Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 15:41

Nu je het zo zegt... Bij mij waren er wéér een aantal aankopen gedaan via Homerr. Uiteindelijk wilde ik het erop wagen. Dan rijd ik wat verder en breng ik in één keer een paar pakketten weg. Het is gewoon bloedirritant dat je Homerr niet kunt uitschakelen en dat het 's avonds de enige bezorgdienst is waar je uit kunt kiezen.
Nu vind ik het wél gek dat de verzendtermijn ineens korter is?! Ik had altijd een week na het aanmaken van het verzendlabel, exact tot op de minuut. Dat vond ik lang. Nu heb ik precies 3 dagen volgens de mails die ik kreeg bij de Homerr verzendlabels. Dat verbaasde me? DHL is voor mij perfect, dat punt heeft ook ruime openingstijden. Maar de andere punten zijn beperkt open en doen bijv. ook niet mee met een koopavond. Ik kan het wegbrengen van pakketjes zo bijna niet combineren met een doodgewone kantoorbaan. Is de verzendtermijn in het algemeen verkort of is het alleen zo met Homerr?

maessie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 15:48

Ik bestel nooit met homer, dus ik denk algemeen.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 16:19

Even in de Vinted regels gekeken, het is 5 dagen, ik dacht ik pas geleden 7 had zien staan.

5 dagen om het artikel te versturen
Je hebt 5 werkdagen om een verkocht artikel te versturen. Mocht je deze deadline missen, dan moeten we de bestelling annuleren.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 16:38

Ik kreeg nu na 24 uur al herinnering voor het verzenden.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 16:40

5 dagen of 5 werkdagen?

5 werkdagen = 7 dagen (5 werkdagen + 2 weekenddagen)
5 dagen = 5 dagen

Ik heb 4 dagen geleden 2 artikelen gekocht die beiden nog niet verstuurd zijn. Ik hoop dat dat nog wel gebeurt voordat de verzendtijd verstreken is, ik wil ze graag hebben...

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 17:24

Ik kan homer wel gewoon uitzetten?
Waarom zou dat niet kunnen?
Hier zijn gelukkig wel genoeg punten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 17:42

Ik kan Homerr niet uitzetten.
Afbeelding

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 17:42

Afbeelding

Ik kan Homerr en UPS ook niet uitzetten.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 18:31

Het is nog altijd 5 werkdagen hoor! Hier vorige week woensdag iets verkocht en vandaag maar kunnen versturen, liep helemaal goed.
Je kan homerr idd niet uitzetten enkel verkoop annuleren zonder een neg beoordeling.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 22:55

amandananana schreef:
Hebben jullie ervaring als verkoper met een pakketje dat tijdens vervoer beschadigd is geraakt?
Ik heb dit nu aan de hand met een houten muzielmobile die volledig in bubbeltjesplastic en tape zat maar toch schade heeft aan verf op de randen.
Super vervelend maar het zat goed verpakt en ligt dus bij de vervoerder. Hoe werkt dat?
Ik heb koper gezegd ‘ik heb een probleem’ te selecteren en dan dat het bij het vervoeren is beschadigd, maar ze kan de button niet vinden dus ik krijg elke keer screenshots van de helpdesk..

Hier was het goed verpakt (vond ik) en de verkoopster kreeg niks en ik mijn geld terug... Ik heb haar uiteindelijk via een betaalverzoek een deel van de bestelling terugbetaald.

Ineens lopen mijn verkopen als een trein! Elke dag verkoop ik wel wat op dit moment. Heel gek. Voorheen verkocht ik eigenlijk niks....

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 23:02

Vakantiegeld!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 00:15

Hebben jullie wel eens Mondial Relay als afhaalpunt gekozen?. Ik heb 2x gehad dat ze het in een andere plaats bezorgd hebben wat bij elkaar 30 min om rijden is. Ik heb bij de 2de keer een email gestuurd want ze waren telefonisch niet bereikbaar. Krijg ik een antwoord terug dat het afleverpunt in mijn eigen plaats (is er maar 1 blijkbaar?) teveel pakketten heeft liggen. Wel heel stom. Als ze dat vooraf gemeld hadden had ik voor een Homerrpunt gekozen. Mondial Relay was de goedkoopste maar door het omrijden dus de duurste :').

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 00:18

maessie schreef:
Hier nu in 1x 2 verkopers die niet op tijd verstuurd hebben. Heb het idee dat de reactietijd ook verkort is. Beide maandags besteld en vrijdags al bericht van de terugbetaling.

