Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:33

imaudy schreef:
Mijn hond vangt muggen. Bijna geen muggen +:)+

Mijn katten ook als ze er zin in hebben. :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:36

_San87_ schreef:
M_D_H schreef:

Altijd al, er is in de wet onderscheid gemaakt tussen rechts passeren, dat mag wel, of een inhaalactie vanaf rechts, dat mag niet.
Ik weet even niet meer precies welk wetboek, maar er is daadwerkelijk een onderscheid tussen.

Nee:

[ Afbeelding ]

Je kan elke willekeurige nieuwssite of de site van de anwb er bij halen, maar dat is niet de daadwerkelijke wet.
Ik praat over wat in het burgerlijk wetboek staat.
Kijk dat na en je zal zien dat ik gelijk heb (ik ken de wet vanuit mijn werk en daarnaast is mijn vader agent geweest, ook hij kent deze wet)

En daarbij, ook dit artikel heeft het over rechts inhalen, jij praat ook over rechts inhalen. Ik heb het over rechts passeren, niet over inhalen.
Rechts inhalen mag niet, rechts passeren mag wel.
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 15-08-24 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:37

M_D_H schreef:
_San87_ schreef:

Nee:

[ Afbeelding ]

Je kan elke willekeurige nieuwssite of de site van de anwb er bij halen, maar dat is niet de daadwerkelijke wet.
Ik praat over wat in het burgerlijk wetboek staat.
Kijk dat na en je zal zien dat ik gelijk heb (ik ken de wet vanuit mijn werk en daarnaast is mijn vader agent geweest, ook hij kent deze wet)

Nou, laat maar zien dan? Jij doet de claim, immers?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:38

Bellatrix schreef:
Ik erger mij aan de tig vliegen die ik heb. Scheelt dat ik een elektrische mepper heb en er net een stuk of 15 heb vermoord. Stofzuiger door het huis en weg zijn de lijken. :D

Maar ik háát vliegen...

Smerig hè? Ik haat ze. En ik heb er ook veel, helaas.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:39

_San87_ schreef:

Nope, ik heb nu geen tijd, ik ga nu een zakelijk gesprek in, en daarna op vakantie, maar help mij over 2 weken onthouden dan zal ik mijn wetboeken er bij pakken voor je.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:41

Mijn huidige gerbils, van nature insecten vangers en eters, slaan bij elke vlieg alarm alsof ze op het punt staan vermoord te worden. Dan word ik elke keer aangegeken met van die paniekerige blikken: HAAL DE VLIEG WEG HUILIE HUILIE
Freaking verwende prinsjes want ik doe het nog ook voor ze.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:42

M_D_H schreef:
_San87_ schreef:

Nope, ik heb nu geen tijd, ik ga nu een zakelijk gesprek in, en daarna op vakantie, maar help mij over 2 weken onthouden dan zal ik mijn wetboeken er bij pakken voor je.

Oh ja, dat is wel lekker makkelijk idd :D.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:45

Het Burgerlijk wetboek heeft hier toch niets mee te maken? Artikel 11 uit het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) regelt dat.

Artikel 11
1 Inhalen geschiedt links.

2 Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te kennen hebben gegeven dat zij naar links willen afslaan, worden rechts ingehaald.

3 Fietsers dienen elkaar links in te halen; zij mogen andere bestuurders rechts inhalen.

4 Bestuurders die zich rechts van een blokmarkering bevinden mogen bestuurders die zich links van deze markering bevinden rechts inhalen.

5 Bestuurders mogen trams rechts inhalen.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:48

Alsof iemand 2 rijstroken naar links gaat om in te halen en dan weer terug naar rechts gaat :+ In een file passeer je elkaar toch ook rechts?

Ik ben trouwens laatst volgens mij behoorlijk gematst, werd van de weg gehaald omdat ik over een doorgetrokken streep invoegde en mijn auto lokt nogal uit dat oom agent dan reageert :+ Maar ik heb de boete nog steeds niet binnen, staat ook niet in mijn CJIB en is toch al een maand geleden. Een snelheidsbekeuring van 2 weken erna heb ik wel al binnen :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:49

Chickyy schreef:
Alsof iemand 2 rijstroken naar links gaat om in te halen en dan weer terug naar rechts gaat :+ In een file passeer je elkaar toch ook rechts?

Leg dat je verzekering maar eens uit als er schade ontstaat door rechts inhalen :=

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:50

prompter schreef:
Chickyy schreef:

Leg dat je verzekering maar eens uit als er schade ontstaat door rechts inhalen :=

Je moet natuurlijk wel gewoon uit de doppen blijven kijken..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:52

Chickyy schreef:
prompter schreef:

Je moet natuurlijk wel gewoon uit de doppen blijven kijken..

