Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 11:58

Als de mensen die afgelopen zomer geholpen konden worden niet hadden afgezegd omdat ze op vakantie wilden had dat vast ook al wat gescheeld. :+
Kennis van me heeft vriendin die werkt op een OK en die moest vrij nemen omdat er niets te doen was omdat vrijwel iedereen die ze benaderd hadden niet wilde ivm vakantie....
Best erg toch?!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 12:13

Popstra schreef:
Mijn man heeft een pijnlijke liesbreuk. Die kan nu dus pas over 4 maanden geopereerd worden....
Dan Word je wel even op de feiten gedrukt dat er een enorme achterstand in de ziekenhuizen is.

Ik hoop dat de mensen die niks mankeren, nu rondom gezond zijn, tegen vaccineren en zich benadeeld voelen door de QR code zich dat ook eens gaan beseffen! Dat de druk op de ziekenhuizen gewoon niet te doen is.

Kan hij niet ergens eerder terecht? Privé kliniek?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 12:33

Needje schreef:
Als de mensen die afgelopen zomer geholpen konden worden niet hadden afgezegd omdat ze op vakantie wilden had dat vast ook al wat gescheeld. :+
Kennis van me heeft vriendin die werkt op een OK en die moest vrij nemen omdat er niets te doen was omdat vrijwel iedereen die ze benaderd hadden niet wilde ivm vakantie....
Best erg toch?!

En welk ziekenhuis werkt ze? Want dit soort opmerkingen kom je veel tegen, achteraf is het plaatje toch wel iets anders.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 12:35

Popstra schreef:
Mijn man heeft een pijnlijke liesbreuk. Die kan nu dus pas over 4 maanden geopereerd worden....
Dan Word je wel even op de feiten gedrukt dat er een enorme achterstand in de ziekenhuizen is.

Ik hoop dat de mensen die niks mankeren, nu rondom gezond zijn, tegen vaccineren en zich benadeeld voelen door de QR code zich dat ook eens gaan beseffen! Dat de druk op de ziekenhuizen gewoon niet te doen is.

En het wordt ook tijd dat degenen die terecht op lange wachttijden mopperen zich realiseren dat dit niet door Covid19 komt.

Ondertussen is het verkoudheid en griep in verhouding met covid nog steeds >;)
Het niet-opgenomen / dood aan griep vs wel covid blijft een niet belicht punt.
En ja, dat is relevant voor de wachttijden polemiek.
Degenen die niet opgenomen zijn/worden voor griep waren/zijn een óntlasting :)*
Wel Covid - niet griep = ????

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 12:35

Popstra schreef:

Als er duizenden bedden verdwijnen en ziekenhuizen sluiten en aan de andere kant groeit je bevolking wel met bijna een miljoen in 10 jaar tijd dat geeft druk. Die 400 die nu in het ziekenhuis liggen is weinig relevant.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 12:48

Dat zal ook allemaal wel van je regio afhangen. Het streekziekenhuis hier heeft geen zorg hoeven uitstellen door Corona en hebben met name Corona patiënten kunnen opvangen uit andere regio's.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 14:16

Dat denk ik ook. Mijn tante werk op de röntgenafdeling en hebben vaak longfoto’s moeten maken van Coronapatienten. Toch heeft ze niet veel meer uren moeten draaien dan normaal/contract. Sterker nog … bij klachten zonder koorts en benauwdheid mochten ze doorwerken tot de uitslag binnen is. Een collega had dit voor en moest gewoon werken, terwijl mijn tante parttime werkt en aangeboden had voor haar te willen werken. Het was niet eens aan mijn tante gevraagd.
Dat dit mag bij gebrek aan personeel oké, maar als je gewoon vervanging kunt regelen moet dat toch de voorkeur hebben lijkt me.
Verder denken ze hier in de regio einde dit jaar alle achterstanden al weggewerkt te hebben.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 14:22

Mizora schreef:
@Vayo: het gaat inderdaad over de volledige populatie, dus inclusief alle kinderen t/m 11 jaar. De huidige varianten ontwijken in ieder geval schoolgaande kinderen nauwelijks meer, dus die zorgen gewoon mee voor de verspreiding en dus moet je ze meerekenen voor de benodigde vaccinatiegraad, zelfs als zij zelf niet gevaccineerd kunnen worden.

