Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:35

Zo zat ik een keer achter de kassa ( jaar of 3 terug )
Moeder met een dochter aan de kassa.
Zegt dat meisje ( ik denk een jaar of 3/4 )... Das een dikke mevrouw!

:oo Schrok me kapot en stond perplex dat ik niet meer wist wat ik moest doen/zeggen! :(
Maar wat ik nog wel het ergste vond is dat de moeder er dus helemaal niks van zei en ik op dat moment zo enorm dik nog niet eens was :? ( nou is voor een kind een wereld toch al anders, snap ik volkomen ) Maar als moeder had ik dan toch gezegd: En jij bent een stout kindje want dat is niet netjes om te zeggen!

Mi_Amore

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:38

Goh dat heb ik ook al gehad, zoontje van een jaar of 6/7 'wooow jij bent DIK zeg :oo '.

Zei z'n moeder doodleuk: 'zo wordt je dus als je niet gezond leeft'.

En ja, mevrouw heeft van mij toch echt wel een antwoord terug gehad, wat een pretentie zeg!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:40

:oo Dat is wel enorm onbeschoft zeg!
Ik was op dat moment echt de kluts kwijt, kreeg schaamte, rode kop. Ik vond het echt niet leuk dat die moeder er niks van zei :n en ikzelf had op dat moment ook geen plaatsvervangende opmerking helaas...
Soms zie ik het kind en die moeder nog weleens. Inmiddels ben ik aardig wat kilo's kwijt maar gek genoeg durf ik niet dicht bij het kind in de buurt te komen := eigenlijk ook te gek voor woorden 8)7

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:42

Soms sta je als moeder ook met een mond vol tanden hoor..... haha

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:44

Dat zal ook zeker wel ;) maar ik weet toch zeker dat ik mijn dochter erop aan gesproken had. Zeker als je iemand door zo'n opmerking door de grond ziet zakken :)

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:47

zo ben ik toen ik tijdje achter de kassa stond regelmatig aangesproken met hoe lang moet je nog...

heb een beetje een buikje en lijkt wel alsof ik zwanger ben maar dat is totaal niet zo.

en als je dan zegt dat je niet zwanger bent weten ze niet hoe snel ze moeten afrekenen en de winkel uit moeten

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:48

Ik weet er nog wel één trouwens. Ik werk dus bij de MacDonalds, en als je dan in het restaurant staat moet je ook vuilniszakken verwisselen. Nou had ik laatst toch een opmerking *zucht, wat moet je ermee. Kindje van een jaar of 8 stond toe te kijken hoe ik de vuilniszakken verwisselde. Moeders komt er bij staan en zegt doodleuk tegen haar kind;'Kijk, dat krijg je als je niet je best doet op school.'

Mijn mond viel nog net niet open van verbazing. :=

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:55

Wat asociaal allemaal! Ik had laatst een klant die beweerde dat het bedrag wat ik zei niet klopte. Hij had iets van 4,49, 1,49 en iets van 0,90 cent, dus ik zei dat word dan 6,90 alstublieft. Hij zo: ' nee dat kan niet, het klopt niet'. Ik vertellen wat alles kostte zodat hij inzag dat het wel klopte (prijs stond ook op de artikelen) maar hij bleef maar zeggen nee het klopt echt niet. Wat bleek nou, bedoelde hij dat hij 6,88 moest betalen en niet 6,90 en volgens hem had ik dus het bedrag helemaal verkeerd gezegd want hij wilde tenslotte pinnen en dan kon het nooit 6,90 zijn. Toen ik hem uitlegde dat we altijd afronden keek hij me wat raar aan en zei hij dat hij daarom altijd pinde nou haha :+ Sommige mensen.....

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:18

Dat heb ik ook wel gehad Denica.

Of dat mensen niet geloven dat de computer het goed optelt... Daar is hij toch voor?? Helemaal narekenen met rekenmachine, tsss...

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:25

ik zat me al suf te rekenen toen ik zag dat je het over afronden had :+

wat een verhalen van onbeschofte klanten :=
maar mensen in een winkel zijn ook niet altijd even vriendelijk voor hun klanten.
ik moest zo eens een dingetje voor de waterleiding hebben.
( :+ ik had wel een voorbeeldje mee van wat ik nodig had)
nu was het materiaal in die winkel heel onoverzichtelijk opgesteld, dus ik vroeg de verkoper om hulp.
goed, hij zoekt het stukje, ik bedank hem, zei dat ik blij was dat hij wou helpen zoeken want ik wist het niet zo snel te vinden.
zegt ie "ach, als het koffie en taartjes waren had je het wel geweten" -O-

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:09

Zo ben ik zelf als klant ook een keer als een blondje behandeld :=

Ik kwam voor een tijdschakelaar voor mijn aquarium.
Dus ik vraag aan die medewerker waar die schakelaars liggen.
Hij pakt er 3, ik kies er 1 en dan zegt hij: ( ik was op dat moment 22 ) Moet je maar even aan je ouders vragen hoe dat werkt met instellen!

