werkeloos: hoe kom je de dag door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 17:13

Je kwam ook niet aanvallend over hoor en zo heb ik mijn berichtje ook niet bedoeld ;) .

Ik geloof je heilig daar weet ik ook dat als er 1 wegvalt er zeker geen 2e meer bijkomt en als ze allebei er niet meer zijn ik denk ik ook geen paard meer neem. Niet alleen om de financiele reden maar ook omdat ik inmiddels vind dat nederland te krap wordt om een beetje knap een paard te kunnen houden.

Ik heb gesolliciteerd bij het callcenter vandaag, jammer genoeg moest je weer een brief maken en kon je niet gewoon telefonisc ;) bellen.
Het is een baan waar je mensen advies geeft dus geen directe verkoop en mensen lastig vallen. Hopelijk wordt het wat al is het maar voor een paar uur in de week.

mijn pc is na de crash toch niet helemaal 100% ik merk dat er nogal eens wat woorden verkeerd staan. }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:16

Ik heb zo heel af en toe meegelezen, maar als ik zo vrij mag zijn hier te reageren..
Persoonlijk raad ik je de cursus administratief medewerker af.
Dit gezien de arbeidsmarkt van nu. Dit zijn erg gewilde banen en juist op de vrije posities worden mensen gezet die hoger geschoold zijn, omdat er gewoon een tekort is aan banen.
Receptie/secretaresse/administratie/magazijnwerk/schoonmaak (voor normake uren tussen de 24 en 40 p.w.)is bijna niet aan te komen.
Maar als het iets is wat je altijd al hebt willen volgen, dan zou ik het zeker doen. De opleiding zelf is wel leuk, ik heb een verkorte versie gevolgd (intern via de werkgever)

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:22

[***], daar heb je gelijk bij. Ik zoek nu ook een administratieve functie, dat is namelijk wat ik altijd gedaan heb. Het is echter bijna niet te doen! Zelfs het CWI redt het niet om mij 1 passende vacature per week door te sturen, ik dacht al dat mijn werkcoach mij vergeten was maar ze bleek gewoon niks te hebben. Ik vind zelf met heel veel moeite misschien 2 vacatures per week. Het ligt er wel een beetje aan wat voor administratief werk je zoekt, ik zie dat er wel meer financieel administratief gevraagd wordt.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:27

Momenteel werk ik in de Boekhouding en daar is best wel makkelijk een baan te krijgen.

Maar idd, zelf ik had vmbo adm medewerker gedaan en ik had geen enkel stage plek kunnen vinden.
Voor de boekhouding(omdat ik avond cursus volgde) had de uitzendbureau mij makkelijk een werkplek kunnen regelen voor mij.

Ik heb zelf a.s.t woensdag gesprek en als de functie voor dat gesprek doorgaat ga ik met de hoofd van de afdeling fiancieel debiteur de afdeling rond en het goed laten gieten dat het in goede orde blijft draaien.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 18:25

Maar waar is nu wel MAKKELIJK een vacature in te vinden?

Daarnaast je MOET ergens beginnen.
Misschien plak ik de financieel er ook nog wel aan vast maar dat is niet echt mijn kant.

Ik ben 34 en heb geen zin om weer 5 jaar naar school te gaan, dus moet ik het doen met korte cursussen.
En ik moet zeggen dat ik redelijk wat vacatures vind. Ligt er misschien ook aan waar je woont.

semmyyy

Re: werkeloos: hoe kom je de dag door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:32

Heey cowgirl. Ik zit ook al 3 maanden werkeloos thuis.Ik krijg mijn dag op zich wel om.Maar zit wel veel achter de laptop.Smorgens ga ik de paarden buiten doen smiddags ga ik zon 2 tot 3 keer per week paardrijden.Als k dat niet doe heb ik wel eens een probleem om mn middag om te krijgen maar dan ga ik meestal weer na de paarden.
Qua vacatures is het in limburg niet te doen...Kan niks vinden of het is allemaal de hele andere kant op wat voor mij gewoon te ver reizen is....