btw bij te rekenen ofzo..
Bij eieren kon het toch ook? Legbatterij-eieren worden al helemaal niet meer verkocht in supermarkten.

Lijkt mij inderdaad een betere oplossing! :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:35

Myukii schreef:

Voor de consument ja! Maar we hebben een begrotingstekort he, daarom moet er meer ín het potje en minder eruit. Met deze opmerking snij je langs 2 kanten de verkeerde kant op met wat er beoogd wordt: je haalt een extra inkomen weg door het oneens te zijn met accijnsverhoging en je scherpt dat nog even aan door de huidige accijnzen te schrappen ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:44

Tallie1979 schreef:
Wow, accijns op vlees? Accijns op dierlijke producten?

Over milieu verzieken gesproken zeg :+

daarom... het is een snoezelig utopisch idee, waar je imo niet in tijden van crisis mee moet durven komen :')
biologisch en vega sterk in prijs verlagen vindt ik meer een oplossing... alleen dan ook niet voor de economie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:51

uit testen die ik voor de lol heb gedaan komt pvv uit..

zelf ga ik toch op de partij voor de dieren stemmen.
iemand moet voor de dieren opkomen ;)

genoeg mensen stemmen op de rest

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:52

Chubby, als je zorgt dat biologisch vlees en vega spul goedkoper wordt, dan zal daar meer van worden verkocht, waardoor er weer minder goedkoop vlees uit andere landen hoeft te worden geïmporteerd. En dus is dat toch goed voor de economie, en zullen de nederlandse boeren daar niet onder lijden.
Op zich vind ik het niet erg als er op buitenlands vlees een extra tax komt trouwens :) Maar niet op het biologische vlees.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 14:02

Ik hoor net op de radio dat Rutte en Cohen elkaar in de haren zijn gevlogen tijdens een online debat! :')

Politiek kan zo mooi zijn en zelfs spanning en sensatie! :D

Ik vind Rutte wel een geschikte vent, zou geen problemen hebben als Rutte de minister president zou worden. :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 14:07

_O-

Das gelukkig nog niks vergeleken met de politiek in Afrikaanse landen enzo :')
...of was dat China, waar het één grote worstelpartij werd... _O-

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 14:08

Heb je wel eens naar een vergadering zitten kijken van het Engelse lagerhuis? :')

Daar zitten ze gewoon keihard iemand uit te jouwen als het ze niet bevalt, om je slap te lachen! _O-
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 02-06-10 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 14:11

Nu al bijelkaar in de haren vliegen.....
En ze hebben nog wat dagen te gaan, gaat leuk worden?!?!?!?!