[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:36

Ik zie soms iets langskomen op FB over kinderen op school. Is zo een schemaatje met "wat hoor je als ouder je kind te leren" en dan daaronder "op school leren wij uw kind talen, wiskunde, wetenschappen..."

Vind dat altijd weer een mooie. School is er om je kind kennis bij te brengen. Geen fatsoen en basismanieren of opvoeding.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:47

Varekaj schreef:
Vind dat altijd weer een mooie. School is er om je kind kennis bij te brengen. Geen fatsoen en basismanieren of opvoeding.

Wat eigenlijk best vreemd is, want honden stuur je juist voor de basisgehoorzaamheid naar een puppycursus.

Qimm

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:50

Maar wil je dat je kind dt soort dingen van een ander leert? Misschien hebben die wel heel andere normen en waarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:01

Het gaat om dingen als goeiedag meneer/mevrouw, dank je wel, alstublieft, mag ik...

Dat zijn zaken die je toch echt Wel al van thuis uit kan aanleren hoor.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:05

Maar eer ze naar school gaan hoop ik dat ze dat thuis al geleerd hebben aangezien ze dan al kunnen praten

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:15

oomens schreef:
Varekaj schreef:

Wat eigenlijk best vreemd is, want honden stuur je juist voor de basisgehoorzaamheid naar een puppycursus.

Nee, je stuurt de baasjes naar puppycursus die dan leert hoe ze het beste hun hond goed kunnen aansturen. Bovendien dumpen ouders hun jongen op school en gaan hun eigen ding doen.. Puppycursus is vaak harder werken voor de baas dan de pup.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:15

Ik vind het beiden. En toen ik nog mentoraat deed in een 3e klas heb ik ook wel lessen besteed aan hoe je nou precies date etc. Je doet als juf meer dan alleen kennis overbrengen.

Maar goed, hoe dan ook. Ik laat vriendinnen kiezen of ze met of zonder mijn kind willen afspreken. Maar met betekent inderdaad kindvriendelijk restaurant en niet veel 1-op-1.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:19

Afbeelding

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:20

Relaxed schreef:
Mars schreef:
Sowieso als je met een moeder ergens zit kun je geen kwalitatief gesprek voeren als haar jong erbij is. Dat trekt hoe dan ook aandacht, quality time qua afspreken met mensen die ouders zijn geworden holt hard achteruit.

Ook met opa's en oma's (mijn ouders) is dit het geval :+

Ah dat kan ik me voorstellen ja, meh

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:20

:=

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:15

Hutcherson schreef:
Als er een kind heel luidkeels zit te spelen... Raak ik compleet overprikkelt en kan ik geen normaal gesprek meer voeren. Herkent iemand dit.

Ja heb ik ook. Stijgt dan heel hoog boven de irritatiegrens. Terwijl ik verder heel goed tegen herrie kan, bouwplaatsen, keiharde muziek, het doet me niks.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:37

Zat gisteren in de docu OurPlanet. Soms denk ik dan ook van denken mensen die kinderen willen hier dan ook niet over na? Het is voor mij niet dé reden om geen kinderen te willen maar het speelt wel mee. Ik denk dan altijd zie eerst jouw eigen tijd hier maar eens vol te maken. Ik wil niet iemand anders opschepen met deze problemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:56

Haha mijn gedachte toen ik gister de 2e aflevering zat te kijken. We hebben nog 20 jaar om wat te veranderen. Nou de mensheid kennende gaan ze eerst 30 jaar discussieren wat wel en niet kan. En dan tot de conclusie komen dat het allemaal te laat is. Ik zou m'n koter niet willen uitleggen waarom het zo'n briljant idee was ze op deze wereld te zetten.

Ik ga vandaag heerlijk in het zonnetje bier proeven op een bierfestival. Als goed is geen koters te bekennen daar..

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 12:13

Ik blijf vandaag overdag ver uit de buurt van stal. Iets met familie, lots of kinderen en paaseitjes zoeken. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 12:30

sanso schreef:
Zat gisteren in de docu OurPlanet. Soms denk ik dan ook van denken mensen die kinderen willen hier dan ook niet over na? Het is voor mij niet dé reden om geen kinderen te willen maar het speelt wel mee. Ik denk dan altijd zie eerst jouw eigen tijd hier maar eens vol te maken. Ik wil niet iemand anders opschepen met deze problemen..

Staat die op Netflix?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen klimaatangst heb.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:07

Het is eerste paasdag he? Ik was vandaag bij de lokale recreatienatuur om een rondje hard te lopen. Echt ik cringe zo hard als ik al die gezinnetjes zie, ik weet dat er vrouwen zijn die daar acuut klapperende eierstokken van krijgen maar het idee alleen al dat dat je idee is van iets leuks doen, op een kindvriendelijk terras gaan zitten met je man, luiers verschonen en snottebellen afvegen terwijl je ook lekker op je balkon had kunnen zitten met een bakkie pleur en een boek ofzo :=

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:10

Wat?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:25

Magrathea schreef:
Het is eerste paasdag he? Ik was vandaag bij de lokale recreatienatuur om een rondje hard te lopen. Echt ik cringe zo hard als ik al die gezinnetjes zie, ik weet dat er vrouwen zijn die daar acuut klapperende eierstokken van krijgen maar het idee alleen al dat dat je idee is van iets leuks doen, op een kindvriendelijk terras gaan zitten met je man, luiers verschonen en snottebellen afvegen terwijl je ook lekker op je balkon had kunnen zitten met een bakkie pleur en een boek ofzo :=

_O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:27

Wat?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:27

Kun je in volzinnen schrijven als je je iets afvraagt?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:30

Dat zeggen kinderen ook vaak als je iets vraagt.Vreselijk vindt ik dat.Ik zeg dan altijd ' wat,een koe schijt meer dan een kat'.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:34

Oké

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:38

Doet me denken aan een gezinnetje dat ik tegenkwam op mijn rondje (ja was echt avontuur vandaag)

Gezin met 2 kinderen (of 3) plus jonge hond, denk net geen jaar ofzo, en de vader was naar de rand van het fietspad gelopen waar ik aan kwam om te oefenen met de hond om netjes te blijven zitten. Dus hij geeft een paar keer een commando, noemt de naam etc, dingen die je doet als je met je hond oefent om niet achter hardlopers aan te gaan.
Op de achtergrond: WAT ZEG JE? WAT ZEG JE? PAPAAAA WAT ZEG JE? 8)7 Ook niet dat de moeder even ingrijpt ofzo. Pfff. Hond bleef overigens braaf zitten <3 <3

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:44

Ik kreeg een keer commentaar van de peuterjuf omdat ik tegen mijn peuter van 3 zei dat ik ook een lief meisje wil,maar niet had gekregen.Ze stond naast mij te gillen ' ik wil,ik wil'.Niet goed voor het tere kinderzieltje volgens de juf.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 13:49

Britta31 schreef:
Ik kreeg een keer commentaar van de peuterjuf omdat ik tegen mijn peuter van 3 zei dat ik ook een lief meisje wil,maar niet had gekregen.Ze stond naast mij te gillen ' ik wil,ik wil'.Niet goed voor het tere kinderzieltje volgens de juf.

Levenslang trauma _O-
Heb jij niet alleen twee puberdochters?