Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:07

Maurice de Hond geeft aan dat de regering zeker nog een dag of vier moet wachten met de maatregelen induiken ze die nemen.
Het rivm heeft blijkbaar het doorgeven van de positieve testen niet op orde, 3300 positieve tests van de afgelopen dagen dateren al van voor 6 oktober. Daar kun je inderdaad geen beleid op maken . De laatste twee dagen zijn ze dus wel veel sneller in het meetellen van alle testen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:08

Ik ben niet gekomen omdat het qua vrij en oppas vinden (mij) niet lukte, mijn moeder en tante (leraar) zouden komen in Mei echter werd alles gecancelled en toen verzet, nu zouden ze herfstvakantie komen maar oma die dus slecht ligt, zou ze zichzelf niet kunnen vergeven als ze gaat als ze hier is. Jammer genoeg deden ze dus erg moeilijk en willen ze alleen levensbedreigende patienten opnemen (Dit is wat mij verteld is) de emoties liggen dus wat hoog op het moment eerlijk gezegt

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:08

Maar ze is nu opgenomen en krijgt hopelijk de zorg die nodig is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:10

bigone schreef:
Maurice de Hond geeft aan dat de regering zeker nog een dag of vier moet wachten met de maatregelen induiken ze die nemen.

Want dan kunnen er nog enkele duizenden besmettingen bijkomen?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:12

Karmachansy meis wat een gek..t
Ik wens je en je familie heel veel sterkte
En hoop echt dat je kunt komen :knuffel:

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:18

Shadow0 schreef:
bigone schreef:

Want dan kunnen er nog enkele duizenden besmettingen bijkomen?

Die komen toch wel , effect van de vorige maatregelen kunnen toch niet goed geïnterpreteerd worden wanneer de ingave niet klopt, wanneer ze de laatste twee dagen wel up to date waren kan het zo zijn dat er al een dalende lijn inzit . Die 3300 uit de eerste week van oktober is dus later erbij opgeteld. Dat had op de dag zelf moeten gebeuren.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:19

KarmaChansy schreef:
Ik ben niet gekomen omdat het qua vrij en oppas vinden (mij) niet lukte, mijn moeder en tante (leraar) zouden komen in Mei echter werd alles gecancelled en toen verzet, nu zouden ze herfstvakantie komen maar oma die dus slecht ligt, zou ze zichzelf niet kunnen vergeven als ze gaat als ze hier is. Jammer genoeg deden ze dus erg moeilijk en willen ze alleen levensbedreigende patienten opnemen (Dit is wat mij verteld is) de emoties liggen dus wat hoog op het moment eerlijk gezegt

Je hebt een man, dan kan hij toch oppassen? Zou niet aarzelen en gewoon komen als dit wellicht de laatste gelegenheid is je oma te kunnen zien.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:23

bigone schreef:
Die komen toch wel ,

Iedere dag dat je eerder ingrijpt is het voorkomen van een heleboel besmettingen.

Citaat:
effect van de vorige maatregelen kunnen toch niet goed geïnterpreteerd worden wanneer de ingave niet klopt,

Klopt, maar dat is ongeveer zo onbelangrijk als je snelheidsmeter willen ijken terwijl je zonder remmen een berg afgaat.

Citaat:
wanneer ze de laatste twee dagen wel up to date waren kan het zo zijn dat er al een dalende lijn inzit

Dat maakt toch niet echt uit? Voor dat soort nuances hebben we de tijd niet meer. De zorg houdt het opnieuw al bijna niet meer. Eerst remmen en dan kijken is echt vele malen zinniger en redt meer levens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:23

Het is toch verschrikkelijk dat het niet gewoon lukt om die test uitslagen goed te rapporteren? Zo ingewikkeld is excel toch niet? Ik verbaas me hier al weken over..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:25

Dat zou al in juni op orde zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:27

Als goed rapporteren al niet lukt, dan ga je dus op drijfzand beslissingen nemen en dingen roepen. Als een commercieel bedrijf dit met zijn financiën zou doen zijn ze binnen no time failliet. Onbegrijpelijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:31

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:38

Maar dat maakt dus niet zoveel uit op dit moment. We hebben die 4 dagen de tijd gewoon helemaal niet. De zorg heeft het niet. Die kunnen de toename, zelfs in de gunstigste prognoses, niet aan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:39

