[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:01

Wat onze hond betreft kweken we een elftal
Dat dwaze ding is gek op kinderen :+

(Ze mag af en toe met het overbuurjongetje kleffen, want nakweek doen we niet aan :+ )

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:22

Ohw, vanmorgen moest ik naar de tandarts voor een behandeling. Lag daar met m'n muil vol watten, slurpslangen en gereedschap, gaat de tandarts samen met haar assistent mij vertellen over een collega wie gisteravond bevallen is. Hoe moeilijk de zwangerschap was, wat er allemaal mis ging en megazwaar kind woog bij bevalling. Oke de pijn etc voor de behandeling had ik rekening gehouden dit te moeten incasseren, maar dan ook nog zo'n verhaal erbij moeten aanhoren zonder dat ik iets ervan kon zeggen omdat ik gesmoord was maakte het toch wel maximaal een martelgang...

Waarom denken mensen toch dat het produceren van koters de standaard is waar iedereen ook geinteresseerd in is?
Laatst bijgewerkt door Syberdepiep op 16-02-21 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:25

Ik denk dat Boxie ons regelmatig in stilte vervloekt heeft, maar die was zo lief, die vond alles best. :') Mijn ouders waren heel streng op dingen als in ogen prikken, trekken aan oren, lastigvallen in de bench of haar achterna blijven lopen als ze wegliep (m'n zusje was 1 toen ze kwam, ik 4), maar ze werd wel onderworpen aan ontelbaar veel verkleedpartijtjes, deed regelmatig dienst als onze surrogaat Shetlandpony en we kwamen laatst een filmpje tegen waarbij m'n zusje met haar aan het ganzenborden is. _O- Je ziet die hond kijken van: red me, maar ze bleef gewoon liggen, de goedzak. <3

BopjeBo: Getraumatiseerd voor het leven. :(:)

Luxorvalkje

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:37

Ik kwam net langs een draadje waarin gepleit wordt voor het vergoeden van ivf bij draagmoederschap door de zorgverzekering (kosten 30k+ per kind).

Ik gun iedereen die zich er goed op voorbereid heeft een kind. Ook homo’s die door heel veel hoepeltjes moeten springen om überhaupt in aanmerking te komen hiervoor. (Ik ken zelf een stel en die zijn al een aantal jaar bezig met een traject). Maar waarom moet dat uit de zorgverzekering komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:45

Luxorvalkje schreef:
Ik kwam net langs een draadje waarin gepleit wordt voor het vergoeden van ivf bij draagmoederschap door de zorgverzekering (kosten 30k+ per kind).

Ik gun iedereen die zich er goed op voorbereid heeft een kind. Ook homo’s die door heel veel hoepeltjes moeten springen om überhaupt in aanmerking te komen hiervoor. (Ik ken zelf een stel en die zijn al een aantal jaar bezig met een traject). Maar waarom moet dat uit de zorgverzekering komen?

Precies en waarom moeten wij anticonceptie wel zelf bepalen, vele malen goedkoper..

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:16

Prima in de zorgverzekering.

Maar dan inderdaad ook de pil, vrouwencondoom, mannencondoom, spiraal, mannenpil, pessarium etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:20

Hobbies hebben niks te zoeken in de zorgverzekering wat mij betreft. Anticonceptie wel.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:22

Anticonceptie is ook een vorm van hobby :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:25

Qimm schreef:

Maar de uitkomst van die hobby kost de samenleving meer dan anticonceptie. :))

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:32

Dat zeg ik ook niet :P ik haakte in op het hobby argument

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:36

I know, het was ook niet heel serieus bedoeld. ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:43

Ik begrijp ook absoluut de keuze niet om AC niet voor elke vrouw in t basispakket te stoppen. Denk oprecht dat dat vele malen goedkoper is dan alles rondom zwangerschap/kraamzorg etc dat nu wel vergoed wordt.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:59

Mars schreef:
Ik begrijp ook absoluut de keuze niet om AC niet voor elke vrouw in t basispakket te stoppen. Denk oprecht dat dat vele malen goedkoper is dan alles rondom zwangerschap/kraamzorg etc dat nu wel vergoed wordt.

Vrouw én man alstjeblieft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:04

Qimm schreef:

In mijn ogen puur noodzakelijk kwaad tegen parasieten. En dat valt voor mij niet onder mijn definitie hobby :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:34

Mkango schreef:
Zelfs als ze netjes met het dier omgaan, kan het zijn dat het dier er niet tegen kan. Je kunt van kinderen ook niet verwachten dat ze de hele dag muisstil zijn, dus als je een kat/hond/hamster hebt die gewoon niet tegen die drukte kan, is een ander, rustiger huis zoeken een eerlijkere oplossing.

Toch heerst er nog steeds een groot taboe op het ter adoptie afstaan van je kind(eren), zelfs als je daarmee een rustiger huis creëert voor de kat/hond/hamster.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:37

idinn schreef:
Qimm schreef:

In mijn ogen puur noodzakelijk kwaad tegen parasieten. En dat valt voor mij niet onder mijn definitie hobby :+

Parasieten? Dus een soort van ongediertebestrijding? :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:39

oomens schreef:
Mkango schreef:
Zelfs als ze netjes met het dier omgaan, kan het zijn dat het dier er niet tegen kan. Je kunt van kinderen ook niet verwachten dat ze de hele dag muisstil zijn, dus als je een kat/hond/hamster hebt die gewoon niet tegen die drukte kan, is een ander, rustiger huis zoeken een eerlijkere oplossing.

Toch heerst er nog steeds een groot taboe op het ter adoptie afstaan van je kind(eren), zelfs als je daarmee een rustiger huis creëert voor de kat/hond/hamster.

_O- _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:56

oomens schreef:
Mkango schreef:

:') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:02

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:06

Het type mens dat zich niet zou moeten voortplanten wat mij betreft.

Je had die rekening moeten betalen met een dikke bos bloemen en een taart erbij...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:07

Bizar ja, wees dankbaar dat die praktijk jou zomaar even een ruimte ter beschikking heeft gesteld. Typisch geval weer van verstand mee uit persen tezamen met het kind.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:10

Een goede aansprakelijkheidsverzekering kost je 4 euro per maand. Ik denk dat dat een goede investering is als je geen 250 euro wil betalen terwijl je iemand zijn praktijk ondrrsmeert met je nageboorte en alles.

Waarom zou de tandarts hier maar iets van schade van moeten hebben? Wees blij dat ze ruimte beschikbaar stelde.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:11

Geeft een bevalling eigenlijk zoveel troep dan? Of wil ik dat niet weten? :=

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:13

Cayenne schreef:

Mijn ouders hebben een nieuw matras gekocht toen mijn moeder van mijn broertje was bevallen.

En mijn vader heeft een muur in het ziekenhuis staan witten nadat ik er geboren was.. :+

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:13

Cayenne schreef:

Buiten vruchtwater(en andere baarmoederinhoud), bloed en poep niet.
Er zijn niet voor niks hele dikke matrasbeschermers voor thuisbevallingen. Anders kun je eigenlijk je hele matras weggooien.

Edit: voor een bevalling zonder medische noodzaak in het ziekenhuis betaal je volgens mij ook 400 euro als moeder zijnde.. dus dit was een koopje bij de tandarts :+