En zo stort ineens je hele droomwereld in..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:12

TS, zou jij verder kunnen gaan zonder elke avond je af te vragen waar hij is (bij bv overwerk)? Denk je dat je ooit 100% zeker gaat zijn van zijn trouw naar jou, nu je weet dat ie 4 jaar lang zijn dubbelleven (want zo zie ik het) voor je heeft verzwegen, terwijl jij hem zo vertrouwde?

En dan nog, ook al kun je dat wel. Ik zou hem laten kruipen. Laten voelen wat het is om je kwijt te zijn!

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 20:29

Ik bedoel dit niet als een verwijt, maar ik heb de indruk dat de TS dit topic een beetje links laat liggen omdat de meesten hier zich niet kunnen vinden in haar beslissing om met haar partner verder te gaan. TS het is niet omdat men een andere mening heeft, dat men de jouwe niet respecteert.

TessB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 20:56

Chivance schreef:
Ik bedoel dit niet als een verwijt, maar ik heb de indruk dat de TS dit topic een beetje links laat liggen omdat de meesten hier zich niet kunnen vinden in haar beslissing om met haar partner verder te gaan. TS het is niet omdat men een andere mening heeft, dat men de jouwe niet respecteert.

Absoluut, mee eens :j. Ik kan me aan de andere kant ook wel in TS inleven, als je echt gek op iemand bent is het wel heel moeilijk om diegene los te laten. Als buitenstaander kun je natuurlijk een stuk gemakkelijker zeggen dat je hem zou dumpen.
Maar goed, ik blijf wel van mening dat ik 4 jaar iemand bedonderen wel echt te ver vind gaan.

Chivance

Re: En zo stort ineens je hele droomwereld in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:22

Ik deel jou mening volkomen (lees mijn voorgaande posts). Ik heb de indruk dat de TS zich een beetje in de steek gelaten voelt door ons. Ze geeft geen reactie meer, vandaar deze mening.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:31

TS heeft gewoon haar keuze gemaakt. Of we het leuk vinden of niet, dat moeten we respecteren. Dus het heeft voor haar denk ik ook hellemaal geen zin meer om hier te reageren.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 16:29

Wat ik vooral graag wilde horen waren succesverhalen, is er nog leven na vreemdgaan. En gelukkig heb ik er toch een aantal gehoord, voornamelijk via PB. Dat geeft mij toch hoop.
En mocht het niet gaan, dan zal ik alsnog vertrekken. Maar het zou me altijd dwars zitten als ik de relatie geen kans hag gegeven terwijl het nog goed zou kunnen komen.

Typisch dat veel bokkers het over eigenwaarde hebben, want dat is iets wat helemaal niet speelt nu.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:29

Ik denk dat de meesten het hebben meegemaakt en weten dat het slagingspercentage praktisch nihil is. Jij gaat uit van een paar PBtjes waarbij het geslaagd is terwijl er meer mensen je anders vertellen.

Maar het is wel jouw leven en jouw keuze! En jij bent degene die op de blaren moet zitten straks als hij weer zijn l*l achterna gaat lopen. En jij bent degene die straks weer met een klotegevoel zit als hij reden geeft tot wantrouwen. Want die gaat er echt komen. Daar kan je vergif op in nemen. Maar jij kiest hiervoor en dat is je goed recht!

Heel veel geluk toegewenst!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:48

als je dan toch al een besluit genomen hebt doe het dan wel goed en ga samen in relatietherapie.

4 jaar belazerd worden gaat je niet in de koude kleren zitten. En bij hem zit er vast een hoop achter waarom hij niet in staat was gewoon met je te praten als hij zich niet gelukkig voelde.

Dat los je niet even op met een keuze maken en weer door gaan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:54

Mss gaat het echt wel gewoon goed nu. Ikzelf heb hier ook enorm mijn twijfels bij, maar we weten het niet e? Ik vind dat TS hier volledig zelf aan mag kiezen, en ik hoop datz e de posts hier vooral ziet als verschillende visies waar ze zelf dingen uit kan halen, en niet als persoonlijke aanvallen :j

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 20:18

slimmerik schreef:
Ik hoop dat je ècht voor je vriend kiest en niet voor het materieële. Dat idee krijg ik nl. Je zit daar wel goed en weet niet waar je anders heen moet. Dan is het wel heel gemakkelijk om te zeggen dat je nog van je vriend houdt en bij hem blijft.

Vertrouwen kun je hem nooit meer idd. Vier jaar..... het is me nogal een tijd. En als ie zo slim en sluw is..... wie zegt dat zij de enige was?

