Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Wat hebben we toch een raar beleid.
De versoepelingen zijn er alleen maar om klagend Nederland tegemoet te komen, nergens anders voor.
Ik heb medelijden met de zorgmedewerkers maar ook met de patiënten die nu moeten wachten op zorg.
Alleen maar voor het pleziertje van de gezonde mensen...
DuoPenotti schreef:Wat hebben we toch een raar beleid.
De versoepelingen zijn er alleen maar om klagend Nederland tegemoet te komen, nergens anders voor.
Ik heb medelijden met de zorgmedewerkers maar ook met de patiënten die nu moeten wachten op zorg.
Alleen maar voor het pleziertje van de gezonde mensen...
Echwel schreef:Je bent er zelf toch bij als je wel op een terras zit, je hoeft niet in de buurman zijn nek te gaan zitten
Alles op gepaste afstand moet volgens mij zeker kunnen
Denk ook dat het aantal besmette nu door al die weekendjes park zijn waar men in en op elkaar zat...
Sclimpre schreef:Echwel schreef:Je bent er zelf toch bij als je wel op een terras zit, je hoeft niet in de buurman zijn nek te gaan zitten
Alles op gepaste afstand moet volgens mij zeker kunnen
Denk ook dat het aantal besmette nu door al die weekendjes park zijn waar men in en op elkaar zat...
Ik denk dat het grootste risico het personeel is. Die komen per dag met heel veel mensen in contact, afstand houden is er niet altijd bij, en dan kan een besmetting gemakkelijk overgedragen worden, ook op collega's.
Parken lijken me dan weer minder risico, daar heb je alles meer zelf in de hand, je hoeft geen contact te hebben met anderen en als er iemand te dichtbij komt ga je gewoon wat verder zitten of staan.
Citaat:Maar het weer verbetert, het vaccineren (volgens Berden de enige weg uit de crisis) gaat door en de scholen gaan even dicht in verband met de vakantie. Zijn er betere cijfers in het vooruitzicht? ,,Het is zo moeilijk te zeggen nu", reageert Berden die zich maar niet waagt aan voorspellingen. Ik dacht dat we vorige week het dak hadden bereikt, maar de patiënten blijven maar komen.” Met de meivakantie in aantocht is wel al intern de vraag uitgegaan of personeel zou willen door- of overwerken. De geplande concerten in 013 in Tilburg, de Pul in Uden, in de Effenaar in Eindhoven, Gebouw -T in Bergen op Zoom en in de Mezz in Breda zijn daarom ook moeilijk te rijmen. ,,Gelukkig gaan het 538 feest en dat dagje Efteling niet door”, aldus Berden die liever álles nog even had uitgesteld.
MarlindeRooz schreef:Sclimpre schreef:Ik denk dat het grootste risico het personeel is. Die komen per dag met heel veel mensen in contact, afstand houden is er niet altijd bij, en dan kan een besmetting gemakkelijk overgedragen worden, ook op collega's.
Parken lijken me dan weer minder risico, daar heb je alles meer zelf in de hand, je hoeft geen contact te hebben met anderen en als er iemand te dichtbij komt ga je gewoon wat verder zitten of staan.
Dan ben jij nog niet in een park geweest. Gewoon groepen van 20+. Meerdere gezinnen bij elkaar etc.
Kan je beter op het terras zitten met de tafels op afstand. Loop als horeca personeelslid zijnde voor mijn gevoel dan echt niet meer risico. In de buitenlucht word je sowieso niet snel besmet, zeker als je rekening houdt met de afstand.
Citaat:"We kijken allemaal uit naar de heropening. De stappen zijn uitgezet. In mei kan er buiten meer, in juni binnen en na verloop van tijd in grotere aantallen. Zo maken we het leven vrijer en aangenamer, maar volledig in balans met veiligheid. De situatie in ons land is beter dan elders, we zullen moeten rekenen op het gezond verstand van iedereen om dat zo te houden."
MarlindeRooz schreef:Ik denk niet dat de cijfers gaan stijgen door deze versoepeling. Ik mag vrijdag naar de uni en ik heb er ZO VEEL zin in.
Maar die zalen zijn groot en daar wordt gewoon afstand gehouden. Volwassenen kunnen dat in tegenstelling tot middelbare en basisschool leerlingen wel gewoon.
MarlindeRooz schreef:Ik ken eigenlijk alleen maar mensen die via hun werk (in de zorg) of via scholen besmet zijn. Of via feestjes thuis. Niet mensen die het via het terras of een kledingwinkel hebben.
Alles dicht laten is gewoon geen optie. Mensen en ondernemers trekken dat niet meer.
MarlindeRooz schreef:Ik ken eigenlijk alleen maar mensen die via hun werk (in de zorg) of via scholen besmet zijn. Of via feestjes thuis. Niet mensen die het via het terras of een kledingwinkel hebben.
Alles dicht laten is gewoon geen optie. Mensen en ondernemers trekken dat niet meer.
elnienjo schreef:Eleeke schreef:Mijn dochter is lerares. Halve klas hoest en snottert en keelpijn. Maar ouders willen niet testen en halen hun kind gewoon niet op als erom gevraagd wordt
Vandaag 1 kind wel getest omdat moeder Corona heeft, kind heeft corona, maar is er nou net eentje zonder symptomen.
Van de GGD hoeft er niemand in quarantaine want ... kind heeft geen symptomen.
Nou ja we nemen het maar weer gewoon aan en doen braaf wat de GGD adviseert, maar we zijn benieuwd. Hopelijk valt het echt mee en het zijn het gewoon alleen maar verkouden kinderen. Wat dat kan natuurlijk ook
Zou die kinderen gewoon weigeren in 't schoolgebouw. Ze gaan maar naar huis of blijven op het schoolplein wachten tot hun ouders ze ophalen. Bizar dat hoestende leerlingen naar binnen mogen. Geen wonder dat die besmettingen zo op blijven lopen ondanks het betere weer.