Denk dat mijn relatie nu toch echt over is help

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:45

elibeest schreef:
Persoonlijk, was toendertijd een collegatje van me

dames dit speelt al 2 jaar, heb haar toen al eens weggehaald daar, zal blijven gebeuren dit

Je hebt haar toen persoonlijk weg gehaald of was ze toen ook een topic gestart?[/quote][/quote]

Dan is het wel zuur als dit voor de tweede keer gebeurd. Neem aan dat dit bij dezelfde kerel was. Tja zo iemand leert het waarschijnlijk pas als er echt iets erg gebeurd, ik heb zelf nooit in zo'n situatie gezeten dus kan het niet begrijpen maar ook niet veroordelen.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:54

dus het was helaas echt waar |(
ik snap het echt niet ze had de stap genomen ze zat bij het leger des heils die gingen haar helpen om terug naar drente te komen en nu is ze weer terug
die vent heeft zoveel meer macht dan zij beseft
ik denk niet dat de TS hier haar gezicht nog laat zien
dat is heel jammer want iedereen wil haar helpen
maar ze grijpt het niet aan ja eventjes en dan zit ze weer in zijn macht en rent weer terug
relatietherapie gaat het ook niet worden die kerel is zo verrot
en zal niet verbeteren echt niet
ik vrees alleen dat als ze ooit bij hem weg gaat en een nieuwe relatie krijgt dat ze zo'n zelfde vent aan de haak slaat want zo gaat het meestal
ik had ook zo'n vriendin die steeds met foute kerels thuis kwam
die liet zich door 3 van hen in elkaar meppen
dan stond ze weer bloedend op de stoep met tanden uit haar mond enz
ik heb haar toen steeds uit de ellende getrokken maar steeds ging ze weer terug
want hij beloofde beter nu heeft ze 2 kinderen met hem en is hij niet verbeterd
ze is diep ongelukkig en totaal in zijn macht _/-\o_
ik hoop dat de TS echt goed wakker word en alsnog bij hem vandaan gaat want ik zie dit echt verkeerd aflopen hier word ze niet gelukkig van

Tallie1979

Re: Denk dat mijn relatie nu toch echt over is help

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:00

Ik vind het moeilijk voor te stellen dat iemand zo vaak terug gaat naar een vent die haar zo behandeld.

TS, ik hoop dat je de wijsheid gaat vinden om voor jezelf op te komen. Echt, echt waar.. :(:)

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:05

ik snap het ook niet tinkert_tje ze zei tegen mij ik moet vol houden want hij heeft me gewoon in zijn macht.Ze vond het niks bij het leger des heils omdat ze daar regels hadden,en ze voelde zich eenzaam.Ze wou ook zo snel mogelijk naar drenthe en een dag later is het in eens veranderd.Maar het ergste vindt ik gewoon dat we van het weekend zoveel gepraat hebben en nou hoor je niks meer.Heel raar en vreemd

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:08

ook ik heb haar gesproken zondag en maandag en ik hoorde ook niks meer, toen las ik de pb van chocobroodje en daarom gesmst. ze mag bij mij haar verhalen nog wel kwijt, maar ik kan haar niet meer serieus nemen. misschien komt dat wel weer.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:10

sabje1985 schreef:
Ze vond het niks bij het leger des heils omdat ze daar regels hadden

Niet l*llig bedoeld, maar TS heeft wel vaker problemen als er ergens regels gelden

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:13

Nou mods. Het topic kan echt wel op slot nu toch?

Of TS nu dom is of niet. Er wordt over haar gesproken, waarbij ze zichzelf niet in het gesprek kan of mag mengen.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:15

Zoals ik al een paar keer heb gezegd, iemand die niet geholpen wil worden kan niet geholpen worden..
En tuurlijk komt ze hier niet meer terug, dan realiseert ze zich opeens weer dat ze al zovaak heeft gezegd dat ze weg gaat etc. etc. en dat niemand d'r ondertussen meer serieus neemt.

In en in triest, maarja, zo ondertussen kiest ze er zelf voor dus ik wens d'r het allerbeste en veel geluk!

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:15

Only_Hellen schreef:
Nou mods. Het topic kan echt wel op slot nu toch?

Of TS nu dom is of niet. Er wordt over haar gesproken, waarbij ze zichzelf niet in het gesprek kan of mag mengen.

