Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:36

sflj schreef:
tja Mindim, helaas zijn veel mensen daar te bekrompen, kortzichtig en gewoon te dom voor om te begrijpen. Een andere kerel die bij jou logeert terwijl jouw eigen weg is?! Dat kan toch onmogelijk zonder overspel? ' Mannen zijn nou eenmaal niet te vertrouwen?!'

Het valt mij op dat je gedurende dit hele topic andere mensen zeer denigrerend benadert. Het zou je sieren om meer open te staan en minder bekrompen te zijn ten aanzien van de mening van anderen.
Iedereen reageert vanuit zijn eigen referentiekader, met eigen normen en waarden, opvoeding en ervaringen. En gelukkig past bij bijna iedere behoefte wel weer een partner. Het een of het ander is niet per definitie fout of verkeerd.
Laatst bijgewerkt door Nikka op 16-06-09 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:37

Ik heb alleen de eerste en laatste pagina gelezen. Zelf zou ik er geen problemen mee hebben, als ze ieder een eigen bed hadden en hij er de volgende dag gewoon open over is. Al zou ik het veel liever van de voren hebben geweten. Mijn vriend is totaal niet iemand die zomaar ergens bovenop duikt, en is hij dat wel dan weet ik direct dat ik op zoek moet naar een ander ;)
Dat hij in het verleden is vreemdgegaan is natuurlijk een klap, dus ik snap dat je het daarom zou verbieden, maar heeft het zin? Ik denk dat iemand na vreemdgaan het vertrouwen moet terugverdienen, lukt dat niet lijkt het me beter uit elkaar te gaan.

Showpony

Re: Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:47

je kunt niemand iets verbieden, je kunt wel duidelijk aangeven wat jij wel/niet prettig vind. dan is het aan de ander daar iets mee te doen of niet.. Doet hij er niets mee dan ligt bij jou de vraag of je hiermee kunt leven. Ik zou het er iig erg moeilijk mee hebben (als ik me in jouw situatie verplaats, ik vertrouw mn vriend volkomen dus is de situatie anders) en zou me serieus afvragen of ik een relatie wil met iemand die zo weinig rekening lijkt te houden met mijn gevoelens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 18:25

Mijn man is zeeman, dus moet je sowieso wel enig vertrouwen hebben in elkaar en elkaars beoordelingsvermogen. Als je elke keer achterdochtig thuis zit, omdat je bang bent dat je vent vreemd gaat, dan heb je geen leven meer. En andersom natuurlijk ook, ik heb hier een stuk meer kans dan hij op een boot in afgelegen havens. We gingen vroeger ook uit zonder elkaar en mensen vonden dat onbegrijpelijk, je laat je man toch niet alleen uit gaan??? Nou ik vertrouw hem en bij het idee dat een van ons vreemd gaat, krijg ik spontaan de slappe lach. We claimen elkaar niet, laten elkaar ieders gang gaan, we hebben ieder ons hobbies, maar verder zijn we de beste vriendjes en de sex is ook nog goed, dus eigenlijk is er helemaal geen reden om uberhaupt vreemd te gaan.
Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt, maar ik denk dan ook dat er niet iets goed is in de relatie. Hij houdt geen rekening met jouw gevoel en jij vertrouwd hem niet, tja.
Als mijn man weet dat ik iets echt heel vervelend vindt, dan houdt hij daar rekening mee, hij heeft zelf geen lol als hij weet dat ik thuis zit te kniezen. Maar dat is dan over andere dingen dan vreemdgaan.