Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:32

Geen idee. Ik heb net wel de bron van vertraging ontdekt _O-
We moeten naar 1 rijstrook nu wegens werkzaamheden. Maar Drachten naar Groningen zou noord naar noord zijn, dus daar hebben ze als het goed is in Zwolle geen last van.

Nu heeft nog eens 3 minuten extra vertraging. Whoppa 15 minuten vertraging *\o/*
Laatst bijgewerkt door Jorex op 09-02-18 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:36

oomens schreef:
Fennadev schreef:
Ja daarom juist, dan hebben we ook geen last meer van al die ongelukken die er op dat stuk gebeuren. Ik was laatst gewoon te laat op een toets, terwijl ik dan echt wel twee bussen eerder pak dan voor college, door een ongeluk. Gelukkig was ik nog binnen het half uur dat het nog mag er wel en was de docent meegaand. En had ik extra kunnen leren in de bus. Maar helaas willen de boeren in mijn omgeving het niet, zo'n treinverbinding. De lijn zou overigens op een afstand van hooguit 5 meter achter mijn pony's langsgaan, maar ach dat zou wel wennen voor ze..

Is het met die treinen in het Noorden ook niet zo dat ze om de haverklap ergens tegenaan rijden op een spoorwegovergang, zodat alles bij Zwolle ophoudt?

Er is regelmatig een aanrijding tussen Groningen-Assen en Assen-Zwolle. Dan ligt alles die over die sporen heen gaan vanaf Haren stil. Maar als er een verbinding is tussen Groningen en Drachten, zal dat een ander spoor worden en daar dus geen last van die aanrijdingen tussen Groningen-Zwolle :P

prugelpiet

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:51

Ik ben anders harstikke blij dat het hier niet stikvol ligt met treinsporen := :')
Tussen Emmen en Groningen zorgt het wel is voor wat ergenissen, maar ach, dan rijd er nog altijd een bus :)

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:27

Shaggy09 schreef:
Jemig, 't word wel steeds gekker. Waar mag een mens nog wel roken dan? Alleen thuis op de bank of hoe moet ik dit zien? :+

Ja? Is dat zo erg dan?

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:17

Carol_Beer schreef:
Shaggy09 schreef:
Jemig, 't word wel steeds gekker. Waar mag een mens nog wel roken dan? Alleen thuis op de bank of hoe moet ik dit zien? :+

Ja? Is dat zo erg dan?

Inderdaad.. vind het ronduit aso als mensen in een bushokje lekker staan te paffen. Of als ze naast mij komen staan en er eentje opsteken. Jij wil roken, belast mij er lekker niet mee. Stel de roker stond er eerder ja, dan ga ik wel op een andere plek staan.

Of mensen die gewoon blowen in een centrum.. het is legaal, maar zoiets gaat me net iets te ver.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:23

Heb wel eens gehad dat ik boos werd aangekeken door mensen, terwijl zij naast mij gingen staan dus ze wisten het :+
Verder hou ik er altijd rekening mee, ook welke richting het op gaat.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:41

Ik had gister dan ik 20 minuten in een bushokje moest wachten op de bus en het sneeuwde best hard. Iedereen gaat staan roken in het bushokje, had er wat van gezegd maar kreeg een grote bek terug.. Ik vind het zo smerig, al die rook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:47

Ik loop altijd weg uit het bushokje als ik erin sta te roken en er komen mensen aan. Kan echt wel begrijpen dat niet iedereen rookt en dat het voor niet-rokers heel vervelend is, dus ik ga dan met liefde in de regen staan of maak mijn sigaret gewoon uit. Ik heb wel een keer mot gehad met iemand die boos werd omdat ik in de rookzone op het station stond te roken, daar kan ik minder goed tegen. Ben echt niet van het type 'ik moet kunnen roken waar ik wil' en als er geen rookzone was had ik niet gerookt, maar als er dan toch een zone is mag ik daar best in staan lijkt mij :=

Verder denk ik, vooral voor mensen met longproblemen, dat het soms ook een kwestie van vragen is. Ik kan van een afstandje niet zien of iemand op het terras longproblemen heeft en misschien heel benauwd wordt van mijn sigaretten, maar als diegene het zegt sta ik met liefde op en zoek ik een ander plekje, of rook ik gewoon even niet.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:09

Door dit alles ga ik 60 meter verderop staan roken als ik wacht op de bus :+

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:10

Nou ik vind roken echt prima en je eigen keus maar inderdaad niet in het bushokje als er ook andere mensen in staan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:10

Ik vind het over het algemeen echt wel meevallen, de meeste mensen zijn ook super dankbaar als ik opsta als ze het bushokje binnen komen lopen. Snap echt wel dat ik anderen niet hoef lastig te vallen met mijn hobby.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:34

We zouden deze discussie toch stoppen hier? :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:38

PrinceAmos schreef:
Of mensen die gewoon blowen in een centrum.. het is legaal, maar zoiets gaat me net iets te ver.

