Open relatie/vreemdgaan toestaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sologirl

Re: Open relatie/vreemdgaan toestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:01

Dus ze weet wel af van jullie 'seksrelatie'?

Dan is het een ander verhaal. Dan vind ik het haar taak om die jongen het huis uit te schoppen, en snel ook.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:03

Als de 3e partij ervan af weet, dan is het idd een ander verhaal. Ik zou me er iig niet fijn bij voelen als dingen stiekem gebeuren, ik zou er niet eens van kunnen genieten. maar zo zit ik in elkaar.

Sologirl, dat zou jij misschien doen. Maar je kunt niet voor een ander bepalen of diegene zijn/haar partner 'het huis uit hoort te schoppen'.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:08

Klopt heb je gelijk in, maar als je er vrede mee hebt dan moet je er een open relatie van maken. Als je er geen vrede mee hebt snap ik niet dat je ermee doorgaat?

Maargoed ik had het eigenlijk anders moeten zeggen, "Ik zou hem het huis uit schoppen".

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:17

Chawi schreef:
Zelf genoeg ervaring met driehoeksverhoudingen om te weten dat het gewoon NIET werkt. Er is altijd wel een partij (vroeger of later) die meer wilt dan de andere(n) kan/kunnen geven.

Misschien werkt het voor jou niet. Ik ken toch een flink aantal mensen voor wie het wel werkt. Dan wel driehoeks verhoudingen, dan wel meerdere relaties naast elkaar.

Openheid en eerlijkheid zijn sleutelwoorden, maar ik denk dat dat in iedere relatie zo is.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:33

sologirl schreef:
Klopt heb je gelijk in, maar als je er vrede mee hebt dan moet je er een open relatie van maken. Als je er geen vrede mee hebt snap ik niet dat je ermee doorgaat?

Maargoed ik had het eigenlijk anders moeten zeggen, "Ik zou hem het huis uit schoppen".

Gelukkig denken alle mensen er anders over, dat houdt de mensheid variërend :)

Vjestagirl schreef:
Openheid en eerlijkheid zijn sleutelwoorden, maar ik denk dat dat in iedere relatie zo is.

Hier ben ik het helemaal mee eens :j

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:44

Knoffer schreef:
Chawi schreef:
Misschien dat mensen gewoon niet zo snel aan een relatie moeten beginnen. Lekker zichzelf en andere ontdekken alvorens in de diepte te gaan kwa samensmelten van 2 levens.

Kan ik mij ook wel in vinden, maar stel dat je op je 16de ofzo al een relatie krijgt, je niet uit elkaar groeit en je na jaren nog steeds gelukkig samen bent. Toch kan ik me dan voorstellen dat je het 'experimenteren' mist, maar ga je daarvoor je goede relatie opgeven?

Daar zit ik ook af en toe wel eens mee. Vandaar dat we het in het begin ook open wilde houden. Ik kon daar niet mee omgaan. Ik ben heel erg voorzihtig in mijn omgang met andere mensen. Ik ben door deze relatie al heel erg gegroeid. Maar ik had altijd veel moeite met het contact leggen met anderen. Het kwam er dus op neer dat ik niet veel had aan de 'open afspraken'. Ik was 18 toen ik een relatie kreeg met mijn huidige vriend. Daarvoor heb ik nooit relaties gehad. Ik ben nu 22 en gelukkig samen. Ik vraag me wel eens af of dit goed is zoals het gaat. Heb ik niet te veel 'jeugd' gemist? Hoe denk ik daar over 10 jaar over? Mijn moeder kreeg ook een relatie met mijn vader toen ze 16 was. Uiteindelijk (heel wat jaar en 4 kinderen verder) zijn ze uit elkaar gegaan. Kan dat te maken hebben met de jonge leeftijd waarop het begon? Ach, ik weet het niet. Maar soms is het wel eens lastig.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:04

Wat is overgens nog wel eventjes wil zeggen, dat is mijn manier van relaties hebben niet te maken heeft met wat ik iets tekort zou komen binnen een relatie. Ik geloof niet in monogamie, niet in het huwelijk, maar ik kan wel helemaal weg zijn van iemand en helemaal gelukkig samen met diegene. Ik geloof alleen niet dat er maar 1 persoon is waar ik gelukkig mee kan zijn.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:30

Kanelly schreef:
Schuldig? Soms, maar heel vaak niet.
Voor mij is het dan (heel kort door de bocht) 'ik ben niet verantwoordelijk voor andermans relatie'.
De 3e partij is wel op de hoogte, maar open is de relatie niet...en hoe ze dat verder oplossen is niet mijn pakkie an.

