Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 12:59

Nieuwe interim manager die zichzelf heel zielig vindt dat het team (misschien ook wel heel erg) kritisch is :') Wat moet ik hiermee, ik ben maar een stagiaire oke dit is zo ongemakkelijk _O-

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 13:19

Themba schreef:
En weer zoonlief met mega hoofdpijn en verhoging. Zo wederom naar de huisarts en ga pas weg als ze er ook daadwerkelijk aktie op uit gaan zetten. Afspraak kinderarts moet nog gemaakt worden want de verwijzing moet nog beoordeeld worden. Maak er maar een spoedje van want mijn gevoel zegt dat er iets niet klopt

veel sterkte voor je zoon! en luister naar je moedergevoel! ik hoop dat je snel terecht kan!

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 13:31

wyoming schreef:
Taxi had volgens de gemeente moeten overleggen met ons in plaats van maar gewoon plannen. Maar ze doen dus maar gewoon wat. Nu proberen dan wel in overleg te komen met de taxi.

Taxi gebeld, zouden worden teruggebeld binnen een paar minuten. Na 1,5 uur nog maar eens gebeld. Ineens was het niet meer mogelijk om teruggebeld te worden. We moesten maar een mail sturen. Tja dat hebben we al gedaan maar daar krijgen we geen antwoord op en ook geen overleg. Het is gewoon niet mogelijk om in contact met iemand van de planning te komen dan alleen maar via de mail. En die sturen standaard een mail dat het druk is en dat het wel een paar dagen kan duren.
Maar ondertussen is zoon ook van de planning verdwenen op sommige momenten, daar heb ik gisteren en vandaag dus een mail over gestuurd. Maar ik heb dus geen idee of er morgen überhaupt iemand hem komt ophalen. Klantenservice verwijst dus naar de planning en de planning geeft niet thuis. Wat een bedrijf.

juval

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 13:35

wat een gedoe wyoming :( heel frustrerend.
zijn er geen andere taxibedrijven/uber die je zou kunnen inschakelen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 13:51

waarom zeggen mensen disrespectvol?

Het is respectloos... Het is gewoon een foutieve Engelse vertaling.

#ergermodusuit

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:17

Winged schreef:
waarom zeggen mensen disrespectvol?

Het is respectloos... Het is gewoon een foutieve Engelse vertaling.

#ergermodusuit

Ik zeg ook gewoon disrespectvol, maar waar ik mij dan weer aan erger zijn mensen die overnieuw zeggen; het is over of opnieuw, niet allebei.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:18

Die is inderdaad ook heel storend. Snap wel dat het gebeurt, maar tegelijkertijd...

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:21

Ja ik ook. Maar goed als mensen het zeggen dan zeg ik wel dat het fout is. Maar over disrespectvol, voortaan zal ik er op letten! ;)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:24

Overnieuw kan toch gewoon?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:25

Telpeva schreef:

Ik geloof dat het een gedoogde fout is, of zoiets, maar ik vind dat het niet kan :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:36

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:45

Marcella schreef:
Hersenen in een papieren zakdoek en weggegooid. Dus ben nu hersenloos.

Is dit waar?

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:49

Dat ik meer dagen in het ziekenhuis lig dan niet dit jaar :7

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 17:51

Vandaag zwaar tegen mijn principes naar zo een omheind losloopbos geweest omdat de hond van mijn vriend hier is en die kan niet los zonder weg te rennen.
Komen we daar aan, staat er al een hele club binnen en te treuzelen bij de poort. Wij wachten netjes want ik ga niet zo een poortje door als er 4 honden achter staan te blaffen dus uiteindelijk krijgen die mensen hun honden mee en lopen ze door. We gaan naar binnen, onze honden lekker spelen en de andere kant uit maar op een gegeven moment kom je elkaar toch tegen. Nu kan mijn reu en de hond van mijn vriend met elke hond maar mijn teefje is bang.