Als het goed is hebben ze 5 dagen de tijd om iets te versturen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 00:35

Phrono schreef:
Mo_86 schreef:
Pff, na lang wikken en wegen besloten een jas te kopen van 100 euro, gaat het mis met de betaling. Wel afgeschreven maar er staat dat de betaling is mislukt. Volgens Vinted zou ik binnen 5 werkdagen m’n geld terug moeten hebben maar ben er niet gerust op. Durf nu ook niet nog een poging tot aankoop te doen, straks gaat t weer mis en ben ik 200 euro lichter zonder aankoop. Heeft iemand hier dat wel eens gehad? En zo ja, kwam het geld toen ook weer snel terug? Baal wel echt als een stekker, ga het ook pas weer proberen als ik m’n geld terug heb…

Volgens mij was er een storing vanmorgen, ik had hetzelfde. Ik koop bijna nooit via vinted en nu een paar schoenen voor mijn zoon.. Daarna met paypal betaald en dat ging goed.

Ik heb dat ook wel eens gehad en keurig terug gekregen

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 09:54

Ik heb gister een mooie rok ontvangen.
Super blij mee.
Maar hij stonk wel vreselijk erg!! Waarschijnlijk doordat deze verpakt was in een vuilniszak of ontzettend muf was.
Heb het gelijk de was in gedaan…: gelukkig krijg je de geur eruit.

Eind deze week of begin volgende week krijg ik leuke schoenen binnen

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:49

Hoi mag ik hier ook mee kletsen? :wave: Inmiddels fanatiek verkoper en tot nu toe eigenlijk geen problemen. Op een vergelijkbare met onderstaande na.

amandananana schreef:
Hebben jullie ervaring als verkoper met een pakketje dat tijdens vervoer beschadigd is geraakt?
Ik heb dit nu aan de hand met een houten muzielmobile die volledig in bubbeltjesplastic en tape zat maar toch schade heeft aan verf op de randen.
Super vervelend maar het zat goed verpakt en ligt dus bij de vervoerder. Hoe werkt dat?
Ik heb koper gezegd ‘ik heb een probleem’ te selecteren en dan dat het bij het vervoeren is beschadigd, maar ze kan de button niet vinden dus ik krijg elke keer screenshots van de helpdesk..

Ik heb 2 kattenvoerbakjes verkocht die compleet geruïneerd zijn aangekomen. Zat netjes in een doosje met bubbeltjesplastic en van dat inpakpapier. De koper zegt gelukkig dat door de vervoerder komt en vond het ook goed ingepakt. Nu kreeg ik toch nog bericht van Vinted dat er schade was aan het pakket en dat ik foto’s moet sturen van hoe het ingepakt was. Kan er alleen niet op reageren :?
Iemand een idee hoe dit wel kan? Of is het feit dat de koper het de schuld van de verzender noemt voldoende?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 14:59

Pff. Dus eigenlijk verwacht vinted dat je dan ook van elk pakketje voor je het verzend dat je foto's maakt? Goed om te weten...

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 15:21

Je hebt geen chatbericht waar je op kunt reageren? Of ergens een upload button?

Ik maak alleen foto's van de duurdere items in verpakking. Bij de goedkope items neem ik het risico voor lief.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 19:11

The_Cat schreef:
Pff. Dus eigenlijk verwacht vinted dat je dan ook van elk pakketje voor je het verzend dat je foto's maakt? Goed om te weten...

Dit doe ik wel altijd. Bij duurdere pakketten film ik zelfs het hele inpakproces.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 20:37

Afbeelding
Dit was het bericht als ik op die i klik kan ik het bericht alleen maar wissen. Nou ja voor die 2,5 euro wacht ik nu maar af. Stiekem hoop ik dat omdat de koper aangegeven heeft dat het door Mondial relay mis is gegaan dit meer een kennisgeving was en zo niet neem ik m’n verlies.

Ik ben ook wel foto’s gaan maken nadat ik een tijdje geleden dit topic tegen was gekomen. Daarna weer helemaal uit het oog verloren en nu toch maar weer opgezocht.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 20:48

Rechtsboven op het icoontje klikken en daar kan je normaal contact opnemen?

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:56

Gedaan maar dan kan ik alleen het bericht wissen

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:59

elmiran schreef:
maessie schreef:
Hier nu in 1x 2 verkopers die niet op tijd verstuurd hebben. Heb het idee dat de reactietijd ook verkort is. Beide maandags besteld en vrijdags al bericht van de terugbetaling.

Als het goed is hebben ze 5 dagen de tijd om iets te versturen.

Dat klopt, maar heb nog nooit gehad dat ik halverwege dag 5 al een terugbetalingsbericht kreeg, zat altijd een paar dagen extra tussen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 23:45

Kun je geen foto's sturen als je via de oorspronkelijke chat contact zoekt met Vinted? Op deze manier krijg jij geen gelijk namelijk.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 21:13

Ok mijn actie om het terug te laten sturen van het punt met de gekke openingstijden is dus mislukt omdat het punt aangeeft dat ik het opgehaald heb. Dat heb ik dus niet, maar wat nu? En nergens contact informatie van die persoon. Ik vind dit dus echt super stom…