Wil mengen zal het zijn, zie haar andere topic maar, daar wilde ze ook niet meer posten omdat ze bij m terug was.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:16

Kan ook. Maar dan heeft verder discussieren niet zoveel toegevoegde waarde meer.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:18

Lynn_Nikita schreef:
spatter schreef:
beseffen jullie wel dat als jullie haar ook laten vallen ze helemaal niemand meer heeft?

ook al is het nog zo dom wat ze doet, ze heeft blijkbaar de kracht niet om uit de ellende te komen en dat is alleen maar heel erg triest
triest dat zo'n rotzak zoveel macht over haar heeft en triest dat instanties niet in staat zijn haar dat duidelijk te maken
waarom heeft het legerdesheils haar niet beschermt?

ik lees een verhaal van een meisje dat bijna verzuipt, niet kan zwemmen en niemand in haar omgeving heeft die haar uit het water haalt en haar daadwerkelijk bij de arm neemt
van de kant af goede adviezen geven helpt niet bij haar en haar alleen naar de kant helpen ook niet

ik vrees dat de TS nog lang in deze ellende zal blijven zitten en dat vind ik heel sneu voor haar

ik zie het eerder als een meisje wat in het water ligt, vanuit de kant allemaal boeien en reddingsvesten toegegooid krijgt, en ze niet aanneemt en in het water blijft liggen

heeft ze inmiddels dr financien uitgezocht?? Dat is hetgene waar hij "macht"mee heeft , en is kleine moeite om uit te zoeken hoe en wat, en hoe ze ervan af kan komen
uit welk milieu ze kotm heeft daarmee niks te maken, als je zelf niet weet hoe en wat, kun je naar instanties gaan, en zelfs veel bokkers hebben dingen al uitgezocht voor haar

Ik zie een meisje dat naar de boeien reikt en steeds maar weer los 'moet' laten, ongeacht de reden. Ergens onder het water wordt er ook aan haar getrokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:18

Jemig,wat een veroordelingen hier weer.
Tuurlijk durft ze niet te posten dat ze terug is, moet je zien hoe er over haar gepraat wordt.

En ik begrijp haar wel,heb zelf jaren in een dergelijke relatie gezeten.
Tuurlijk moet ze weggaan,tuurlijk heeft het te maken met eigenwaarde en láát ze zich zo behandelen...
Maar dit soort dingen zijn niet zo simpel op te lossen als sommige mensen hier stellen.

Ts,als je behoefte voelt,pb staat voor je open.
Ik hoop dat je binnenkort de kracht vindt om voor jezelf te gaan leven&kiezen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:27

Ik heb haar de laatste paar pagina's nog nooit dom of wat dan ook genoemd, naief dat wel ja, maar is ze dat dan niet?

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:36

kruip even uit mijn meeleesrol....
Chips dat ze terug is, niet onverwacht eigenlijk.

Vergelijk TS maar met een verslaafde, of dit nu drugs, alcohol of wat anders is, voor haar is die vent (hallo als je meeleest vent) de verslaving.
En helaas erge verslavingen los je niet 123 op, daar is kracht, moed en lef voor nodig en uiteraard de nodige hulp van derden. Echter vergeet niet dat de meest verstokte verslaafden alleen onder DWANG af KUNNEN kicken omdat ze eigenlijk niet WILLEN afkicken. Sommige verslaafden worden in afkickcentra's gestopt door familie, pas na het hele traject zien ze in dat ze geholpen zijn door de familie, tijdens het afkicken vervloeken ze de familie eigenlijk alleen maar. Het leventje dat ze kennen is immers vertrouwd en wat er komen gaat weten ze niet.
Tuurlijk krijg je als hulpgevende nu het deksel op de neus, denk je dat je voor pietsnot alles voor dr hebt gedaan. Vergeet echter 1 ding niet, TS is verslaafd en niet een beetje....zonder hulp gaat ze hier niet uitkomen, alleen red ze dit nooit daarvoor is de kracht van de verslaving te groot, groot genoeg om iedere poging tot afkicken in een fiasco te laten eindigen.

TS is niet de enige vrouw in nederland in een dergelijke relatie, soms lukt het de vrouw zelf om eruit te komen, soms is er een wonder voor nodig, soms een ernstig misdrijf.............

TS ik snap dat je je kop hier even niet meer laat zien, probeer toch moed bijelkaar te rapen en zoek nogmaals hulp ookal weet je dat de eerste tijd zonder hem een zooi zal zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:38

Juist inkepink,je hebt helemaal gelijk.

