Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:18

Ook niet als dat binnen een uur is?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:19

Borg is bedoeld om terug te geven, dat is het hele idee achter borg. Ik denk dat je een aanbetaling bedoeld?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:19

rien10 schreef:
DuoPenotti schreef:
Maar was die man dan al onderweg? Ik bedoel wanneer zou hij de stoel op komen halen dan?
Want dit speelt zoals ik lees binnen een uurtje? Of begrijp ik dat verkeerd?
Dan valt die gehuurde auto toch ook weer te annuleren?

Nee joh. Hij zou een dag of wat later komen.

Maar die afspraak was al gemaakt. En op dat vlak is het dus niet heel netjes van jullie geweest. Misverstand en kan gebeuren, maar probeer ook wel jullie aandeel in te zien in het verhaal.
Dat iemand zijn frustratie uit in dagenlang berichten sturen is natuurlijk niet begrijpelijk, maar de frustratie op zich snap ik wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:25

Vjestagirl schreef:
Borg is bedoeld om terug te geven, dat is het hele idee achter borg. Ik denk dat je een aanbetaling bedoeld?

Het werd gebruikt voor beiden :) Maar ik snap dat ik het verkeerd heb verwoord.

Als het geannuleerd werd eenmaal de persoon de winkel uit was moest altijd het minimumtarief betaald worden. Dus borg - 4 uur huur. Alles werd in drievoud telkens opgemaakt en dat kon (of mochten wij niet) zomaar annuleren, helaas. Stom maar goed.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:27

Moestuin schreef:
Vjestagirl schreef:

Het werd gebruikt voor beiden :) Maar ik snap dat ik het verkeerd heb verwoord.

Als het geannuleerd werd eenmaal de persoon de winkel uit was moest altijd het minimumtarief betaald worden. Dus borg - 4 uur huur. Alles werd in drievoud telkens opgemaakt en dat kon (of mochten wij niet) zomaar annuleren, helaas. Stom maar goed.

Mja, ik snap het ook wel weer. Als je alles kosteloos kan annuleren, dan is het heel gemakkelijk om zonder er echt over na te denken, een week van te voren te reserveren en dan een dag van te voren weer af te zeggen, terwijl jullie misschien andere klanten hebben moeten afwijzen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:28

Nee hoor, die afspraak was helemaal nog niet gemaakt. Dat maak jij ervan Gini. Hij zou "een paar dagen later" komen. Ik heb hem binnen het half uur na ons gesprek teruggebeld dat de stoel al verkocht was. Toen kwam dat auto huur verhaal. Wij zijn heel netjes geweest; namelijk meteen teruggebeld toen we wat wisten. Meer konden we niet doen.

Zo. Voor mij is de laatste reactie over iets wat meer dan een jaar geleden is gebeurd en waar jullie allemaal niet bij zijn geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:31

Inderdaad, dat is de gedachtengang er achter. Zelfs al was de annulatie echt zeer snel: Verhuurd = Verhuurd. Ook bij online reservatie moest je de borg met de kaart betalen en dat kreeg je ook nooit zo maar terug gestort.

Als de man effectief al iets had gehuurd had hij daar hoe dan ook wel bewijs van gehad en ik had hem die kosten terug betaald.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:35

Ja dat denk ik ook wel, dan had hij wel een foto/scan gemaakt van zijn kosten.
Alleen maar dreigen zou ik ook niet geloven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:01

Een beetje sta op stoel kost een rugje of 2, dus ik begrijp de man wel.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:02

Als hij nog geen duidelijke afspraak gemaakt heeft is het ook onzin dat hij een auto gehuurd heeft. Je gaat toch geen auto huren terwijl je nog niet weet wanneer je bij iemand terecht kan?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:02

Ik snap'm even niet.
Stoel is verkocht, Rien heeft binnen een n half uur netjes teruggebeld... dus dat met het auto is een smoesje... want binnen een half uur kun je wel een afspraak maken voor een auto te huren maar ook annuleren zonder kosten - vooral als het afhalen om "een paar dagen later" gaat.
Dus die man was gewoon over de zeik, oliebol happens.
Als hij nu de stoel direct aanbetaald had, ok maar zo?

Jij hebt zulke mensen, die dan gewoon hun frustratie blijven uiten en " stalken".

Enige : ik had heel vriendelijk gevraagd waar en voor wanneer hij die auto gehuurd had en of hij de bevestiging/betaling even kan voorleggen zodat ik hem tegemoet kan komen...
Ben bijna zeker, dat hij hierop dan geen antwoord had :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:04

sasja0705 schreef:
.

