OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 04:05

M´n moeder vertelde me dat ze had gehoord dat t nog een maand is uitgesteld...... en dat je nog een maand met je oude OV kan reizen...

x_Rebecca

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 04:22

Ik ga zaterdag maar eens kijken of ik iets op mn ding kan zetten.
Moet maar even zien.....

Ik snap er helemaal niks meer van _O-

Lieset

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 04:22

Ik heb vandaag ook geprobeerd om mijn ov-chip kaart op te laden. Ging niet in verband met landelijke storing.
Er stond vermeld dat je nog tot 31 januari met de papieren ov kunt reizen. Dus probeer het voor de 31e nog een keer.
Maar het schijnt gemakkelijk te zijn, dat opladen. Ben benieuwd.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 11:35

ik snap er opzich ook niks meer van :P
moet die kaart nog ergens activeren, maar geen idee waar dat kan XD

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 12:00

WillemYntJee schreef:
Ik heb inderdaad al wel met die chipkaart gereist bij mn ouders in Rotterdam, maar dat was natuurlijk voor 1 jan. Ik weet ook niet zeker of er in Harlingen uberhaupt al incheckpalen staan. Nja heb ook nog een NS kortingskaart dus kan sowieso veilig met korting reizen :)

Nope, in Harlingen staan ze nog niet..

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:04

Pivanti schreef:
M´n moeder vertelde me dat ze had gehoord dat t nog een maand is uitgesteld...... en dat je nog een maand met je oude OV kan reizen...

ECHT?! God save the queen echt!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:36

Dus ik mag vandaag gratis reizen met m'n weekend-ovtje? :D Op m'n chipkaart staat natuurlijk nog dat tijdelijke ding, dat is nog week ofzo?
Ik ben verward |(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:33

ik zie nu pas dit topic :')

ik kan niet alles bij gaan lezen, maar ik heb mijn chipkaart nog niet
geactiveert :') helemaal niet meer aan gedacht om eerlijk te zijn!
Is dit een drama of niet :+ ?

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:44

Nee hoor, je kan het volgens mij tot het einde van de maand doen. Moet het zelf ook nog even regelen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:47

Gezien er op die papieren OV kaart 2009 staat, zul je daar echt niet meer mee mogen reizen. Volgens mij is het zo dat je je OVchipkaart gewoon mag laten zien als je ergens niet in en uit hoeft te checken, en voor zover ik weet hoef je in de trein niet in en uit te checken omdat het niet verplicht is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:49

Oke! En hoe zit dat dan met mensen die meereizen met korting? hoe kun je dat doen?

En je moet natuurlijk wel wat geld opwaarderen, voor de weekeindes, maar hoe doe je dat? internet bankieren ofzo? en moet je eerst je ov chipkaart activeren (want ik had begrepen dat dat eigenlijk niet nodig waS)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:53

Die met korting meereizen, kopen dan toch gewoon een kaartje met korting bij de automaat?

Ik heb mijn OVchipkaart al geactiveerd, ik moet er morgen ook mee reizen (metro rotterdam) en er staat bij mij ook gewoon saldo op. Maar ik reis er al meer dan een jaar mee in de weekends.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:54

ja maar die worden ook straks verplicht om een ov chipkaart te hebben toch? :P
en kan ik dan morgen en overmorgen ook met een kaartje (met korting) reizen? gezien ik een week ov heb... (althans heb niks ingesteld...)

Ik moet overigens morgen in rotterdam centraal komen, dus kan dat gewoon met een korting kaartje? :+ of moet ik iets anders doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:55

De komende tijd wordt de OVchipkaart bij de NS nog niet verplicht. Rotterdam is binnenkort de enige stad waar de ovchip echt verplicht is, dus in bus tram en metro.

Als je je ov laat zien lijkt mij het wel dat je kan reizen met een gewoon papieren kortingskaartje.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:56

Opwaarderen kan heel makkelijk bij een NS-automaat.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:56

maar moet ik dan mijn OV chipkaart laten zien of mijn OV van 2009?
anders ga ik gewoon morgen en overmorgen met een kaartje aan de gang en dan volgende week activeer ik hem wel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:58

Misser, opwaarderen inderdaad wel, maar niet als je dus nog geen reisproduct hebt opgehaald. Dan herkent de NS automaat je OVchip niet.

