Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Zooist: bedankt voor je uitleg... Als ik het goed begrijp is de hel dus in principe geen slechte plek? Of niet slecht alsin het hellevuur en eeuwige pijn enz maar meer een plek waar ongelovigen "verzameld" worden?
verootjoo: maar da's toch onzin, een mensenleven is toch veel te kort om alles te leren.En iemand die het zelf altijd over vergiffenis heeft mag dan toch wel het goede voorbeeld geven?
Zooist schreef:Jij bent ook niet van deze tijd he Christel![]()
Ik zal hem wel even uitleggen![]()
Hiermee wordt geen bijbeltekst gesuggereerd, dit is een soort "mopje" om helder te maken dat het soms lijkt alsof God je niet helpt, of je gebeden niet verhoort.
Maar dat wij, ook als gelovigen zelf, soms zoooooo overtuigd zijn van ons eigen geloof, dat we zelf niet eens zien hoe vaak God ons komt helpen en dat gewoon steevast blijven negeren.
Gelukkig zijn we allemaal mensen![]()
of HAP ik nu ergens in![]()
![]()
Ayasha schreef:Zooist: bedankt voor je uitleg... Als ik het goed begrijp is de hel dus in principe geen slechte plek? Of niet slecht alsin het hellevuur en eeuwige pijn enz maar meer een plek waar ongelovigen "verzameld" worden?
verootjoo: maar da's toch onzin, een mensenleven is toch veel te kort om alles te leren.En iemand die het zelf altijd over vergiffenis heeft mag dan toch wel het goede voorbeeld geven?
Ayasha schreef:Hoe kan een vijf jarige die sterft al reageren op de roep van God?
En hoe kan ooit iedereen van God gehoord hebben? En wat met de mensen die dood gaan voor hij komt om een nieuwe kans te geven?
(en dit zijn dus serieus bedoelde vragen. Ik wil niemand voor het hoofd stoten of iemands geloof belachelijk maken)
Ik moest overigens wel grinniken om het verhaaltje van de man met de overstroming.
Als ik echt een geloof moet zeggen waar ik me in kan vinden, is dat trouwens het bhoedisme... Ik vind dat echt een mooi geloof...
Ayasha schreef:Hoe kan een vijf jarige die sterft al reageren op de roep van God?
En hoe kan ooit iedereen van God gehoord hebben? En wat met de mensen die dood gaan voor hij komt om een nieuwe kans te geven?
(en dit zijn dus serieus bedoelde vragen. Ik wil niemand voor het hoofd stoten of iemands geloof belachelijk maken)
Ik moest overigens wel grinniken om het verhaaltje van de man met de overstroming.
Als ik echt een geloof moet zeggen waar ik me in kan vinden, is dat trouwens het bhoedisme... Ik vind dat echt een mooi geloof...
christel1857 schreef:Oke ik ga nu iets zeggen waar iedereen vast boos om wordt. Maar ik kan gewoon niet begrijpen dat mensen zich beperken tot 1 overtuiging om het leven samen te vatten. Er is niets zo complex, zo fascinerend, zo onbegrijpelijk, zo mooi als het leven. Om het leven te begrijpen kun je niet volstaan met 1 gedachtegang, 1 god, 1 boek, 1 religie, 1 kerk. Ik noem dat dus wel kortzichtig.
verootjoo schreef:Ayasha schreef:Hoe kan een vijf jarige die sterft al reageren op de roep van God?
Weet je.. zulke vragen zijn echt moeilijk, en daar heb ik ook zo geen antwoord op. Ik weet wel dat je altijd op God kunt vertrouwen dat het goedkomt.
Boeddhisme lijkt idd ook heel mooi, heb ik ook nog een tijdje interesse voor gehad. Maar wat er (imo) mist aan andere geloven; je hebt Jezus niet
Ayasha schreef:Christel: Bhoedda is toch hun "God". Hij staat voor verlichting maar volgens mij is dat wel hun God
Zooist: doe maar rustig hoor... Ben al blij dat je de moeite wil nemen
caye: zonder ellende zou er ook geen geluk zijn....
christel1857 schreef:Ayasha schreef:Christel: Bhoedda is toch hun "God". Hij staat voor verlichting maar volgens mij is dat wel hun God
Zooist: doe maar rustig hoor... Ben al blij dat je de moeite wil nemen
caye: zonder ellende zou er ook geen geluk zijn....
Nee, want boeddha is een mens. Meerdere mensen in de geschiedenis zelfs. Boeddha is een symbool, geen god. Hij hoeft geen onderdanen, gelovigen oid.
christel1857 schreef:je hebt wel meer dan 10 boeddha's gehad de afgelopen jaren. Allemaal net zulke goede mensen als jezus ooit was.
Volgens mij is het echt not done dat ik dat zeg, maar ik geloof dat er wel meer jezussen zijn geweest.
Zooist schreef:christel1857 schreef:Oke ik ga nu iets zeggen waar iedereen vast boos om wordt. Maar ik kan gewoon niet begrijpen dat mensen zich beperken tot 1 overtuiging om het leven samen te vatten. Er is niets zo complex, zo fascinerend, zo onbegrijpelijk, zo mooi als het leven. Om het leven te begrijpen kun je niet volstaan met 1 gedachtegang, 1 god, 1 boek, 1 religie, 1 kerk. Ik noem dat dus wel kortzichtig.
Je hebt helemaal gelijk in je zin over het leven. Alleen wordt het leven zoveel breder en groter met God. Maar dat is iets wat niet uit te leggen valt. Dan zal je zelf de deur open moeten zetten en het willen ervaren. Het heeft heel veel van doen met gevoel!
_Ella_ schreef:Voor God mag je juist altijd jezelf zijn. En als het goed is ben je als mens wel meer dan alleen 'homo' of 'hetero'.
Als je de rest van mijn post gelezen had, las je ook dat er bij God wél ruimte is voor homo's. Hij zal je hoe dan ook nooit afwijzen.