:= 8)7 :(

Ik mag dan wel blond zijn maar ik ben niet achterlijk := Terwijl ik op dat moment al samenwoonde en niks met mijn ouders van doen had _O-

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:16

whahah zo had mn moeder ook een keer iets met mn zusje heel lang geleden..

Mn zusje wilde een ijsje ofzo bij de super..riep ze kei hard door die winkel heen, mama als ik geen ijsje mag dan knijp ik je in je tiet, nou die mensen in die winkel wisten ook niet meer waar ze moesten kijken..

En ik lachen als een dolle!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 19:19

Veerle90 schreef:
whahah zo had mn moeder ook een keer iets met mn zusje heel lang geleden..

Mn zusje wilde een ijsje ofzo bij de super..riep ze kei hard door die winkel heen, mama als ik geen ijsje mag dan knijp ik je in je tiet, nou die mensen in die winkel wisten ook niet meer waar ze moesten kijken..

En ik lachen als een dolle!

whahaaa wat erg! _O-
schaamde je moeder zig niet?? xD
Hoe oud is je zusje? Ik had me namelijk doodgeschaamt als mn broertje van 10 dat zou zeggen! xD

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:25

vandaag, een beetje andersom maar toch....

er kwam een vrouw de winkel in (ouder vrouwtje) die had nog een krulspeld (zo'n grote roze roller) op haar achterhoofd zitten!!!
ik ben maar even naar haar toegegaan en gezegd dat ze wat vergeten is!! haha k weet niet hoelang ze ermee gelopen heeft maar het was al na 3 uur!!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:27

Man van 70+ tegen mij toen ik aan het werk was
"Wauw. Wat stapel jíj die spullen mooi op de dienbladen" (was tafels aan het afruimen.)
"Ehm. Danku!"
"Nou werkse nog, slaap lekker vanavond en hou je handjes boven de dekens!"
*kots

En hoeveel domme klanten je wel niet hebt. Op mijn werk zijn er 2 toiletten, de buiten toiletten en de binnen toiletten (in het restaurant zegmaar). De binnen toiletten zijn niet bedoeld voor kinderen van schoolreisjes en dit staat dan ook groot op de deur met "GEEN TOEGANG voor kinderen van schoolreisjes".
Hoeveel mensen wel niet naar de toiletten lopen, het briefje lezen en vervolgens aan mij vragen waar ze dan wél naar het toilet kunnen.
Ik antwoord inmiddels maar met "1 vraag voor u. Bent u een kind van een schoolreisje?"
"Nee, hoezo?"
"Lees dan het briefje op de deur nog maar eens HELEMAAL"

Sukkels.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 23:07

Maar zo'n bordje is dubbel uit te leggen.
vaak staat er ook op deuren in bv winkels:

GEEN TOEGANG
voor personeel

Dit betekend juist dat alleen personeel daar naar binnen mag, dus mensen kunnen makkelijk denken dat de toiletten juist alleen voor leerlingen zijn die op schoolreisje zijn.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 23:21

Nou ik had me vandaag toch een rare mevrouw aan de kassa.

Ze komt aanlopen met een paar boodschapjes, wil ze op de band leggen maar haalt ze er toch weer af.
Ik zeg: mevrouw, ze komen vanzelf hierheen hoor! Waarop de vrouw reageert: nee nee kan niet kan niet.

Eenmaal staat ze voor mijn neus bij de kassa, haalt ze alle etikketten van de producten eraf zodat ik ze kan scannen,
ik mocht ze erna weggooien, ik mocht alleen de broccoli scannen.

Wat dus bleek, ze ging me vertellen dat ze heldervoelende was :+
Het borrelende lachje van mij kwam naar boven, maar ik moest me natuurlijk inhouden.
Ik ben een medium, ging ze verder, ik zag bij jou lichte irritaties in je aura
dus als je dan mijn producten aanraakt dan worden zij ook geirriteerd en dat kan ik niet hebben..

Nou eenmaak uitgebrabbeld en mijn lach een beetje gezakt is..
Wilt ze zo'n zakje pakken wat boven de tweede band ligt
(ik was ondertussen bezig met een tweede klant) en ze trok er een stuk of 10 uit
en gooide ze allemaal op de boodschappen van de andere klant..
Ik vroeg dus waarom ze dat deed waarop zij antwoordde;
ja ik moet de zakjes voelen of ze wel goed zijn, dat doe ik bij al mijn producten weetje,
ik neem ze alleen als ze goed voelen..

Nou ze was weg.. ik opgelucht.

