Vooruit, ik zal morgen ook gezellig mee doen met de rommel hoekjes
Moestuin, wij gaan eens richting zuid Europa kijken (oa in de buurt van lizy en Palousa denk ik), is dat ook niks voor jullie? Lekker beetje schaapjes kweken (geintje, ik weet dat het heel hard werken is )
Vandaag hout besteld voor twee moestuinbakken erbij Eén van 1.5m x 4m (zo een heb ik al staan) en één van 2.5m bij 4m. De eerste wordt twee planken hoog en de laatste één plank, dat wordt dus een vrij platte bak met name bedoeld voor grote gewassen zoals mais, courgette etc. Ik heb ook een tunnelkas gekocht Nu mijn zaad nog dat ik besteld heb...
lizy29
Geplaatst: 26-03-21 21:51
Ik kan het alleen maar aanraden Prairy. Heerlijk wonen en leven...
Prairy
Geplaatst: 26-03-21 22:03
We willen misschien in juli een lang weekend gaan ter oriëntatie naar bordeaux, en in november een maand naar Portugal. Portugal stond al gepland maar zuid Frankrijk is erbij gekomen als mogelijke locatie.
Hoe warm is het bij jullie in de winter en hoeveel regent het? Hoe staat het met de hoeveelheid / hoe vaak bosbranden? Kan ik er sinaasappels etc gewoon buiten kweken?
Wij zitten ongeveer ter hoogte van Bordeaux maar dan 2,5 uur landinwaarts. Winter en regen dat verschilt per jaar. Zo hebben we in ons eerste jaar snachts wel rond de -20 gehad en heeft het op 2 dagen na heel januari geregen
Branden worden hier vooral veroorzaakt door werk op het land. Een vonkje in het droge gras en er gaan zo hectaren in vlammen op. Machines worden vaak ook te warm en vliegen in brand dus het gewas eromheen ook. Maar dagen durende bosbranden heb ik volgens mij nog niet gezien hier
Prairy
Geplaatst: 27-03-21 16:21
Vooruit, hier onze rommel hoeken. In de schuur, die dit jaar helemaal leeg moet want deze gaan we renoveren
Mizora
Geplaatst: 27-03-21 19:32
Vooruit, ik dan ook maar. Binnenkort echt even wat gaan opruimen.
Wij konden dit weekend de dierenarts laten komen voor een super knullig iets... Lam had zich verslikt in een brokje. Ik dacht dat ze die wel zou ophoesten. Paar uur later ligt ze te stikken omdat haar longen vol slijm zitten (op reactie op dat brokje) en ze het zelf niet opgehoest krijgt. Lam een paar keer leeg geschud maar toch maar de DA gebeld. Die heeft een slijmoplosser, ontstekingsremmer en AB gespoten en gelukkig was ze 24 uur laten weer normaal. Maar ik dacht echt even dat ze er van tussen zou gaan
1e "nest" konijnen, 5 stuks mooi gelijke maat jongen, geen nest gemaakt door moeder, alles dood. Voedster is 13 maanden oud nu, normaal of is dit eventuele volgende nesten ook zo?
Anoniem
Geplaatst: 29-03-21 19:17
Niet normaal en mijn advies is wegdoen. Ik heb ooit zo een voedster gehouden. 2de nest heeft 1/3de overleefd. Daarna elk nest mooi groot gebracht. Maar, ik heb jongen gehouden uit die nesten. 3 voedsters. 2 van de 3 voedsters hebben hun eerste nesten dood laten gaan... Dus volgens mij zit het er echt in. Ik vind het te veel toeval dat het juist in die dochters terug te zien is. Ik heb 8 nesten gehad de voorbije maand waarvan 7 de eerste keer en enkel hun maakten geen nest waardoor alles dood ging. De rest heeft het super gedaan.
Wasik al bang voor, zeker gezien de leeftijd, was ze 6 of 9 maanden geweest had ik het nog op te jong kunnen schuiven, maar dat is ze niet. Op jacht naar een nieuwe voedster dus.
Genieten jullie ook van het voorjaar (ookal voelde het even als zomer). Ik heb de schaapscheerder maar eens gebeld . Einde van de dag gaan we de biggen naar buiten verhuizen, altijd zo lekker om te zien als ze dat wroeten voor het eerst ontdekken.
Anoniem
Geplaatst: 01-04-21 11:36
Wij genieten ook van het weer ja En van jou biggenfilmpjes Marlinde
Dit weekend hebben we hulp gehad en de omheining van de schapen is gigantisch vooruit gegaan. Zo meteen even foto’s nemen. Mijn nieuwe legkippen leggen elke dag trouw een ei. Van mijn 8 oudere leggen er nog maar 2-3 dus we gaan de oude maar eens slachten.
Vandaag een hoop aardbeienplantjes naar Prairy gebracht. Wat een mooie en rustige plek! Had graag wat meer gezien, maar dochter had slecht geslapen en nu bij thuis komst verhoging en last van haar maag. Zul je altijd zien dat het op zo momenten is
Tamary: Als je het ziet zitten mag je hier een voedster halen? Ik heb een hele lichting jonge voedsters zitten van 11/12 maand met hun eerste nest waarvan ik weet dat ze het goed doen. Als je geen al te grote wilt heb ik ook nog een heel betrouwbare iets kleinere voedster van 1,5 jaar en 3,250 kilo. Daarvan ben ik 100% zeker dat ze echt een topmoeder is.
Edit: Als je nog steeds in Drenthe woont is het wat te ver denk ik
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-04-21 11:39, in het totaal 2 keer bewerkt
Heerlijk inderdaad, het weer. Heb al verscheiden klusjes buiten gedaan. Hout is net afgeleverd, dus ook de nieuwe bakken kan ik gaan maken. Heb ook vakantie deze week, goed gepland.
8 hennen met maar 2-3 eitjes per dag is een beetje zonde van het voer inderdaad. Maar fijn dat de nieuwe legkippen goed leggen!
Prairy
Geplaatst: 01-04-21 13:58
Ja ik ben echt heel blij met mijn nieuwe aardbeien dank je wel voor het brengen, je komt maar eens een keer een nieuwe poging doen voor een rondleiding
Ik ben ook heerlijk met allerlei klusjes bezig, zalig dit weer!
Lam en moeder hebben duidelijk andere ideeën over middagrust
Hele hoop omheining bij
En nog even en alle bomen barsten van de bloemen.
Marcella
Geplaatst: 01-04-21 15:33
Druk bezig en als niks kapot vries ga ik een hoop fruit krijgen.
Alle kuikens zitten op de moestuin nu. En gisteren besloten om 1 hen te slachten. Aangezien die mijn kuikens op liep te vreten. Dus die lig nu in de koelkast om vanavond de vriezer in te gaan.
Ja dat vriezen hé... Hier geven ze komende week weer een nacht met opeens -2 graden.
Is de auto stuk of?
Ik ben mijn valies aan het maken. Dochter piekt weer over de 40 graden op enkele uren en kotst er weer lijf en leden uit. Idem zoals in december. We mogen nog naar de dokter deze avond, die werkt langer voor ons en het is nu al een dubbeltje op zijn kant of wij direct worden doorgestuurd naar de spoed of thuis mogen blijven.