Zebrastreep schreef:@hc
Kijk dan jij lekker op een berg zit is al een hele andere situatie wat ik heb.
Ik werk in de zorg voornaamste reden is dat ik zo veilig mogelijk kan werken. Ik wil mijn cliënten graag beschermen en doe daar ook zoveel mogelijk voor. Al is het mijn werk ik geef wel om mijn cliënten.
Een cliënt waar ik kom is ook zeer dankbaar dat ik twee keer in de week een zelftest doe en mij laat vaccineren . Het geeft diegene rust en een veilig gevoel dus als ik daarbij kan helpen waarom ook niet?
Ik zal ook strontzenuwachtig zijn voor een vaccinatie die al 100 jaar bestaat bij wijze van. Sociale uitsluiting heb ik geen last van vroeger eenzaam genoeg geweest ik kan heel goed op mijzelf zijn.
En nee ik neem de gok niet als ik wel long covid krijg en niet meer kan werken of zwaar beperkt wordt dan valt er bij mij te spreken over sociale uitsluiting. Dan is het leven voor mij wel klaar. Nee hoor dan maar een prikje waar ik maar een paar uur even niet lekker van ben.
Blijf je de komende twee weken nog even thuis?
Mijn punt is dat jouw situatie/perceptie niet representatief is voor de overóvergrote meerderheid. De overgrote meerderheid mág de voor hun situatie passende keuze niet maken. Dat is imo niet evenwichtig.
De hamvraag is in hoeverre de overgrote meerderheid gedwongen moet worden te leven aangepast bij de uitzonderingen.
Míjn mening is dat ná de piek van maart/april 2020 niet de hele maatschappij maar de risicogroepen beperkt hadden moeten worden.
Dat is imo nú WEER van toepassing. Gezien de voorzichtge voet op de rem, het meer laten gaan van besmettingen, is er nu een beter beleid.
Het spannend is imo niet meer óf we groepsimmuniteit krijgen maar in hoeverre er nu nog verplichte vaccinaties e.d. ingevoerd zullen worden.
Míjns inziens kunnen we naar het model zoals voordien met griep: In het najaar voor wie dat wil ook al kán je aan griep overlijden, er ´long griep´ aan over houden.