Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 16:03

Zebrastreep schreef:
@hc

Kijk dan jij lekker op een berg zit is al een hele andere situatie wat ik heb.

Ik werk in de zorg voornaamste reden is dat ik zo veilig mogelijk kan werken. Ik wil mijn cliënten graag beschermen en doe daar ook zoveel mogelijk voor. Al is het mijn werk ik geef wel om mijn cliënten.

Een cliënt waar ik kom is ook zeer dankbaar dat ik twee keer in de week een zelftest doe en mij laat vaccineren . Het geeft diegene rust en een veilig gevoel dus als ik daarbij kan helpen waarom ook niet?

Ik zal ook strontzenuwachtig zijn voor een vaccinatie die al 100 jaar bestaat bij wijze van. Sociale uitsluiting heb ik geen last van vroeger eenzaam genoeg geweest ik kan heel goed op mijzelf zijn.

En nee ik neem de gok niet als ik wel long covid krijg en niet meer kan werken of zwaar beperkt wordt dan valt er bij mij te spreken over sociale uitsluiting. Dan is het leven voor mij wel klaar. Nee hoor dan maar een prikje waar ik maar een paar uur even niet lekker van ben.

Blijf je de komende twee weken nog even thuis?

Mijn punt is dat jouw situatie/perceptie niet representatief is voor de overóvergrote meerderheid. De overgrote meerderheid mág de voor hun situatie passende keuze niet maken. Dat is imo niet evenwichtig.

De hamvraag is in hoeverre de overgrote meerderheid gedwongen moet worden te leven aangepast bij de uitzonderingen.
Míjn mening is dat ná de piek van maart/april 2020 niet de hele maatschappij maar de risicogroepen beperkt hadden moeten worden.
Dat is imo nú WEER van toepassing. Gezien de voorzichtge voet op de rem, het meer laten gaan van besmettingen, is er nu een beter beleid.

Het spannend is imo niet meer óf we groepsimmuniteit krijgen maar in hoeverre er nu nog verplichte vaccinaties e.d. ingevoerd zullen worden.
Míjns inziens kunnen we naar het model zoals voordien met griep: In het najaar voor wie dat wil ook al kán je aan griep overlijden, er ´long griep´ aan over houden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 16:08

bigone schreef:
Zal een van de buren even feliciteren dat zij en haar dochter genezen zijn zonder vaccinatie!
Maar nu wel weduwe en jonge meid geen pa meer. Zijn antivax houding heeft zeer verkeerd uitgepakt.

Jij ook gefeliciteerd; je hebt een uitzondering die de regel bevestigt weer even kunnen noemen Y)(^)

Omicron gedraagt zich niet zieker makend als griep. Ook daar gaan mensen dood aan. Wat gaan we dáármee doen post covid?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 16:10

bigone schreef:
Huertecilla schreef:
@Bigone; een kennis (m/v) is fel anti-vax, is dus niet gevaccineerd, heeft twee keer covid opgelopen, incl. Delta en NÉRGENS last van gehad.
Dit is meer representatief dan wat jij elke keer als wat zoú kunnen gebeuren opgooit.

Mijn punt is dat de berichtgeving niet evenwichtig is. Dat hierdoor een ongefundeerd onevenwichtige angst gecreéérd is. Imo is dit contra productief. Het verlengt de duur van ons probleem, zadelt ons met vaccinatiepaspoort en verplichtingen op.

Maar ja, zonder enig effect doorlopen van een besmetting is geen nieuws en iemand daarmee feliciteren lees je ook niet veel. Dát is namelijk normaal, de norm.

Zal een van de buren even feliciteren dat zij en haar dochter genezen zijn zonder vaccinatie!
Maar nu wel weduwe en jonge meid geen pa meer. Zijn antivax houding heeft zeer verkeerd uitgepakt.

Iedereen die niet gevaccineerd is moet dat zelf weten. Gelukkig komen de meesten met de schrik vrij. Maar als 71% hier in Frankrijk niet gevaccineerd is op de IC, terwijl we spreken over een relatief kleine groep (10 % 12 ++ is ongevaccineerd), moge duidelijk zijn dat vaccineren werkt.

