Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 18:36

fleurtjeuh schreef:
Ok, ik modereer niet op biechten die ik krijg om anoniem te plaatsen, maar deze heb ik toch even over getwijfeld.

Anoniem: Ik heb spijt dat ik 20 jaar terug niet in ben gegaan om iemand om te laten brengen.
Nu zelf mentaal kapot door de situatie en de persoon waar het omdraait leeft alsof ie God in Frankrijk is met de bescherming van de Nederlandse wetgeving. Toen waren er nog meerdere mensen met motieven, nu ben ik de enige nog want de rest is gevlucht.

Ach het is een biecht en hij/zij heeft diegene niet omgebracht, ik ben wel erg benieuwd wat deze 'god in Frankrijk' heeft gedaan waardoor het beter zou zijn dat deze onder de zoden had gelegen.

Daarnaast hoop ik dat deze poster zijn/haar leven weer op de rit krijgt en ook zo maar moet beseffen dat hij/zij ook achter de tralies had gezeten als deze er wel op in was gegaan.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 18:38

Ergens herken ik dat gevoel wel….

Wil niet zeggen dat ik iemand echt ombreng, maar als de persoon voor mn auto komt is de verleiding wel hoog. Grote kans dat er niks gebeurd, maar soms is de gedachte al genoeg. Ik spreek hier volledig voor mijzelf.

Mer1980

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 18:50

Oef in het verleden heb ik dat ook wel eens gehad hoor, maar ben wat rustiger geworden in de loop der jaren en ook mijn emoties beter onder controle. Maar ja wat als... stel je bent de moeder van Michael P. of de partner van een incest pleger of weet ik veel wat voor serieus ergs... Dan ga je je de rest van je leven schuldig voelen dat je er geen eind aan hebt gemaakt ook al is dat geen realistische gedachte natuurlijk want je bent niet schuldig daaraan, maar het idee van wat als.....

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 18:51

Bullebeest schreef:
Ergens herken ik dat gevoel wel….

Wil niet zeggen dat ik iemand echt ombreng, maar als de persoon voor mn auto komt is de verleiding wel hoog. Grote kans dat er niks gebeurd, maar soms is de gedachte al genoeg. Ik spreek hier volledig voor mijzelf.

Ik snap wat je zegt en ik kan mij hier in vinden.
Ik heb nooit wat gedaan, maar er waren genoeg momenten waarop wat jij hier schrijft, door mijn hoofd heeft gespookt.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 19:00

M_D_H schreef:
Maar je weet dat het maar een gezegde is toch?
Dus dat het niet nodig is om daar helemaal serieus op in te gaan omdat elke vrouw heus wel weet dat het niet daadwerkelijk vanuit de eierstokken komt?
Dus dat heel jouw opmerking op Niobe zinloos was omdat het maar een gezegde is?

Nee ik ben letterlijk gisteren geboren en nog nooit van gezegden gehoord := dacht ook ergens de biologische klok te kunnen kopen maar dat valt om ene of andere reden vies tegen :?

Niobe zei dat die gezegde biologisch te verklaren was of iets in die trant vandaar de reactie. Dan maar onnodig, excuus, we kunnen verder on topic met moordneigingen :P

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 19:15

fleurtjeuh schreef:
Ok, ik modereer niet op biechten die ik krijg om anoniem te plaatsen, maar deze heb ik toch even over getwijfeld.

Anoniem: Ik heb spijt dat ik 20 jaar terug niet in ben gegaan om iemand om te laten brengen.
Nu zelf mentaal kapot door de situatie en de persoon waar het omdraait leeft alsof ie God in Frankrijk is met de bescherming van de Nederlandse wetgeving. Toen waren er nog meerdere mensen met motieven, nu ben ik de enige nog want de rest is gevlucht.

Als je echt haat voor iemand voelt, kan ik mij voorstellen dat wanneer deze persoon voor je auto komt, je niet op tijd remt. Ik denk dat veel mensen wel zo'n situatie herkennen of het gevoel herkennen. Het schiet door je hoofd en daar blijft het bij.
Iemand echt de opdracht geven een ander om te brengen kan ik mij dan weer niet voorstellen. Geen echte traumatische dingen meegemaakt, daar zal het mee te maken hebben denk ik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 19:21

Ja doet me denken aan de Netflix serie Inside man. Iedereen kan een moordenaar zijn. You just need a good reason and a bad day. En daar geloof ik zeker in.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 19:27

Wel een keer gehad dat een ex waar ik 3 aangiftes tegen had gedaan 12 jaar later lopend overstak voor mijn auto... Het is even door mijn hoofd gegaan, maar mijn VOG was mij meer waard. Daarbij heeft hij nog steeds een zielig leven met veel vijanden.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 19:29

Fly_high schreef:
M_D_H schreef:
Maar je weet dat het maar een gezegde is toch?
Dus dat het niet nodig is om daar helemaal serieus op in te gaan omdat elke vrouw heus wel weet dat het niet daadwerkelijk vanuit de eierstokken komt?
Dus dat heel jouw opmerking op Niobe zinloos was omdat het maar een gezegde is?

