Slimmerik wordt bedankt....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 15:00

Ik heb gebeld, zat me bij wijze van sprek op te vreten van frustratie en ik dacht what te f*ck ik bel nu gewoon.

Degene die ik moest hebben nam op en riep heeeey ja ik wilde je net bellen (jaaaaja >;) ) Ze vertelde heel enthousiast dat de keuze op mij gevallen was, maar omdat het kort dag was, kon ik ipv morgen dan nu maandag om 08:00 beginnen. Of ik dan nu even kon komen om te tekenen?

Nou nee dus! Heb gezegd dat ik niet meer geïntereseerd ben in de functie en ze succes gewenst met de zoektocht naar een geschikte kandidaat. Oh, en ik kon het niet laten om te zeggen dat dan beter wel hun afspraken wat betreft terug bellen na kunnen komen want dat was voor mij 1 van de redenen waarom ik nu voor de functie bedank. Vond ze niet zo leuk volgens mij :o

Anoniem

Re: Slimmerik wordt bedankt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:02

Goedzo!!!! :j

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:03

Wow, wat een verhaal, en belachelijk dat ze het zo doen. Ik denk dat je het goed opgelost hebt. Heel veel succes met het vinden van een andere wekgever :)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:04

Zo, dat vind ik echt heel erg stoer van je!!!
Maar terecht, als je al zo begint.. dat is geen goed begin.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:04

goed gedaan!!
Was dus toch niet zo'n slimmerik daar :D

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 15:05

Anoniem schreef:
ik ben erg nieuwsgierig,ik vind het gewoon een erg vreemde gang van zaken namelijk.
(is het in de sector waar wij een pb wisseling over gehad hebben?).
Ik vind de professionaliteit ver te zoeken..

Nou, ik ga geen bedrijfsnamen noemen maar het gaat om een functie als leidinggevende over 40 tot 60 vakantiekrachten van 16 tot 21 jaar. Die werken voor/via het bedrijf waarbij ik dus heb gesolliciteerd bij een ander groot (productie/inpak) bedrijf en 20 studenten in de horeca op een camping.

@DC: Dus nee, niet voor de functie/branche waarover wij eerder ge-PB hebben. Ik heb binnenkort trouwens wel bij 2 organisaties in die branche een sollicitatiegesprek! :D
Laatst bijgewerkt door Uthrick op 17-07-09 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:05

Mhihi heb je goed gedaan !!
Succes met verder zoeken indd.. Geen spelfouten meer maken met namen he :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:10

Anke_Amigo schreef:
goed gedaan!!
Was dus toch niet zo'n slimmerik daar :D

:)) :)) :))

zeer slordige afhandeling en ik geef je groot gelijk dat je er voor bedankt
heel veel succes bij het vinden van een leuk baan!

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:11

Goed van je. Als ze zo omgaan met mensen is het maar beter dat je elders gaat werken toch ?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:23

Om eerlijk te zijn vind ik het niet zo goed gedaan eigenlijk :o . Ik denk dat je je een beetje op hebt laten butsen door de reacties hier op het forum. Heb je gevraagd wat de reden was dat ze jou nog niet eerder gebeld hadden? Je zou sowieso een proeftijd gekregen hebben, dus je had altijd nog kunnen bedanken voor de eer als het je echt niet bevallen was daar, maar voor hetzelfde geld heb je nu een hartstikke leuke baan laten schieten omdat éen persoon niet zo accuraat handelde. Een persoon met wie je op je werk misschien niet eens meer te maken gehad zou hebben of die misschien hele goede reden had om nog niet eerder te bellen.

Maar goed, ik weet niet hoe hard je de baan nodig had natuurlijk en wie weet kom je straks bij een nog leuker bedrijf terecht. Succes met solliciteren weer :) .

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:25

Ben het wel een beetje met Gwen eens :o
Aan de andere kant; de slechte ervaringen die je hebt gehoord bevestigen jouw gevoel :j

Veel succes gewenst op je andere gesprekken! Hoop dat daar wel wat leuks bij zit, waar geen nare verhalen over zijn!
Laatst bijgewerkt door Lins_Vetra op 17-07-09 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:26

Gwen schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik het niet zo goed gedaan eigenlijk :o . Ik denk dat je je een beetje op hebt laten butsen door de reacties hier op het forum. Heb je gevraagd wat de reden was dat ze jou nog niet eerder gebeld hadden? Je zou sowieso een proeftijd gekregen hebben, dus je had altijd nog kunnen bedanken voor de eer als het je echt niet bevallen was daar, maar voor hetzelfde geld heb je nu een hartstikke leuke baan laten schieten omdat éen persoon niet zo accuraat handelde. Een persoon met wie je op je werk misschien niet eens meer te maken gehad zou hebben of die misschien hele goede reden had om nog niet eerder te bellen.

