Zumba!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:32

Myukii schreef:
Welke bedoel je Emma? :D Er zijn er wel een paar die ik niet zo leuk vind, haha, maar ík zou het niet tegen haar durf te zeggen, ben bang dat ze in huilen uitbarst, zo'n klein breekbaar guppie is het, haha!

Die dvd's lijken me ook wel leuk, maar ik weet nu tóch al dat ik dat nooit in mijn eentje voor de tv ga doen.. :P

Die twee liedjes waarbij iedereen heel verveeld/energieloos doet :Y)
Ze komen achter elkaar, en de eerste is met die basis telkens tussendoor. Linkervoet voor, rechtervoet voor, linkervoet voor, en dan naar links lopen. Rechtervoet voor, linkervoet voor, rechtervoet voor en dan naar rechts lopen.
En die daarna is met dat moeilijke met je voeten, 3 stapjes en dan een voet draaien ofzo, en dat ze telkens "bounce" tussendoor zegt. Snap je welke ik bedoel? :D

Heb je me nu herkend trouwens? :')

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:33

ecyoj

Re: Zumba!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:34

ik ben ook wel geintreseerd in die dvd's

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:53

Eroslover nee die bedoel ik niet, die is leuk :D

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:04

Oke ben nu wel benieuwd welke je niet leuk vind , ik vind de polka (ofzo) niet zo leuk

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:21

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:23

Is een beetje cowboy achtig dansje en gaat dan steeds sneller... ga nu je filmpje kijken

Heb t filmpje gezien , dat met die benen gaat inderdaad wel vrij snel zeg... als je later kijkt helemaal.
Wat een geschud trouwens dat filmpje dat kan ik echt niet hihi

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:41

Oh, die ja! Ja inderdaad, zijn allebei rotdansjes, maar zelf vind ze het volgens mij wel leuk. Omdat ze het kán. :') De rest staat alleen maar een beetje te rennen op hun plaats en met de armen te gooien. Ik snap dat stukje ook echt niet. :=

Haha en ik heb je gespot ja. 8-)

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:33

Ik wou nog zwaaien maar ik dacht misschien ben je vergeten dat ik het ben en dan denk je wat is zij nou debiel aan het doen :))

Ja ze vindt het volgens mij inderdaad leuk omdat ze het kan. Toen ze ons dat dansje leerde zei ze dat ze er zelf ook 3 weken over gedaan had om het te snappen. Nou, als zij daar al 3 weken voor nodig heeft..... :oo
Maar het is wel grappig om te zien hoe al die armen dan hopeloos de lucht in gegooid worden, en hoe ze dan naar hun benen aan het kijken zijn, en uiteindelijk het maar opgeven en gewoon een beetje verder hupsen op de plaats :')

En dat ene nieuwe dansje vind ik zo grappig. Die eerste pasjes lukken me echt niet, dan ga ik bijna op mijn plaat (net zoals dat meisje achter me), maar het is wel heel grappig :D

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:40

Over op je plaat gaan gesproken , merk wel dat de vloer glad wordt als je een beetje veel op dezelfde plek danst.
Wat hebben jullie voor nieuw dansje Emma?

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:47

Bij ons is de vloer overal en altijd glad :+ maar gisteren was het wel heel erg had ik het idee.

In het nieuwe dansje begint het met het lastige pasje waarbij je dus snel op je plaat gaat. Linkerbeen over rechterbeen kruisen, dan allebei weer op de grond geloof ik, schop met rechterbeen en dan echt vlak daarna je rechterbeen over links kruisen en hetzelfde de andere kant op doet. Maar het moeilijke vind ik dus het stuk tussen de schop en de andere kant op gaan, die draai gaat niet goed :D
En verder is er een pasje waarbij je naar voren moet met iets wat ik niet kan uitleggen, dan squat rechts, links, en met je handen in de lucht hakken ofzo, en dan weer precies hetzelfde maar dan eerst naar achteren, en dat gaat steeds sneller en uiteindelijk heeft iedereen de slappe lach :')

