Bijzondere babynamen deel IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IrishDraught

Re: Bijzondere babynamen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:22

Mijn neef en ik schelen precies 1 maand zelfde geboortejaar en zelfde voorletter en achternaam. Kreeg zelfs de verkeerde pinpas bij de bank.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:27

Meer dan twee voornamen lijkt mij trouwens steeds meer in ongebruik te raken.

Tja.. als de eerste voornaam al zo uniek, dom en raar mogelijk moet zijn waarom er dan nog een tweede naam aanvast plakken..

Boomerang schreef:
Staat echt in ieder boekje en blaadje die je krijgt van de gynaecoloog dat dat geen aanrader is. Zelfde voorletter en geboortedatum. Plak er dan een tweede naam aan vast want veel instanties zoals gemeenten, banken, ziekenhuizen etc kunnen geen onderscheid maken
Dat kunnen sommige instanties al niet als je in een compleet ander gezin geboren bent :Y)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:37

Mijn vriend kon zich niet inschrijven bij de woningbouw, want er was al iemand ingeschreven op hetzelfde adres, met dezelfde en achternaam geboortedatum. Systeem kon het niet aan := Leuke was, dat het toch werd geprobeerd en toen wij keken, stond hij ineens voor een hele andere gemeente te zijn ingeschreven :+
Dat het een andere voorletter was en zelfs ander geslacht deed er niet toe :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:40

Boomerang schreef:
Marrigje is lekker Goois hoor ;-).

Heb me verkneukeld over de Rotterdamse uitspraak van Ritzooooow. Zie het helemaal gebeuren.

Ben zelf bijna uitgerekend van onze tweeling. Tijdens het namen opdoen zoveel van die kwik-kwek-kwak namen gezien. Zelfde uitgang, identiek aantal letters. Verschrikkelijk gewoon dat mensen denken dat het a) leuk is en B) praktisch... Ik kom uit een familie vol tweelingen en weet hoe pittig het is om als tweeling een individu te zijn, omdat de buitenwereld je ziet en behandelt als 1 uit gemakzucht, een echt eigen naam is dan wel zo fijn!

Wij hebben voor de tweeling ook met opzet gekozen voor twee echt verschillende namen.

Verschrikkelijk als ze enorm op elkaar lijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:41

Boomerang schreef:
Douce schreef:
Als ze verder geen doopnamen hebben is dat weer lastig. Mijn neefjes heten allebei ook bij wijze van J. Janssen, das niet altijd praktisch :')

Staat echt in ieder boekje en blaadje die je krijgt van de gynaecoloog dat dat geen aanrader is. Zelfde voorletter en geboortedatum. Plak er dan een tweede naam aan vast want veel instanties zoals gemeenten, banken, ziekenhuizen etc kunnen geen onderscheid maken.

Wij hebben gekozen voor 2 verschillende voorletters, ene naam 4, andere naam 5 letters en geen top 100.
Enige overeenkomst is dat ze beiden 3 namen hebben. Zoon vernoemd naar vaders vader, dochter naar mijn moeder.

Wat grappig. Wij hebben echt exact hetzelfde!

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:05

Boomerang schreef:
Douce schreef:
Als ze verder geen doopnamen hebben is dat weer lastig. Mijn neefjes heten allebei ook bij wijze van J. Janssen, das niet altijd praktisch :')

Staat echt in ieder boekje en blaadje die je krijgt van de gynaecoloog dat dat geen aanrader is. Zelfde voorletter en geboortedatum. Plak er dan een tweede naam aan vast want veel instanties zoals gemeenten, banken, ziekenhuizen etc kunnen geen onderscheid maken.

Wij hebben gekozen voor 2 verschillende voorletters, ene naam 4, andere naam 5 letters en geen top 100.
Enige overeenkomst is dat ze beiden 3 namen hebben. Zoon vernoemd naar vaders vader, dochter naar mijn moeder.

Ook met 2 namen gaat het niet altijd goed.
Mijn zussen zijn tweeling en ik en mijn broer ook. Moet je ze eens horen twijfelen bij instanties zoals huisarts of apotheek waar ik en m'n broer allebei bekend zijn, wie ze in het systeem aan moeten klikken, zelfs als ze horen dat ik toch echt geen jongetje ben.
En we hebben allemaal 2 voornamen, maar niet alle instanties gebruiken dus die 2 initialen. M'n moeder heet Ann en m'n zus Alette Laura, dus als er post binnenkomt voor A.(achternaam) is het altijd maar gokken.