Dat betekent niet dat het mág. Daar gaat het om. Het is niet toegestaan, op een paar uitzonderingen na, rechts in te halen. Dat het niet altijd bekeurd wordt bij constatering betekent niet dat we allemaal maar rechts mogen inhalen/passeren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:53

Rechts inhalen mag niet.
Rechts voorbij gaan bij een uitvoegstrook wel en in een file elkaar zo zachtjes voorbij gaan ook.

En ja ik heb ook vaker dan eens van rechts helemaal naar links gegaan en dan weer terug naar rechts.
En dan ook in de hoop dat de sukkel op de middenbaan het begrijpt.
Want rechts inhalen en hij komt op dat moment naar rechts ben je de l..
En word je bekeurd kost het je 300,-

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:55

Ik dacht even dat ik een verkeerd topic gestipt had. :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 10:00

Echt het verschil tussen wat sommige mensen beweren wat ze doen en wat ze echt doen. Beweren diervriendelijk te zijn en paard staat boven alles en blablabla.
Maar vervolgens wel datzelfde paard meeslepen op wedstrijd, als dat dier pas net weer maximaal 2 weken gereden is na een blessure en langere tijd stil staan.

Dat is het tegenovergestelde van diervriendelijk en paard boven alles.

Alja

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 10:04

Midden oorontsteking en heb er zoveel last van…
En moet vanmiddag naar de tandarts en morgen op vakantie :(

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 10:05

Tegen muggen en ander gespuis heb ik de kat. Soms hou ik haar omhoog ala de Lion King en dan mept ze alles zo uit de lucht :D heerlijk ritueel.

Praktijkondersteuner: (na het invullen van de meest kansloze vragenlijst ooit) "ik zie wel wat somberheid en depressieve klachten maar je denkt niet aan de dood dus kan je eigenlijk niet helpen"
Ok. Wtf?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 10:06

nevica schreef:

Sorry :))

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 10:11

Chickyy schreef:

En toch zal het zo moeten.

Een file is een uitzondering op de regel.

Larislaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 10:13

Zebrastreep schreef:
Blijkbaar als je een goede band hebt met iemand, en je beide wel eens als je samen met als een idioot gedraagt heb je volgens een aantal mensen gelijk een relatie.

Ja oké ik val op wat ouder maar 34 jaar is voor mij ook wel te gek zeg. En met een collega begin ik sowieso nooit weer wat daar heb ik in het verleden flink van geleerd.

En tevens is het niet zo dat ik überhaupt wat met deze persoon wat wil hebben. Ze is nog eerder een soort moederfiguur voor mij.

Dit was dus het werkdrama, ik spreek nu iedereen aan en de meesten zijn eerlijk en kan ik het er goed mee over hebben. Maar gezegd dat iedereen alles aan mij mag vragen ook als het banketstaaf vragen zijn. Maar dat aannames die binnen 3 uur gemaakt worden niet gelijk de waarheid is.

Nou ja we gaan weer door denk ik met het leven en grotendeels heb ik genoeg zelfspot om er maar om te lachen.

elke keer als je weer iets schrijft over je werk hier moet ik weer denken aan mijn vorige baan. Het lijkt wel alsof ik dezelfde werkervaring heb gehad als jij alleen dan bij mn vorige baan.

het enige verschil is dat ik de 34 jarige wel echt leuk vond hihi

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 10:14

Mellow schreef:
Chickyy schreef:

En toch zal het zo moeten.

Een file is een uitzondering op de regel.

Ja en je moet ook rechts rijden waar het kan.. Echt zo de sch*t aan mensen die dat niet doen..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 10:24

Nyaleti schreef:
Tegen muggen en ander gespuis heb ik de kat. Soms hou ik haar omhoog ala de Lion King en dan mept ze alles zo uit de lucht :D heerlijk ritueel.

Zit nu met het deuntje van de Lion King in mijn hoofd... :')

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 10:24

Chickyy schreef:
Ja en je moet ook rechts rijden waar het kan.. Echt zo de sch*t aan mensen die dat niet doen..

Dat is waar. En is ook heel vervelend.

Maar voordat mensen gaan denken dat het mag doordat het nogal stellig gezegd word hier. Rechts passeren of inhalen mag alleen in bepaalde uitzonderingssituaties.

Aantal reacties hierboven omschreven.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 10:26

_San87_ schreef:
nevica schreef:

Sorry :))

_O-

Een ergernis dan; het oerwoud voor mijn deur wat de gemeente niet weg haalt. Ik ga zo wel zelf aan de slag want iedere keer als ik met de fiets over de stoep moet dan word ik aangevallen door 2 meter hoge planten.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 10:31

Shenavallie, ik kom er nu pas achter wat je met de 24-uurs race bedoelt :')

De factuur wordt nu eindelijk betaald, na nog een discussie met een collega. Doe gewoon een keer even wat ik vraag zonder commentaar. Dit is allemaal al overlegd met de manager. Alsjeblieft zeg. Ze bedoelt het niet verkeerd, maar het is wel even een irritatiefactortje.