Nee ik ben letterlijk gisteren geboren en nog nooit van gezegden gehoord := dacht ook ergens de biologische klok te kunnen kopen maar dat valt om ene of andere reden vies tegen :?

Niobe zei dat die gezegde biologisch te verklaren was of iets in die trant vandaar de reactie. Dan maar onnodig, excuus, we kunnen verder on topic met moordneigingen :P

Ja dat was misschien een beetje plat gezegd, maar het is toch ook zo dat we op een gegeven moment biologisch een belletje moeten krijgen van “hey, je moet voortplanten” anders sterven we uit. Maar ja, laten we naar het andere eind van het leven gaan idd :=

Beetje creepy biecht wel, maar ik denk dat er nog een enger verhaal achter zit. Maar biechter: gelukkig ben je er niet op in gegaan, ondanks dat het traumatiserend is geweest, want misschien had je er nu dan erger bij gezeten

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 19:34

De consequenties van een moord zijn ook gewoon niet zo handig. Ook door het door iemand te laten doen, dan heb je altijd een directe lijn naar de misdaad, dat lijkt me ook niet ‘rustig’ leven.

De mens heeft vaak genoeg bewezen in staat te zijn tot moord. Ik kan me een boel contexten voorstellen waarin het verlangen en zelfs de staat tot handelen ernaar ontstaat. Zelf nog niet gehad gelukkig, lijkt me geen prettig gevoel om mee te dragen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 20:24

Wraak heeft helemaal geen zin, daar kom je echter pas achter als je het trauma verwerkt.

Ik spreek uit een soort van ervaring, betreffende persoon doet mij eigenlijk niets meer. Waar ik eerder nog hoopte op het kunnen toezien op wraak, is het me nu de energie niet meer waard.

Zoals Suliko ook aangeeft, met dergelijke daden moeten leven maak je het jezelf mentaal mogelijk nog veel moeilijker.

Laten we hopen dat de betreffende biechter het meer bedoelt als een: "Als ik die persoon voor de auto krijg, rij ik door."

Overigens... in het verlengde daarvan, ben ik mijn trauma eens tegengekomen terwijl ik naast m'n vader in de auto zat en ineens dacht: "Nu naar links pap, dan ben ik er vanaf!"
Ik ben daar zó van geschrokken... Het was een druppel voor me om af te rekenen met het trauma en mezelf psychologische hulp cadeau te geven. :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 20:39

Fly_high schreef:
Ja maar die drang naar nageslacht komt dus vanuit je hersenen ipv je eierstokken ;) je eierstokken zorgen er vooral voor dat je zin hebt in seks rondom je ovulatie. Niet dat je kinderen ineens leuk en gezellig vindt :+

Een hersenschudding (rammelende hersens i.p.v. eierstokken) en langdurige de consequenties daarvan verklaren wél een stuk beter het telkens terugkerende maar enigszins ongeloofwaardige "maar je krijgt er zóveel voor terug!" :')

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 21:31

De persoon die mij diverse trauma’s heeft bezorgd, zal helaas nooit uit mijn leven verdwijnen ivm kids. Ondanks dat ik grotendeels verwerkt heb/ achter mij laat en de persoon niet uit de weg zal gaan, zal mijn hart een sprong maken als hij niet meer leeft.
Oké mijn biecht dan op de anonieme biecht.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 21:40

Een iets vrolijkere biecht dan voor wie het nu nodig heeft en aangezien mijn vriendinnen helemaal gek van me worden :')

Ik denk dat 'de' collega ook wel interesse heeft.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 22:04

Janine1990 schreef:
Een iets vrolijkere biecht dan voor wie het nu nodig heeft en aangezien mijn vriendinnen helemaal gek van me worden :')

Omg, wanneer is de bruiloft <<)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 22:15

Sterre98 schreef:
Janine1990 schreef:

:') :') _/-\o_

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 23:07

Janine1990 schreef:

*\o/* *\o/* *\o/*

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 23:16

Janine.... Oewwwww leuk dit!!!