Ik roep haar bij me en lijn haar aan en meteen begint er een vrouw te schreeuwen dat ik ze beter los kan laten. Dus ik zeg netjes 'nee, ze is bang en kan daardoor uitvallen'. Meteen vliegen haar honden (iets groot zwart en iets gigantisch mastiff achtig) op mijn teefje af en duiken er met twee bovenop. Ze zit te shaken, oren achteruit, staart tussen te poten, likken, oogwit... en uiteindelijk snauwt ze een keer. DIe vrouw helemaal in de paniek want haar mastiff zou gaan aanvallen en ik moet met 'zo een hond' niet hier komen want het is altijd hetzelfde gezeik.

Nou echt eh, ik ben verder gelopen en heb niks meer gezegd terwijl zij haar hond probeerde mee te sleuren. Mijn hond valt niet meteen uit, alleen als honden er bovenop duiken en geen afstand nemen. Er liep ook nog een border mee en die heeft gesnuffeld, gekeken en heeft haar daarna gewoon genegeerd. Als jouw hond niet luistert, heb je niks te zoeken in een losloopgebied. Of als je per se wilt dat je een privebos hebt moet je er maar eentje huren.

Ik roep mijn hond bij en lijn haar netjes aan en waarschuw dat ze bang is en kan uitvallen. Niet teveel moeite om ff je honden bij me weg te roepen en met de twee andere honden die wel wat kunnen handelen te laten snuffelen? Waarom vinden mensen het normaal dat hun bakbeesten maar op elke hond af mogen vliegen?

Novastar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 18:55

Wat vind je dan van “oppernieuw”? Ik kende vroeger iemand die dit gebruikte, mijn haar gaat er nog van rechtstaan ;(

Veel sterkte, MoniqueJ :(:)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 19:00

Novastar schreef:
Wat vind je dan van “oppernieuw”? Ik kende vroeger iemand die dit gebruikte, mijn haar gaat er nog van rechtstaan ;(

Veel sterkte, MoniqueJ :(:)

NEEEEE waarom ;(

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 19:11

Schuur_ schreef:
Vandaag zwaar tegen mijn principes naar zo een omheind losloopbos geweest omdat de hond van mijn vriend hier is en die kan niet los zonder weg te rennen.
Komen we daar aan, staat er al een hele club binnen en te treuzelen bij de poort. Wij wachten netjes want ik ga niet zo een poortje door als er 4 honden achter staan te blaffen dus uiteindelijk krijgen die mensen hun honden mee en lopen ze door. We gaan naar binnen, onze honden lekker spelen en de andere kant uit maar op een gegeven moment kom je elkaar toch tegen. Nu kan mijn reu en de hond van mijn vriend met elke hond maar mijn teefje is bang.

Ik roep haar bij me en lijn haar aan en meteen begint er een vrouw te schreeuwen dat ik ze beter los kan laten. Dus ik zeg netjes 'nee, ze is bang en kan daardoor uitvallen'. Meteen vliegen haar honden (iets groot zwart en iets gigantisch mastiff achtig) op mijn teefje af en duiken er met twee bovenop. Ze zit te shaken, oren achteruit, staart tussen te poten, likken, oogwit... en uiteindelijk snauwt ze een keer. DIe vrouw helemaal in de paniek want haar mastiff zou gaan aanvallen en ik moet met 'zo een hond' niet hier komen want het is altijd hetzelfde gezeik.

Nou echt eh, ik ben verder gelopen en heb niks meer gezegd terwijl zij haar hond probeerde mee te sleuren. Mijn hond valt niet meteen uit, alleen als honden er bovenop duiken en geen afstand nemen. Er liep ook nog een border mee en die heeft gesnuffeld, gekeken en heeft haar daarna gewoon genegeerd. Als jouw hond niet luistert, heb je niks te zoeken in een losloopgebied. Of als je per se wilt dat je een privebos hebt moet je er maar eentje huren.