Al die voorbeelden zijn mooi en prachtig maar is een voorbeeld. De statistics zijn voor mij betrouwbaarder.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 16:13

Sommigen halen alleen de statistiek erbij wanneer het in hun eigen voordeel spreekt, de persoonlijke vrijheid die weer teruggeëist word.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 16:14

De ziekenhuisopnames zijn weer afgenomen. Goed nieuws

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 16:21

Ik ben zo benieuwd wat de opening van de scholen gaat doen vanaf maandag. De kinderen kunnen er niks aan doen en ze vragen er niet om, maar het kan niet anders dat besmettingscijfers echt explosief gaan stijgen.

Ik hoop dat de ziekenhuis opnames niet noemenswaardig gaan stijgen. Dan wordt het misschien nog wel een dubbel positief iets, al die besmettingen.
Om ons heen best wat besmettingen en die mensen hebben echt hele milde klachten. Milde klachten waarmee je je voorheen absoluut niet ziek had gemeld/mogen melden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 16:52

pien_2010 schreef:
, moge duidelijk zijn dat vaccineren werkt.
.

Dat trek ik niet in twijfel zoals je weet.

Statistiek geeft ook aan dat covid en helemaal de omicron variant wieng tot geen problemen geeft bij ook de meerderheid van ongevaccineerden.

Dat is ook overtuigend toch?!

Inmiddels duurt de Djokovic klucht voort.
Hij is simpelweg een té hoog profiel om zonder met in torenhoog beton gegoten onderbouwing een ongevaccineerd vrije doorgang te geven.
Het líjkt er nu op dat hij een ontsnapping zou kúnnen krijgen via geldig herstel.
Aan de politiek gevoelige zijde ligt dat hij geen rolmodel tegen vaccineren mág worden.

Lijkt als twee druppels water op het wel/geen terroristische aanslagen op de Dakar rally. De Saudis roepen ongeluk en zeggen dat de twee incidenten nog in onderzoek zijn.
Frankrijk vindt beter stoppen tot het helder is. De Saudis zeggen doorgaan tot het helder is.
Dat onderzoek kan nog wel even duren. Tot na de laatste etappe.

Bij covid is inmiddels, na maart/april 2020 de druk op de gezondheidszorg de inzet niet meer; wel/niet verplicht gevaccineerde toekomst wel.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:03

purny schreef:
De ziekenhuisopnames zijn weer afgenomen. Goed nieuws

Hopelijk blijft dat zo en gaannwe geen grote stijgingen meer zien. Het is nu toch wel spannend.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:04

Sizzle schreef:
Dagahra schreef:

„Personen mit einer Boosterimpfung und Personen, deren Grundimmunisierung oder Genesung maximal drei Monate her ist, sind von der zusätzlichen Testpflicht bei 2G-Plus ausgenommen.“

https://www.baden-wuerttemberg.de/de/se ... 2g-plus-1/

Dankje :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:09

Vayo schreef:
Om ons heen best wat besmettingen en die mensen hebben echt hele milde klachten. Milde klachten waarmee je je voorheen absoluut niet ziek had gemeld/mogen melden.

Dat telt allemaal niet Vayo.
Er is bij covid een fundamentele omslag in het uitgangspunt.
Voor covid wat het de uitzondering die de regel bevestigde. Nu bepáált de uitzondering de regel. -O-

De statistiek waar Pien naar verwijst is een perfect voorbeeld; zoals het uitkomt voor de vaccinatie-agenda.
Er wordt wel gewezen naar een hoger % ongevaccineerden in de ziekenhuizen, niet naar de %s die niet/nauwelijks ergens last van hebben en al helemaal niet naar het % opgenomen met ook andere risicofactoren.
Ook hier op Bokt is dat frappant: ´shamen´van niet-vaccineren is _/-\o_ en positief denken of naar BMI wijzen wordt ook gelijk ´geshamed´.

