
Mij maakt het niet uit hoe je knippert overigens, als je maar knippert want ik kan niet ruiken waar je heen gaat zonder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Daar is veel over te doen. Ik doe het ook Exitium zoals jij. Zoals ik het geleerd heb. Als ik de rotonde opga geef ik links of rechts aan. Rechts betekent dat ik de eerste afslag pak. Links dan ga ik de 2 de of 3 de eraf.
Ik rijd bij 3 kwart op de binnenste baan met knipperlicht naar links en als ik naar rechts moet gaat mijn knipper naar rechts en wissel ik van baan en sla af. Uiteraard goed kijken naast en over de schouder.
Er is een tijd geweest dat dit als helemaal fout werd aangemerkt en toen is er officieel (een of twee jaar geleden) een bericht over gekomen dat het nog steeds de veiligste manier is.
Het zit er bij mij zo in, ik kan niet anders. Ik rijd graag rotondes want vind het handig en snel gaan meestal. Je moet goed uitkijken want niet iedereen vind een rotonde gemakkelijk om te rijden.
Unwritten schreef:Ik heb dus geleerd alleen knipperen bij verlaten rotonde.
miereneter schreef:Niet nodig en ook niet toegestaan. Ik leerde gisteren op de radio: mistlicht voeren is in Nederland nooit verplicht, ook niet bij mist. Op verkeerde manier mistlicht voeren is wél verboden en staan boetes op. (Moet bekennen dat ik dacht dat het wel verplicht was.)
Ik ben zelf Belg, maar heb ernstige twijfels over de veiligheid en grondigheid van het rijbewijssysteem. Na je theorie-examen mag je zelf (of met bijvoorbeeld je ouders) gaan 'oefenen' op de weg. Je fouten worden dus niet gecorrigeerd of je neemt de fouten van je ouders over. Je ziet dat echt terug op de weg.
miereneter schreef:Niet nodig en ook niet toegestaan. Ik leerde gisteren op de radio: mistlicht voeren is in Nederland nooit verplicht, ook niet bij mist. Op verkeerde manier mistlicht voeren is wél verboden en staan boetes op. (Moet bekennen dat ik dacht dat het wel verplicht was.)
Ik ben zelf Belg, maar heb ernstige twijfels over de veiligheid en grondigheid van het rijbewijssysteem. Na je theorie-examen mag je zelf (of met bijvoorbeeld je ouders) gaan 'oefenen' op de weg. Je fouten worden dus niet gecorrigeerd of je neemt de fouten van je ouders over. Je ziet dat echt terug op de weg.
miereneter schreef:Niet nodig en ook niet toegestaan. Ik leerde gisteren op de radio: mistlicht voeren is in Nederland nooit verplicht, ook niet bij mist. Op verkeerde manier mistlicht voeren is wél verboden en staan boetes op. (Moet bekennen dat ik dacht dat het wel verplicht was.)
Ik ben zelf Belg, maar heb ernstige twijfels over de veiligheid en grondigheid van het rijbewijssysteem. Na je theorie-examen mag je zelf (of met bijvoorbeeld je ouders) gaan 'oefenen' op de weg. Je fouten worden dus niet gecorrigeerd of je neemt de fouten van je ouders over. Je ziet dat echt terug op de weg.