Enige : ik had heel vriendelijk gevraagd waar en voor wanneer hij die auto gehuurd had en of hij de bevestiging/betaling even kan voorleggen zodat ik hem tegemoet kan komen...
Ben bijna zeker, dat hij hierop dan geen antwoord had :D

Dat is vaak achteraf dat je denkt, dat had ik moeten doen.
Want ik denk inderdaad ook dat hij dat niet kon overleggen want dan had hij dat wel gedaan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:05

rien10 schreef:
Nee hoor, die afspraak was helemaal nog niet gemaakt. Dat maak jij ervan Gini. Hij zou "een paar dagen later" komen. Ik heb hem binnen het half uur na ons gesprek teruggebeld dat de stoel al verkocht was. Toen kwam dat auto huur verhaal. Wij zijn heel netjes geweest; namelijk meteen teruggebeld toen we wat wisten. Meer konden we niet doen.

Zo. Voor mij is de laatste reactie over iets wat meer dan een jaar geleden is gebeurd en waar jullie allemaal niet bij zijn geweest.

Dat maak ik er inderdaad van omdat je hem "het huren van een auto hebt afgeraden" en hij "hem een dag of wat later" zou komen ophalen. Dan kom ik inderdaad tot de conclusie dat er meer communicatie over en weer geweest is en afspraken al wat concreter zijn dan gewoon een terloopse opmerking van iemand die de stoel wilt overnemen.

Meer konden jullie inderdaad niet doen en het is netjes afgerond, maar ik snap de frustratie van de man. Het is een dom voorval geweest en klaar. Niemand 100% in de fout, niemand 100% correct geweest. Kan gebeuren.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:07

Als je meteen laat weten dat er iets langs elkaar heen liep en de stoel per ongeluk al vergeven is, dan vind ik het helemaal niet nodig om een tegemoetkoming te regelen. Het ophaalmoment was pas later en het is maar de vraag of de meneer in kwestie daadwerkelijk kosten heeft gemaakt. Was dat wel zo, dan had hij er goed aan gedaan om dit op een andere toon voor te leggen aan de verkoper.

Zelf verkocht ik via MP een paard dat voor training + verkoop bij mij op stal stond. Donderdagavond te koop gezet. Ik werd overladen met reacties. De eerste ingeplande kijker (zaterdag) moest ik al teleurstellen, want het paard was dezelfde avond nog telefonisch verkocht voor de vraagprijs onder voorbehoud van goedkeuring. Niet elke eigenaar wil dat. Ik doe het niet met mijn eigen paarden. Maar als er geen wensen zijn omtrent de verkoop of de nieuwe eigenaar/huisvesting, dan is het paard voor de eerste die zegt dat 'ie hem wil hebben. Ik kan het anders ook niet verantwoorden, want de tijd bij mij kost geld. Maar ja, die eerste kijker was natuurlijk zó blij dat ze als eerste ingeroosterd was, dat deze teleurstelling moeilijk te verkroppen was. Ik mocht het paard niet aan iemand anders verkopen en ze zou er een rechtszaak van maken en ze wilde een vergoeding. Tja, ik had haar alleen ingepland voor een bezichtiging en gelukkig niet mondeling een paard verkocht. Dat kon ook niet, want ze wilde hem eerst uitproberen. Er was ook geen bezichtiging tussen gekomen. De telefonische koper wist dat ik op mijn eerste mogelijkheden al mensen had ingepland en dat ik er niets voor ging zetten, waarna hij aangaf ongezien te willen kopen, op voorwaarde dat het paard goed was voor verkoop naar Amerika.
Ik werd door de eerst ingeplande kijker echt voor rotte vis uitgemaakt, ondanks mijn poging om het netjes uit te leggen. Paarden klaarmaken voor de verkoop is leuk, het op foto en film presenteren ook wel, maar de rest... Verschrikkelijk. :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:37

Dat heb ik ook eens gehad.
Paard te koop en op zaterdag zou er iemand komen kijken (was toen zondagavond, bijna week ervoor dus)
Op dinsdag komt er iemand en idd op keuring na verkocht. Reed er ook fijn op weg, klikte gewoon goed. Dus bel die dinsdag ook de kijker voor zaterdag...nou die werd me een partij boos.
Terwijl ik niets aan haar had verkocht alleen een tijd voor komen kijken had gepland.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 14:42

Ik heb ook wel eens gehad dat iemand die een kijk afspraak had, ging dreigen met een advocaat omdat de pony verkocht was voordien (aan een stalgenoot). Blijf dat echt triest vinden. Dan ging het over een groene B pony. :')

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:59

Kwam een leuk PS of sweden dekje tegen op Marktplaats.
Ik ben leek op het gebied van dit merk, dus veel verstand van nieuwprijzen heb ik niet echt.
Dekje stond erop voor 100 euro, zat nog in de verpakking.
Toch dacht ik laat ik eens de nieuwprijs opzoeken van het dekje, bleek deze via de officiële PS site €89 euro te zijn... :+

Het is geen limited edition of uitverkocht item, dus ik snapte er vrij weinig van.
Ik aangegeven dat ik het toch wel een beetje gek vond, en kreeg daarop een botte reactie terug.

