Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 13:46

Mizora schreef:
[ [url=m/qr6M59.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand enig idee wat voor vogeltje dit is? Hij /zij heeft daarstraks een tijdje gezellig rond ons heen gehopst op het terras, dus geen schuwe vogel.

Ik heb al allerlei vogelsoorten gezocht op google, maar de soort komt er nog niet uit rollen.

Edit: van achteren

[ [url=m/JTEq5l.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk een jonge heggemus. https://www.google.nl/search?q=jonge+he ... 9&biw=1366 , hier zie je er verschillende die erg op jouw foto lijken.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 17:08

Mizora schreef:
De tjiftjaf is veel te wit qua borst.

Overigens blijkt, na googlen, een jong roodborstje geen rode borst te hebben omdat volwassen roodborstjes niets roods willen in hun territorium. Zouden de jonge vogeltjes een rode borst hebben, dan zouden ze worden verstoten.

Dat klassieke kinderliedje waarbij het roodborstje op het raam tikt blijkt ook eigenlijk te gaan over het aanvallen van zijn spiegelbeeld.

Wat vinden ze dan van mensen met rode t-shirts, rode bloemen, etc?

marley93

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 18:26

Kun je stages 'bundelen' op je CV? Dus bijvoorbeeld 'van [jaartal] tot [jaartal] verscheidene stages [vak]'.
Ze zijn voor deze sollicitatie niet heel belangrijk namelijk.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 18:50

marley93 schreef:
Kun je stages 'bundelen' op je CV? Dus bijvoorbeeld 'van [jaartal] tot [jaartal] verscheidene stages [vak]'.

Ja dat kan prima

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 19:00

marley93 schreef:

Als ze echt niet van belang zijn en je hebt genoeg andere vulling, zou je ze ook kunnen weglaten en het dan "relevant experience" oid kunnen noemen.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 19:11

Is er een fijne gratis app om videos op de telefoon te bewerken? Ik vrees er voor, maar hoop dat iemand iets weet. Eisen:
- je moet meerdere video's kunnen 'uploaden' om te gebruiken in hetzelfde eindfilmpje
- makkelijk stukjes video inkorten en splitsen
- geen logo.. En daar gaat het vast mis ;)
- bonuspunten als je er ook (rechtenvrije) muziek onder kunt zetten.

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 21:46

Kookaburra schreef:
Is er een fijne gratis app om videos op de telefoon te bewerken? Ik vrees er voor, maar hoop dat iemand iets weet. Eisen:
- je moet meerdere video's kunnen 'uploaden' om te gebruiken in hetzelfde eindfilmpje

Ik heb dit pas gedaan met Apple Clips. Ik had precies dezelfde eisen als jij, er zelfs wat rechtenvrij muziek onder kunnen zetten en geen logo’s.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 21:51

Ik zoek een bokszak om af en toe mijn frustraties op af te reageren, maar ik heb er totaal geen verstand van. Ik zie ze bijvoorbeeld van 60 cm of van 100 cm. Heeft iemand er verstand van?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-23 21:52

Wil je een hangende of een staande?
Ik vind zelf een staande prettiger omdat je dan ook met je benen makkelijker oefeningen kan meepakken. Wij hebben een hele fijne van adidas staand.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 22:23

Oh, dat wil ik ook wel weten, ik wil er ook een!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 22:40

Ik heb een hangende bokszak van 1m80, gevuld met textielsnippers. De kleinere zijn ook lichter, als je een beetje kracht zet vliegt dat alle kanten op en dat vind ik niks. Daarbij wil ik ook kicks kunnen doen. Heel blij mee :j

Afbeelding

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 22:41

Hoeveel weegt die van jou?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 22:47

Een kilo of 50 geloof ik. Ging in ieder geval niet super makkelijk de trap op :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 22:56

Ik zit naar een docu te kijken over een man met PTSS die een hulphond heeft.

