Snowboarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

Re: Snowboarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:21

Chrisje92 schreef:
JOngens weeeeetje wat leuk is. Maandag of 6 uur Valerio in de sneeuw in MAYRHOFEN! Daar was ik vorige week :')

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:07

Zit momenteel in Oostenrijk, snowboarden :D Heb nu 3 lessen gehad en ben vandaag zelf een beetje wezen proberen.. Ging vrij aardig, kom van een blauwe en rode piste af, zwart nog maar niet geprobeert. Bochten lukt trouwens ook al aardig :D

Heb overgins ook 8 jaar geskiet :)

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 11:32

Ben net terug van een weekje snowboarden. Het was mijn eerste wintersport, eerste keer snowboarden, en eerste keer met vrienden op vakantie. En het was helemaal geweldig!!! Wel wat blessures opgelopen, maar dat komt allemaal wel goed.
Foto's zal ik nog wel een keertje plaatsen!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 12:06

Ik ben ook weer thuis. Echt een hele week sneeuw gehad, met 1 dagje mooi weer ertussen. Heb geweldig genoten. Het snowboarden liep niet helemaal zoals gepland, heel erg veel pijn aan mijn enkels en onder kuiten. Vandaar dat ik mijn spullen nu ook te koop zet..
Dus voor de liefhebben: Een burton lux snowboard, maat 154, met stilleto bindingen (horen erbij). En burton snowboard schoenen. Alles maar 4 dagen gebruikt.

Ook mijn snowboard pak van burton verkoop ik.. Ook maar 4 dagen gebruikt, van deze wintercollectie. Jas is maat S en broek maat M.

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 12:11

dat is wel heel jammer christel. Ga je het nu opgeven dan? ik heb ook last van mijn enkel maar hoop toch dat dat nog helemaal goed gaat komen
doerak mooi dat het zo goed ging

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 15:01

Net terug van vakantie, erg leuk gehad met enorm veel sneeuw!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 15:14

Ben vanochtend ook thuisgekomen vanuit Oostenrijk met school. Was zo geweldig :+:
Het was ook m'n eerste wintersportvakantie. Had hiervoor een keer les gehad in Snowworld en 1 keer vrij in de Uithof. Totaal zo'n 6 uur op een board gestaan, maar was wel ingedeeld bij de groep met één week ervaring :+ De eerste dag lukte de bochten ook voor geen meter, maar daarna door de supergeweldige begeleiding van de lerares (leraren waren mee van Snowworld) ging het echt als een speer. Ik kon haar uiteindelijk zelfs bijhouden op volle snelheid *D We hebben ook nog truukjes geleerd :):) Echt een topweek en weet nu zeker dat ik verkocht ben aan het snowboarden :+:

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 15:31

Leuk zeg DieL_Zor!

Ik ga inmiddels al weer 11 jaar op wintersport maar vind het nog steeds leuk en geniet er ook echt van.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 17:00

elcke: Naja opgeven niet.. Maar ik heb echt heel veel geld moeten uitgeven voor dat board, dus als ik het nu voor een mooi prijsje kan verkopen dan doe ik dat. Anders blijft het hier op zolder liggen, met het risico dat ik het nooit meer gebruik ivm mijn enkels. Ik heb ook echt zulke pijn gehad dat ik af en toe gwn tranen in me ogen kreeg, dus dan bederf het de pret ook wel. Misschien dan in het vervolg toch maar skiën of me enkels proberen te trainen???? Vorig jaar ook al veel pijn gehad, maar toen dacht ik dat het misschien aan de schoenen lag, maar nu heb ik hele goede schoenen en heb ik het nog.. Dusja dat is het ook niet.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 17:03

Dat is wel heel erg balen C_hristel :(:)

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 17:07

ja christel echt balen, weet hoe je je voelt. Heb ook echt jankend op de berg gestaan om een van mijn enkels. Heb nu gewoon geen sleepliften gepakt dat scheelde al best wel. Maar idd als het niet goed aanvoelt dan zou het zonde zijn van je spullen... echt jammer hoor dat lichaam je toch kan belemmeren bij iets leuks he?
diet mooi dat het zo gaaf was

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 17:33

Ja idd elcke! is gewoon echt vervelend die pijn. Door die pijn ben ik zelfs nog een morgentje gaan skiën, maar snowboarden is zoveeeeeeeeeeeeeeeeel leuker! Naja volgend jaar probeer ik het denk ik wel weer en ik ga mijn enkels ook proberen te trainen. Maar ik vind het gwn heel erg zonde van mijn spullen die ik gekocht heb! (ik was er zo trots op)

Maarja wintersport blijft leuk! het heeft gewoon iets :D..