Komt ze een half uur later terug met een pak keukerpapier,
komt bij de band aan, begint alles uit te pakken en pakt de keukenpapier meteen in in een tasje.
Ik mocht alleen de etikkette aanraken en scannen, vervolgens ging ze er met losse rollen vandoor.

Wat een rare mensen zijn er tegenwoordig :')
Ik heb me doodgelachen met mijn collegas achteraf.

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 23:21

Haha geweldige dingen staan er tussen :')

Gisteren ook weer zoiets stoms.. wij hebben een brasserie (pizza, pannekoeken en broodjes) en daarnaast een restaurant (ala carte)..
Mevrouw loopt brasserie binnen, overal op de borden staat vet groot dat je pannenkoeken en pizza kunt eten.. 'Zeg jongedame, mag ik u iets vragen?'
'Ja natuurlijk mevrouw.. '
'Kan ik hier pannenkoeken eten?'

aaaghr.. nee, dat kan niet.. daarom staat het ook aangegeven :+

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 00:03

Flew schreef:
Ik weet er nog wel één trouwens. Ik werk dus bij de MacDonalds, en als je dan in het restaurant staat moet je ook vuilniszakken verwisselen. Nou had ik laatst toch een opmerking *zucht, wat moet je ermee. Kindje van een jaar of 8 stond toe te kijken hoe ik de vuilniszakken verwisselde. Moeders komt er bij staan en zegt doodleuk tegen haar kind;'Kijk, dat krijg je als je niet je best doet op school.'

ik had echt gezegd: `zorg jij nou maar dat je kind niet zo'n kreng word als jij` .........

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 00:19

wat een leuke opmerkingen staan hier tussen zeg!

voorheen werkte ik in een telefoon winkel.
komt er een hele oude man binnen met een LP plaat. legt dat ding op de balie en kijkt mij heel enthousiast aan. dus ik vraag netjes of ik meneer ergens mee kan helpen.
ja dat kon. of ik van die LP een cd'tje kon maken...
het lag op het puntje van mijn tong om te zeggen: ''ik kan de LP wel op formaat van CD snijden maar betwijfel of ie het dan nog doet''.
Dit heb ik uiteraard maar niet gezegd en heb meneer vriendelijk verteld dat wij dit niet kunnen. :Y)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 01:53

Ik heb ook een keer bij de kassa gestaan toen een klein kind zei "kijk mam wat een dikke vrouw met dikke tieten!"

Die moeder kreeg een knalrode kop, ik moest er eigenlijk wel om lachen.

Zelf heb ik als klein kind een keer tegen een neger gezegd "Kijk mam zwartepiet" :+

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 02:19

Denica schreef:
Wat asociaal allemaal! Ik had laatst een klant die beweerde dat het bedrag wat ik zei niet klopte. Hij had iets van 4,49, 1,49 en iets van 0,90 cent, dus ik zei dat word dan 6,90 alstublieft. Hij zo: ' nee dat kan niet, het klopt niet'. Ik vertellen wat alles kostte zodat hij inzag dat het wel klopte (prijs stond ook op de artikelen) maar hij bleef maar zeggen nee het klopt echt niet. Wat bleek nou, bedoelde hij dat hij 6,88 moest betalen en niet 6,90 en volgens hem had ik dus het bedrag helemaal verkeerd gezegd want hij wilde tenslotte pinnen en dan kon het nooit 6,90 zijn. Toen ik hem uitlegde dat we altijd afronden keek hij me wat raar aan en zei hij dat hij daarom altijd pinde nou haha :+ Sommige mensen.....

Dan pint hij 'teveel' als het bedrag 6,92 zou zijn geweest... Vraag me af of hij daar ook over na gedacht heeft.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 02:32

Flew schreef:

k had dan terug gezecht beter dat een kind voor ze eige zakcenten zorgt dan een verwent poedersuiker word wat elke cent van zijn ouders krijgt :Y)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 22:24

vandaag weer,

Man: Hebben jullie vissenvoer?
Ik: Ik zou het niet weten meneer, maar ik wil het wel even voor u na vragenn.
Man: okee

Dus ik na gevraagt.. Nee hebben we niet * ook logies bij de appie *

Ik: sorry meneer we hebben het niet.
man: wat associaal!

sorry wat is daar associaal aan? xD

En vandaag begon er ook een man in het chinees of vietnamees of zo'n taal te praten tegen me xD
stond daar echt zo van uhhh jaa en nu?
maar meneer zag dat ik m niet begreep en liep maar ergens anders heen.. xD

VliendertjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:25

Ik: Meneer.. Ik ga deze kassa ook openen, U mag ook hier komen..
Meneer: Oh, bij jou achter in het hokje? gezellig ;) ......

*brrrrrrrr*