Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 17:15

Polarize schreef:
Achteraf heb ik daar niet zoveel aan, en ik dacht dat ik het wel kon hebben omdat ik me vanochtend goed voelde :')

Heb je geen oortjes of koptelefoon? Is niet zo sociaal maar daar zou ik mij dan maar even niks van aantrekken.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 17:19

Ineke2 schreef:
Polarize schreef:
Achteraf heb ik daar niet zoveel aan, en ik dacht dat ik het wel kon hebben omdat ik me vanochtend goed voelde :')

Heb je geen oortjes of koptelefoon? Is niet zo sociaal maar daar zou ik mij dan maar even niks van aantrekken.

Geen oortjes, wel koptelefoon, maar die kan ik niet op hebben door de plek waar mijn hoofdpijn zit :') mijn lichaam werkt zichzelf graag tegen :+

Maar no worries, ik heb heel zielig even aan mijn ouders gevraagd of ze soep naar boven wouden brengen en dat hebben ze gedaan *\o/*

imaudy

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 17:48

Ik zit in een ns bus. Ergenis: buschauffeur probeert een punt te maken door een voetganger (op een zebrapad) die niet opkijkt van zijn telefoon bijna plat te rijden. Toen keek hij op :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 17:56

De hoeveelheid reclames in YouTube. Laat me gewoon ongestoord m’n concert kijken zonder steeds reclames van een minuut -O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 17:57

TessaxQuincy schreef:
Plafond lekt |o precies waar de douche zit

Scheelt in ieder geval water :')

Nee heel poedersuiker al die huis/bouw/etc dingen waar mensen mee strugglen momenteel :(:)

Vanmorgen weer een keer op het paard van mijn zus gezeten om uit te stappen. Was heel fijn, mijn enkel lijkt een stuk stabieler, maar de rest van de dag met pijn gelopen -O-

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 18:32

Mijn knie wilde de andere kant op vandaag, waardoor ik super charmant languit in de loswerkbak lag.

Zo kreupel als een koe op drie poten weer opgestaan. Gelukkig na drie rondes, was het weer... Soort pijnvrij.

De Haflinger keek me zo dom aan, toen ik gestrekt lag. :')
Echt op een manier van... Wassnt me! :n wat doe jij daar?? #) :roll:

Geen dikke knie, geen vocht.
Wel een deuk in mn ego. _O-

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 18:32

Mensen die niet tegen stilte kunnen en dus continu geluid maken of geluid om zich geen hebben van TV, radio of telefoon.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 18:35

F_T schreef:
Mensen die niet tegen stilte kunnen en dus continu geluid maken of geluid om zich geen hebben van TV, radio of telefoon.

Oh dat herken ik zo! Wij hebben het altijd heel stil in huis, maar als ik bij sommigen op visite ben staat continu de tv of radio aan. Ik kan me dan nooit concentreren op een gesprek, om gek van te worden. Ik kom niet bij je langs om vervolgens de tv naast me te hebben loeien zeg maar.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 18:42

Zo herkenbaar van dat geluid.
En stond de radio dan heel zachtjes als achtergrond aan oké. Maar nee strandje we moeten allemaal harder praten om er bovenuit te komen. Echt waarom.

Ergernis van vandaag.
Mijn moeder die altijd negatief, of beter gezegd hatelijk, over mijn oom en tante moet praten.
Eerdaags floept er toch uit wat mijn overleden vader er van zou zeggen als hij wist dat ze zo zou praten over zijn broertje.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 18:59

Sorry :+ ik heb ook achtergrond geluid maar bij visite vaak zacht muziek. Maar ik heb het puur voor mijn angstklachten te verminderen. Ik krijg toch minder snel paniek met muziek aan. Nu is muziek ook echt mijn medicijn.

Ik woon ook alleen dus dan is iets van geluid wel fijn. Ook geen huisdieren ( paarden kunnen moeilijk in huis) dus een beetje soort van tegenspraak is wel fijn.