Het beleid nu is dat de natuurlijke weerstand ons uit deze ellende haalt maar tegelijkertijd moet vaccinatie wel de held blijven want anders kan het vaccinatiebewijs/-verplichten niet verkocht worden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:11

Citaat:
„Personen mit .... oder Genesung maximal drei Monate her ist, sind von der zusätzlichen Testpflicht bei 2G-Plus ausgenommen.“

Schandálig dat genezing slechts drie maanden geldig is -:(-
Er wordt verdorie nu daarop ingezet om ons uit de situatie te halen.
Daarná echter wel weer verplicht enten ja.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:13

hoe zou het nu gaan in de landen die verleden jaar in het nieuws waren doordat men bv geen zuurstof kon krijgen of bij de overledenen het lichaam niet kon laten cremeren /begraven zoals in Zuid Amerika, Afrika etc.

Daar hoor je eigenlijk helemaal niets meer van de laatste tijd.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:07

Huertecilla schreef:
Zebrastreep schreef:
@hc

Kijk dan jij lekker op een berg zit is al een hele andere situatie wat ik heb.

Ik werk in de zorg voornaamste reden is dat ik zo veilig mogelijk kan werken. Ik wil mijn cliënten graag beschermen en doe daar ook zoveel mogelijk voor. Al is het mijn werk ik geef wel om mijn cliënten.

Een cliënt waar ik kom is ook zeer dankbaar dat ik twee keer in de week een zelftest doe en mij laat vaccineren . Het geeft diegene rust en een veilig gevoel dus als ik daarbij kan helpen waarom ook niet?

Ik zal ook strontzenuwachtig zijn voor een vaccinatie die al 100 jaar bestaat bij wijze van. Sociale uitsluiting heb ik geen last van vroeger eenzaam genoeg geweest ik kan heel goed op mijzelf zijn.

En nee ik neem de gok niet als ik wel long covid krijg en niet meer kan werken of zwaar beperkt wordt dan valt er bij mij te spreken over sociale uitsluiting. Dan is het leven voor mij wel klaar. Nee hoor dan maar een prikje waar ik maar een paar uur even niet lekker van ben.

Blijf je de komende twee weken nog even thuis?

Mijn punt is dat jouw situatie/perceptie niet representatief is voor de overóvergrote meerderheid. De overgrote meerderheid mág de voor hun situatie passende keuze niet maken. Dat is imo niet evenwichtig.

De hamvraag is in hoeverre de overgrote meerderheid gedwongen moet worden te leven aangepast bij de uitzonderingen.
Míjn mening is dat ná de piek van maart/april 2020 niet de hele maatschappij maar de risicogroepen beperkt hadden moeten worden.
Dat is imo nú WEER van toepassing. Gezien de voorzichtge voet op de rem, het meer laten gaan van besmettingen, is er nu een beter beleid.

Het spannend is imo niet meer óf we groepsimmuniteit krijgen maar in hoeverre er nu nog verplichte vaccinaties e.d. ingevoerd zullen worden.
Míjns inziens kunnen we naar het model zoals voordien met griep: In het najaar voor wie dat wil ook al kán je aan griep overlijden, er ´long griep´ aan over houden.

Ach zit nu al weken thuis die 2 weken kunnen er ook nog wel bij :j ik ben gewoon voorzichtig en wat zal jou dat ook uitmaken? Mij interesseert het ook niet met wie jij allemaal uithangt maar dat wordt ook regelmatig gedeeld. Scroll ik meestal ook gewoon door zou je met mijn berichten ook maar proberen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:27

EllyC schreef:
hoe zou het nu gaan in de landen die verleden jaar in het nieuws waren doordat men bv geen zuurstof kon krijgen of bij de overledenen het lichaam niet kon laten cremeren /begraven zoals in Zuid Amerika, Afrika etc.

Daar hoor je eigenlijk helemaal niets meer van de laatste tijd.

