Tienermoeders, hoe denken jullie erover?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wartertje

Re: Tienermoeders, hoe denken jullie erover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 17:52

raketje_ schreef:
Wat me opvalt is dat iedereen(meeste 14 a 15 jarige) maar denkt dat mamie en papie je zal steunen.

Mijn moeder heeft mij paar maanden niet aangekeken, ze was kwaad.Want hoe kon haar 16jarige dochter nou zwanger raken.Vooral als je er niet op zit te wachten. Meeste ouders zullen de eerste maanden boos zijn en er niks van willen weten.
De mijne draaide pas om toen het kindje geboren was, en nog rekent ze me erop af....

Je bent niet de enige hoor. Ik denk dat ik alle hoeken van de kamer ga zien als ik hun zoiets vertel. Ik word best streng opgevoed en zoiets zouden ze zékér niet willen! Ik weet niet wat ik van hen moet verwachten, maar 100% steun echt helemaal niet hoor..

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:05

raketje_

Men moeder zegt, dat het met de voorlichting van nu niet meer nodig is, en dat ze inderdaad wel achter me zou staan.. Het is toch beter als je weet dat je ouders best achter je staan, en tuurlijk wordt ze boos...!
Maar ze zal me wel steunen, en tuurlijk zal ik er zelf voor moeten zorgen, maar men moeder zou me finacieel steunen,
ze zegt, ouders kunnen wel gaan trippen tegen kinderen, maar der zijn al genoeg ruzies..
Oftewel, ze zou achter me staan, maar het super stom van me vinden !

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:20

Ik hou heel veel van baby'tjes , maar ik denk dat vele meisjes zowiezo beinvloed worden door het feit dat veel mensen een slechte mening hebben over tienermoeders .
Als ik in een wereld woonde waar niemand je er mee met de nek zou aankijken en het een aparte maar niet zo'n erge gebeurtenis zou zijn , en het zou zover komen dat ik door een ongelukje zwanger zou zijn geraakt , dat ik mijn baby zeker zou houden.
Zowiezo zou ik hem houden , maar het zou dan minder erg zijn.
Helaas leven we niet in zo'n wereld.
Ik vind het namelijk best wel sneu voor die meisjes.
Ze kunnen zwanger raken omdat t condoom is gescheurd en dat ze dat niet hebben gemerkt , of een ander geval waar ze niks aan kunnen doen , maar die meisjes worden wel met de nek aangekeken omdat zoiets totaal niet in deze samenleving thuishoort .

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:29

Esther, als condoom gescheurt is haalt elke of mag ik hopen toch wel een morning afterpil ! Ook dat word tegenwoordig in de voorlichting op school uitgelegt.

Watertje,

Ik denk dat geen enkele ouder 100% ze tiener zal steunen met een kindje.Want geen enkele ouder zit op ze tienerdochter/zoon te wachten die thuis komt en vertelt dat ie een kindje krijgt.

Tieners zijn er voor andere dingen, en geen kindje groot te brengen.En gek genoeg typ ik dit terwijl mijn kindje ziek op me schoot lig.En nee, ik heb geen medelijde met me zelf, ik heb deze fout zelf ooit gemaakt en draai nu op voor de daden.

Des ondanks geniet ik ervan, het is een geweldig kind. Maar ik had meer gekunt zonder hem.. Want wat bied een tienerouder nou ? Eigelijk niks...

Als ik realisties nadenk kan ik hem geen vaste toekomst bieden, dit kan je wel als je wat ouder bent en vaste baan heb. Ik mag van geluk spreken en waarschijnlijk vele met mij dat we het goed getroffen hebben.

maar mijn jeugd is weg, ik had meer gekunt. Had een mooie toekomst eerst kunnen opbouwen.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:32

raketje_ : Het gaat om het idee , dat je er niks van gemerkt hebt , dus weet je niet dat je de morning after pill moet hebben Tong uitsteken

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:46

gescheurde condoom merk je. De man moet hem toch af doen, en dan zie je vanzelf of die gescheurd is, je moet ze ook altijd controleren na gebruik Knipoog

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:52

Sorry heur..
Maar als ik later 'groot' ben.. ! En ik heb een dochter van een jaar of 14 en ze verteld me dat ze zwanger is, tuurlijk word ik boos.. duhuh ! Maar ik zal er daarna ook goed met haar over praten, wat ze er mee gaat doen..
En of ze goed weet wat dan de gevolgen zijn.. !
Kuss

Ik las ergens iets van één of ánder persoon die denkt dat je verkrachting als excuus gebruikt om je kind te houden.. :S?
Raar wijf.. Sorry hoor.. maar als je verkracht bent, is het nou niet dat je met een naar je huis arts rent op de MAP te halen.. of ben ik nu zo raar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:55

Ik moet zeggen (en mijn man zit hier nu naast me) dat ik toch echt mijn dochters (en zoon!!!) 100% zou steunen in de keuze die ze maken mochten ze zwanger zijn (of in het geval van ons zoontje, een meisje zwanger hebben gemaakt).