Zal even kijken of ik iets vergelijkbaars kan vinden op youtube.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:25

Haha, ja, dat meisje viel inderdaad ook met dat schoppen. :') Maar de kunst is om die schop niet op één tel te doen, maar gewoon een beetje een extreme 'kruiszwaai' te maken. Dus in plaats van stap-schop-stap, is het gewoon gróóte stap om je andere been heen. Ziet er hetzelfde uit, maar is een stuk makkelijker. :')
Verder bak ik er heel weinig van en met squatlinks squat rechts, schudden, hakken, 4 stappen naar achter, raak ik echt vól in de war. :=

Maar is wel erg leuk inderdaad, haha!

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:59

Ik ga ook die Zumba DVD's zoeken...:o

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 22:49

Voor mensen die de dvd willen, jullie kunnen mij mailen :j

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:06

_Emma_ schreef:
Bij ons is de vloer overal en altijd glad :+ maar gisteren was het wel heel erg had ik het idee.

In het nieuwe dansje begint het met het lastige pasje waarbij je dus snel op je plaat gaat. Linkerbeen over rechterbeen kruisen, dan allebei weer op de grond geloof ik, schop met rechterbeen en dan echt vlak daarna je rechterbeen over links kruisen en hetzelfde de andere kant op doet. Maar het moeilijke vind ik dus het stuk tussen de schop en de andere kant op gaan, die draai gaat niet goed :D
En verder is er een pasje waarbij je naar voren moet met iets wat ik niet kan uitleggen, dan squat rechts, links, en met je handen in de lucht hakken ofzo, en dan weer precies hetzelfde maar dan eerst naar achteren, en dat gaat steeds sneller en uiteindelijk heeft iedereen de slappe lach :')

Zal even kijken of ik iets vergelijkbaars kan vinden op youtube.

Is dat niet de Box-step of zoiets? :D
Dat dansje wat hier bovenaan staat, is bij ons altijd de warming up :))

Nansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:51

haha wat ben ik toch blij dat ik zelf mn eigen dansjes maak of van de zIN DVDs kan kan halen:P dans al van af kind hahahah
Ik geef ook de les zelf hahah. leuk andere dingen te leren :D
succes ladys:) enne niet te veel copieren he:P is wel van me baas ja:P

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:25

gister weer lekker gedansd.
was bek af dat wel drukke dag gehad. maar ging lekker

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:16

Vandaag heb ik mij ook ingeschreven! :D

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:16

leuk!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:22

bij mij gaat het vanavond niet door.. Herfstvakantie..

Dan maar een dvdtje opzetten! :D

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:23

Ik mag vanavond weer 2 uur *\o/*

Ik wil trouwens nog een keer proberen met die gewichten. Iemand dat al een keer gedaan?

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:49

My god! :wow: Dat kan ik allemaal nooit onthouden!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:12

eroslover schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=BILiNvLA ... re=related

Het begin van deze , daar dans ik ook op die vind ik ook wel leuk. Die kan ik ook wel goed mee doen!

Whaah bedoelen jullie deze emma?

Wij dansen idd ook op dat liedje, maar heeel anders! Die buik aan het begin wel trouwens ;)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:36

nikita73 schreef:
My god! :wow: Dat kan ik allemaal nooit onthouden!

Haha, dat doet de 'juf' wel voor je, die danst altijd vooraan, althans, bij ons. Dus geen zorgen, haha, je hoeft helemaal niks te onthouden. :P

Al is het best fijn om te onthouden hoe sommige pasjes gaan, maar dat is dan per pasje, niet per dansje :j

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:50

Mijn man heeft een dvd gedouwnload van zumba. Heb nog steeds niet het lef gehad om het te proberen.

Misschien morgenavond eens kijken :D