Ik heb mijn reisproduct voor week inmiddels, en ik heb er al geruime tijd saldo op staan. Ik maak me geen zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 14:59

Even gekopieerd van Studentenov-chipkaart.nl

* Metro/tram
In metro en tram check je altijd in en uit en reis je in de kortingsuren op saldo.
* Trein
In de trein hoef je voorlopig nog NIET in en uit te checken. Bij controle toon je de conducteur jouw Studenten OV-chipkaart. In de kortingsuren koop je daarbij een papieren kortingskaartje.
* Bus
In de bussen van Connexxion check je altijd in en uit en reis je in de kortingsuren op saldo. Bij de overige bussen: vraag het de chauffeur en toon je Studenten OV-chipkaart. In de kortingsuren gebruik je daarbij een roze strippenkaart.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:01

reisproduct wat is dat? :+

Ahh thnx ! daar heb ik iets aan :P hoef ik me morgen in elk geval geen zorgen te maken haha :')
ik heb een rode strippenkaart godzijdank :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:02

Als je student bent, dan heb je een week of weekend OV. Dat moet opnieuw op je OVchipkaart geladen worden.

Alle info staat op www.studentenov-chipkaart.nl

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:03

Unwritten schreef:
Misser, opwaarderen inderdaad wel, maar niet als je dus nog geen reisproduct hebt opgehaald. Dan herkent de NS automaat je OVchip niet.

Ik heb mijn reisproduct voor week inmiddels, en ik heb er al geruime tijd saldo op staan. Ik maak me geen zorgen.

Huh? Bij mij kon dat wel? Dat tijdelijke abo stond er al op, maar ik heb m'n OV-chipkaart ook al een tijdje. Maar dus niks geactiveerd. Tenminste, niet bewust.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:04

quote voor iedereen

Citaat:
Je week- of weekendabonnement staat niet automatisch op je Studenten OV-chipkaart,
je moet daar zelf voor zorgen. Je kunt je abonnement activeren vanaf twee weken
voordat je recht op studiefinanciering ingaat. De precieze datum kun je vinden als je inlogt op je

persoonlijke gegevens via http://www.ocwduo.nl Je kunt
met het studentenreisproduct reizen vanaf het
moment dat je recht op studiefinanciering ingaat.
Je kunt je week- of weekendabonnement snel en
eenvoudig ophalen bij een van de ophaalpunten.
Op http://www.ov-chipkaart.nl vind je de locaties van de
ophaalautomaten bij jou in de buurt. http://www.studentenov-chipkaart.nl/waa ... n-kaart-op

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:07

Unwritten schreef:
Even gekopieerd van Studentenov-chipkaart.nl

* Trein
In de trein hoef je voorlopig nog NIET in en uit te checken. Bij controle toon je de conducteur jouw Studenten OV-chipkaart. In de kortingsuren koop je daarbij een papieren kortingskaartje.
* Bus
In de bussen van Connexxion check je altijd in en uit en reis je in de kortingsuren op saldo. Bij de overige bussen: vraag het de chauffeur en toon je Studenten OV-chipkaart. In de kortingsuren gebruik je daarbij een roze strippenkaart.

Oh jammer, ik hoopte juist dat ik geen kaartjes meer hoefde te kopen! Hier in de stadsbussen kan je ook al met je chipkaart reizen, zonder strippenkaart.
Vind het eigenlijk wel vreemd dat je in de trein niet op saldo kunt reizen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:10

Wie kan me vertellen waar oplaadpunten voor de ov chipkaart staan in Zeeland? Want volgens ov-chipkaart.nl zijn er geen :') Ik heb al mijn postcode ingetypt, verschillende plaatsen hier in de buurt en telkens een straal van 50 km gekozen, maar hij zegt steeds dat ie niets gevonden heeft.. Je kan me toch niet vertellen dat Zeeuwen geen ov-chipkaart op kunnen laden in hun eigen provincie? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:11

Misser, je kan al wel op saldo reizen in de trein, maar verplicht is het nog niet :)

Vind het ook wel raar dat bij de bus staat dat je alleen bij Connexxion pas in en uit moet checken, gezien het bij de RET al een tijdje verplicht is :=