Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:15

Oohhh die wil ik blijven volgen haha!! Ben benieuwd!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:27

Had ik in de buurt gewoond had ik graag even geholpen ~~}>

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:31

Urbanus schreef:
Ingestuurd:

Mijn biecht is dat ik vermoedens heb dat een gezinslid vreemd gaat en nu de hele dag stalk. Maar tot nu toe ligt er geen bewijs en is het via via. Meerdere mensen inclusief mijzelf hebben het rechtstreeks gevraagd maar er wordt ontkend. Nu weet ik dat hij een hotel heeft geboekt tegen Luxemburg aan voor twee personen. Hij zegt alleen te zijn. Nu ben ik haar overal aan het stalken in de hoop dat ze mijn nepaccount accepteert en er toevallig op haar verhaal staat dat ze daar is. (Ze heeft veel berichten op insta dus gok dat ze ook redelijk veel plaatst). Tot nu toe heeft ze niet geaccepteerd. Ik ben in staat om naar het hotel te rijden om een foto van ze te maken samen. Maar het is veel te ver :') Dus ben de hele dag aan het bedenken hoe ik het hotel kan bellen en kan ontfutselen dat hij met een vrouw is. Heb het boekingsnummer maar wil niet dat ze er achter komen dat ik hun stalk. Ook al aan gedacht hun werk (zijn collegas ) te bellen en te vragen of ik doorverbonden kan worden met haar. Als ze dan zeggen dat ze met vakantie is dan weet ik genoeg. Maar ik durf het niet met mijn nummer :') Of woont hier iemand in België bijna bij Luxemburg die op onderzoek wil uitgaan? :') :')

Je kunt de receptie van het hotel vragen om je door te verbinden met de kamer, omdat je geen contact of iets kunt leggen (verzin een leuke smoes). De meeste concierges zullen dit gewoon doen, zeker als je specifiek vraag om mevrouw X (dus ik zou haar vooral met voor- en achternaam noemen). Mochten ze niet aanwezig zijn op de kamer, kun je vragen of de concierge een bericht wil achterlaten dat ze je terug moet bellen (dan moet je wel een nummer bij de hand hebben dat niet naar jouzelf te herleiden is). :D

Dat naar haar werk bellen dat kun je toch ook doen zonder je nummerherkenning aan te zetten? Dan kunnen ze niet achterhalen dat jij het bent.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:38

Nummer op anoniem zetten.

Probleem opgelost.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:44

Op zich vind ik hem wel sappig maar wat wil je hier verder mee gaan doen dan? Hoe close ben je met dit familielid en zijn eigenlijke vrouw/vriendin? Weet zij dat hij (waarschijnlijk) vreemdgaat? Of ben je voor haar bewijs aan het verzamelen?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:46

Maar, een ‘gezinslid’? Dan neem ik aan dat het niet je partner is, ook door de toon van je bericht. Is het dan je zoon of je broer of oom oid? Want dan zou ik me afvragen waar je je mee bemoeid en zeker geen collega’s van gaan stalken met nepaccounts. :=

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 09:58

Suliko schreef:
Maar, een ‘gezinslid’? Dan neem ik aan dat het niet je partner is, ook door de toon van je bericht. Is het dan je zoon of je broer of oom oid? Want dan zou ik me afvragen waar je je mee bemoeid en zeker geen collega’s van gaan stalken met nepaccounts. :=

vader?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 10:01

Ik snap de verleiding om via socials het verhaal te achterhalen zeker wel :j :+

Maar ben ken je die vreemdgaande persoon goed genoeg om te weten dat het geen open relatie is oid? Mensen richten hun levens vaak gek in, dus zonder die man en zijn vrouw/vriendin heel goed te kennen zou ik me er niet in mengen denk ik.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-23 12:25

Ingestuurd:

Update :')

Is mijn broer. Hij ligt al in scheiding maar iedereen laat mijn schoonzusje vallen omdat ze bij haar de fout leggen van hun huwelijk. Ik snap dat mensen zeggen waar bemoei je je mee maar ik wil de waarheid ipv iemand waarmee ik een goede band heb en je elke week recht tegenover aan tafel zit en niet weet of hij in een leugen leeft

Anoniem bellen durf ik niet zo goed aangezien het bedrijf geen normaal bedrijf is maar redelijk beveiligd.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:28

Totaaaaal niet mee bemoeien dan zeg. Hij ligt zelfs al in scheiding... Ik denk dat je het groter maakt dan het is, met termen als 'ik wil de waarheid' en 'hij leeft een leugen'. Laat hem lekker zelf uitzoeken hoe hij zijn seksleven invult, dat staat compleet los van jullie verhouding als broer en zus.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:33

Hoe immoreel ik het misschien zelf vind en jij blijkbaar ook (ik bedoel met 'jij' de anonieme biechter) dat hij niet wacht tot de scheiding rond is, als hij al in scheiding ligt dan zou ik me er zeker buiten houden. Je kunt partij kiezen voor je schoonzus als je dat wil, maar ik zou er dan echt niet in gaan graven. Misschien weet ze er zelfs al vanaf.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 12:51

Ik zou het niet eens zo immoreel vinden als hun relatie al uit is en de scheiding nog op papier rond moet. Misschien weet ze er ook vanaf.