Ligt het nou aan mij of is dit normaal met dat merk?

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:04

tijger22 schreef:
Ik ben leek op het gebied van dit merk, dus veel verstand van nieuwprijzen heb ik niet echt.
Toch dacht ik laat ik eens de nieuwprijs opzoeken van het dekje, bleek deze via de officiële PS site €89 euro te zijn... :+

Het is geen limited edition of uitverkocht item, dus ik snapte er vrij weinig van.
Ik aangegeven dat ik het toch wel een beetje gek vond, en kreeg daarop een botte reactie terug.

Ik had dan dus gewoon de link van de website gestuurd en gezegd Joe ik een nieuwe bestellen!

Vaak doen die mensen het er om er zoveel mogelijk geld uit te slepen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:07

Dat heb je ook met Ostheimer. Ik heb vlak voor kerst een nieuwe eenhoorn gekocht voor 17 euro. Er staan er een aantal op mp waar de biedingen tot 30 euro oplopen. Had ik ze toen toch maar alledrie gekocht...

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:12

Die ps navy idd. Daar verbaasde ik mij ook al over. Ik heb hem eventueel ook nog wel voor 80,-

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:13

Absolem schreef:
tijger22 schreef:

Ik had dan dus gewoon de link van de website gestuurd en gezegd Joe ik een nieuwe bestellen!

Vaak doen die mensen het er om er zoveel mogelijk geld uit te slepen.

Dat heb ik de verkoper inderdaad ook vermeld toen ik het zag. Verkoper had zelfs nog tijd het sjabrak te retourneren, het was dus precies wat jij zegt om nog even die 11 euro winst te pakken. :')

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:13

maessie schreef:
Die ps navy idd. Daar verbaasde ik mij ook al over. Ik heb hem eventueel ook nog wel voor 80,-

Ik stuur je een PB! :)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 00:22

Sommige willen ook gewoon niet verkopen _-:(
Staat een leuke salon tafel te koop. Aangegeven dat ik interesse had. Geen reactie. Na 6 dagen een vraagteken gestuurd en Na 12 dagen kwam er eindelijk dan reactie. Meteen binnen 5 min gereageerd en ze wou er tien euro voor.

Meteen weer geantwoord dat als ze even de maten doorgeeft ik hem de volgende dag evt kan halen. Zou ze doen, sochtends meteen :+ we zijn inmiddels al weer een week verder. En uiteraard niks gehoord
Heel jammer want het was precies wat ik zocht maar ik blijf er niet achteraan gaan :evaw:

Edit, overigens wel online geweest want ze heeft 23e nog andere spullen te koop gezet.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:04

Ik vond een artikel wat ik zocht in onze woonplaats op MP, er stond een bod van 15, ik deed bod van 20 en gaf aan dat ik op kon halen zodat niet verzonden hoefde. Kreeg berichtje terug, voor 25 mocht ik het ophalen. Direct akkoord gegaan en aangegeven dat zij mocht zeggen wanneer dat uitkwam. Weer meteen akkoord met eerste voorstel dus afspraak stond voor dezelfde avond.
Een uurtje later krijg ik een melding van MP dat ik overboden was, op dat artikel. Iemand blijkbaar 50 eu geboden. Ik zei tegen mijn man: Nu ben ik benieuwd.... en ja hoor, kreeg een berichtje dat er een bod van 50 was en dat hun dat beter paste. Gezegd dat ik het niet zo nette gang van zaken vond. Kwam zij weer met: Als ik ook 50 wilde geven dan mocht ik het alsnog op komen halen. Aangegeven dat ik al een afspraak had met haar over prijs en dit niet ging doen. Vervolgens wilde ik het mijn man laten zien en keek ik nog even op de advertentie; was dat bod ingetrokken, dus ik toch maar weer berichtje er aan gewaagd. Ik mocht alsnog komen die avond en voor 25 meenemen.
Mijn man erheen, op de minuut op tijd, verder nergens over gehad, netjes contant betaald zoals zij ook wilden.
Krijg ik vervolgens 3 sterren van ze |o . En enige aangevinkte was "houd zich aan afspraak". Ja verdorie, ik wel _-:(

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:18

Dat vind ik flauw van de verkoper.