Voor mezelf sprekend,ik was nog erg jong (17-20)toen ik dit meemaakte,en goddank vond ik opeens kracht en moed weg te gaan. ook had ik fijne mensen om me heen die me hielpen.
Echter ging ik op een gegeven moment ook bijna weer terug,je gaat zo erg aan jezelf twijfelen...
Heel je leven staat op de kop,je "zekerheden"zijn weg....

Ts,kop op meisje!!!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:40

Ik heb haar wel dom genoemd. Niet zozeer omdat ze terug is gegaan, dat vind ik niet echt verrassend. Wel omdat ze al weken urenlang op Bokt zit te klagen over de desbetreffende man en de financieel erg ongelijke situatie en tot op heden nooit eens serieus naar het laatste heeft gekeken. Niks zo makkelijk om een keer langs de rechtswinkel te gaan en wat informatie in te winnen. Dat heeft niks met die vent te maken, verslaving of wat dan ook, maar wel met de instelling van betrokkene. Dat kan ik werkelijk maar niet begrijpen.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:46

pff wat een verhaal. Ook een meelezer. Ik hoop dat ze het voor zich zelf kan oplossen. Welke oplossing dat ook is.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:57

inkepink schreef:
Echter vergeet niet dat de meest verstokte verslaafden alleen onder DWANG af KUNNEN kicken omdat ze eigenlijk niet WILLEN afkicken. Sommige verslaafden worden in afkickcentra's gestopt door familie, pas na het hele traject zien ze in dat ze geholpen zijn door de familie, tijdens het afkicken vervloeken ze de familie eigenlijk alleen maar..

en dat is juist het kwalijke.
Als je niet wil-> PRIMA,
maar doe dan niet alsof en ga zeker niet zielig doen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:03

Ik dacht echt dat ze het deze keer ging doen. Ze had de moeilijkste stap al gezet.
Sarona, ik heb je lang gesteund en verdedigd maar je maakt alles kapot! Je allerlaatste beetje zelfrespect heb je hem gegeven. Ik hoop dat je er ooit nog wegkomt voordat hij je doodslaat of van de trap af gooit.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:14

nogmaals, dit is al een proces van zeker 2 jaar van iedere x weggaan en helaas toch ook weer terug gaan....

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:22

Jammer dat ze terug is. Hopelijk gaat ze dat ooit ook inzien.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:24

Ook ik kruip uit mijn meelezer-rol.

Ik verbaas me echt over sommige reacties hier... Het is niet makkelijk wat de TS moet doen, daar ben ik het helemaal mee eens, maar om haar nu in een fluwelen doosje te stoppen vind ik ook wat overdreven. Een schop onder haar kont moet ze even krijgen. Het lijkt of ze niet graag genoeg weg wil. Er zijn hier vele die in een zelfde situatie zitten en het voor haar opnemen, maar waarom zijn jullie op een gegeven moment toch uit de situatie gestapt? Omdat jullie NIETS liever wilde! Het lijkt of de TS nog niet zover is of het nog niet wil.
En waarom moet iemand altijd precies hetzelfde mee gemaakt hebben voor men mag reageren of advies mag geven? Soms is een heldere kijk echt verhelderend... Het kan soms net even dat duwtje (of schop) geven.

TS: Ik hoop oprecht dat je gelukkig wordt. Ik betwijfel of dat in deze situatie zal lukken. Hieronder een gedichtje voor je:

If you think you are beaten, you are.
If you think you dare not, you wont.

Succes begins with your own will.
It's all in your state of mind.

Life battles are not always won
by those who are stronger or faster.
Sooner or later, the person who wins,
is the person who thinks (s)he can.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:27

En het is zo'n leuke meid om te zien, die kan echt wel wat beters krijgen dan een manipulatieve, nare, bullebak van een vent!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:45

Tallie1979 schreef:
En het is zo'n leuke meid om te zien, die kan echt wel wat beters krijgen dan een manipulatieve, nare, bullebak van een vent!

Zolang ze dat zelf niet wil inzien is er geen hoop voor haar.

Wijsheid komt wel...met de jaren of met de klappen. Hopen dat het niet te laat is dan.
Makkelijker gaat het toch nooit worden, maar dat is ook iets wat ze alleen zelf moet inzien.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:52

Dat klopt Noa :j Hopelijk komt ze uit zichzelf tot haar positieven en besluit ze dan dat haar leven meer waard is dan als boksbal gebruikt te worden.