Ik zou me er niet actief mee bemoeien en niet gaan bellen oid. Openbare bronnen onderzoek daarentegen... :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 13:14

Misschien niet sjiek van hem maar anderzijds; ze zijn dus al uit elkaar, alleen nog niet helemaal formeel? Ik zou mij er niet mee bemoeien. Een scheiding is er niet voor niets he, wellicht dat ze al jaren sh*t hebben en moet alleen het formele stukje nu nog worden afgerond. Moet iemand dan stil staan of mag die ook zijn leven weer verder oppakken? Wellicht niet sjiek, en je kan het tegen hem zeggen, laten doorschemeren wat je er van vind als het wel zo is... maar verder zou ik het lekker laten. Zo zonde van je tijd... Dat is wat ik zou doen in zo'n situatie.

Maarrrrr, mijn biecht is wel dat ik het ergens wel smeuïg vind om te lezen en ergens ook wel weer vermakelijk vindt als er iemand achteraan zou gaan :P

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 13:24

Als ik de broer was in dit verhaal had ik gehoopt dat je me ernaar zou vragen. Ik zou er erg van schrikken als bijvoorbeeld mijn eigen broer achter mijn rug om bevestiging van zijn verdenkingen zou zoeken. Jullie zijn familie… en als je het vraagt kan hij altijd nog zeggen dat het je niks aangaat. En dat is ook wel een beetje zo.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 13:39

Tancreda4 schreef:
Misschien niet sjiek van hem maar anderzijds; ze zijn dus al uit elkaar, alleen nog niet helemaal formeel? Ik zou mij er niet mee bemoeien. Een scheiding is er niet voor niets he, wellicht dat ze al jaren sh*t hebben en moet alleen het formele stukje nu nog worden afgerond. Moet iemand dan stil staan of mag die ook zijn leven weer verder oppakken? Wellicht niet sjiek, en je kan het tegen hem zeggen, laten doorschemeren wat je er van vind als het wel zo is... maar verder zou ik het lekker laten. Zo zonde van je tijd... Dat is wat ik zou doen in zo'n situatie.

Maarrrrr, mijn biecht is wel dat ik het ergens wel smeuïg vind om te lezen en ergens ook wel weer vermakelijk vindt als er iemand achteraan zou gaan :P

Idd ze zijn al uit elkaar alleen op papier niet.
Laat hem zijn leven weer opbouwen.
Ja misschien had hij beter kunnen wachten, maar vind dit niet echt vreemd vreemd gaan.

En als je het dan toch wilt weten, ben eerlijk en vraag het hem recht in zijn gezicht :j

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 13:47

en bedenk je daarmee, dat je schoonzus zeer waarschijnlijk toch uit beeld verdwijnt (that's life namelijk)....en dat je je broer nog lang moet zien over het algemeen, daar wil je geen ruzie mee over dingen die eigenlijk niet jouw zaak zijn.
Je kunt hem hooguit laten weten wat jouw normen en waarden zijn, en wat jij van (eventuele) vreemdgangers vindt, maar verder is het niet aan jou.
Zeker niet nu ze in scheiding liggen. Je weet niet wat er aan vooraf gegaan is allemaal.....

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 13:56

Ik snap je redenatie om de onderste steen boven te krijgen wel. Ik wil je wel behoeden voor de ellende die ervan kan komen, je broer zal het vast niet waarderen als hij erachter komt dat je zo aan het wroeten bent.
Ik zou het dan ook laten, afwachten of hem zelf op de man af vragen hoe het zit met de geruchten die je hoort.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 14:01