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 17:55

idd gewoon goede moed houden!
hoe ga jij je enkels trainen?

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 18:49

Nou mijn moeder is fysiotherapeut dus ik hoop dat zij mij wat tips kan geven. Je kan volgens mij je enkels of je spieren ook al trainen door op zo'n evenwichtskussen te balanseren. (als ik wat meer weer, pb ik je wel)

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:50

Ben gisteren nog even naar het ziekenhuis gereden omdat ik toch meer last van mijn arm had dan ik gedacht had. Nou blijkt ie dus gekneusd te zijn en ik heb 3 dagen met een gekneusde arm gesnowboard.
Afbeelding
Hier een stukje off-piste!

Afbeelding
Snowboarden met carnaval.

Afbeelding
Even rusten

Afbeelding
Ons groepje

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:52

das toch niet zo erg? met een gekneusde arm snowboarden?
Ik heb ook een week met een gekneusde vinger gesnowboard, en een gekneusd stuitje.
Dat laatste was wel minder als ik op me kont viel :=

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:54

Hahaha das wel handig met boarden, je zit toch vrij veel, tenminste ik wel :Y) Ik heb een jaar met een gekneusde rib geboard, toch niet echt prettig

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:43

nou gelukkig ben ik dat moment voorbij, dat ik veel zit.
Dat scheelde wel een hoop! haha

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:01

Jeeh ik ben ook weer terug. Vond het echt super. Helaas ben ik woensdag compleet geblockt. Durfde gewoon niet meer naar bedenen. Terwijl de lessen super gingen. Ik wou het helemaal opgeven gelukkig vond de leraar het niet goed. En ben ik bij een ander groepje gestopt waar ik weer rustig op de blauwe piste kon gaan wennen. De dag erna nog heel rustig gedaan alleen blauw beetje makkelijk rood en de dag daarna weer vol ertegen aan. Zelfs nog even zwart gedaan.

@C_hristel Helpt het niiet om je bindingen iets anders te zetten. Want mijn eerste dag had ik er ook heel erg last van. Heb hem in duck stand gezet, en toen was het heel veel minder.

Ik ga wel blijven boarden regelmatig.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:27

@dienetje: wat is duck stand? Ik denk dat ik die zware druk gewoon niet aankan.. Op een blauwe piste had ik er bijv veel minder last van dan wanneer ik angstig op een zwarte piste naar benede moest.

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:28

duck is dat je met je tenen uitelkaar staan de een naar rechts en de ander naar links ipv allebij naar links bv. zo kun je links en rechts voor hebben

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:53

En de meeste beginners staat hun achterste voet gewoon recht. Voor freestylen is duck handig :)

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:06

Idd meeste beginnen met links voor, toch wel handig als je ook rechts voor kunt. met springen/grainden is duck handiger je staat dan vaak ook wat stabieler.

Jullie trouwens nog geapreskiet?
Het liedje Olaf Henning - Cowboy und Indianer vonden we na wat drank echt geweldig haha

kom hol das lasso raus.. wir spielen cowboy und indianer. wir reiten um die wette, ohne rast und ohne ziel. hasst du mich umzingeld, werd ich mich ergeben. stell mich an den marterpfahl.. kom hol das lasso raus, sowie beim letzten mal 8-)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:12

Ja we hebben 2x geapresskied *\o/* Ik was met school, maar drinken enzo mocht wel gewoon :Y) We hebben echt heel die bar ingenomen met zo´n 60 man. Was ook errug gezellig :o ik kon het huis niet meer vinden toen ik de bus uitkwam. Ze zijn de laatste avond ook maar met eentje doorgereden naar het ziekenhuis, die had alcoholvergiftiging :=
Dat liedje van cowboys en indianen was zeker geslaagd, wij waren ook fan van ´vraag uw eekhoorn waarom´van de gebroeders co :')

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:30

haha die heb ik niet gehoord. zit liedje is me als enigste bijgebleven!

Wij hadden ook erg veel op.. ik wilde terug boarden wat niet meer mocht had een vriend me gebracht veel gevallen enzo en een vriendin van me wilde op een vuilniszak naar huis wat dus ook niet ging :+ erg veel gelachen