Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Awarance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:49

friendly schreef:
Het lijkt mij juist voordeliger voor de verkoper om deze zelf te kopen want je hebt er altijd wel wat aan. Misschien niet direct maar er komen heus meerdere momenten waar een grotere enveloppe handig is. Ik zou er dus zelf voor opdraaien ipv de kosten door te rekenen aan de koper.

Ja, precies. Nou waren de kosten toch maar 2,30 dus of het dan 1,30 wordt + envelop maakt dan ook niet veel uit, maar ik dacht wel even, huh? Dat is mijn probleem toch niet?

friendly

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:53

Ik vind zeker van niet nee.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:01

Ik heb me wintec te koop. Het is een cair 500 dressuur, 1,5 jaar oud ongeveer en maar een half jaartje gebruikt. Ben benieuwd wat ik ervoor ga krijgen, 17,5 inch medium/wijde boom maat.

Wat zouden jullie een mooie prijs vinden. Zadel is echt in nieuwstaat!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:01

Eindelijk eens een goede ervaring :D
Ik had een armband/horloge in 1 gekocht, maar nou liep het klokje niet.. Nieuwe batterij er in gedaan, nog steeds niet..ik dus meteen een berichtje gestuurd dat ik hem terug wilde sturen (hij was overigens nieuw)
Kreeg meteen een reactie! Was natuurlijk niet de bedoeling, en de vraag of ik hetzelfde model wilde, of een andere. Dezelfde kreeg ze alleen pas iets later binnen, maar ze liet het meteen weten wanneer ie op de post ging :)
Dus nog even gevraagd naar het adres om hem terug te sturen, mag ik hem houden :D

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 19:16

arabcarla schreef:
Ik heb me wintec te koop. Het is een cair 500 dressuur, 1,5 jaar oud ongeveer en maar een half jaartje gebruikt. Ben benieuwd wat ik ervoor ga krijgen, 17,5 inch medium/wijde boom maat.

70% van de aankoopprijs oid? Heb er Ni veel verstand van..

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:01

Gsm is net opgehaald voor 150 euro *\o/*
(was een knappe alleenstaande papa <<) )

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:09

poetser schreef:
Gsm is net opgehaald voor 150 euro *\o/*
(was een knappe alleenstaande papa <<) )

Heb je zijn nummer niet gevraagd zodat je het toestel meteen kon testen ;)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:42

Nummer had ik al <<) Zijn al heel de avond gezellig aan het chatten via facebook :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:44

hahaha dat doe je goed :)

waar ik moe van wordt is dat mensen op de BM denken dat ze voor een dubbeltje op de eerste rij kunnen zitten.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:45

poetser schreef:
Nummer had ik al <<) Zijn al heel de avond gezellig aan het chatten via facebook :D

Goed bezig! Warm houden die handel _/-\o_

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:39

Gabbe schreef:
poetser schreef:

Goed bezig! Warm houden die handel _/-\o_

Cool! Das wel een leuk verhaal van hoe je elkaar dan hebt ontmoet later!

Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken : ik had geboden op een glasvijl (glazen nagelvijl) op marktplaats en de verkoper ging akkoord met mijn bod, ik wilde wel dat ze hem opstuurde. Zij zei dat het 6,95 verzendkosten zou worden. Ik had gereageerd met :"dan niet, ik had het op max 2,95 geschat en 6,95 wordt me echt teveel ". (lijkt mij dat een nagelvijl ook door de brievenbus kan)
Zij wilde de vijl toch verkopen en zei toen dat ze de tarieven niet kende, maar ze had het opgezocht en het werd 3,84 (toch brievenbus). Hoe ik op 2,95 kwam snapte ze niet. Dus ik stuurde een link terug naar de postnl site waar de tarieven staan en vroeg naar het gewicht.
Zij reageerde weer dat het 3,84 zou worden en omdat ik nog nooit een glasvijl heb gehad geloofde ik het, dus ik had geld + 3,84 verzendkosten overgemaakt. Zij stuurde de vijl meteen op en ik kreeg hem vanmiddag : gefrankeerd met 1,92.
Is het heel kleinzerig van mij dat ik haar nog een mail wil sturen dat ik het niet netjes vind en het verschil terug wil? Aan de ene kant gaat het om een paar euro, maar aan de andere kant vind ik dat ze eigenlijk heel banketstaaf gehandeld heeft, ik had uit mezelf het overige bedrag al teruggegeven. Wat vinden jullie?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:47

Je kan die mail best sturen, maar dat geld krijg je natuurlijk nooit niet :+ Misschien ook kosten voor de envelop ofzo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 23:11

Sammie schreef:
Je kan die mail best sturen, maar dat geld krijg je natuurlijk nooit niet :+ Misschien ook kosten voor de envelop ofzo :)

Dat, of ze had gedacht dat het inderdaad als brievenbuspakketje ging en trof iemand aan het frankeerpunt die niet snapte dat ze een brievenbuspakketje wilde versturen ipv gewone post..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 00:02

Zucht...