M'n zussen hebben echt problemen gehad met apotheek en rekeningen/eigen risico omdat ze een behandeling van m'n zus gedeclareerd hebben op de naam van m'n andere zus. Die hebben dus gewoon gekeken naar de geboortedatum en niet naar volledige naam.

Tweeling issues ;)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:43

Twee tweelingen in 1 gezin, denk inderdaad dat veel instanties er niets van snappen :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 01:40

Mijn tweelingschoonzusjes heten Rinie en Dinie.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 01:54

Dat is sneu..

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:17

Bella Tessa, je moeder is een held! 2 tweelingen, wow!
Mijn moeder is moeder en straks oma van een tweeling en dat vonden wij al bijzonder :)

Rijke en Dinie, idd dat bedoel ik nu met dat ik het niets vind :P

Leuk Vonneke, als ze geboren zijn wil ik de namen wel delen hoor :D

Maar om weer in topic sferen te komen: ik zag een meisjesnaam Moet langskomen. Met trema die ik mobiel niet vinden kan. Het champagne merk dus. Ieuw!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:29

Een kennis van mij kent een gezin met iets van twee tweelingen een drieling en een enkel kind.

Er zijn trouwens wel 'extremere' aantallen te vinden op internet :=

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:37

Geloof in meteen Sammie, maar in een gewone woonwijk kom je ze niet in grote getallen tegen :D

Ik verwacht de 6e tweeling in mijn moeders familietak. Niemand keek ook heel raar op toen ik zei dat het er 2 zijn terwijl mijn collega's op kantoor enorm schrokken. En na 5 tweelingen toch een primeur hebben, de eerste j/m tweeling.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:55

Zit t ook bij je vriend in de familie toevallig? Of is t echt jouw kant zeg maar. :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:56

Sammie schreef:
Een kennis van mij kent een gezin met iets van twee tweelingen een drieling en een enkel kind.

Of van TV, hadden mensen een tweeling, dachten: nemen nog ern kindje. Dat was een zesling, dan heb je ineebs 8 kinderen :=

Bij die mensen met 20 (!) kinderen beginnen ze allemaal met een j. Ook niet handig :')

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:58

EskeGirl schreef:
Sammie schreef:

Of van TV, hadden mensen een tweeling, dachten: nemen nog ern kindje. Dat was een zesling, dan heb je ineebs 8 kinderen :=

Die zijn niet natuurlijk verwekt, dus dan is de kans natuurlijk groter dan dat je zelf aan de klus gaat.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:20

@ Boomerang en BelleTessa Wat bijzonder al die tweelingen, leuk!

Rinie en Dinie is ook wel jammer, zeg..... :o

Iemand al eens van de naam Yoeka gehoord?

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:34

Haha nee, dat is toch een plant?

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:38

Echt?? Heb er nog nooit van gehoord eigenlijk haha. Kwam die naam tegen in een tijdschriftje, was volgens mij 100% NL.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:55

Jindai schreef:
Iemand al eens van de naam Yoeka gehoord?

Ik ken wel iemand die haar kindje (meisje) Juka heeft genoemd.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:03

Yoeka doet me denken aan een stalgenootje Joeba.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:08

Denk dat je dat hetzelfde uitspreekt, JTM? :)

BelleTessa, ik weet opeens welke plant je bedoelde :)* De yucca :D

Joeba is ook wel appart!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:00

Sammie schreef:

=

Die ik ken persoonlijk, zo'n soort gelijke samenstelling in het gezin :j het frappante is wel dat er slechts 1 tweeling geboren is in de generatie erna (en in de generatie daarna nog geen 1). Terwijl op 1 na iedereen meerdere kinderen heeft gekregen. T lijkt wel alsof oma de enige was met hyperactieve eicelproductie :=

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:19

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:10

Dat is wel heel toevallig. Apart.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 20:12

Hoe krijg je het voorelkaar! Zoiets is gewoon een kans van 1 op weet ik hoeveel.