Als kinderen van 12j en jonger daar onder vallen dus zeker zo 10 procent van de bevolkingsgroep kan kan niet geënt worden. Dan is 90% al de max?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 14:36

LuckyLuna schreef:
Mizora schreef:
@Vayo: het gaat inderdaad over de volledige populatie, dus inclusief alle kinderen t/m 11 jaar. De huidige varianten ontwijken in ieder geval schoolgaande kinderen nauwelijks meer, dus die zorgen gewoon mee voor de verspreiding en dus moet je ze meerekenen voor de benodigde vaccinatiegraad, zelfs als zij zelf niet gevaccineerd kunnen worden.

Als kinderen van 12j en jonger daar onder vallen dus zeker zo 10 procent van de bevolkingsgroep kan kan niet geënt worden. Dan is 90% al de max?

Jonger dan 12, maar inderdaad, 2.129.574 kinderen t/m 11 jaar is 12% van de Nederlandse bevolking.

https://opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/datase ... e?dl=5A3DB

Dat betekent dat maximaal 88% van de Nederlandse bevolking gevaccineerd kan zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 14:53

Popstra schreef:

Mijn broer is juist 2 weken geleden geholpen een paar weken nadat hij last kreeg. Wel 3 keer uitgesteld waarvan 2 keer toen hij al in ziekenhuis lag. :+ Begin dit jaar werd hij steeds weggestuurd idd tot hij echt niks meer kon en het spoed was.

Hopelijk kan man toch sneller terecht zoals mijn broer! Sterkte

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 14:55

Mizora schreef:
Dat betekent dat maximaal 88% van de Nederlandse bevolking gevaccineerd kan zijn.

min de half miljoen of zo met transplantaties en/of andere factoeren welke vaccinatie tegenhouden.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 15:06

MyWishMax schreef:
Popstra schreef:

Mijn broer is juist 2 weken geleden geholpen een paar weken nadat hij last kreeg. Wel 3 keer uitgesteld waarvan 2 keer toen hij al in ziekenhuis lag. :+ Begin dit jaar werd hij steeds weggestuurd idd tot hij echt niks meer kon en het spoed was.

Hopelijk kan man toch sneller terecht zoals mijn broer! Sterkte

Mijn vader zat vorig jaar bij de eerste uitgestelde afspraken in maart. Kreeg in april meer last en heeft toen alsnog een afspraak kunnen maken, bleek dat hij eind 2019 een herseninfarct heeft gehad en een paar weken na die uitgestelde afspraak een tweede. Binnen een week was 'ie toen geopereerd. Afspraak voor onderzoek op dinsdag, paar uur later gebeld dat hij donderdag al kon komen. Intake over operatie met arts, belden ze later op dat 'ie gelijk kon blijven en de dag erna geopereerd kon worden. Alles kwam in een stroomversnelling

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 15:13

bigone schreef:
Needje schreef:
Best erg toch?!

En welk ziekenhuis werkt ze? Want dit soort opmerkingen kom je veel tegen, achteraf is het plaatje toch wel iets anders.

Hier kreeg collega te horen dat er medewerkers waren ontslagen want het bestuur van het ziekenhuis had gedacht dat mensen wel naar andere ziekenhuizen zouden gaan :+ daardoor was de wachttijd nu langer.
Niet alles is Corona tenslotte.
Maar goed zo hebben wij er zo goed kritiek op onze organisatie natuurlijk :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 15:22

Het verschilt gewoon heel erg per ziekenhuis. Bij de ene was ik met doorverwijzing van huisarts tot en met behandeling 8 weken kwijt, bij het andere ziekenhuis mocht ik 78 weken wachten op alleen de eerste intake. :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 15:45

Van het eerste gesprek naar mijn operatie 1,5 maand

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 15:57

Fitzroy schreef:
78 weken wachten op alleen de eerste intake. :+

>;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 15:59

Needje schreef:
Best erg toch?!

Dat is raar. Welke regio is dit?