Ik zie veel dubbele dingen die je uit het bericht kan halen. TS en anderen hebben dus in zijn gezicht gevraagd of hij is vreemd gegaan. Daar is dus ontkennend op gereageerd, dat staat letterlijk in het eerste bericht. Echter, wat ik nu niet kan opmaken, maar waar ik dan zelf invulling aan geef is dat de biechter (denk ik, dus wellicht verheldering als dat mogelijk is, niet verplicht) dus denkt dat het huwelijk kapot is gegaan DOOR het vreemdgaan en deze biechter dus graag wil weten of hij daadwerkelijk buiten de pot pist en vreemd is gegaan al voordat de scheiding er lag en ze gewoon de waarheid wil voor haar schoonzusje die dus nu de schuld krijgt van een kapot huwelijk terwijl hij al langere tijd buiten de pot pist. Mocht dat laatste zo zijn snap ik de biechter helemaal, mocht hij nu pas een nieuwe scharrel hebben terwijl de scheiding al loopt zeg ik: niet mee bemoeien. Maar daar is dus nog wat duidelijkheid voor nodig.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 14:13

en is die duidelijkheid aan de biechter? Met mogelijke familieruzie tot gevolg?
Je hoeft schoonzusje niet af te vallen, maar om nou zo ver te gaan dat je iemand gaat stalken en volgen wegens een vermoeden. Ik zou het ook niet tof vinden als mijn broertje dat zou doen.....maar gezien de scheiding al bezig is, gaat je schoonzusje toch uit je leven zeer waarschijnlijk. Je broer blijft wel in je leven. scheve gezichten kunnen echt een complete familie uit elkaar drijven.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 14:22

En hoezo zou je als familie op de hoogte moeten zijn van wat je broer allemaal uitspookt? Je vraagt iets, iemand ontkent het, en daar is het mee gedaan. Als je broer iets niet wilt delen met je, is dat zijn goed recht.
Rot dat zijn ex-partner zwart wordt gemaakt, maar er zijn altijd twee kanten aan een verhaal en waar de waarheid ligt weet niemand. Helaas worden er altijd kanten en posities gekozen, maar het helpt niet om dan ook nog van alles in te vullen, voorbarige conclusies te trekken en je ermee te bemoeien. De relatie is over, beide gaan hun eigen weg, punt. Als familie heb je daar werkelijk niets te zoeken.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 14:42

Tenzij er kinderen in het spel zijn, is het best mogelijk dat je ex-schoonzusje uit beeld verdwijnt. Je broer is en blijft familie. De relatie zou ik sowieso als over beschouwen, dus wat dat betreft mag hij in principe doen wat hij zelf wil. Mogelijk spelen er dingen die je niet weet en waarvan ze blijkbaar vinden dat het je niet aangaat. Als hij binnenkort met een nieuwe vriendin op de proppen komt dan kan je eventueel voor jezelf nog een conclusie trekken, maar het is en blijft je broer.

Ik moet wel bekennen dat ik waarschijnlijk zelf ook de onderste steen boven zou willen hebben omdat ik te bemoeizuchtig ben, maar er is een groot risico dat het je echt niet in dank afgenomen wordt en dat dit je jarenlang gedoe of ruzie oplevert.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 15:36

Zelfs met kinderen verdwijnt schoonzus uit beeld. Je bent familie tot je het niet meer bent.
Ik zou het ook laten. Ze gaan al uit elkaar en er is dus geen sprake van een gelukkig schijnhuwelijk waar de onwetende partner bedrogen wordt.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 19:20

Nu ben in toch flink benieuwd of het gezinslid nu al in het hotel is geweest :Y)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 09:34

Anoniem:
Sinds een tijdje spreek ik weer een oude bekende van mij, iemand waar ik een behoorlijke tijd echt smoorverliefd op ben geweest. Korte tijd gedate/officieel geweest maar het werd hem niet.
Het is fout wat we aan het doen zijn, maar ondertussen voelt het zo goed en vertrouwd! Gewoon zoals het was tijdens het daten.
Er komen nu ook weer oude gevoelens boven bij ons beide. Maar dat is het gevaarlijke hieraan want dat gaat gewoon niet, het is echt niet goed. Maar stoppen willen we ook niet.

Fml.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 09:53

fleurtjeuh schreef:
Anoniem:
Sinds een tijdje spreek ik weer een oude bekende van mij, iemand waar ik een behoorlijke tijd echt smoorverliefd op ben geweest. Korte tijd gedate/officieel geweest maar het werd hem niet.
Het is fout wat we aan het doen zijn, maar ondertussen voelt het zo goed en vertrouwd! Gewoon zoals het was tijdens het daten.
Er komen nu ook weer oude gevoelens boven bij ons beide. Maar dat is het gevaarlijke hieraan want dat gaat gewoon niet, het is echt niet goed. Maar stoppen willen we ook niet.

Fml.

Daar ga je een x aan kapot.
Zelf ook eens gehad toen ik vrijgezel was. (En dan ben je ook nog vrijgezel)

Als het m niet wordt, kan je beter de stekker er uit trekken en zeggen, gezellige tijd, maar beter van niet.