Heel blij is natuurlijk een ander verhaal, maar op steun kunnen ze absoluut rekenen.

maatlaje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:01

ik heb altijd voor de volle 100% steun gehad van mijn ouders vanaf de eerste minuut dat de huisarts zij de test is positief en zeker tot nu toe en ik weet zeker dat ik het goed doe en wat ik het kind te bieden heeft niemand kan zeggen dat ik geen goedde moeder ben of dat mijn kinderen het slecht hebben.
sommige zullen het echt niet aan kunnen en dat hoor je vaak zat maar je ziet vaak niet in het nieuws de goedde dingen van tienermoeders.

maatlaje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:14

ik heb in de linda gestaan hier een stukje tekst:

athalie van der terp(18) werd als zestien jarige moeder van lacey (1)"ik barste in tranen uit toen ik het nieuws kreeg. Omdat ik ziek werd van de pil was ik daar tijdelijk mee gestopt mijn buikpijn bleef, een echo wees uit dat ik eierstok ontsteking had. ik kreeg zware medicatie, maar de pijn ging niet weg. Een vervangen van mijn huisarts vroeg of ik al een zwangerschapstest had gedaan. Daar had ik zelf helemaal niet aan gedaan ik was ook gewoon ingesteld geworden in de tussentijd, toch bleek ik zwanger te zijn. Het is niet eerlijk er zijn zoveel mensen die zwanger willen worden, bij wie het niet lukt en ik zit er niet op te wachten en het komt me zomaar aanwaaien. Ik was net 4 maanden 16 . toch ben je blij met z’n kindje. Ik wist meteen dat ik het zou houden dat heb ik ook tegen mijn vriend gezegd: ‘of je nu bij me blijft of niet het kindje komt er. Gelukkig dacht hij er precies zo over. Ook mijn ouders stonden achter me. Op school mocht ik het niet vertellen van de directeur. Volgens hem kun je niet naar school als je zwanger bent omdat je dan teveel aandacht trekt. Maar ik wilde het wel vertellen .Je word dikker en uiteindelijk kun je der toch niet meer omheen. Daarom heb ik op een dag de stoute schoenen aan getrokken en ben voor de klas gaan staan: “ik ben zwanger’zei ik ‘wat jullie er mee doen moeten jullie zelf weten.’het was vrijdag dus hadden ze heel het wein om er over te roddelen en maandag zal er wel weer een andere roddel zijn, en dat was ook zo. De week erna moest ik op gesprek komen ik was niet langer welkom. Maar ik had sowieso al het gevoel: ik ga voor mijn kindje, laat de school maar in de oliebol zakken.”

-------------------------------------------------------

hier word mijn moeder geintervieuwd:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:38

Ik vind het trouwens echt idioot belachelijk dat je dan niet meer op school mag komen.. Is daar een goede reden voor gegeven of niet?

Dat stukje van je moeder kan ik niet lezen hoor, zo goed zijn mijn ogen niet. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 08:48

Echt achtelijk dat je niet meer op school zou mogen komen! Ik had als ik jouw ouders was die school ongelooflijk hard aangeklaagd!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 09:39

In het verlengde van dit topic - opa op je 33ste Knipoog

Citaat:
AMSTERDAM – Twee ouders uit Brantgum, Friesland, zijn op wel heel jonge leeftijd opa en oma geworden.

De Telegraaf meldt dat Naomi (32) en René Ykema (33) de trotse grootouders van Bram Lucas zijn geworden. Moeder Aïda (16), hun oudste dochter, woont samen met haar vriend Oene Popma op een woonboot in Dokkum.

“Waarschijnlijk zijn we de jongste grootouders van Friesland”, aldus opa. “Niemand kent hier althans een jongere opa en oma. Het was een hele verrassing. Dit is natuurlijk heel opvallend - we krijgen echt veel reacties. Gelukkig allemaal leuk!"

Naomi zelf was er net zo jong bij. Op haar 16e beviel zij van Aïda. Het stel heeft nog vier dochters: Eva (14), Anne (12), Rebecca (10) en Demi (7).

