Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:39

BlackEyed schreef:
Eigenlijk creëer je dan wel zeurende klanten, als ze eenmaal door hebben dat ze dan spullen gratis krijgen :=

En daarom ben ik bij zeurende klanten een pak koppiger dan bij aardige!

_Nancy

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:41

Ja precies, als ze dan maar alles weg geven, om-er-maar-vanaf-te-zijn.. Dan blijven ze zeuren en zeiken over alles wat los en vast zit..

Ik persoonlijk had mijn gast ook niet zomaar binnengelaten,, maar ik was even weggelopen, want ik was ook behoorlijk geirriteerd :=

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:41

Vandaag zo nog 1, stond zuchtend en steunend aan de infobalie, ja had net een nieuwe grasmachine gekocht en die werkte niet en toen gooide hij een hele hoop technische termen naar me van wat hij al geprobeerd had en dat hij al 15 jaar met tuinmachines gewerkt had etc etc.

Ik voelde al nattigheid en haalde er collega bij die er meer verstand van heeft. Machine er ook maar bij en huppa die deed het meteen... hoe meer drama ze maken, hoe ongeloofwaardiger hoor... die vent had fijn zijn gras afgereden en kon nu vast de huur niet betalen ;)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:58

_Nancy schreef:
Ja precies, als ze dan maar alles weg geven, om-er-maar-vanaf-te-zijn.. Dan blijven ze zeuren en zeiken over alles wat los en vast zit..

Ik persoonlijk had mijn gast ook niet zomaar binnengelaten,, maar ik was even weggelopen, want ik was ook behoorlijk geirriteerd :=

In feite had ie als ie 2 vouchers in wilde leveren voor 2 man moeten betalen. 2 gaan er gratis, maar die andere 2 moeten nog betaald worden.

Naja laffe mensen houd je toch..

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 23:14

Kelly: Erg vervelend hé! Ik heb het ook gehad maar dan om een ander artikel en een iets andere situatie maar wel zo uitgekafferd achter de kassa gezeten met een gezicht van :oo Ik deed niks anders dan anders?! Drie!! weken later kwam die mevrouw met een rood hoofd naar me toe haar excusses aanbieden dat ze net terug was van vakantie en helemaal gestresst blabla. Heb gedaan alsof ik gek was en geaccepteerd en ook maar mijn excusses[voor iets wat ik dus niet gedaan heb] aangeboden, want klant is idd koning. Leiding vond 't erg netjes van me. En die mevrouw vermijd me uit schaamte nu liever bij de kassa :))

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 23:34

BlackEyed schreef:
Eigenlijk creëer je dan wel zeurende klanten, als ze eenmaal door hebben dat ze dan spullen gratis krijgen :=

Ik vind de Jumbo een erg fijne winkel en het komt echt niet in me op op tegen het kassameisje te gaan zeuren.
Misschien omdat ik er zelf ook een ben geweest :')

zo had me zus laatst ook, kocht ze kaas bij jumbo bleek het beschimmeld zij snel terug wand was in haar pauze.
ze wou gewoon graag ene nieuwe voor de rest geen probleem.
ze waren zo vriendelijkz e kwam bij kassa kreeg een nieuw pakje kaas en haar geld terug.
vind wel knap hoor hoe ze bij jumbo zijn.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 23:40

Vandaag ging ik broodjes halen in de winkel,
was een vrouw die klaagde dat de broodjes gloeiend heet waren :Y) .

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:12

Jockey_my schreef:

hhaa mevrouw kom over een kwartier maar weer zijn ze vast kouder :+

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:29

zeuren dat de broodjes te warm zijn:S waar hebben we het over! Klanten hebben altijd wat te zeuren! Ik heb nu gelukkig 4 weken vakantie, maar moet zeggen dat ik nu vooral klant ben en me ook kan irriteren aa winkelpersoneel :X

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:32

Maritje1991 schreef:
zeuren dat de broodjes te warm zijn:S waar hebben we het over! Klanten hebben altijd wat te zeuren! Ik heb nu gelukkig 4 weken vakantie, maar moet zeggen dat ik nu vooral klant ben en me ook kan irriteren aa winkelpersoneel :X

Heb ik eigenlijk geen last van, behalve als je van die slome piepers aan de kassa hebt.

De meeste mensen zijn trouwens blij met lekker warme net gebakken broodjes :Y) .

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:32

Ik was vandaag druk met een klant, mijn collega was druk bezig met 2 klanten en andere collega was ook bezig een probleempje op te lossen. Komt er een vrouw tussendoor met een electrische fiets die niet bij ons gekocht was. Daar willen wij sowieso niet te veel mee doen omdat je heel vaak die dingen niet eens mag repareren etc. zonder dat ze aan een pc zitten.

Anyways, ik was bezig de klant iets uit te leggen, komt mevr. er tussendoor schreeuwen. "Ik moet iets verbuigen aan mijn fiets, is er iemand die wat weet over fietsen hier?!?!". Ik antwoorde dat mijn collega's momenteel erg druk waren.

"Weet je dat wel zeker? JA HALLO?! ga eens kijken!". Mevrouw, ik ben bezig voor een klant en weet dat mijn beide collega's druk zijn...

