DL_ schreef:verootjoo schreef:Het is niet echt mijn bedoeling om jullie als naïef af te schilderenIk heb mijn stukje nog eens doorgelezen en zie echt niet wat jullie zo stoort. Maar goed.
Het eerste stukje: het bewijs is wat mij betreft allang geleverd. Noem mij naïef, maar ik snap niet wat voor bewijs er dan nog meer nodig is. Ik bedoel; kijk naar buiten, kijk hoe alles groeit, (en in de lente weer bloeit) Kijk naar de cirkel van het leven, en kijk naar hoe alles werkt. Dat op zich is toch al een wonder?
Daarnaast: "bid, en u zal gegeven worden". Als ik ergens om bid, en ik gelóof echt dat ik dat krijg, dan krijg ik dat. De ene noemt dat 'the secret', ik noem dat God![]()
Verder geloof ik niet in toeval maar in dat God mijn leven leidt.
Wat mij stoort is het feit dat jij jouw/jullie visie als de enige waarheid ziet! Terwijl niemand ook zeker kan zeggen dat de wereld in elkaar steekt zoals jou verteld is/wordt. Er is niet maar één waarheid, en wie weet hebben we het wel allemaal mis, en zit alles in elkaar volgens een manier die ons brein helemaaaaal niet kan bevatten.
Nou ik denk dat het niet verstandig is hier uit te gaan wijden over de evoltietheorie, dus laten we dat vooral niet doen. voor mij zit de wereld heel anders in elkaar en is dit ook heel anders ontstaan als dat voor jou geldt.
Ik noem het anders. Hard werken. Er heeft nog nooit iemand écht dingen bereikt door te bidden. Positieve gedachten, hard werken en doorzetten, dát wel.
Voor mij is mijn visie waarheid idd ja. Ik ben me er wel degelijk van bewust dat andere mensen anders denken hoor

Je bereikt idd niks door alleen te bidden. Het is een wisselwerking. Ik geloof dat God mogelijkheden creëert, die je zelf moet aanpakken