Zoveel opnames zijn er toch nog niet? Ja het neemt toe. Maar het is nog absoluut niet te vergelijken met het voorjaar.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:45

Er is nu minder rek (personeel is zelf ziek, en ook nog niet allemaal hersteld van de eerste keer), er liggen meer mensen op verpleegafdelingen en minder op de IC, en het is vooral ook de snelheid van opnames die zorgen baart. Als er nu niemand meer bijkomt en we dat zouden weten dan zou iedereen opgelucht adem kunnen halen, maar dat is niet zo. Er komen nog heel veel mensen bij. We hebben niet de ruimte om dat nog 4 dagen lang verder uit de hand te laten lopen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:46

SusanH schreef:
Zoveel opnames zijn er toch nog niet? Ja het neemt toe. Maar het is nog absoluut niet te vergelijken met het voorjaar.

Er liggen er veel meer op de verpleegafdelingen en ik hoop ook dat het op de ic niet weer zo word want dat was spartelen om boven water te blijven. Wanneer je als ic verpleegkundige vier patiënten moet helpen en bewaken terwijl de max eigenlijk twee is om je werk goed te doen dan red je dat een paar weken maar niet nog een keer. En je kunt niet de zorg geven die je moet geven.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:46

Ik ben heel blij dat wij niet de gene zijn die de beslissingen hoeven te nemen voor het hele land. Dat kunnen wij als ‘gewone’ burgers gewoon niet overzien. Alleen voor jezelf kan je een weloverwogen besluit nemen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:50

Ik denk dat ze het anders in moeten gaan richten. Maurice heeft daar ook een goed advies voor. 1 centrale plek voor corona patiënten. Zorgmedewerkers halen van plekken waar minder patiënten zijn, kan ook uit het buitenland. Geen idee of dat laatste haalbaar is. Maar 1 corona ziekenhuis voor niet IC patiënten lijkt mij geen heel slecht plan. Het gaat er iig om dat er meer in oplossingen gedacht wordt als in onmogelijkheden. We zitten nog het hele winterseizoen zeker vast aan een periode waarin het virus volop op kan leven. We kunnen moeilijk de hele winter met hele strenge maatregelen gaan leven. Het wordt tijd dat het belang van ventilatie eindelijk ingezien en breed gedeeld wordt. Ook door OMT en de regering.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:51

En vooral dat de plekken met slechte ventilatie ook aangepakt worden...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:56

lenaa_tje schreef:
Ik ben heel blij dat wij niet de gene zijn die de beslissingen hoeven te nemen voor het hele land. Dat kunnen wij als ‘gewone’ burgers gewoon niet overzien.

Politici zijn geen bijzondere supermensen hoor? Het idee van een democratie is juist dat we daar als gewone burgers wel inzicht in kunnen hebben en ook kunnen beoordelen of men goed handelt.

Citaat:
Alleen voor jezelf kan je een weloverwogen besluit nemen.

In de huidige omstandigheden helaas wel ja, want als het bestuur dat we hebben niet wil kiezen voor ons gezamelijk belang hou je alleen je eigen keuzes over... maar zo hoeft het niet te gaan. De landen die kiezen voor een meer gezamelijke aanpak hebben minder zieken en meer mogelijkheden. Dat kunnen wij ook - maar dan moeten we het dus wel samen doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:57

Las net op teletekst dat bij verschillende ziekenhuizen in noord Holland de reguliere zorg met 40% wordt vermindert. Dat klinkt ook wel echt als veel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:05

Afbeelding
Dit hing vandaag in de lift waar ik woon.

En kreeg vandaag door dat de vriendin van mijn broertje positief getest is. := Broertje zijn uitslag was negatief.

Toen kwam het wel heel dichtbij. -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:11

Vader van FB vriend van mij is overleden aan corona...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:12

Heel veel sterkte purny.

@marcella, pas op jezelf.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:17

Purny sterkte. :(:)

Ja doe ik zeker met mijn hyper gevoeligheid voor luchtweg infectie. :j Blij dat ik voorlopig nog niet naar de winkels hoef/moet. *\o/*

Zo lekker bakje verse tijm/munt thee maken (mee van de moestuin). En cake in de maak van mijn eigen verse eieren. :9