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 09:40

Athalie: ik vroeg me al af waar ik jouw naam van kende Lachen

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 09:44

Ik zou het weg laten halen. En ja, daar ben ik heel zeker van Knipoog
Ik ben niet in staat om nu voor een kind te zorgen, ben dan wel 19 maar ben er zelf nog te kinds voor Lachen
Bovendien moetik dan weer aan mijn ouders hangen en dat wil ik niet, heb ze al genoeg bezorgd in mijn 19 jarige leven Clown

maatlaje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:07

de ene is daar klaar voor en de andere niet dat is voor iedereen anders ik wist zeker dat ik het kon en nog steeds ik heb al zoveel voor mijn kiezen gehad maar had zoiezo wel een voordeel dat ik niets om uitgaan gaf enz

ik heb onderandere ik het blad de linda de yes de fansy de telegraaf, haarlems dagblad gestaan ik ben bij blinq op tv geweest en omroep brabant op tv geweest en heb een dvd gemaakt over het rota virus

gr athalie

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:10

klopt. ik ben ook geen uitgaansmens, maar ik weet van mezelf dat ik er gewoon niet aan toe ben Lachen

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:12

raketje_ schreef:
Wat me opvalt is dat iedereen(meeste 14 a 15 jarige) maar denkt dat mamie en papie je zal steunen.

Mijn moeder heeft mij paar maanden niet aangekeken, ze was kwaad.Want hoe kon haar 16jarige dochter nou zwanger raken.Vooral als je er niet op zit te wachten. Meeste ouders zullen de eerste maanden boos zijn en er niks van willen weten.
De mijne draaide pas om toen het kindje geboren was, en nog rekent ze me erop af....

Ik ben 15 en heb het er toevallig laatst met mijn moeder over gehad en die zij zelf dat ze me in alles zou steunen. Maarja ik zou het laten weg halen omdat ik het kind niks te bieden zou hebben maar mijn moeder is tegen abortus

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 13:13

En wat zou je dan doen Mii_Jessica? Dat wat jij wilt of je moeder volgen en het toch houden?
Toch denk ik dat je niet kunt voorspellen wat je zou doen als het echt gebeurt. Dat is toch heel anders, nu kun je wel redelijk objectief beredeneren wat je zou doen, maar als je echt zwanger zou zijn, gaat je gevoel waarschijnlijk meer een rol spelen. Het blijft een beetje natte vingerwerk. Ik denk dat het wel belangrijk is, dat je het niet moet houden omdat je ouders het willen (oftewel tegen abortus zijn). Dat lijkt me dan nl. heel erg tegen natuurlijk.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:41

het punt is dat ik al een keer zo ver was dat ik er van overtuigd was dat ik zwanger was en toen had ik al besloten het niet te houden mocht het dus zo zijn Knipoog Voor ik een zwangerschapstest kon kopen werd ik ongesteld Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:44

Maar als de hormonen ook nog eens door je lijf gieren kan het alsnog zo zijn dat je er anders over denkt Suuskipje Knipoog

maatlaje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:46

ik heb ook altijd gezegt ik kan het neit maar toen ik een echo kreeg en een hartje zag kloppen ging mijn moedergevoel meteen opspelen

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:46

denk je?

Hmm.. ben benieuwd over een aantal jaar dan Lachen

overigens heeft een vriendin van me vorig jaar een kindje gekregen en eigenlijk was het gelijk goed, ze was eraan toe.

Mijn beste vriendin zegt er ook aan toe te zijn en ik geloof haar direct. Zij en haar vriend zijn er zowel mentaal als financieel klaar voor om papa en mama te worden Lachen

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:48

Ik snap niet dat die jongen mensen wel sex kunnen hebben maar niet de logica hebben voor een Morning afterpil, of het dubbel veilig te doen.. Natuurlijk zijn er uitzonderingen waarbij je er weinig aan kan doen. Maar ik vind het naief om af te wachten na een "risicovolle" nacht... Ik ben mijn pil vergeten in een niet risicovolle week, maar ik heb toch wel meteen aan de telefoon gehangen met mijn huisarts to be sure.

edit: verder als je die bladen leest fancy etc..Over een meisje die onveilige sex had gehad maar wel verwachtte dat ze een miskraam
zou krijgen "want dat gebeurt toch hartstikke vaak". Of een meisje die orale sex heeft gehad met een jongen..: " kan ik nu zwanger zijn"

Waar ben je dan mee bezig?

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:51

Ik ben zelf mama door een foutje van de natuur.
Wanneer mijn dochter als tiener (14/15) jaar thuis komt en me even verteld dat ze zwanger is, zou ik allereerst denk ik heel erg schrikken en zeggen dat ze het maar weg moet laten halen.
Wanneer ik er dan misschien wat meer over na denk draai ik misschien wel bij en proberen we het kindje te laten adopteren of met zn alleen opvoeden.
Ik heb er nog nooit over nagedacht eigenlijk dus ik weet niet wat ik op zon moment doe, wel vind ik niet dat een 14/15 jarige volwassen genoeg is om een kindje zelfstandig op te voeden.