Er is een gedoogbeleid dat er thuis en in een coffeeshop geblowd mag worden. Dus blowen in een centrum is niet legaal.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 23:28

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om niet teveel off-topic te gaan over wat jullie nu vinden over roken. In de context van het topic is dit natuurlijk toestaan, maar de discussie die nu ontstaan is hoort (indien gewenst) thuis in een "eigen" topic. Alvast bedankt :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 00:25

Potverdorie, lag Arnhem CS eruit.
Gelukkig stoptrein naar Dieren kunnen pakken, en daar met bus 43 naar Arnhem. Duurde een uurtje langer en ik miste mn gratis koffie haha :+.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 11:38

Het zou op zich fijn zijn als de normale naam ook op het bordje zou staan, zodat ik in ieder geval weet op welk station we aankomen :=

Afbeelding

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 12:12

goldenarrow schreef:
Het zou op zich fijn zijn als de normale naam ook op het bordje zou staan, zodat ik in ieder geval weet op welk station we aankomen :=

[ [url=m/LFFjf8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahaha oeps. En op die grote blauw borden die meestal helemaal achteraan t station staan? Daar staat de plaats altijd op toch?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 15:31

Net iemand met oorverdovende stilte weg gejaagd uit de stilte coupe volgens mij :')

Ze begon luidkeels te bellen naar haar mama toen ik haar er op wees dat dit een stilte coupé is, nou is ze net opgestaan en weg gegaan
Overigens had ze ook haar tas en jas op/over de ene stoel, zat zelf op de stoel er tegenover (vierzits) :o

En nu een papa met twee jongens die de jongens leert dat ze in een stilte coupé zitten en dus rustig moeten zijn *\o/*

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:25

SavannahNx schreef:
goldenarrow schreef:

[ [url=m/LFFjf8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahaha oeps. En op die grote blauw borden die meestal helemaal achteraan t station staan? Daar staat de plaats altijd op toch?

Op het station staat het wel ja, maar moet je wel op tijd zien :P Schermpje verder hingen trouwens wel de juiste namen, maar die kon ik vanaf mijn plek net niet zien.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:22

Leuke he? Carnaval :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:25

goldenarrow schreef:
Op het station staat het wel ja, maar moet je wel op tijd zien :P Schermpje verder hingen trouwens wel de juiste namen, maar die kon ik vanaf mijn plek net niet zien.

Kwestie van leren hoe de plaatsen op je route deze week heten en dat na Aswoensdag weer vergeten. Ik vind het eigenlijk wel netjes dat de NS daar niet aan voorbij gaat.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:43

Ik heb dus helemaal niks met carnaval, kwam toevallig zo uit in de planning dat ik vandaag met de trein moest. Lijkt me eigenlijk als vervoerder niet meer dan normaal dat je in ieder geval ergens de gewone naam vermeldt? Het zijn 2 schermpjes, doe er dan gewoon 1 met de normale naam en 1 met de carnavalsnaam. Vind het van de zotte dat ik moet gaan leren hoe sommige dorpen eens per jaar heten eigenlijk. Ik kom toevallig uit een deel van het land waar het ook wel gevierd wordt, maar je zou maar ergens vandaan komen waar carnaval uberhaupt niet gevierd wordt. Moet je maar net weten dat dat deze week is.

Kleine edit: Ik ga niet meer heel vaak met de trein, had er ook helemaal niet bij stilgestaan dat het carnaval was. Anders had ik mijn afspraak al niet eens gemaakt :+

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:48

oomens schreef:
goldenarrow schreef:

Kwestie van leren hoe de plaatsen op je route deze week heten en dat na Aswoensdag weer vergeten. Ik vind het eigenlijk wel netjes dat de NS daar niet aan voorbij gaat.

Eh, sorry? Mij als noorderling boeit het echt niet wat daar in het zuiden op het moment gaande is. Waarom zou ik dan zo nodig plaatsnamen moeten leren? NS kan toch maar gewoon de echte plaatsnamen plaatsen?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:49

Ik zou als Groninger zeer waarschijnlijk bij elke halte zitten googelen wat die namen nou weer betekenen. Ben het wel met je eens dus, Goldenarrow. Stel je voor dat je voor het eerst naar Brabant of Limburg gaat, volledig bent ingesteld om uit te stappen in Maastricht en je plotseling langs Oeteldonk, Lampegat en Rogstaekersstad, Remunj en Marotte Riek komt ipv Den Bosch, Eindhoven, Weert, Roermond en Sittard. _O-

Maar volgens mij is dit ook een groot oneindig onbegrip tussen noord en zuid. Ik heb vorig jaar carnaval in Maastricht gevierd en begreep echt niet waarom mensen lallend zichzelf 3 dagen lang voor gek zetten en daarbij naar vre-se-lij-ke muziek luisteren. Om nog maar niet te spreken over de voor mij onbegrijpelijke tradities. En dat alles in het altijd koude en natte februari.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:54

Destination schreef:
oomens schreef:

Eh, sorry? Mij als noorderling boeit het echt niet wat daar in het zuiden op het moment gaande is. Waarom zou ik dan zo nodig plaatsnamen moeten leren? NS kan toch maar gewoon de echte plaatsnamen plaatsen?

Maar het zíjn de echte plaatsnamen in die tijd van het jaar :Y)

Gewoon leuk toch. Je komt vanzelf wel bij het station waar je moet wezen.
Overigens dacht ik dat de carnavalsnamen van de grote steden in het zuiden wel algemeen bekend waren :)