Hier zit ik ook aan te denken..

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:26

@Yinnar
@Waves

Precies. :))
Ben het volledig met jullie beide eens. Ten eerste herhaal ik nog maar eens dat dit niet zomaar een slippertje was, maar een levenswijze van vriendlief. Het lijkt me onmogelijk dat ie daar nu ineens mee stopt. Daarom zou ik ook ten zeerste aanraden om in relatietherapie te gaan. Ik ben bang dat het vertrouwen niet meer terug kan komen zonder hulp.

Ik gun het de TS van harte, ik gun iedereen hier een fantastisch liefdesleven en het prins op het [...] paard, maar de realiteit leert ons nu eenmaal dat niet alle prinsen zo eerlijk zijn.

Helaas ... .

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:11

Na alles te lezen wat de bokkers en jezelf hebt geschreven,voel ik een diepe medelijden met je. En dat bedoel ik niet, op slechte manier.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:13

cremellogek schreef:
Wat ik vooral graag wilde horen waren succesverhalen, is er nog leven na vreemdgaan. En gelukkig heb ik er toch een aantal gehoord, voornamelijk via PB. Dat geeft mij toch hoop.
En mocht het niet gaan, dan zal ik alsnog vertrekken. Maar het zou me altijd dwars zitten als ik de relatie geen kans hag gegeven terwijl het nog goed zou kunnen komen.

Typisch dat veel bokkers het over eigenwaarde hebben, want dat is iets wat helemaal niet speelt nu.

Denk dat veel bokkers het idee hebben dat ze niet voor zichzelf meer opkomen door met iemand verder te gaan die ook met een ander aan de haal is geweest, om maar in dat leven te blijven hangen wat zo bekend is en daardoor ook weer vertrouwd. Een stap naar een nieuw en ander leven is vaak groot en daardoor kan dat ook beangstigend zijn.
Of het gaat slagen gaat helemaal afhangen hoeveel schade het vreemd gaan heeft aangericht bij jou als persoon EN in jullie relatie. Tevens zal het denk ik ook afhangen hoe jou vriend zich zal gaan opstellen. Merk jij dat hij er echt voor gaat voor jullie en dat is voor jou voldoende om jou dat gevoel te geven wat je nodig hebt dan is het goed toch?
Ik ken meer ervaringen die op niets zijn uitgelopen (inclusief die van mij die er tussen staat) en maar 1 ervaring bij mensen waar het wel goed is gegaan
Denk dat iedereen er maar van uit gaat dat het niet goed zal gaan omdat dat in de praktijk vaak wel het gebeuren is.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:37

Ik vind het vooral heel knap dat je het aandurft. Ik geloof niet dat ik zo sterk als jij zou zijn. Sterker nog ik weet dat ik niet zo sterk als jij zou zijn en gewoon niet eens meer zou vechten.
Ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen en ik hoop echt dat jullie hier uit komen.
Maar 4 jaar...pfoeh..het is niet even een slippertje. Maar goed dat weet je zelf ook wel intussen ;)

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:04

Moet TS haar beslissing baseren op negatieve ervaringen van anderen? Naar mijn idee wordt ze hier bijna afgerekend op het feit dat ze haar eigen beslissing neemt. Dat mensen zelf negatieve ervaringen hebben en die delen met TS is helemaal prima, maar ik krijg af en toe het idee dat sommigen hun eigen onverwerkte ervaring een beetje projecteren op de TS. Natuurlijk kan het zijn dat jullie allemaal gelijk hebben en dat hij nooit zal veranderen. Maar het kan ook zijn van niet. Is TS dan stom dat ze zelf wil ervaren wat er wel of niet zou kunnen gebeuren? Zelfs als het fout gaat dan zal TS zelf moeten ervaren dat het op een gegeven moment genoeg is. En als het goed gaat, dan is dat zoveel te beter voor zowel TS als haar vriend, toch?

TS, ik hoop voor je dat jullie eruit komen met zijn tweeën. Het gaat erom dat je een beslissing neemt waar je je zelf goed bij voelt, wat die ook mag zijn.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:41

Het is altijd heel anders als je er zelf middenin zit..

Ik ga dan nog maar heel even met m'n vriend.. niks vergeleken met dit.. maar ik zelf heb ook altijd gezegd: 1 keer vreemdgaan is lekker oprotten..
Maar... toen het gebeurde.. en hij zich wou bewijzen, heb ik m die kans gegeven.. en ja het gaat nu super tussen ons..
Hoop dat het zo blijft..
Zo niet.. ik heb het iig geprobeerd..

