Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 13:33

karuna schreef:
Snuif ik ben woest viruswaanzinnige die bewust hoogbejaarden kust en omhelst op een qr code evenement waar hij ongevaccineerd en ongetest (testen is onzin) zonder code zichzelf heeft kunnen binnen praten. Onder het mom ik ga niet zitten.

Ik ben echt woest, mijn vader belde de dirigent van zijn koor (allemaal 80+ mensen dirigent is jonger) bij afscheid van twee hoogbejaarde leden (91 en 89) doelbewust veel vrouwen heeft lopen kussen ook dus de 91 en 89 jarige dames. En nu is de man ziek met "griep". Duimen draaien dat deze gestoorde idioot niet veel mensen heeft aangestoken.

Zo iemand zou je toch willen aangeven wegens poging tot ...

Overigens mijn vader is nu deelnemer bij het radboud ivm griepprik en covid prik combineren. Hij is toe aan zijn boosterprik. Ze krijgen om de zoveel tijd twee injecties met of niks of zowel griepprik als pfizer. En iedere dag daarna bijwerkingen bijhouden. Zijn eerste prikken gaven geen enkele bijwerking. Enige dat ze weten is aan het eind van het traject heeft hij beiden gehad in een keer.

Ik kan er inkomen dat je het niet eens bent met de gang van zaken op het betreffende festival. Echter vind ik niet dat je de verantwoordelijkheid bij die ene persoon kan leggen: mensen nemen nog altijd zelf de beslissing of ze met anderen knuffelen/ kussen.

Mizora

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 13:38

Op het moment dat je er vanuit zou mogen gaan dat iedereen daar getest of gevaccineerd is en thuis blijft met klachten, is het wel degelijk een ander verhaal. Nee, de verantwoordelijkheid ligt niet voor 100% bij de bewust liegende persoon, maar wel voor 80-90% en juist bij een dergelijk evenement neem ik dat zo'n persoon extra kwalijk.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 13:41

Mizora schreef:
Op het moment dat je er vanuit zou mogen gaan dat iedereen daar getest of gevaccineerd is en thuis blijft met klachten, is het wel degelijk een ander verhaal. Nee, de verantwoordelijkheid ligt niet voor 100% bij de bewust liegende persoon, maar wel voor 80-90% en juist bij een dergelijk evenement neem ik dat zo'n persoon extra kwalijk.

Gevaccineerd is niet 100% veilig hè?
Als jij bang bent voor besmetting moet je dus niet kussen/knuffelen

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 13:42

Wel véél veiliger dan niet gevaccineerd, niet hersteld én niet getest

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 13:44

Exitium schreef:
Wel véél veiliger dan niet gevaccineerd, niet hersteld én niet getest

Dan nog geen vrijbrief waardoor dus niet getest en geen klachten doodslag betekend

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 14:10

Daarin verschillen we dan van mening.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 14:17

Tweede Kamerleden van FvD provoceren door iedere keer bij een begroeting in de TK of bij een talkshow bewust hun hand uit te steken. Terwijl het advies is, dit nog niet te doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 15:07

Mizora schreef:
Daarin verschillen we dan van mening.

Dan hou jij je met de andere ... euh.... risicomijders verre van iedereen en kan de rest normaal doen.

Míj is nu een jaar lang verteld dat ik gevaccineerd goed beschermd ben en minder risico op IC/overlijden loop dan aan griep.
Ik ben braaf gevaccineerd, er is geen risico meer op overbelasting van de zorg dus rot op met de beperkingen.

Ik wil liever een natuurlijke besmetting oplopen nu ik nog goed door vaccinatie beschermd ben dan een derde en verdere enting.
Nu echter zijn er zó weinig besmetten dat zelfs als je er actief naar zoekt niemand iemand kent!!!
Ondertussen loopt de meerderheid met een angstpsychose; naar believen door de overheid in te drukken angstknop.
Helaas ´werkt´ zó domocratie (bb) -O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 15:09

Electra63 schreef:
hun hand uit te steken. Terwijl het advies is, dit nog niet te doen.

Ach ja.

Door dezelfde slimmerds die de 8)7 elleboog bedacht hebben.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 15:31

Het was geen festival maar een afscheidsfeestje van de paar hoogbejaarde koorleden. Met familie er van. Juist een qr code locatie gekozen gezien de extreem hoge leeftijden. En gevraagd de 1.5 m te respecteren.

