OV Chipkaart (Deel 2)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roxxiejj

Re: OV Chipkaart (Deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 01:00

Compenseerde mijne dan :) ik kreeg mijn nieuwe pas pas na 5 weken...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:16

tsja al een poosje niet meer met OV gereist, gisteren ging ik weer even met de tram.
vergat meteen uit te checken :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 11:49

Weet een van jullie misschien of je met een maandabonnement ook in het weekend mag reizen?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 11:51

Loose schreef:
dit is even héél off-topic hoor (moet kunnen op zn tijd :+ ).
maar saskiaatje, ik zag je best vaak langs komen in topics en dacht altijd dat je avatar een bont paard was ofzo (van heel dichtbij) en dat je dan nog net een stukje manen zag (wat dus dat haar is) en de achtergrond was dan dus een witte vlek en die mensen waren bruine vlek. hahaha nu ik beter kijk zie ik dus ineens dat het 2 mensen zijn. _O- denk echt al eeuwen dat het een bond paard is. :D

Gosh, hoe vaak ik dat hoor. :')

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 14:05

Hee, ik heb nu sinds 12 novm mijn ov .. maar ik kan hem pas half december activeren?

Dus als ik morgen naar de stad zou willen kan ik ook niet met 40 % korting reizen? :+

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 14:13

Ik heb gisteren mijn 3e!!!! briefje opgestuurd deze week omdat ik niet kon uitchecken bij Connexxion, ik ben het behoorlijk zat en koop voortaan wel weer een kaartje in de bus! In trein doet mijne het niet eens omdat het een studentenkaart geweest is. Als je dat opzegt kun je er alsnog alleen in de bus mee op saldo reizen. Ik vind het echt een waardeloos systeem.

En ik vind het trouwens ook belachelijk dat het geen antwoordnummer is maar dat ik ook nog eens telkens weer postzegels moet halen voor die stomme kaartjes!

Misser schreef:
Hm, ik heb m'n weekabo van de IBG stopgezet per 31 oktober en toch kan ik nog gratis reizen... Hoop dat dat goed gaat.

Als je incheckt in de bus zonder saldo sta je gewoon rood op je kaart. Kost dan meer dan gewoon met saldo reizen. In de trein moet je een kaartje kopen want op de scanner kunnen ze gewoon zien dat je hem stopgezet hebt. Denk niet dat je hier lang mee weg komt ;)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 14:57

Dit is mijn laatste weekend met mijn studentenov...
Heb net oorlog gevoerd met de incheckpaal van de Syntus, dat moet natuurlijk ook uitgerekend in het laatste weekend gebeuren, dat je dan niet kunt inchecken.
Terwijl ik bij NS, waar het niet hoeft, nooit incheckproblemen heb. (Ik check altijd in, want vind het leuk om online mijn reisgeschiedenis te bekijken.)

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:01

Ik heb al een stuk of 6/7 keer vergeten uit te checken bij de NS, heeft me al zo'n 120 euro gekost, aangezien de ritjes 1,80 euro kosten maar er 20 euro dan wordt afgeschreven. :\

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:21

Pff, echt zuur is dat ook. Zo duur...

Ik heb vandaag mijn studenten ov opgezegd.. Via internet lukte het niet? Dus moest bellen.. Nou, gelukt, vanaf vandaag stopgezet.. Alleen moet je dan nog je studentenreisproduct via zo'n paal verwijderen. Dus ik naar deBruna gegaan.. Nergens heb ik kunnen vinden hoe ik mijn reisproduct kan verwijderen????

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:22

Mirjamsel schreef:
Pff, echt zuur is dat ook. Zo duur...

Ik heb vandaag mijn studenten ov opgezegd.. Via internet lukte het niet? Dus moest bellen.. Nou, gelukt, vanaf vandaag stopgezet.. Alleen moet je dan nog je studentenreisproduct via zo'n paal verwijderen. Dus ik naar deBruna gegaan.. Nergens heb ik kunnen vinden hoe ik mijn reisproduct kan verwijderen????

Huh wat raar?
Bij mij is het via internet gelukt en hoefde dus ook niet naar zo'n paal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:27

Ik heb een weekabbo op mijn studenten ov chipkaart. Kan ik dan in het weekend op saldo reizen met 40% korting of moet ik een kaartje halen met 40% korting?

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:49

Een kaartje halen :) Raad ik je sowieso aan. Want met op saldo reizen moet je elke keer als je met de trein incheckt 20 euro op je kaart hebben staan...

@Yellowcab: Ja, zo staat het op de site van ov-chipkaart.. :S

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:50

Nueve schreef:
Ik heb een weekabbo op mijn studenten ov chipkaart. Kan ik dan in het weekend op saldo reizen met 40% korting of moet ik een kaartje halen met 40% korting?

Je moet zelfs een papieren kaartje kopen aangezien het reizen op saldo op een ov studentenkaart nog niet werkt binnen de NS..

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:51

Girl In The Mirror schreef:
Ik heb al een stuk of 6/7 keer vergeten uit te checken bij de NS, heeft me al zo'n 120 euro gekost, aangezien de ritjes 1,80 euro kosten maar er 20 euro dan wordt afgeschreven. :\

Heb je al contact opgenomen met de klantenservice?
Ze zijn namelijk nog steeds erg coulant met het terug geven van geld na vergeten uit te checken....

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:20

Kan ik morgen nou gewoon een kaartje kopen met korting ?

aangezien ik mijn Studenten ov pas kan activeren vanaf december?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:20

Nope, dan is de korting ook nog niet geldig :)

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:21

Dan snap ik eigenlijk niet waarom ik heb vorige maand al gekregen heb... Best dom eigenlijk toch? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:22

Je krijgt hem op tijd aangeleverd, ik kon mijn eerste OVkaart ook al in septemberophalen, hij gold alleen pas vanaf Oktober :)

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:24

Nouja oke.. dan betaal ik morgen nog maar een keertje vol uit .. :P
Dankjewel igg :)

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:51

Zou het wel doen, kost je anders 35 euro extra..

Tip: zodra je je bestelling heb opgehaald laat dit dan even controleren bij een hoofconducteur of bij het loket, gebeurd namelijk nog vrij vaak dat het niet gelukt is en men zonder reisrecht reist ;)

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:07

Maar als je je studentenreisproduct ophaald bij z'n apparaat, kan je dan wel met korting? :+

Ik snap echt de ballen van die hele chipkaart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:41

Nope.. Je kortingsproduct geldt pas op hetzelfde moment als je gratis reisrecht :)

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:41

Zoals Jans al zegt, eerder niet geldig..

Misser zou niet zo verder reizen, kan je duur mee uitkomen.....
Kan namelijk gezien worden al misbruik, dit word gemeld bij ib groep, vervolgens loop je het risico dat je een behoorlijke na rekening kan ontvangen.....

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:04

Nog eeen vraagje.. Sorry hoor :o .

Ik wou hem dus zondag 'ophalen' maar dat deed hij niet.
Als ik er morgen nou geld op zet, dan kan ik er toch wel gewoon mee reizen of niet?

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:21

Nee dat werkt niet met een studenten ovchip, gewoon een kaartje kopen. En ophalen gaat niet omdat het pas in december kan.