Ik wil geloof ik niet weten hoe intiem die vriendschap was
shetties
Geplaatst: 05-08-13 11:59
oww ik ben weer goed bezig geweest
Want ik heb een uitrijdeken te koop staan voor €50 excl (vaste prijs). Nu had iemand interesse, maar ze had wel veel vragen (ze mailde me met vragen, verder niks over de prijs). Uiteindelijk wilde ze hem toch hebben, dus ik mijn gegevens gestuurd. Maar door al die vragen etc heb ik de verzendkosten er niet bij gezet.
Nu heeft ze €50 overgemaakt (wat heel begrijpelijk is), maar eigenlijk wilde ik hem daar niet voor weg doen incl verzenden. 50 excl was echt mijn minimum prijs. Maarja het was ook een beetje stom om de verzendkosten er niet bij te zetten, al hadden we het verder ook niet over de prijs gehad.
Wat zouden jullie doen? De verzendkosten voor lief nemen? Voorstellen om de verzendkosten te delen?
Ik zou dan de verzendkosten op me nemen, aangezien nergens aangegeven stond dat het exclusief verzendkosten was. Als er €50 boven de advertentie staat, zou ik daar ook vanuit gaan
Maar het is toch logisch dat bij spullen de verzendkosten komen? Als ik bij een webshop wil kopen komen er ook kosten bij..
GamblersCup
Geplaatst: 05-08-13 12:58
Op zich wel, maar daar wordt het ook aangegeven. Sterker nog, bij het betalen krijg je het ook nog eens voor je neus. Daar kan ze het ook nog op gooien.
Ik persoonlijk vind het logisch dat er verzendkosten bij komen.
Maar als er met geen woord gerept wordt over het betalen van verzendkosten, zelfs niet bij het e-mail van de bankgegevens e.d., dan ga je toch niet uit jezelf de verzendkosten ook overmaken? Dan weet je inderdaad bijvoorbeeld ook niet of het via Post NL of DHL gaat, hetgeen ook nog eens een verschil maakt in de kosten. Bij de advertentie staat €50,-, dit had ook prima inclusief verzendkosten kunnen zijn. Daarbij heeft de verkopende partij niets gezegd over verzendkosten, dan zou ik ook gewoon €50,- overmaken.
pmarena
Geplaatst: 05-08-13 13:03
Het is van verkoper natuurlijk suf om bij het geven van de rekening-gegevens / ontvangen van adres-gegevens niet nog even duidelijk te stellen dat er verzendkosten bij komen, maar van koper is het ook suf om er maar vanuit te gaan dat het verzenden "gratis" gebeurd.
heb je bij een advertentie aangevinkt staan dat verzenden 6,75 euro kost en zowel afhalen als verzenden een optie is, dan mag je er op zich vanuit gaan dat een koper wel begrijpt dat bij verzending dat bedrag er nog bovenop komt...
Maar ik weet niet hoe het er op stond natuurlijk, en duidelijk zijn bij het uitwisselen van gegevens is gewoon wel handig maar dat weten zowel koper als verkoper dan ook voor de volgende keer
Ben benieuwd hoe de koper reageert, hopelijk begripvol
Mijn zadel is vandaag weer de post niet op gegaan (zo eerst zaterdag gebeuren, maar verplaatst naar vandaag). Nu doet haar moeder het morgenvroeg op de post zegt ze. Ik kan haast niet meer wachten haha
Ik zou nooit een zadel voor eigen gebruik durven laten opsturen?! Voor 'de handel' is weer wat anders. Maar hoe kan je de staat vanaf een foto goed beoordelen en of het wel goed ligt op je paard?? Ik ben nu zelf op zoek naar een tweedhands dressuurzadel 17 inch en vind het nog niet makkelijk! Ik zoek echt in de buurt zodat ik kan passen en de zadelmaker er naar laten kijken. Dus betalen/ophalen en als de zadelmaker het niet oké vind, dan weer terug en geld terug. Gelukkig kan dat wel bij veel verkopers.
Kentaro
Geplaatst: 05-08-13 22:12
suikermeisje, heb jij nog spullen/reactie mogen ontvangen??
Dat het iemand niet lukt om op de afgesproken dag te versturen zou nog kunnen (en als je het zaterdag naar de post brengt, gaat het daar toch pas maandag weg ), maar dan zou ik er toch alles aan doen om het de eerstvolgende werkdag zeker weg te brengen!!
Shirley
Geplaatst: 05-08-13 22:18
ElizeVdS schreef:
Ik heb gemaild dat hij uberhaupt niet meer welkom is, ik de deur hoe dan ook niet open zal doen en de politie in zal schakelen als hij toch komt. Dan maar niet verkocht. Creep!