Maar goed, ik weet niet hoe hard je de baan nodig had natuurlijk en wie weet kom je straks bij een nog leuker bedrijf terecht. Succes met solliciteren weer :) .

Ik ga hier in mee!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:28

*stille meelezer meldt zich*

Ze had "in real life" ook al negatieve reacties over dit bedrijf gekregen, dit was waarschijnlijk de druppel?

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 15:31

Ik snap Gwen ook wel, maar ik heb momenteel een vaste baan en ben me aan het oriënteren op iets anders. Deze baan/functie kwam op mijn pad en leek me wel leuk. Nadeel alleen was dat het zeker tot eind september was en daarna zou ik evt op kantoor kunnen werken maar dat was (lang) niet zeker. Daarbij lag de locatie waar ik zou moeten werken, aan de andere kant van Nederland en ookal zou er voor mij woon/slaapruimte zijn... ik heb hier ook mijn eigen huisje en dieren. Dat, met het feit dat ik nu dus nog een baan heb de verhalen die ik gehoord/gelezen heb, écht niet leuk zijn, heeft mij doen besluiten om deze baan niet te accepteren.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:33

Met dat hele verhaal erbij (ik had een deel ervan gemist, vrees ik :o ) vind ik het al een stuk begrijpelijker, zeker als het ook nog eens zo ver weg was.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:34

Ahaa, ik wist niet dat je momenteel een vaste baan hebt. Als je er dan al een slecht gevoel bij hebt dan heb je een goede keuze gemaakt :j

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:39

Je hebt zoooo gelijk.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:39

nou echt stoer van je dat je dat durft te zeggen.. :j

succes met verdere sollicitaties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:57

goedzo! en al helemaal in deze tijd dat je durft af te zeggen voor een baan!

Succes met sollicitatie's

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:57

Knap hoor dat je dat zo durft te doen 8-) Misschien ook wel beter, want als je al met een slecht gevoel (en slechte verhalen) moet beginnen wordt het er vast ook niet leuker op.
Succes met solliciteren en voortaan een keer extra over de aanhef heen lezen :+

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:02

In eerste instantie dacht ik net als Gwen dat je jezelf nu wel wat door de neus had geboord, maar als ik zo de rest lees heb je er inderdaad weinig aan verloren.

Uthrick schreef:
Nou nee dus! Heb gezegd dat ik niet meer geïntereseerd ben in de functie en ze succes gewenst met de zoektocht naar een geschikte kandidaat. Oh, en ik kon het niet laten om te zeggen dat dan beter wel hun afspraken wat betreft terug bellen na kunnen komen want dat was voor mij 1 van de redenen waarom ik nu voor de functie bedank. Vond ze niet zo leuk volgens mij :o

Ik vind het wel echt goed dat je dit gezegd hebt, super!
Werkgevers zijn hier vaak heel makkelijk in, en komen met een hoop rottigheid weg omdat mensen vaak gewoon graag die baan willen hebben. Natuurlijk zal dat na één zo'n afwijzing als de jouwe niet direct veranderen, maar het geeft mij wel een goed gevoel dat iemand gewoon eens zegt waar het op staat. :j

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:26

Misschien dat het bedrijf niet helemaal de puntjes op de i had voor wat betreft de opvolging van de sollicitatie, maar Uthrick zelf had dat ook niet helemaal bij het versturen van zo'n brief :+

Ik denk wel dat je de juiste beslissing hebt genomen: bij twijfel niet inhalen en ach.. nu heb je Mr. X misschien alsnog blij gemaakt!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:28

jammer dat het zo af moest lopen. succes met de verdere sollicitaties! +:)+

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:29

Kan me je reactie heel goed voorstellen. Best wel een behoorlijke functie en het geeft te denken zoals ze met personeel in spé omgaan.

Succes met verdere sollicitaties. :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:35

En nog bedankt voor het topic... het is wèl een topic wat veul gelezen is :D

Afbeelding