Nou vraag ik me af: zo’n hond zal soms ook ‘gewoon hond’ moeten zijn. Achter een bal aanrennen, los moeten lopen, in een vijver zwemmen (de hond was een zwarte Lab), dat soort werk. Hoe werkt dat? Doet zijn baas dat of is daar iemand voor?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 22:56

Dat moet je ook niet aan je gipswandje hangen :=

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 22:59

Cowboy55 schreef:
Ik zit naar een docu te kijken over een man met PTSS die een hulphond heeft.

Nou vraag ik me af: zo’n hond zal soms ook ‘gewoon hond’ moeten zijn. Achter een bal aanrennen, los moeten lopen, in een vijver zwemmen (de hond was een zwarte Lab), dat soort werk. Hoe werkt dat? Doet zijn baas dat of is daar iemand voor?

Kan ook met de baas. Honden weten wanneer ze werken en wanneer ze vrij zijn. Ik heb weleens met een hond in opleiding staan spelen die later, tijdens zijn opleiding, heel stoer en oplettend naast zijn toekomstige baas liep. Die had hem eerder vrijgegeven om met mij te spelen. Moet in die opleiding juist ook vaak vrij zijn om het hoofd fris te houden.

Een lab heeft geen baas nodig om te zwemmen, he? Alleen een plas. Of een klein laagje water :))

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 23:00

Marleen_L schreef:
Kookaburra schreef:

Ik heb dit pas gedaan met Apple Clips. Ik had precies dezelfde eisen als jij, er zelfs wat rechtenvrij muziek onder kunnen zetten en geen logo’s.

Bedankt voor de tip! Helaas heb ik een android en kon ik hem niet vinden :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 23:20

Ik gebruik daar gewoon tiktok voor.

Of quick van GoPro

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 23:35

Soms heb je, als je op bed ligt, het gevoel dat je bed ergens anders staat of dat je met je hoofd bij het voeteneinde ligt. Dat je dus op een andere plek in de slaapkamer ligt. Zou dat gevoel een naam hebben?

Ik ga er morgen even naar kijken! Dank! Tiktok gebruik ik trouwens niet. Insta wel. Maar ook daar krijg je je gebruikersnaam in beeld.

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 23:46

Kookaburra schreef:
Soms heb je, als je op bed ligt, het gevoel dat je bed ergens anders staat of dat je met je hoofd bij het voeteneinde ligt. Dat je dus op een andere plek in de slaapkamer ligt. Zou dat gevoel een naam hebben?

Op google vond ik dit: Een hypnagoge hallucinatie (droombeeld) is een hallucinatie die optreedt wanneer de patiënt in slaap begint te vallen (tijdens de overgang van waken naar slapen). Praktisch gezien is een hypnagoge hallucinatie een droom die op het "verkeerde" moment optreedt in de slaapcyclus.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 23:56

Is dat niet meer als je bijna slaapt en dan wakker schrikt alsof je in de diepte stort?

Bedoel je kookaburra, dat je ineens soort van je evenwicht kwijt bent en niet meer weet aan welke kant je kamer etc is?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 00:29

Wakker schrikken omdat je in het diepe stort ontstaat door een te snelle bloeddruk daling. Bloeddruk hoort te dalen bij het in slaap vallen, maar soms gaat het wat te abrupt. Het lichaam lost dat op met een boost, maar dat geeft wel dat schrik gevoel en het idee dat je valt.

Hypnagoge hallucinatie is in wezen gewoon een normale droom, maar op het verkeerde moment.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 00:38

Lalidan schreef:
Wakker schrikken omdat je in het diepe stort ontstaat door een te snelle bloeddruk daling. Bloeddruk hoort te dalen bij het in slaap vallen, maar soms gaat het wat te abrupt. Het lichaam lost dat op met een boost, maar dat geeft wel dat schrik gevoel en het idee dat je valt.

Hypnagoge hallucinatie is in wezen gewoon een normale droom, maar op het verkeerde moment.

Interesant!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 08:29

Zeker interessant. Ik heb ook vaak gehad dat, vlak voordat ik in slaap viel, mijn handen heel, heel groot aanvoelden. Heel raar.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 08:34

Marleen_L schreef:
Kookaburra schreef:

Ik doe dit met YouCut - Video Editor