Ik roep mijn hond bij en lijn haar netjes aan en waarschuw dat ze bang is en kan uitvallen. Niet teveel moeite om ff je honden bij me weg te roepen en met de twee andere honden die wel wat kunnen handelen te laten snuffelen? Waarom vinden mensen het normaal dat hun bakbeesten maar op elke hond af mogen vliegen?

Oh wat ergerlijk, dit soort situaties is dus precies waarom ik hondenspeeltuinen en losloopgebieden mijd als de pest. Zoveel mensen die hondengedrag en hun eigen hond niet snappen, en hem niet onder controle hebben.

Mijn hond is regelmatig ondergeschoffeld nadat ik haar bij me had geroepen en aangelijnd. "Ja maar jouw hond liep ook los hè!!" Klopt ja, ze loopt los omdat ze goed luistert en dan lekker haar ding kan doen, niet om jouw rotjoekel te vermaken.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 19:14

Precies ik kom er ook nooit normaal maar het leek ons leuk dat het hondje van mijn vriend ook wat verder kon rennen en snuffelen zonder dat ze er vandoor kon. Zeker die opmerking dat het altijd hetzelfde gezeik is... misschien ligt het dan aan jou en niet aan al die andere mensen :Y)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 19:24

Vragenlijst invullen voor revalidatie traject. Stond er een vraag in de trant van: welke factoren hebben een rol gespeeld in het ontwikkelen van je ziekte? (Niet zo, meer persoonlijk. Bv copd omdat je 30 jaar hebt gerookt).
Yo wtf. Ehm, pech hebben? Genen? Weet ik veel. Wtf voor vraag is dit?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 19:27

Nyaleti schreef:
Vragenlijst invullen voor revalidatie traject. Stond er een vraag in de trant van: welke factoren hebben een rol gespeeld in het ontwikkelen van je ziekte? (Niet zo, meer persoonlijk. Bv copd omdat je 30 jaar hebt gerookt).

Nou, een vrij logische als je bijvoorbeeld inderdaad al 30 jaar rookt en COPD hebt, of al 10 jaar dagelijks een krat bier drinkt, en leverproblemen hebt. Toch?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 19:39

Nyaleti schreef:

Gewoon letterlijk pech hebben opschrijven. Is vergelijkbaar op werk met een MIC melding (melding incident cliënt), altijd de vraag: Wat had je kunnen doen om dit te voorkomen?
Soms zijn ze gewoon boos door externe factoren, dus niks. Als de werkdruk hoog is door bv veel zieken, kan je medicatie vergeten te geven door de omstandigheden, enzovoorts.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 19:46

_San87_ schreef:
Nyaleti schreef:

Nou, een vrij logische als je bijvoorbeeld inderdaad al 30 jaar rookt en COPD hebt, of al 10 jaar dagelijks een krat bier drinkt, en leverproblemen hebt. Toch?

Slecht voorbeeld maar was even het enige duidelijke :')
De revalidatie focust zich op fysieke problemen. Na een ongeluk, fikse blessure of bv reuma en artrose.
Moest 3 redenen opschrijven.
Pech?
Genen?
Dikke vette pech?
(Niet door die auto geschept worden waardoor m'n been kapot is? < niet mijn voorbeeld maar zou ook passen voor sommige)
Idk. Vind het een ongepaste vraag. In iedergeval in mijn situatie en waar de revalidatie zich op focust.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 19:50

Mensen die sushi eten in de trein. Niet echt een fijne lucht. :r

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 19:58

Net bijna de verkeerde rat medicatie gegeven. :=

Ze lijken echt zo erg op elkaar. :=

Had haar zo uit de kooi geplukt omdat ik dacht dat het die andere was. Terwijl deze nog wel eens wil bijten. _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 20:14

Telpeva schreef:

Ik hoorde het zelfs vanochtend op de radio in een nieuwsbericht. Toen dacht ik ook van: dat klopt toch niet? Maar blijkbaar kan het tegenwoordig wel.

Ik heb me geërgerd aan de file vanmiddag. Heb er anderhalf uur over gedaan om thuis te komen. Normaal zonder file is het 20 minuten.