En ik weet hoe het is hoor, om de 3e partij te zijn.
Maar goed, aan ieder de keuze hoe hier mee om te gaan en het op te lossen... en zoals ik al zei, hoe zij dat doen...niet mijn zaak.

Dan snap ik het even niet goed meer, als de 3e partij het weet, waarom dan het stiekeme gedoe, en de leugens?
Vind het een beetje vaag :P Ze weet het wel, maar vind het niet goed? Dan had ik 'm allang de deur uit geschopt!
Ik zou dat nooit kunnen hoor, als ik vrijgezel zou zijn, en dan sex hebben met een jongen die een vriendin heeft.
Nee, nooit. Snap het ook helemaal niet dat als je zelf weet hoe het voelt, dat je het alsnog doet. Maargoed ieder voor zich..

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:32

sologirl schreef:
@Kanelly

Misschien is het voor jou alleen maar puur voor seks, maar begrijp je dan niet dat er ook nog een derde partij is. Als ze een open relatie zouden hebben, heb ik geen recht van spreken. Dan is het de keus van DRIE mensen. In jou geval krijg ik het idee dat het de keus is van twee mensen, terwijl er drie bij betrokken zijn.

Dit noem ik het opzettelijk kwetsen van mensen, en is mijns inziens absoluut nergens voor nodig.

Karin schreef:
Dat vind ik ook te ver gaan. Live and let live - maar niet ten koste van een derde partij die er direct bij betrokken is.

_/-\o_

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:37

Vjestagirl schreef:
Ok, na heel het topic gelezen te hebben (ok, hier en daar vast wel een post overgeslagen) mijn visie op het hebben van relaties:
1) Ik kan heel gelukkig zijn met iemand, tot over mijn oren verliefd. En dat kan zomaar weleens zijn hoe ik de rest van mijn leven door ga brengen.
2) Maar ik kan ook helemaal verliefd zijn op iemand, of dolgelukkig met iemand, of een goede veilige warme relatie hebben met iemand, en verliefd worden op een ander. Moet ik dan de eerste persoon dumpen, alleen omdat er blijkbaar nog iemand is die goed bij mij past?

Zelfde geld voor mijn vriend/vriendin (die ik op het moment niet heb). Als hij/zij verliefd wordt op een ander/tweede persoon, maar zich wel goed, lekker en veilig voelt bij mij en met de relatie is met mij niets mis, moet ik hem/haar dan de kans om misschien nog gelukkiger te zijn ontzeggen? Ik word er gelukkig van als mijn vriend/vriendin gelukkig is. Het is in het verleden gebeurd dat mijn vriend me vertelde hoe geweldig de seks was geweest met zijn vriend, en dat ik dan alleen maar gigantisch blij kon zijn dat hij zich zo goed voelde.

Met mijn seksleven is niets mis, spanning ten top. Zie ik ook niet zo snel minder worden, zeker niet als k samen zou zijn met het meisje waar ik helemaal hoteldebotel van ben op het moment (die overgens ook al een vriend heeft. En die vriend heeft ook een tweede vriendin. Die dan weer uitgaat met een vriend van me. Die ook al een vriendin heeft. Om het makkelijk te maken.), maar dat zou geen reden zijn om het niet meer met een ander te doen.

Interessant. :)) Ik kan me wel vinden in je beschrijving. Ben het er totaal mee eens. :j Ik vind een relatie al snel benauwend en ik zie mezelf ook niet zo snel met één iemand de rest van mijn leven slijten. :n Sowieso wil ik op dit moment liever geen relatie, dat komt later vast wel als 't de tijd ervoor is - nu ben ik nog lekker jong en ik loop vanzelf wel tegen die ene fantastische persoon aan. Als er daarna nog meer fantastische personen volgen, geen probleem... ik geloof niet zo in je binden aan één iemand. Ik zou dat niet zo goed kunnen.
Ik snap wel dat anderen er anders over denken maar om meteen te zeggen dat je iets tekort komt in je relatie als je het buiten de deur gaat zoeken bij een derde partij vind ik onzin. Mensen verschillen nu eenmaal, de een blijft zijn/haar hele leven gelukkig met één partner en de ander heeft er meer. :)
Maar goed, ik ben ook zo'n persoon die best seks zonder liefde kan hebben met een gewone vriend/vriendin. Ik zie geen problemen in vriendschap en seks, het kan geweldig zijn, gewoon puur uit vriendschap. Toch een soort van liefde - vriendschappelijk - maar geen verliefdheid. Ik vind het super. ;) Helaas is het maatschappelijk wat minder geaccepteerd. :+