Iemand zou een rendierenhuid van me kopen. Bedrag afgesproken ex verzendkosten. Heeft ze wel het aankoop bedrag overgemaakt maar niet de verzendkosten.

Daar hebben we van de week over gemaild, en ze zou het alsnog overmaken. Ik heb het nog niet binnen, dus heb haar net gemaild dat ik n week op vakantie ga en dat ik de 24ste er weer naar ga kijken.

Krijg ik binnen no time een mailtje terug of ik het alsjeblieft toch wil verzenden als ze nu direct de verzendkosten overmaakt, of dat ik het door een kennis wil laten doen, want ze heeft hem nodig voor de opening van haar winkel.

Waarom is dit nu ineens mijn probleem? En waarom zou ik geloven dat ze het nu wel doet als ze het eerder ook al vergeten is?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 07:39

Je zegt t zelf al. Het is jouw probleem niet. Dan had ze maar direct het gehele bedrag over moeten maken. Lekker ol vakantie gaan en daarna kijken of het binnen is. Ze heeft er zelf voor gezorgd dat jij het niet sneller kon verzenden.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 08:12

Inderdaad, het is haar eigen schuld.
Geniet van je vakantie :D

Ik heb trouwens zaterdag een date met de knappe alleenstaande papa *\o/*

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 08:28

hahahhaha geweldig poetser :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:28

Oehh je laat er geen gras over groeien he poetser? :P

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:04

arabcarla schreef:

Ik had mijn gloednieuwe Wintec, maar een half jaar oud en geen 3 maanden gebruikt. Heb er net €250,00 voor gekregen. Precies hetzelfde zade;

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:30

poetser schreef:

Dat word een leuk verhaal op de bruiloft :P

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:27

poetser schreef:

whoop whoop *\o/*

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:28

Sommige mensen..

Krijg je een bod , je stelt voor kom maar even langs dan kun je het in het echt zien. Krijg je terug ja is goed, wanneer kan ik komen? Stuur ik terug die dag/datum, tijdstip maakt ons niet uit. Krijg je alleen maar terug ja dan kan ik ook wel..

Duh.. Ben ik dan de enige die denkt kom jij met een tijdstip dan tikken we het af. Nu moet ik weer zelf een tijdstip gaan noemen. Zit één voordeel aan, ik kan het zelf bepalen. Krijg ik straks zeker terug dan kan ik niet, :') Zal mij benieuwen.. :=

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:02

Bedankt voor de leuke reacties. Zou wel heel leuk zijn als er iets uit mocht groeien :D

Ik vraag mij wel iets af. Bij die gsm had ik geen telefoonnummer gezet, wilde namelijk niet dat ik te pas en te onpas gebeld zou worden. De advertentie is gelijk verwijderd nadat de knappe meneer vertrokken is en nog steeds krijg ik iedere keer telefoon met de vraag of ik de gsm nog heb >;)

Werd er zelfs eentje boos dat de gsm al weg was _O- Precies of ik kan het weten dat hij zou bellen en er meer voor zou bieden. Maar he, ik heb er nu wel een leuke date aan overgehouden :P

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:13

Marjoow schreef:
arabcarla schreef:

Ik had mijn gloednieuwe Wintec, maar een half jaar oud en geen 3 maanden gebruikt. Heb er net €250,00 voor gekregen. Precies hetzelfde zade;

Das niet veel, als t goed is heb ik em verkocht naar een bod waar ik erg tevreden over ben.... Hopen dat de centjes er morgen op staan :D

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:54

Opzoek naar een dressuurzadel, toch nog erg lastig. Moet een beetje in de omgeving zijn, 17 inch, verwisselbare boom (maat), zwart, juiste prijs. Errug lastig... :P