Niobe schreef:Nu komen de blije moeder verhalen natuurlijk, maar denk er wel goed over na, je krijgt niet alleen een baby, je gaat een mens opvoeden. Het is niet alleen gezellig, het is ook janken, stront en altijd moeten zorgen dat er iemand is om op het kind te letten.
Het is een hele levensaanpassing en de kans op spijt is wel degelijk aanwezig, hoewel er bijna nooit iemand zal zijn die dat openlijk zal zeggen. Er staan hele reddits en Facebooks anoniem mee vol.
Ja ik ben zelf bewust kindervrij en ik zeg dit echt niet alleen om je bij mijn “clubje” te houden of wat dan ook. Maar ik vind dat er veel te weinig over nagedacht wordt en overal wordt kinderen krijgen ook bejubeld als een malle. En ik vind dat zo gevaarlijk. Er zijn zoveel ongelukkige kinderen/mensen op de wereld omdat papa en mama niet goed nagedacht hebben over het voortplanten. Omdat het “zo leuk is”.
Het hele “eierstokken rammelen” idee vind ik ook zo’n nonsens en te makkelijk, ja het is biologisch te verantwoorden misschien, maar je hersenen zijn nog steeds machtiger lijkt mij.
Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn en ik ben wel moeder. Hoewel het voor mij niet zo moeilijk was omdat de kinderwens op jonge leeftijd wel aanwezig was en ik het oprecht heel leuk vind, het is ook zwaar soms. Als je ziek bent moet je zorgen, je kunt niet zomaar even weg, je hebt altijd verantwoordelijkheid. Ik merk pas als ze uit logeren zijn hoe aan je de hele dag staat.
Dat bejubelen zou van mij ook een stuk minder mogen, je mag best eerlijk zijn dat het soms tegenvalt of niet is wat je had verwacht of dat je het zwaar vind, iedereen ervaart het anders om een kind te hebben.
Ik kan gaan jubelen dat ik het nog veel leuker vond dan gedacht: maar ik vond dat het hele zwanger zijn wel een help en nu verhaal en je kunt nog zoveel lezen en voorbereiden maar alsnog vond ik het een mega overgang naar het moederschap, maar dat is mega persoonlijk. Het is alleen ook niet bepaald een keuze die je rationeel kunt maken helaas.
In ieder geval niets mis met een eerlijke/kritische noot denk ik Niobe, ook al heb en wil je ze zelf niet.