Ts, ik wil je heel veel sterkte wensen! En kies wel voor jezelf! Mocht hij het nog een keer doen, vertrek dan gelijk.. Hou wel de eer aan jezelf en laat je niet nog een keer zoveel pijn doen.. :(:)

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 12:41

Yinnar schreef:
Ik denk dat de meesten het hebben meegemaakt en weten dat het slagingspercentage praktisch nihil is. Jij gaat uit van een paar PBtjes waarbij het geslaagd is terwijl er meer mensen je anders vertellen.

Nou dat valt dus heel erg mee. Heel veel mensen reageren hier en zeggen meteen "ik zou dit, ik zou dat". Die hebben zoiets zelf niet eens meegemaakt. Van degenen die het wel hebben meegemaakt is er een groot deel wat er meteen een punt achter heeft gezet. De mensen die in zo'n situatie zaten en wel de relatie hebben gebrobeerd te redden, is het zo'n beetje fifty-fifty waarbij het wel en niet goed ging. Dat geeft voor mij toch een stimulans om te proberen er wat van te maken. Zeker aangezien we ondanks alles toch gek op elkaar zijn.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:44

Is toch jouw keuze en dan is het toch goed?!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:45

Onzin, poppetje. Een groot deel van de mensen die hier reageren heeft juist wel iets soortgelijks meegemaakt en een groot deel heeft het ook juist wel geprobeerd, maar het is niet gelukt. Maar goed, jij wilt gewoon echt alleen lezen wat je wilt lezen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:47

Maar dan nog, wat is er nog over tussen jullie? Als je iemand vanaf het begin niet hebt kunnen vertrouwen, waarom nu dan wel? Je weet niet wanneer hij liegt, want dat deed hij altijd al. Bovendien is het bewezen dat een relatie na zoiets vaak vluchtig opleeft om daarna in te storten.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:48

Jenna schreef:
Ik vind het vooral heel knap dat je het aandurft. Ik geloof niet dat ik zo sterk als jij zou zijn. Sterker nog ik weet dat ik niet zo sterk als jij zou zijn en gewoon niet eens meer zou vechten.
Ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen en ik hoop echt dat jullie hier uit komen.
Maar 4 jaar...pfoeh..het is niet even een slippertje. Maar goed dat weet je zelf ook wel intussen ;)

ik vind het een teken van zwakte

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:51

cremellogek schreef:
Nou dat valt dus heel erg mee. Heel veel mensen reageren hier en zeggen meteen "ik zou dit, ik zou dat". Die hebben zoiets zelf niet eens meegemaakt. Van degenen die het wel hebben meegemaakt is er een groot deel wat er meteen een punt achter heeft gezet. De mensen die in zo'n situatie zaten en wel de relatie hebben gebrobeerd te redden, is het zo'n beetje fifty-fifty waarbij het wel en niet goed ging. Dat geeft voor mij toch een stimulans om te proberen er wat van te maken. Zeker aangezien we ondanks alles toch gek op elkaar zijn.

Hij is niet gek op jouw, waarom zou hij je anders zo ongelukkig maken met deze affaire? 'Per ongeluk'??

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:51

Niet geschoten is altijd mis toch? Ik hoop echt dat je vriend zich in kan houden en dat hij aan jou alleen genoeg heeft. Ik hoop dat jullie een fijne toekomst tegenmoet gaan.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:53

Soms is houden van elkaar genoeg en soms ook niet...
Het is aan TS zelf om te beslissen wat ze doet en hoe.
Wat wij als buitenstaanders daarvan vinden mogen we zeggen maar het is aan TS om daar wel of niet iets mee te doen.

4 jaar lang een 2de relatie er op na houden is niet niks en dat weet TS zelf ook wel denk ik. Maar wat weten wij van de hele situatie af? Alleen dat wat zij met ons deelt. Wij geven onze mening en anderen delen hun ervaring.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:54

Ilzas schreef:
Onzin, poppetje. Een groot deel van de mensen die hier reageren heeft juist wel iets soortgelijks meegemaakt en een groot deel heeft het ook juist wel geprobeerd, maar het is niet gelukt. Maar goed, jij wilt gewoon echt alleen lezen wat je wilt lezen.

Volgens mij is heel bokt lerares of politievrouw... :D

Wat maakt het nu uit wat TS doet, het is toch haar leven en haar ding! En TS weet denk ik zelf ook wel dat het alsnog op de klippen kan lopen, ze wil het gewoon proberen. Punt.