Als je als dirigent van dat koor eerst verzwijgt niet geent te zijn terwijl daar om gevraagd is en de man er over heeft gelogen. De oude dames heeft overvallen met zijn gezoen en ze te beleefd waren te weigeren. En nu hij ziek is 4 dagen later komt de aap uit de mouw.

Dirigent is onmiddellijk ontslagen ook. En de vraag van het koor bestuur was of ze aangifte konden doen. Zo bewust de boel lopen bekloten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 15:33

karuna schreef:
Het was geen festival maar een afscheidsfeestje van de paar hoogbejaarde koorleden. Met familie er van. Juist een qr code locatie gekozen gezien de extreem hoge leeftijden. En gevraagd de 1.5 m te respecteren.

Als je als dirigent van dat koor eerst verzwijgt niet geent te zijn terwijl daar om gevraagd is en de man er over heeft gelogen. De oude dames heeft overvallen met zijn gezoen en ze beleefd waren te weigeren. En nu hij ziek zijn is 4 dagen later komt de aap uit de mouw.

Dirigent is onmiddellijk ontslagen ook. En de vraag van het koor bestuur was of ze aangifte konden doen. Zo bewust de boel lopen bekloten

Maar heeft hij nu Corona of niet?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 15:34

Hij vindt testen onzin weigert dat dus onbekend.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 15:35

karuna schreef:
Hij vindt testen onzin weigert dat dus onbekend.

Kan ook best zijn dat hij zichzelf heeft besmet bij de bejaarde dames ipv andersom.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:14

Suzanne F. schreef:
Kan ook best zijn dat hij zichzelf heeft besmet bij de bejaarde dames ipv andersom.

Inderdaad.

Maar dat gevaccineerden én bemettelijk kunnen zijn én beschermd zijn tegen de ernstigste gevolgen is geen argument: Tegen emotie (in dit geval angst) is geen logica noch gezond verstand opgewassen.

Ondertussen werkt mijn ene vriendin nu niet meer in de gezondheidszorg maar een positieverd is nog niet zo eenvoudig te vinden. Níemand hier kent 1 van die naar zeggen 35 per 100.000....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:44

Maar aangifte doen? Kom op zeg....
Er is geen strafbaar feit gepleegd toch, de politie ziet je aankomen...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:54

Dat is wel eens zo geweest toch, iemand die anderen bewust besmette met een potentieel dodelijke ziekte? Ik weet alleen niet meer wat en wanneer dat was …

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:55

Cer schreef:
Dat is wel eens zo geweest toch, iemand die anderen bewust besmette met een potentieel dodelijke ziekte? Ik weet alleen niet meer wat en wanneer dat was …

Volgens mij was dat in Vietnam toch? Daar heb ik ooit eens iets van gelezen

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 17:03

Cer schreef:

Iets met HIV-injecties in Groningen was dat, maar dat ging wel wat verder dan dit.
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 10-10-21 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 17:03

In Spanje was er ook een situatie, maar dat was iemand die al besmet was en bewust in diverse plekken mensen aangehoest had en daarmee iets van 20 mensen geinfecteerd had. Dat was pre-vaccin.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 17:43

Dat was een man die wist dat hij HIV besmet was en bewust onbeschermde seks had.
Dat is wel een iets ander geval.

Je hebt nu kans dat die man ziek is geworden door besmetting bij de bejaarde dames. Je weet het niet hè? Niet zo panieken hoor.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 17:55

Er is überhaupt niet bekend of het Corona is. Waar hebben we het over?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 17:57

Suzanne F. schreef:
Niet zo panieken hoor.

Dat is sinds april jaar 0 tegen dove oren in context van Covid.

Nu net weer aids met toen een mortaliteit van 100% vergeleken met covid van nu met vaccinatie mortaliteit van nihil....
Dat is als schieten met Colt45 en een elastiekje; hoppa aangeven _O-

@996981 over hysterisch geneuzel; typisch covid.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 18:51

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 18:56

Spugen en hoesten door iemand met Corona is bedreiging of mishandeling, lees ik net.. dan zal dit ook geen poging tot doodslag kunnen worden..

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 19:02

Cer schreef:
Spugen en hoesten door iemand met Corona is bedreiging of mishandeling, lees ik net.. dan zal dit ook geen poging tot doodslag kunnen worden..

Natuurlijk niet. De beste man wist immers niet dat hij Corona had (wat nog steeds niet zeker is, dus nogmaals; waar gaat het over?). Hij heeft dus niet bewust anderen besmet. (Is er überhaupt iets bekent over besmettingen? N.a.v. Dit voorval?)