Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:28

Ik erger me stuk wat mensen voor tweedehands boeken durven te vragen. :') Ik was op zoek naar een nieuw stapeltje chicklits maar ze durven zelfs voor een boek wat ik hier regelmatig in de kringloop voor een euro zie liggen nog een tientje te vragen. :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:45

Ik heb een blaar op de bovenkant van m’n kleine teen :(

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-22 14:29

_San87_ schreef:
xPabloBokt schreef:
Wij hebben een paar jaar geleden energie afgenomen van hun. Kregen halverwege het contract ineens gas uit Kazachstan :') en de stroom kwam uit Nederland maar werd wel CO2 gecompenseerd via China of iets dergelijks.

Nooit meer Vandebron voor ons.

Wut :').

Ja, dat dachten wij ook. Gelijk zodra we verhuisden overgestapt naar Vattenfall. Daar nog steeds heel tevreden over. Krijgen zelfs extra terug op teruglevering van zonne-energie. Terwijl de meeste maatschappijen die vergoeding momenteel terugschroeven.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 14:53

Ik heb weer te gulzig gegeten. Nu heb ik de hik en dat doet A. Pijn en B. Vaak heb ik dan na 3 dagen ademhaling pas weer onder controle... dus weet nu al dat ik 3 dagen af en aan de hik zal hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 15:07

xPabloBokt schreef:
_San87_ schreef:

Wut :').

Ja, dat dachten wij ook. Gelijk zodra we verhuisden overgestapt naar Vattenfall. Daar nog steeds heel tevreden over. Krijgen zelfs extra terug op teruglevering van zonne-energie. Terwijl de meeste maatschappijen die vergoeding momenteel terugschroeven.

Netjes!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 15:08

Turkse bruiloft in de straat, wat een herrie maken ze daarvoor met dat geschreeuw en getoeter. Dikke Aso's zijn het. We wonen in een hele rustige kindvriendelijke wijk en ze trekken met zn allen in die dikke bakken zo hard mogelijk op in de straat alsof ze in Fast and Furious zitten. Super gevaarlijk. Het is nu gewoon al bijna een uur bezig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 15:09

Kana schreef:
Turkse bruiloft in de straat, wat een herrie maken ze daarvoor met dat geschreeuw en getoeter. Dikke Aso's zijn het. We wonen in een hele rustige kindvriendelijke wijk en ze trekken met zn allen in die dikke bakken zo hard mogelijk op in de straat alsof ze in Fast and Furious zitten. Super gevaarlijk. Het is nu gewoon al bijna een uur bezig.

Daar kun je de politie voor bellen.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 16:53

Dochter zit lekker te spelen aan tafel. (Hamertje tik) Ineens is het stil. Ik kijk naar links. Zit dochter met de hamer onder haar kin naar boven te kijken. Ik roep dochter, geen reactie, dus ik loop naar haar toe. Heeft ze gewoon weer een koortsstuip. Duurde vrij lang voor ze eruit was maar de koorts was niet heel hoog (38.4C°) Ik snap er echt helemaal niks meer van, ook helemaal geen tekenen van ziek zijn oid. Ik ga morgen in ieder geval even bellen met de huisarts, ze gaan nog maar even verder onderzoeken doen hier in Nederland.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 17:24

Ik baal best wel, want ik zou vandaag gaan paardrijden in de duinen maar vanwege de treinen staking moest ik vandaag weer naar huis (van vakantie). Dus qua tijd enzo lukte dat niet meer. Maar had er de hele week naar uit gekeken :(

Misschien ga ik bij mij thuis in de buurt nog een buitenrit boeken maar da's dan niet in de duinen/het strand. Of een keer op de waddeneilanden. Ach ja

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 18:03

wyoming schreef:
Dochter zit lekker te spelen aan tafel. (Hamertje tik) Ineens is het stil. Ik kijk naar links. Zit dochter met de hamer onder haar kin naar boven te kijken. Ik roep dochter, geen reactie, dus ik loop naar haar toe. Heeft ze gewoon weer een koortsstuip. Duurde vrij lang voor ze eruit was maar de koorts was niet heel hoog (38.4C°) Ik snap er echt helemaal niks meer van, ook helemaal geen tekenen van ziek zijn oid. Ik ga morgen in ieder geval even bellen met de huisarts, ze gaan nog maar even verder onderzoeken doen hier in Nederland.

Is het wel een koortsstuip en niet een vorm van epilepsie?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 18:14

Ik heb het koud :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 18:20

kimberly1995 schreef:
wyoming schreef:

Doet mij ook denken aan epilepsie. Dochtertje van een collega van mij klinkt wel erg op dit verhaal....

Het klinkt ook wel echt als epilepsie. Wyoming ik zou zeker het eens aankaarten bij de huisarts! Just to be sure

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 18:37

kimberly1995 schreef:
wyoming schreef:

Zolang er koorts bij zit is het nog een koortsstuip. Ze heeft al 2 EEG’s gehad en daar is geen epileptische activiteit te zien. Haar broer heeft epilepsie dus ze wordt al extra in de gaten gehouden. De (3de lijn) neuroloog van zoon ziet er nog geen probleem in omdat ze nog koortsstuipen mag hebben. (Ze is net 4 jaar)

Maar zoon heeft een genafwijking dus we willen haar nu daar ook op laten testen, al zegt dat niks over de toekomst.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 18:41

wyoming schreef:
kimberly1995 schreef:

Zolang er koorts bij zit is het nog een koortsstuip. Ze heeft al 2 EEG’s gehad en daar is geen epileptische activiteit te zien. Haar broer heeft epilepsie dus ze wordt al extra in de gaten gehouden. De (3de lijn) neuroloog van zoon ziet er nog geen probleem in omdat ze nog koortsstuipen mag hebben. (Ze is net 4 jaar)

Maar zoon heeft een genafwijking dus we willen haar nu daar ook op laten testen, al zegt dat niks over de toekomst.