Nee inderdaad daar hoor of lees je nog weinig tot niks van.
In deze link kan je elk land zien wat betreft infecties, doden, vaccinaties,...
https://covid19.healthdata.org/global

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:07

ik volg die cijfers ook op een andere site, maar dat soort landen zijn volgens mij niet echt bezig met het bijhouden van cijfers.

Een familie lid zit in Uganda voor zijn werk (hij zelf daar vreselijke besmetting opgelopen, gelukkig in goed particulier ziekenhuis terecht gekomen). Als ik aan hem vraag hoe het daar nu gaat dan zegt ie er niet veel over maar geeft aan dat de mensen daar gewoon dood gaan, dat wordt echt niet goed bijgehouden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:17

EllyC schreef:
ik volg die cijfers ook op een andere site, maar dat soort landen zijn volgens mij niet echt bezig met het bijhouden van cijfers.

Een familie lid zit in Uganda voor zijn werk (hij zelf daar vreselijke besmetting opgelopen, gelukkig in goed particulier ziekenhuis terecht gekomen). Als ik aan hem vraag hoe het daar nu gaat dan zegt ie er niet veel over maar geeft aan dat de mensen daar gewoon dood gaan, dat wordt echt niet goed bijgehouden.

Klopt. In Tanzania hebben ze bv geen covid-gevallen. Als je gewoon blijft ontkennen, is het er ook niet. Alleen de mensen met geld komen in een ziekenhuis waar ze je weer op kunnen lappen. De rest gaat gewoon dood.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:33

Ik denk ook dat er in dergelijke landen niet op grote schaal getest wordt, dus dat er ook geen goed zicht is op hoeveel mensen besmet zijn.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:48

Nee klopt, van sommige landen zal het geen weergave van de werkelijkheid zijn.
Van andere dan weer wel, of toch zo ongeveer :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:23

Vayo schreef:
Ik ben zo benieuwd wat de opening van de scholen gaat doen vanaf maandag. De kinderen kunnen er niks aan doen en ze vragen er niet om, maar het kan niet anders dat besmettingscijfers echt explosief gaan stijgen.

Als de eerdere cijfers kloppen dat twee derde van de jonge kinderen besmet is geweest, zou het nog best mee kunnen vallen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:26

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:27

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:31

veerledec schreef:
Vayo schreef:

Als de eerdere cijfers kloppen dat twee derde van de jonge kinderen besmet is geweest, zou het nog best mee kunnen vallen.

Ik ben er erg nerveus voor (werk op het VO). Word er ook verdrietig van dat nu alweer meerdere mensen mij komende weken niet willen zien.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:41

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:41

veerledec schreef:
Vayo schreef:

Dan zouden er veel kinderen ongemerkt een besmetting doorgemaakt moeten hebben. Hier zijn er best wat kinderen geweest die corona hebben gehad, maar als ik naar de klassen, vriendengroep en sportgroepen van mijn kinderen kijk hebben in al die groepen nog net niet één derde een besmetting doorgemaakt waarvan het bekend is dan.

Maar het zou goed kunnen dat er een hoop besmettingen zijn geweest die niet opgemerkt zijn. De klachten die de kinderen hier in het dorp hadden waren veelal ook extreem mild.

Dat maakt de beslissing ook wat lastig vind ik of ik nu mijn 11 jarige ga laten vaccineren. Eigenlijk vind ik het niet nodig, omdat de risico’s voor kinderen echt heel erg laag zijn en ze is verder helemaal gezond en valt niet in een risicogroep.

Er is ook nog niet bekend of deze leeftijdsgroep meegenomen gaat worden binnen de regels van het moeten tonen van een QR-code.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:44

Popstra schreef:
Suzanne F. schreef:

?
Ik snap hem niet.

Hij doet de test met water uit de kraan. Test positief

Blijkbaar zijn die dingen heel gevoelig voor temperatuur las ik laatst ergens. Vandaar dat mensen positief worden getest die eigenlijk negatief zijn met de zelftesten. Als je die dingen in de schuur hebt liggen kan dat van invloed zijn. Dus gewoon op kamertemperatuur houden.