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 01:39

Sterre98 schreef:
Janine1990 schreef:

:+ :')

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 08:26

Sterre98 schreef:
Janine1990 schreef:

Briljant ik ga stuk _/-\o_

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:24

Niobe schreef:
Nu komen de blije moeder verhalen natuurlijk, maar denk er wel goed over na, je krijgt niet alleen een baby, je gaat een mens opvoeden. Het is niet alleen gezellig, het is ook janken, stront en altijd moeten zorgen dat er iemand is om op het kind te letten.
Het is een hele levensaanpassing en de kans op spijt is wel degelijk aanwezig, hoewel er bijna nooit iemand zal zijn die dat openlijk zal zeggen. Er staan hele reddits en Facebooks anoniem mee vol.

Ja ik ben zelf bewust kindervrij en ik zeg dit echt niet alleen om je bij mijn “clubje” te houden of wat dan ook. Maar ik vind dat er veel te weinig over nagedacht wordt en overal wordt kinderen krijgen ook bejubeld als een malle. En ik vind dat zo gevaarlijk. Er zijn zoveel ongelukkige kinderen/mensen op de wereld omdat papa en mama niet goed nagedacht hebben over het voortplanten. Omdat het “zo leuk is”.
Het hele “eierstokken rammelen” idee vind ik ook zo’n nonsens en te makkelijk, ja het is biologisch te verantwoorden misschien, maar je hersenen zijn nog steeds machtiger lijkt mij.

Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn en ik ben wel moeder. Hoewel het voor mij niet zo moeilijk was omdat de kinderwens op jonge leeftijd wel aanwezig was en ik het oprecht heel leuk vind, het is ook zwaar soms. Als je ziek bent moet je zorgen, je kunt niet zomaar even weg, je hebt altijd verantwoordelijkheid. Ik merk pas als ze uit logeren zijn hoe aan je de hele dag staat.
Dat bejubelen zou van mij ook een stuk minder mogen, je mag best eerlijk zijn dat het soms tegenvalt of niet is wat je had verwacht of dat je het zwaar vind, iedereen ervaart het anders om een kind te hebben.
Ik kan gaan jubelen dat ik het nog veel leuker vond dan gedacht: maar ik vond dat het hele zwanger zijn wel een help en nu verhaal en je kunt nog zoveel lezen en voorbereiden maar alsnog vond ik het een mega overgang naar het moederschap, maar dat is mega persoonlijk. Het is alleen ook niet bepaald een keuze die je rationeel kunt maken helaas.
In ieder geval niets mis met een eerlijke/kritische noot denk ik Niobe, ook al heb en wil je ze zelf niet.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:41

Zullen we de kinder verhalen weer achterwege laten :')
T is een biecht topic tenslotte
Dus tenzij er biechten komen over spijt van kinderen, is dit nou niet echt de plek denk ik zo

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:01

Er wordt veel vaker doorgegaan op een onderwerp van een biecht, wat is daar mis mee?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 12:26

Ik denk dat de reacties ook nog best relevant zouden kunnen zijn voor de anoniemer biechter, dus ik zie ook niet echt het probleem :)

Wat betreft de andere biecht... ik kan dat ergens wel begrijpen. Als iemand je zo het leven zuur heeft gemaakt of heeft gekwetst :(:) Gedachten om het zelf te doen heb ik niet gehad, maar er is wel een persoon waar ik eerder blij dan rouwig zou zijn als die er niet meer zou zijn :o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-23 08:37

Ingestuurd:

Mijn biecht is dat ik vermoedens heb dat een gezinslid vreemd gaat en nu de hele dag stalk. Maar tot nu toe ligt er geen bewijs en is het via via. Meerdere mensen inclusief mijzelf hebben het rechtstreeks gevraagd maar er wordt ontkend. Nu weet ik dat hij een hotel heeft geboekt tegen Luxemburg aan voor twee personen. Hij zegt alleen te zijn. Nu ben ik haar overal aan het stalken in de hoop dat ze mijn nepaccount accepteert en er toevallig op haar verhaal staat dat ze daar is. (Ze heeft veel berichten op insta dus gok dat ze ook redelijk veel plaatst). Tot nu toe heeft ze niet geaccepteerd. Ik ben in staat om naar het hotel te rijden om een foto van ze te maken samen. Maar het is veel te ver :') Dus ben de hele dag aan het bedenken hoe ik het hotel kan bellen en kan ontfutselen dat hij met een vrouw is. Heb het boekingsnummer maar wil niet dat ze er achter komen dat ik hun stalk. Ook al aan gedacht hun werk (zijn collegas ) te bellen en te vragen of ik doorverbonden kan worden met haar. Als ze dan zeggen dat ze met vakantie is dan weet ik genoeg. Maar ik durf het niet met mijn nummer :') Of woont hier iemand in België bijna bij Luxemburg die op onderzoek wil uitgaan? :') :')