Stalgenootje is OK-assistente en heeft volop gewerkt.
Kon geen vrij krijgen in hoogseisoen.
En heeft in het begin van Corona op de IC gewerkt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 11:33

Snuif ik ben woest viruswaanzinnige die bewust hoogbejaarden kust en omhelst op een qr code evenement waar hij ongevaccineerd en ongetest (testen is onzin) zonder code zichzelf heeft kunnen binnen praten. Onder het mom ik ga niet zitten.

Ik ben echt woest, mijn vader belde de dirigent van zijn koor (allemaal 80+ mensen dirigent is jonger) bij afscheid van twee hoogbejaarde leden (91 en 89) doelbewust veel vrouwen heeft lopen kussen ook dus de 91 en 89 jarige dames. En nu is de man ziek met "griep". Duimen draaien dat deze gestoorde idioot niet veel mensen heeft aangestoken.

Zo iemand zou je toch willen aangeven wegens poging tot ...

Overigens mijn vader is nu deelnemer bij het radboud ivm griepprik en covid prik combineren. Hij is toe aan zijn boosterprik. Ze krijgen om de zoveel tijd twee injecties met of niks of zowel griepprik als pfizer. En iedere dag daarna bijwerkingen bijhouden. Zijn eerste prikken gaven geen enkele bijwerking. Enige dat ze weten is aan het eind van het traject heeft hij beiden gehad in een keer.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 12:07

Wegens poging tot? Moord? Doodslag?
Schaam je dat je dat durft te benoemen.

Wat diegene heeft gedaan is misschien niet slim of handig maar moord? Doodslag? Damn

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 12:45

En die vrouwen waren gedwongen om zich te laten kussen?

Test en code zijn ook geen vrijbrief dat je niks bij je draagt.
Met qr en klachten en zelfs met positieve test, kom je gewoon overal binnen.
T is echt niet zo dat je je dan helemaal veilig kunt wanen.
En als de rest allemaal geprikt daar rond loopt, hebben ze weinig te vrezen toch..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 12:45

Ik vind het evenement ook hier net zo goed fout. Daarbij die mensen zijn er ook nog zelf bij. Ook gevaccineerd ben je een risico. Dus als dat zoenen en knuffelen gewoon nog even over.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 12:48

Je bent er zelf bij of je je laat zoenen ja of nee. Dus poging tot vind ik wel heel overdreven.
Bij mijn moeder kwam ook iemand over de vloer vorige week die mij wilde zoenen om te feliciteren. Ik heb vriendelijk gezegd dat ik een koortslip had

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 13:16

karuna schreef:
Snuif ik ben woest viruswaanzinnige die bewust hoogbejaarden kust en omhelst op een qr code evenement waar hij ongevaccineerd en ongetest (testen is onzin) zonder code zichzelf heeft kunnen binnen praten. Onder het mom ik ga niet zitten.

Ik ben echt woest, mijn vader belde de dirigent van zijn koor (allemaal 80+ mensen dirigent is jonger) bij afscheid van twee hoogbejaarde leden (91 en 89) doelbewust veel vrouwen heeft lopen kussen ook dus de 91 en 89 jarige dames. En nu is de man ziek met "griep". Duimen draaien dat deze gestoorde idioot niet veel mensen heeft aangestoken.

Overigens mijn vader is nu deelnemer bij het radboud ivm griepprik en covid prik combineren. Hij is toe aan zijn boosterprik. Ze krijgen om de zoveel tijd twee injecties met of niks of zowel griepprik als pfizer. En iedere dag daarna bijwerkingen bijhouden. Zijn eerste prikken gaven geen enkele bijwerking. Enige dat ze weten is aan het eind van het traject heeft hij beiden gehad in een keer.

Vaag verhaal. Ook dat je zonder test of qr code op een groot evenement binnen kan komen. Lijkt mij wat overdreven allemaal

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 13:28

Ik vind het ook vaag. En (buik)griep en verkoudheid heerst op dit moment ook heel erg.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 13:30

karuna schreef:
Snuif ik ben woest ....

Goed voorbeeld van wat ík viruswaanzinnige hysterie vind.

Ondertussen loopt op de toeristische kust na hier op straat de overgrote meerderheid nog met masker.
Dit terwijl er op die toeristische kust na fase 0 is.
Bínnen in winkel, openbaar vervoer et al is masker nog steeds verplicht.