Wordt 38,4 als koorts gezien ja? Ik heb altijd geleerd dat dat pas vanaf 38,5 is... Wel echt ontzettend vervelend voor jullie als gezin zeg!

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 18:49

kimberly1995 schreef:
Wordt 38,4 als koorts gezien ja? Ik heb altijd geleerd dat dat pas vanaf 38,5 is... Wel echt ontzettend vervelend voor jullie als gezin zeg!

Vanaf 38,0 is het officieel al koorts, dochter haar temp ligt rond de 36,5 normaal dus 38,4 is voor haar ook wel echt koorts. (Al kan ze ook “makkelijk” de 40,0 aantikken)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 18:53

Mijn huisarts pakt 37,5 op als verhoging dus dan zal 38 al wel zeker koorts zijn.

Helaas is epilepsie tijdens een EEG vaak niet te zien , tenzij er op dat moment een aanval voordoet. Dat is juist het vervelende eraan vindt ik. Al veel cliënten gehad waarbij echt wel het vermoeden was dat er epilepsie in het spel was , maar de EEG gaf niks aan. Dus ook geen medicatie.

Ik zou de 'aanvallen' eens gaan filmen als het maar blijft voordoen.

Maar bij hoge koorts kan het bewustzijn ook gekke dingen gaan doen

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 19:30

Zebrastreep schreef:
Mijn huisarts pakt 37,5 op als verhoging dus dan zal 38 al wel zeker koorts zijn.

Helaas is epilepsie tijdens een EEG vaak niet te zien , tenzij er op dat moment een aanval voordoet. Dat is juist het vervelende eraan vindt ik. Al veel cliënten gehad waarbij echt wel het vermoeden was dat er epilepsie in het spel was , maar de EEG gaf niks aan. Dus ook geen medicatie.

Ik zou de 'aanvallen' eens gaan filmen als het maar blijft voordoen.

Maar bij hoge koorts kan het bewustzijn ook gekke dingen gaan doen

Ik film de aanvallen al,(iig stukken ervan) dat doe ik al sinds ik dat van de neuroloog van zoon te horen kreeg.

Zoon zijn eerste eeg, toen was hij 1,5 jaar was er geen epilepsie te zien, met 5 jaar wel. Zoon heeft ook een 24 uurs eeg gehad waar zeer duidelijk de epileptische activiteiten te zien waren en dus ook dat zijn medicatie werkte waardoor het geen epileptische aanval werd. (Alleen het “topje van de ijsberg” geeft een aanval maar daaronder kan er ook van alles in dat hoofd gebeuren)

Maar goed ik ga het zeker met de ha overleggen, een dna test vragen en misschien dat ze ook nog andere ideeën heeft.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 19:31

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 19:41

fleurtjeuh schreef:
Nooit aan kinderen beginnen, nooit last van kinderfeestjes +:)+

Boeien Ruud.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 19:50

Maar was het feestje wel leuk voor jouw kinderen? Wel jammer van de ouders :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 20:10

Mijn vader heeft onbedoeld zijn verzorgschema in de war gemaakt.Even kijken hoe we het oplossen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 20:28

MyWishMax schreef:
Maar was het feestje wel leuk voor jouw kinderen? Wel jammer van de ouders :')

Ja, was echt fantastisch! Ze hebben genoten en het irritante gezin mag niet meer komen :=

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 20:33

Heb je even?
Mijn collega heeft een fout gemaakt met het eten doorgeven aan de keuken. Dus verkeerd eten en geen patat maar aardappelen, kreeg ik de schuld op een of andere manier ???
Ik heb netjes excuses aangeboden bij gasten en zo snel mogelijk het juiste eten gezorgd voor hen (ze toonden wel begrip gelukkig). Terwijl dat niet mijn zorg was.
Collega die eten op nam, nooit excuses aangeboden bij hen.
Uiteindelijk komt een van hen naar mij toe om af te rekenen, terwijl mijn collega moet doen. Zegt de gast "ja het duurt me te lang etc" ze was heel boos/geïrriteerd wat ik natuurlijk snap. Ik heb natuurlijk weer alles moeten opvangen terwijl mijn collega dat alles had moeten doen, en het ergste geeneens een bedankje gekregen voor mijn hulp 8)7

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 20:41

xPabloBokt schreef:
_San87_ schreef:
Die achterlijke Vandebron reclame :'). Lekker weilanden volplempen met zonnepanelen, zo'n goed idee!

Wij hebben een paar jaar geleden energie afgenomen van hun. Kregen halverwege het contract ineens gas uit Kazachstan :') en de stroom kwam uit Nederland maar werd wel CO2 gecompenseerd via China of iets dergelijks.

Nooit meer Vandebron voor ons.

Offtopic maar hoe zijn jullie daar achter gekomen? nu ben ik ook nieuwsgierig naar waar mijn gas en stroom vandaan komt :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 21:30

Voor het eerst in 8 jaar gaan hockeyen en dan nageroepen worden omdat je in een kort rokje fietst. Het was 33 graden. Dus ik heb nu weer geld uit gegeven aan een hockeybroek omdat bepaalde mannen zich niet kunnen gedragen. <3