"Ja hallo, wat moet ik nu dan? Ik kan niet fietsen. Het is maar even werk hoor, dat weet ik zeker! Ik ben net gevallen met de fiets en ik moet toch echt verder!". Mevrouw, wij zijn allemaal bezig, gaat u even richting Dirk Blok (een fietsenmaker die ook in het centrum zit) die kan u vast wel helpen..

Zucht... Ik snap dat niet, je ziet 2 van de 3 mensen (mijn andere collega stond om de hoek, met klanten voor 2 vouwfietsen bezig en een afstelling van een electrische fiets van een klant tegelijk) die druk zijn en dan nog er zo tussen door zeiken. Ik weet dat ik dan niet netjes reageer, ik ben druk bezig en ga dan nogal kortaf doen naar mensen die er zo tussendoor komen walsen. Wacht maar even op je beurt hoor...

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 07:14

Jockey_my schreef:

Haha dat meen je niet :')

Het is ook nooit goed.. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 08:27

Ook zo leuk: Elke ochtend krijg ik wel minstens één keer de vraag of het brood wat we verkopen wel van vandaag is? Af en toe vraag ik me af waarom ik in hemelsnaam dan om half zes ben op gestaan als de klanten brood van gisteren verwachten. Lekker motiverend op de vroege ochtend. :z

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:07

Vroeger, toen ik nog pizzabezorgster was maakte een klant de opmerking: ja het is toch wel heel duur he?

Pardon? Je kan het toch zo duur maken als je zelf wil?

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:09

Dinsdag nog, was een vrouw die een slof sigaretten kwam kopen. Ze heeft bijna 5min aan de kassa staan praten over hoe asociaal het wel niet was dat de sigaretten zo duur waren dit en dat. Toen stopte ze en keek ze mij aan in de hoop op een reactie van mij en die kwam ook, vertelde haar dat ze dan moest stoppen met roken, was een stuk goedkoper.
Mevrouw was in een keer heel chagerijnig en liep weg en zei nog even dat wij asociaal waren om klanten zo te behandelen...
Sja.... :Z

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:23

Ik werk in een boekvakhandel, incl loterijen, staatsloten & tabak...Nu komt er standaard een vrouw krasloten kopen. Nu maak ik wel eens een babbeltje met haar, en vertelde dus ook dat ze vroeger veel gokte e.d. Maar nu is er sinds een week bij ons een bepaald kraslot uit...En die mevrouw is dus erg gehecht geraakt hieraan :')...Nu is ze al ongeveer 5x terug geweest, en koopt ze elke keer maar andere krasloten om vervolgens een uur te ze*ken over dat ze niet leuk zijn en bla bla...Niet echt rare opmerkingen, maar na 5x weet ik het ook wel...

Ik had ook ergens gelezen in dit topic, de reactie's op wilt u het bonnetje/tasje...Sindsdien erger ik me er aan als iemand zegt : hang maar boven je bed, ik krijg het toch niet terug....hahaha mensen zijn zo on-orgineel af en toe...

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:54

Moet vanaf vandaag t/m zaterdag behoorlijk wat uren maken. Zal kijken of ik de leukste/ergste kan onthouden :)

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:56

ghehe bij ons hebben we ook leuke opmerkingen van het personeel:

Klant komt een deur afhalen.. Slotgat is los in gefreesd. Jongen van het personeel gaat op zoek naar het slotgat xD

Klant stelt de vraag: Glasweefselbehang, kan ik dat er ook afhalen met een Behangafstomer?
Personeel: Nee, want dan springt het glas!

echt heerlijk! gelukkig kunnen onze klanten er wel om lachen

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:59

Clauwtje schreef:
Ik had ook ergens gelezen in dit topic, de reactie's op wilt u het bonnetje/tasje...Sindsdien erger ik me er aan als iemand zegt : hang maar boven je bed, ik krijg het toch niet terug....hahaha mensen zijn zo on-orgineel af en toe...

- Ik krijg het toch niet terug van de belasting.
- Nee dank je, ik heb al behangen.
- Nee, ik spaar ze niet.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:46

BlackEyed schreef:
Clauwtje schreef:

- Ik krijg het toch niet terug van de belasting.
- Nee dank je, ik heb al behangen.
- Nee, ik spaar ze niet.

ik had 1 klant die zei: alleen als jij je handtekening erop zet :+ dat heb ik dus ook gedaan :D

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:16

bij de jumbo heb ik het ook al eens gehad. Was erg grieperig. vervolgens ga ik daar kaas halen. kom thuis en zie dat een kant helemaal beschimmeld was. ik opbellen. Moest maar terugkomen(leuk als je zo ziek bent) . Meisje snijd een stuk af . iets groter dan dat stuk dat ik had gekocht. Durft ze nog een opmerking te maken over dat ik geluk had dat ik iets extra kreeg. Nou .... was toen erg boos. zei ook van nou wat ben ik blij dat ik met mijn stontzieke hoofd nog een keer terug kon komen. ...... pffffffft

