Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HorseyDude schreef:Ben net even bij de ijsbaan geweest in capelle..... nou, ik weet het zo net nog niet. Hoe verder ik daar liep hoe bedompter ik me voelde, er hangt daar een hele treurige sfeer! (vooral wat later op de avond, hoe later hoe erger het wordt!)
Ook moest ik vroeger in het donker terug in het park naar huis toe fietsen en juist het pad richtig het bruggetje met het bord (medebokkers uit capelle kennen het vast wel) dat ene paadje in het pikkedonker: ik weet vaak niet hoe snel ik dan moet trappen om dat pad uit te komen! Gatverdegatver, wat hangt me dáár een rotsfeer! Alsof duizenden ogen naar je loeren, vreselijke meters om dat te fietsen.
En ook dat klimrek in het park (die spin) waar een meisje zelfmoord had gepleegd... iel, geen andere woorden voor! Iets zegt me dat het daar niet veilig is!
HorseyDude schreef:Mijn kennissen in Limburg wonen in een spookhuis, echter ze weten niet, als ik het hen vertel geloven ze me niet. Ze wonen namelijk in een hele oude boerderij en ik mocht daar afgelopen kerst geslapen daar. Middenin de nacht hoor ik me daar toch zuchtgeluiden, mensen die trap op/af gaan en wat al dies meer. onverstaanbaar gemompel zachtjes, duidelijk hoorbaar... Ze hadden vroeger ook een paard in een (nu lege) stal staan, ik heb al weleens een witte schim voorbij zien trekken in de buurt van die ene stal! (dwars door de muur heen)
Overdag gaat het wel, maar 's-avonds / 's-nachts begint het gedoe!
Naomi schreef:In het Kralingse bos in Rotterdam schijnen ook gekke dingen te gebeuren. en in een huis tussen Capelle en Nieuwerkerk, maar dat is verbrand.
Begraafplaats ‘Oud-Kralingen’ en 'Crooswijk'.
En hier:
http://keeskasteel.blogspot.com/2009/04 ... k-aan.html
Aan de Bermweg in Capelle aan den IJssel staat het Jan Anne Beijerinck gemaal.
hazira schreef:wow lijkt mij echt eng om bij een kerkhof te wonen.
ik zou dan bij het minste geluidje al in paniek raken en naar binnen en vervolgens met de dekens over mijn hoofd in m'n bed liggen
love_western schreef:hazira schreef:wow lijkt mij echt eng om bij een kerkhof te wonen.
ik zou dan bij het minste geluidje al in paniek raken en naar binnen en vervolgens met de dekens over mijn hoofd in m'n bed liggen
Mhua valt wel mee, alleen ´s avonds heb ik er geen prettig gevoel bij. Hier liggen ook veel mensen uit de 2de wereldoorlog.
Dus mischien komt het daar wel door
Bizzybijtje schreef:love_western schreef:Mhua valt wel mee, alleen ´s avonds heb ik er geen prettig gevoel bij. Hier liggen ook veel mensen uit de 2de wereldoorlog.
Dus mischien komt het daar wel door
Achter onze tuin is ook een kerkhofLiggen ook veel mensen uit WOII....
En hier spookt het niet hoor
love_western schreef:Bizzybijtje schreef:
Achter onze tuin is ook een kerkhofLiggen ook veel mensen uit WOII....
En hier spookt het niet hoor
Ik weet niet als het hier spooktKijk er ook nooit ´s nachts
Maar toch als ik achter in de tuin komt, krijg ik een heel vreemd gevoel.
Ook krijg ik het dan soms opeens heel erg koudNajah ze zullen dan wel een feestje vieren ofzo
Horsii_mine schreef:Hebben jullie trouwens soms ook voorwerpen die jullie eng vinden?
RagShag schreef:En ik durf 's avonds ook niet langs een oude begraafplaats te fietsen hier, bang om wat te zien omdat ik er zo open voor sta. Het is echt zo'n oude, met scheve grafstenen en zo'n gietijzeren hek, brrr.
twinducklin schreef:Ik heb vroeger altijd langs een kerkhof gewoond, heb nooit ergens last van gehad.
Ik denk dat in plaatsen waar veel mensen overleden zijn altijd wel spanning hangt. Op mijn vorige werk ( werk in de bejaardenzorg met dementerende ) hoorde je als je savonds/snachts op het toilet zat een vrouw gillen. Er scheen echt een vrouw gewoond te hebben die dat geluid maakte toen ze er woonde, ze was opgenomen tegen haar zin en is nooit meer de kamer af gekomen en heeft zichzelf uitgehonderd/uitgedroogd, zo erg dat ze gewoon bloed begon op te geven voordat ze overleed. Ik heb toen een keer haar kamer opengemaakt en de afdelingsdeur opgemaakt en gezegd dat ze kon gaan dat iemand haar meer tegen hield. Hierna heeft nooit iemand haar meer gehoord.
Zo heb ik vooral in de avond en nachtdienst omdat het dan rustig/stil is het idee dat ik weleens wat zie langslopen of hoor wat er dan niet is. Ik ben er niet bang van maar schrik soms wel eens, vooral als er dan daadwerkelijk een bewoner voor me neus staat. Ik heb altijd het idee dat het erger is als iemand terminaal ( op sterven ) ligt zoals mijn afgelopen nachtdiensten.
Maargoed je komt er toch nooit achter of het echt is of verbeelding, hoewel het wel heel echt voelt.