Daarin tegen zorg ik wel zeker dat de buren geen last hebben ervan.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 19:12

Mijn man kan ook niet tegen stilte :D. Maar toen hij laatst, terwijl de radio al aan stond, op zijn tablet naar paardenkoersen ging kijken en mijn kanaries dachten " ha heerlijk herrie, daar zullen wij eens keihard doorheen gaan zingen" heb ik hem gesommeerd zijn oortjes in te doen :D Ik werd gék 8)7

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 19:51

TessaxQuincy schreef:
Plafond lekt |o precies waar de douche zit

Mijn oom is langs geweest want hij is loodgieter en het lijkt er op dat de kit bij het afvoerputje even vernieuwd moet worden! daar zit ruimte tussen waar het water waarschijnlijk tussen door gaat, dus het valt gelukkig allemaal mee als het goed is! :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 20:10

Stilte is echt de hel voor mij. Hier staat altijd iets aan. Maar als we visite hebben dan gaat dat uit want dan wordt er gepraat.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 20:16

Berdien schreef:
De hoeveelheid reclames in YouTube. Laat me gewoon ongestoord m’n concert kijken zonder steeds reclames van een minuut -O-

DuckDuckgo downloaden. En dan daarop kijken. Kun je instellen dat hij op youtube automatisch naar zijn eigen Duck Player gaat. Heb je geen last van reclame.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 20:18

zonnebloem18 schreef:
Stilte is echt de hel voor mij. Hier staat altijd iets aan. Maar als we visite hebben dan gaat dat uit want dan wordt er gepraat.

Dat idd. Ik haat stilte, maar visite oid is ook geluid dus dan kan het achtergrondgeluid weg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 20:21

Ik wil het liefste het zo stil mogelijk hebben. Ik vind het heerlijk om alleen te zijn en dan het liefst in volledige stilte, geen tv etc aan. Dan kom ik echt tot rust. Misschien dat ik ooit nog weleens een stilteretraite in een klooster overweeg. Lijkt me heerlijk.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 20:24

F_T schreef:

Ik kan dus totale stilte niet hebben. Word ik helemaal gek van :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 20:30

Ik wordt juist gek van altijd geluid om me heen…
Heerlijk die stilte.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 20:47

Hier hebben we altijd wel een radio of zo aan, maar wel zachtjes. Maar ik heb parkieten dus ben gewend dat er bij bijvoorbeeld tv kijken kneiterhard getjilp doorheen komt. Vroeger had ik parkieten die de begin tune van onze favoriete series herkenden en dan helemaal op orkaankracht aangingen. Dus we hadden altijd de ondertiteling erbij aan.

Maar waar ik vooral aan moest denken: mijn moeder vind stiltes laten vallen als er visite is echt ongepast. Dus ratelt ze non-stop door over van alles. En als jij ook wat wil zeggen moet je echt vrij lomp onderbreken anders komt er geen seconde een moment waarop jij aan de beurt bent. Dit doet ze ook bij telefoongesprekken, en soms moet ik echt flink brullen "mag ik ook ff?" anders hangt ze uiteindelijk op zonder dat jij ook wat hebt kunnen vertellen.
best irritant, maar het gaat al jaren zo dus ik ben het wel gewend

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 20:51

Nadat het 8 weken zoveel beter ging met mijn burnout is het nu even helemaal mis. Ik ben te snel gegaan, teveel op mijn bordje deze week.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 21:01

Suzanne F. schreef:
Ik wil het liefste het zo stil mogelijk hebben. Ik vind het heerlijk om alleen te zijn en dan het liefst in volledige stilte, geen tv etc aan. Dan kom ik echt tot rust. Misschien dat ik ooit nog weleens een stilteretraite in een klooster overweeg. Lijkt me heerlijk.

Dat lijkt mij ook wel wat.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 21:09

Als ik opsta ga ik koffie zetten en doe de tv aan aan om nieuws te kijken en daarna wordt het de radio maar ala er een lekker nummer komt gaat ie wel harder :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:07

Ik zit hier nu in volledige stilte koffie te drinken. En zondagochtend is nog stiller dan normaal, geen auto’s of kinderen die naar school moeten dus echt stil. Heerlijk. Dit hoort dus eigenlijk in een ander topic.

Sterkte Zebrastreep.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:11

Zebrastreep schreef:
Nadat het 8 weken zoveel beter ging met mijn burnout is het nu even helemaal mis. Ik ben te snel gegaan, teveel op mijn bordje deze week.

Jammer zebrastreep. Even een stapje terug dan maar.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:29

Oh hier altijd muziek op! Met visite zachtjes, met werken en lezen idem en dan alleen instrumentaal en zonder tekst. Anders hoor ik ook teveel leefgebieden van de buren, geen zin in. Boven in slaapkamer stil, maar doe ik nog regelmatig de hele nacht de ventilator aan. Al heb ik nu al een tijd zonder geslapen, en ook zonder white noise slaap ik nu goed gelukkig