Bij jumbo vind ik ze hier in goes toch echt niet altijd even snugger. Ooit een meisje dat mij liet wachten bij de kassa omdat ze geen 5 euros meer had. Ik zeg ook van dan geef je het toch in muntgeld. ojaaaaaaa was het vervolgens. Eerst heb ik zeker 3 min. staan wachten omdat ze dr niet op was gekomen.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:34

Maritje1991 schreef:
ik had 1 klant die zei: alleen als jij je handtekening erop zet :+ dat heb ik dus ook gedaan :D

:D

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:17

Jeszica schreef:
Ik was vandaag druk met een klant, mijn collega was druk bezig met 2 klanten en andere collega was ook bezig een probleempje op te lossen. Komt er een vrouw tussendoor met een electrische fiets die niet bij ons gekocht was. Daar willen wij sowieso niet te veel mee doen omdat je heel vaak die dingen niet eens mag repareren etc. zonder dat ze aan een pc zitten.

Anyways, ik was bezig de klant iets uit te leggen, komt mevr. er tussendoor schreeuwen. "Ik moet iets verbuigen aan mijn fiets, is er iemand die wat weet over fietsen hier?!?!". Ik antwoorde dat mijn collega's momenteel erg druk waren.

"Weet je dat wel zeker? JA HALLO?! ga eens kijken!". Mevrouw, ik ben bezig voor een klant en weet dat mijn beide collega's druk zijn...

"Ja hallo, wat moet ik nu dan? Ik kan niet fietsen. Het is maar even werk hoor, dat weet ik zeker! Ik ben net gevallen met de fiets en ik moet toch echt verder!". Mevrouw, wij zijn allemaal bezig, gaat u even richting Dirk Blok (een fietsenmaker die ook in het centrum zit) die kan u vast wel helpen..

Zucht... Ik snap dat niet, je ziet 2 van de 3 mensen (mijn andere collega stond om de hoek, met klanten voor 2 vouwfietsen bezig en een afstelling van een electrische fiets van een klant tegelijk) die druk zijn en dan nog er zo tussen door zeiken. Ik weet dat ik dan niet netjes reageer, ik ben druk bezig en ga dan nogal kortaf doen naar mensen die er zo tussendoor komen walsen. Wacht maar even op je beurt hoor...

Zoiets heb ik ook een keer gehad. ik stond alleen in de winkel en was een oudere mevrouw aan het helpen. Sta er een vrouw al te roepen KASSA. Dus ik roep dat ik er zo aan kom. Verder met het helpen. Nog een keer KASSAAAAAAA. Ik: Ja ik kom er zo aan.
Dus de oudere mevrouw zei van ga maar naar de kassa meisje. Ik: Nee ik ben u aan het helpen en ze moeten maar even wachten }>
Komt die vrouw weer: KASSA ik sta al de hele tijd te roepen hoor. mijn reactie Ik heb maar 2 handen en ik ben deze mevrouw aan het helpen zodra dit klaar is kom ik. Die vrouw heeft nooit meer gegild dat ze bij de kassa stond.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:18

colinneke schreef:
Zoiets heb ik ook een keer gehad. ik stond alleen in de winkel en was een oudere mevrouw aan het helpen. Sta er een vrouw al te roepen KASSA. Dus ik roep dat ik er zo aan kom. Verder met het helpen. Nog een keer KASSAAAAAAA. Ik: Ja ik kom er zo aan.
Dus de oudere mevrouw zei van ga maar naar de kassa meisje. Ik: Nee ik ben u aan het helpen en ze moeten maar even wachten }>
Komt die vrouw weer: KASSA ik sta al de hele tijd te roepen hoor. mijn reactie Ik heb maar 2 handen en ik ben deze mevrouw aan het helpen zodra dit klaar is kom ik. Die vrouw heeft nooit meer gegild dat ze bij de kassa stond.

Dat mensen daar ook echt het lef voor hebben he?
Ik durf echt niet keihard 'kassa' te roepen als er toevallig even niemand staat.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:30

colinneke schreef:

Zó herkenbaar! Ik werk in een restaurant, en soms dan moet ik 1 kassa + de keuken tegelijk doen. Nou, ik kan niet én patat inscheppen én mensen helpen tegelijk. Dan staan mensen bij de kassa, zíen dat ik bezig ben en gaan dan heel geïrriteerd zuchten. Ik zeg dan "Ik of een collega komt zo bij u, momentje alstublieft" maar dat is natuurlijk niet goed genoeg.

Eéntje maakte het ooit zo bont en wilde me naar de kassa fluiten alsof ik zijn hond was. Nou, dan ben ik even stokdoof hoor, is hij nou helemaal van de pot gerukt. Toen ik hem "eindelijk" (na wel een hele minuut wachten) hielp: zei hij "Hoorde je me niet?"
"Oh jawel hoor, maar ik dacht dat u uw hond bij u floot"
Hij kreeg me toch een rood hoofd. :=

Ze mogen me best roepen, ik snap dat zij soms denken dat ik ze niet zie (soms zie ik ze ook echt niet omdat ik druk bezig ben) maar zeg dan "mevrouw" of "Zou je me kunnen helpen?" o.i.d.